مکمل رنگ زرد در دکوراسیون چه رنگ‌هایی است؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر قصد دارید بهترین مکمل رنگ زرد در دکوراسیون را کشف کنید و جزییات رنگ های مناسب در کنار رنگ زرد را بدانید، همراه ما باشید.

وقتی صحبت از هارمونی رنگ‌ در دکوراسیون داخلی به میان می‌آید، همه در انتظار کشف جزییاتی هستند که در مواقع خاص امکان استفاده از آن ها را داشته باشند. شاید باورش برای شما سخت باشد که همین موضوع کوچک که با عناوینی مثل هارمونی رنگ، ست کردن و پالت رنگی می‌شناسید، بخش عمده قوانین کنار هم قرار گرفتن اجزای مختلف دکوراسیون را مشخص می‌کنند. مثلا اگر بدانید که مکمل رنگ زرد دردکوراسیون داخلی چیست و این رنگ با چه طیف‌های دیگری می‌تواند جذابیت بصری را افزایش دهد، موفق خواهید شد که یک دیزاین ساده، جذاب و اصولی رقم بزنید.

در ادامه همراه ما باشید تا جزییات مکمل رنگ زرد در دکوراسیون را بررسی کنیم.

 

جایگاه رنگ زرد در دکوراسیون داخلی چیست؟

رنگ زرد در نشیمن

رنگ زرد یکی از رنگ‌های پرطرفدار در دکوراسیون داخلی است. این رنگ جذاب و محرک می‌تواند در فضاهای گوناگون به عنوان رنگ اصلی یا رنگ فرعی مورد استفاده قرار گیرد.معمولا در طراحی داخلی اتاق‌ها و فضاهای مختلف می‌توانید از این رنگ استفاده کنید و حس و حال خاصی به فضای اتاق ببخشید! این رنگ معمولاً با ویژگی‌هایی مثل شادابی، انرژی بالا و خلق فضای دلنشین شناخته می‌شود به عقیده بسیاری از روانشناسان، رنگ زرد حس افسردگی را دور می‌کند و در ذهن افراد نشاط مطلوبی برای ادامه روز ایجاد می‌کند. به همین دلیل با جزییات بیشتری در ادامه، به بررسی جایگاه این رنگ جذاب در دکوراسیون داخلی اشاره می‌کنیم.

  • جلب توجه: رنگ زرد به عنوان یک رنگ بسیار چشم گیر شناخته می‌شود. معمولا در هر فضایی که از رنگ زرد استفاده کنید، حس و حال ویژه‌ای را شاهد خواهید بود. این رنگ برای استفاده از خانه جوانان‌ترها گزینه بسیار مناسب است. برای به کار بردن این رنگ نیز می‌توانید هر جایی یک تاچ زیبا به جا بگذارید و از نتیجه لذت ببرید.
  • انرژی: رنگ زرد به عنوان یک رنگ پر انرژی شناخته می‌شود. انعکاس زیبای این رنگ به شکلی است که حس و حالی از آفتاب تابان و نور شگفت انگیز آن را در ذهن تداعی می‌کند. استفاده از رنگ زرد در فضاهایی که نیاز به نشاط بیشتری احساس می‌شود، گزینه مناسبی است.
  • ایجاد گرما: رنگ زرد به عنوان یک رنگ گرم شناخته می‌شود. زرد طیفی از رنگ‌های خورشید است و می‌تواند در فضاهایی که نیاز به ایجاد حس گرما و راحتی دارند به کار رفته و همه چیز را زیباتر جلوه دهد. فضاهایی مثل اتاق‌های خواب یا حمام‌ها، گزینه خوبی برای این رنگ هستند.
  • ترکیب با رنگ‌های دیگر: رنگ زرد می‌تواند به همراه رنگ هیا دیگر ترکیب شود و نتیجه درخشانی را ایجاد کند. ترکیب زرد با هر رنگی، نتیجه خاص خودش را دارد. این سلیقه شخصی شما است که در این میان تعیین کننده است.
  • تمرکز بصری: اگر شما قصد دارید یک نقطه خاص یا یک قسمت خاص از فضا را نمایش دهید و به صورت متمرکز به آن اشاره کنید، می‌توانید از رنگ زرد به عنوان یک بخش جذاب و  تزیینی استفاده کنید. این کاربرد در فروشگاه‌ها و رستوران ها به شدت استفاده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: رنگ اتاق خواب پسرانه لاکچری، یک از یک لوکس‌تر!

 

تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون رنگ زرد

شاید برای شما جالب باشد که فلسفه استفاده از رنگ‌هیا مختلف در دکوراسیون داخلی را بدانید. رنگ‌ها حس و حال خاصی را القا می‌کنند. به همین دلیل وجود آن ها در هر فضایی متناسب با نیاز کارفرما تعیین می‌شود. در برخی فضاها نیاز به آرامش یا امنیت وجود دارد. برای ایجاد و تداعی چنین حسی، از رنگ های خاص استفاده می‌شود. یادتان باشد که هرچه جزییات بیشتر و بیشتر مدنظر باشد، تاکید به استفاده از رنگ ها و آگاهی به جزییات هرکدام مهم‌تر است. رنگ‌ها می‌توانند احساسات مختلفی را خلق کنند. این امر در روانشناسی کاملا شناخته شده است. برای مثال، رنگ های گرم مثل قرمز و نارنجی، حس انرژی، گرما و شوق زیادی را ایجاد می‌کنند. در حالی که رنگ های سرد مثل آبی و سبز می‌توانند تعادل و آرامش را تداعی کنند. از سوی دیگر، رنگ‌ها می‌توانند ابعاد فضا را تغییر دهند. با کمک برخی رنگ ها می‌توانید فضا را دلبازتر و بزرگ‌تر نشان دهید. رنگ‌های تیره معمولاً فضا را به نظر کوچک‌تر و گرم تر نشان می‌دهند اما  رنگ‌های روشن ممکن است فضا را باز و بزرگ‌تر نمایش دهند. این معجزه رنگ‌ها است که می‌تواند با انعکاس یا جذب نور تحولات این‌چنینی ایجاد کند.

نکته مهم بعدی نور در فضا است. اگر در محیط خاصی امکانات روشنایی چندان مطلوب نیست یا محدودیت هایی در خصوص آن وجود دارد، باید حتما از  رنگ ها برای ایجاد تعادل استفاده کنید. در واقع، با این اقدام می‌توانید ضمن ایجاد فضایی دلپذیرتر و جذاب‌تر، از رنگ ها برای انعکاس بهتر نور و روشنایی کمک بگیرید. همین موضوع موجب شده است تا سقف معمولا به رنگ روشن باشد و فضا را نورانی‌تر نشان دهد. رنگ هایی مثل زرد، فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند و تحرک در آن را ممکن می‌سازند. در حالی که این امر در فضاهایی به رنگ تیره کاملا بالعکس است. به عنوان معجزه دیگر رنگ ها می‌توان به هارمونی، تضاد و مکمل بودن اشاره کرد. تمام این عوامل می‌تواند فضا را برای شما به شکلی خاص نمایش دهد. استفاده از رنگ ها به منظور برندسازی و ایجاد یک جایگاه ذهنی اهمیت زیاید دارد. این قدرت رنگ‌ها، برای تداعی معانی مختلف در فرهنگ‌های گوناگون نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

یادتان باشد که برای انتخاب رنگ مناسب، باید حتما به سلیقه شخصی، پتانسیل‌های محیطی، محدودیت‌ها و ضرورت‌ها بپردازی تا همه چیز در جای خودش اجرایی شود.

 

مکمل رنگ زرد در دکوراسیون چیست؟

رنگ زرد در دیزاین منزل

رنگ زرد از لحاظ رنگ‌شناسی به عنوان یک رنگ گرم شناخته می‌شود. آگاهی از رنگ های مکمل رنگ زرد در دکوراسیون، به شما وسعت دید خوبی می‌بخشد تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

 

1. بنفش مکمل رنگ زرد در دکوراسیون

دکوراسیون نشیمن با رنگ زرد و بنفش

استفاده از رنگ بنفش به عنوان مکمل برای رنگ زرد در دکوراسیون داخلی می‌تواند تعادل بسیار مطلوبی ایجاد کند. خلق یک کنتراست جالب در فضا حس و حال ویژه‌ای را خلق می‌کند. رنگ زرد بازتابی از انرژی و شادابی است و رنگ بنفش نمایانگر افکار عمیق‌تر و آرامش است. قطعا این ترکیب در هر فضایی می‌تواند اثرات مطلوبی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: مکمل رنگ بنفش در دکوراسیون منزل چه رنگ‌هایی است؟

 

2. آبی مکمل رنگ زرد در دکوراسیون

 آبی مکمل رنگ زرد دردکوراسیون

استفاده از رنگ آبی در نقش مکمل رنگ زرد حسی از تعادل و هماهنگی را نمایش می‌دهد. هرچند تمام طیف‌های آبی برای استفاده در کنار رنگ زرد توصیه نمی‌شوند، اما بهتر است بدانید که رنگ های سرد در کنار زرد می‌توانند انرژی خوبی را خلق کنند و تاثیر سرد بودن رنگ ها در دکوراسیون را کاهش دهند.

پیشنهاد مطالعه: مبل قهوه ای با چه رنگی ست می شود؟ شیک‌ترین ترکیب‌های رنگی

 

3. قرمز مکمل رنگ زرد در دکوراسیون

قرمز مکمل رنگ زرد دردکوراسیون

رنگ قرمز یکی درگر از رنگ‌هایی است که با تضاد جذابی که ایجاد می‌کند، یک مکمل خاص برای رنگ زرد است. ترکیب این دو رنگ حسی از تلالو خورشید را تداعی می‌کند. گاهی می‌توانید با خلاقیت از این رنگ ها به عنوان تاچ‌های جالب در دیزاین فضا استفاده کنید و تنها بخشی از دیتیل را به آن اختصاص دهید.

 

4. سبز مکمل رنگ زرد در دکوراسیون

سبز مکمل رنگ زرد دردکوراسیون

استفاده از رنگ سبز همراه با زرد یک حسی از آرامش و زندگی را تداعی می‌کند. رنگ سبز یاد آور طبیعت بکر است و حس آن می‌تواند به فضای داخلی دکوراسیون منتقل شود. جالب است که بدانید رنگ‌های خنثی به شدت می‌توانند فضا را کسل کننده نمایند اما ترکیب آن‌ها با رنگ هایی مثل زرد، چیزی شبیه خون در رگ‌ها عمل می‌کنند و جانی دوباره می‌بخشند.

 

5. طوسی مکمل رنگ زرد در دکوراسیون

طوسی مکمل رنگ زرد دردکوراسیون

استفاده از رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی و همراه با رنگ زرد، زیبایی خاصی را تداعی می‌کند. در واقع ضمن ایجاد یک جو مناسب و متعادل می‌توانید از رنگ طوسی که حسی خنثی دارد لذت ببرید. رنگ زرد در این اتمسفر حس و حال ویژه‌ای را ایجاد می‌کند. بسیاری از افراد متخصص از این ترکیب رنگ در فضاهایی مثل اتاق خواب، سالن پذیرایی مدرن، دفتر کار و ... استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: مکمل رنگ طوسی در دکوراسیون منزل چه رنگ‌هایی است؟

 

6. مشکی مکمل رنگ زرد در دکوراسیون

طوسی مکمل رنگ زرد در دکوراسیون

رنگ مشکی یک مکمل جذاب در دکوراسیون است. این رنگ همراه با زرد یک تضاد جالب خلق می‌کند. زرد به عنوان یک رنگ گرم و شاداب باعث ایجاد احساس شادی و انرژی در فضا می‌شود، اما مشکی یک رنگ اصیل و باشکوه است که فضا را در سکون نمایش می‌دهد. ترکیب این دو رنگ می‌تواند فضا را پویا و جذاب نمایش دهد.

 

7. طلایی مکمل رنگ زرد در دکوراسیون

 طلایی مکمل رنگ زرد دردکوراسیون

همه ما رگ طلایی را به عنوان یک رنگ لوکس می‌شناسیم. استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی معمولا با انگیزه ایجاد فضایی فاخر انجام می‌شود. اگر طلایی مکمل رنگ زرد در دکوراسیون داخلی باشد، قطعا محیطی بسیار لوکس، شیک، جذاب و فاخر را تجربه می‌کنید. این فضا معمولا با حفظ انرژی و پویایی، جذابیت‌های بصری را اولویت قرار می‌دهد تا همه چیز در یک سطح هیجان انگیز نمایش داده شود.

 

8. قهوه‌ای مکمل رنگ زرد در دکوراسیون

قهوه‌ای مکمل رنگ زرد دردکوراسیون

شاید تاکنون ترکیب‌های متنوعی را از رنگ زرد و قهوه ای مشاهده کرده باشید. زیبایی و جذابیت دکوراسیون با وجود رنگ زرد و قهوه‌ای افزایش می‌یابد. در حالی که قهوه‌ای به عنوان یک رنگ آرامش‌بخش و گرم و دلنشین است، زرد رنگی پر شور و حرارت است که می‌تواند فضا را پویاتر کند. قطعا ترکیب این دو رنگ حسی از آرامش را تداعی می‌کند و برای انواع فضاها توصیه می‌شود.

 

9. نارنجی مکمل رنگ زرد در دکوراسیون

نارنجی مکمل رنگ زرد دردکوراسیون

رنگ نارنجی مکمل خوبی برای رنگ زرد است. طیف این دو رنگ بسیار به هم نزدیک است. شادابی و جذابیت در هر دو رنگ احساس می‌شود. حس گرما و پویایی نیز، ناشی از طیف نزدیک این دو رنگ به نور خورشید است. همین موضوع موجب شده است تا استفاده از نارنجی در کنار زرد، یک انتخاب بسیار رایج باشد که اکثر افراد عاشق آن هستند.

 

10. سفید مکمل رنگ زرد در دکوراسیون

سفید مکمل رنگ زرد دردکوراسیون

استفاده از رنگ سفید به عنوان رنگ مکمل برای زرد در دکوراسیون استفاده می‌شود. زرد به عنوان رنگی گرم و پرانرژی شناخته می‌شود که در کنار سفید که نمادی از پاکی و نور است، حس جذابی را تداعی می‌کند. سفید یک نشانه از پاکی، آرامش و تمرکز است. کنار گذاشتن این رنگ با زرد یک ترکیب مطلوب است که آرامشی در فضا خلق خواهد کرد. چنین ترکیبی برای اتاق خواب و سالن پذیرایی مدرن گزینه مناسبی است.

بیشتر بخوانید: مکمل رنگ کرم در دکوراسیون منزل چه رنگ هایی است؟

 

کلام آخر

اگر قصد دارید بهترین مکمل رنگ زرد دردکوراسیون را پیدا کنید، کافی است جزییات این مقاله را با دقت بخوانید. انواع طیف رنگ برای قرار گرفتن در کنار رنگ زرد معرفی شده اند. جزییات هرکدام مرور شده و تصاویری برای آن ها انتخاب گردیده است. بی شک مطالعه این مقاله به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین مکمل رنگ زرد دردکوراسیون را کشف کنید.

شما چه رنگی را در کنار رنگ زرد انتخاب می‌کنید؟ نظرتان را برای ما بنویسید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید