نظم دهنده حمام، آشنایی با انواع ارگانایزر و شلف حمام و سرویس

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

معرفی ارگانایزر حمام + معرفی مدل های مختلف نظم دهنده، شلف، باکس، استند برای حمام و سرویس بهداشتی

حمام فضایی در خانه است که ممکن است توسط چند شخص به طور مشترک مورد استفاده قرار گیرد. در حمام وسایلی مانند شامپو، لیف، صابون، ماسک مو، تیغ و ... وجود دارد که هرکدام از آن‌ها فضایی اشغال کرده و ممکن است منجر به بی نظمی شوند. ایده‌های مختلفی برای مرتب و منظم دیده شدن حمام وجود دارد از این رو در این بخش از سایت بساز و بچین به معرفی مدل‌های مختلف نظم دهنده حمام نظیر شلف، باکس، استند و سرویس پرداخته‌ایم.

 

نظم دهنده حمام و سرویس بهداشتی چیست؟

نظم دهنده حمام مشکی

لوازم نظم دهنده تجهیزات و وسایلی هستند که برای منظم کردن وسایل و لوازم به کار می‌روند. استفاده از نظم دهنده‌ها تاثیر زیادی در نمای خانه دارد. حمام در هر متراژی که باشد نیاز به نظم دهنده دارد. ارگانایزر حمام باعث می‌شود هرکدام از وسایل جایگاه مخصوص به خود را داشته باشند و در مواقع نیاز به راحتی به آن‌ها دسترسی داشت. بیشتر انواع نظم دهنده حمام بر روی دیوار نصب می‌شوند اما ممکن است مدل‌هایی وجود داشته باشد که نیاز به نصب به دیوار نداشته باشند و روی سطحی صاف یا هرکجای دیگر قرار گیرند.

 

معرفی انواع نظم دهنده حمام و سرویس بهداشتی

از آنجایی که نیاز، سلیقه‌ها و طراحی حمام‌ها با یکدیگر متفاوت است انواع نظم دهنده‌ها وجود دارند که با توجه به خواسته می‌توان نوع مناسبی از آن‌ها را استفاده کرد، از جمله:

 

نقش شلف در مرتب دیده شدن حمام

شلف حمام ایستاده

شلف حمام پی وی سی مشکی

شلف‌ها از جنس چوب، پلاستیک یا فلز بوده که می‌توان از آن‌ها داخل حمام استفاده کرد. شلف‌ها را می‌توان یک طبقه یا چند طبقه انتخاب کرد و در هر طبقه وسایل مختلفی قرار داد. بعضی از انواع شلف‌ها در زیر خود نگهدارنده داشته که امکان آویزان کردن لیف را فراهم می‌‌آورند.

 

قفسه حمام برای ایجاد نظم بیشتر

قفسه حمام

قفسه حمام درب دار

قفسه حمام رایج‌ترین وسیله‌ای است که تقریبا در همه حمام‌ها وجود دارند. قفسه‌های حمام در مدل‌های مختلفی ساخته شده‌اند که می‌توان آن‌ها را در گوشه‌ای از حمام به صورت کنج نصب کرده یا اینکه در بخش‌های دیگر قرار گیرد. قفسه‌های حمام معمولا از دو طبقه به بالا شروع شده و ممکن است پایه دار، لبه دار و یا تاشو باشند. بعضی از قفسه‌ها درب دار بوده که مانع از نفوذ رطوبت و آب به داخل آن می‌شوند.‌

 

جاصابونی در حمام و سرویس

جاصابونی دو قسمتی

جاصابونی پلاستیکی

بسیاری از افراد بدن خود را با صابون می‌شویند. همچنین صابون‌هایی وجود دارد که صابون رختشویی نامیده می‌شود و از آن‌ها برای شستن لباس‌‌ها استفاده می‌شود. صابون‌ها پس از خیس شدن لیز شده و شروع به کف کردن می‌کنند به همین دلیل نیاز به وسیله‌ای دارند که در قسمت زیر خود سوراخ یا شیار داشته باشد تا بتواند راحت‌تر خشک شود. جاصابونی‌های مختلفی وجود دارد که بعضی از آن‌ها به میله شیر حمام نصب شده و برخی دیگر به دیوار نصب می‌شوند.

 

جا حوله‌ای برای نظم در حمام و سرویس بهداشتی

جا حوله ای طلایی

جا حوله ای طبقاتی

حوله وسیله ضروری است که بهتر است نزدیک به حمام قرار داشته باشد تا فرد به راحتی به آن دسترسی داشته باشد. جا حوله‌ای‌ها یا استندهای حوله حمام در مدل‌های متنوعی وجود دارند طوریکه برخی از آن‌ها قابلیت نگهداری چند حوله را به صورت همزمان دارند. اگر تمایلی به خرید نگهدارنده‌های حوله ندارید می‌توانید از باکس استفاده کنید. عموما از سبد بافت‌های حصیری استفاده می‌شود که حوله درون آن تا شده و در گوشه‌ای از حمام یا حتی بیرون حمام قرار می‌گیرد.

 

نگهدارنده سشوار در حمام

استند سشوار

استند سشوار پروانه

نگهدارنده سشوار سفید

بسیاری از افراد عادت دارند که موهای خود را پس از هر بار استحمام خشک کنند. سشوار وسیله‌ای است که نیاز به قرار دادن آن در فضایی به دور از پاشش آب است بنابراین استند سشوار یک وسیله کاربردی و جمع و جور بوده که از آن می‌توان در حمام به عنوان نظم دهنده استفاده کرد.

 

نقش باکس در نظم بخشیدن به حمام

باکس برای ایجاد نظم در حمام

همیشه قرار نیست وسایل در حمام به دیوار آویزان شوند بلکه می‌توان از باکس‌ها (سبد) استفاده کرد که برای این امر طراحی شده‌اند. با خرید باکس‌های یک شکل در طرح و رنگ‌های مختلف می‌توانید درون آن حوله، شامپو، سشوار، شامپو بدن، ماسک مو و ... قرار دهید. باکس‌ها بنا بر سلیقه می‌توانند درب دار یا بدون درب باشند.

 

ست سرویس حمام و دستشویی برای ایجاد نظم

ست سرویس بهداشتی و حمام

سرویس‌هایی وجود دارند که از جنس‌های مختلفی بوده و شامل سبد رخت، لگن، کاسه، صندلی، سطل زباله و ... هستند. چنین سرویسی به دلیل هماهنگ و یک شکل بودن باعث جلوه بهتر در حمام شده و از آن‌ها می‌توان در مواقع لزوم استفاده کرد. ست سرویس پلاستیکی حمام رنگبندی‌های مختلفی داشته که بهتر است با توجه به کاشی حمام رنگ مناسب انتخاب شود تا دکوراسیون زیبایی به وجود آید.

 

طاقچه

طاقچه در حمام

در زمان‌های قدیم در دیوارها فرورفتگی‌هایی وجود داشت که سال‌ها از مد افتادند. اکنون مجددا طاقچه‌ها مد و کاربردی شده‌اند و از آن می‌توان در حمام استفاده کرد. طاقچه‌های حمام می‌تواند شامل یک یا چند فرورفتگی در دیوار بوده که در هر بخش وسایل مختلف قرار می‌گیرد. رنگ طاقچه‌ها می‌تواند همرنگ کاشی‌ها یا متفاوت با آن ها باشد. بنابراین اگر قصد بازسازی خانه خود را دارید گزینه طاقچه به عنوان نظم دهنده حمام را مد نظر داشته باشید.

 

پرده حمام

پرده در حمام

پارتیشن شیشه ای حمام

پرده حمام نوعی پوشش برای جدا کردن قسمتی که شیر دوش حمام وجود دارد از سایر قسمت‌ها است. پرده حمام نوعی پلاستیک بوده که رطوبت را در خود جذب نمی‌کند که در رنگ و طرح‌های مختلف وجود دارد. در صورت عدم تمایل می‌توان از جدا کننده حمام شیشه‌ای (پارتیشن حمام) استفاده کرد. پارتیشن حمام مانع از پاشش آب به قسمت‌های مختلف شده و نمای شیک و زیبایی به حمام می‌بخشد.

 

چیدمان لوازم در حمام

چیدمان لوازم در حمام

داشتن انبوهی از وسایل حمام نیازمند چیدمان مناسب است. داشتن چیدمان مناسب به دسترسی راحت‌تر کمک کرده و باعث می‌شود محصولات و وسایلی که باید از آب دور بمانند در جای مناسب‌تری چیده شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر شما را به خواندن مقاله بهترین چیدمان لوازم بهداشتی در حمام و سرویس بهداشتی دعوت می‌کنیم.

 

پیشنهاد مطالعه:

 

کلام آخر

انواع نظم دهنده حمام در بازار وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای داشتن حمامی تمیز و مرتب استفاده کرد. اگر شما هم خواهان خرید لوازم سرویس بهداشتی و حمام با قیمت مناسب و کیفیت بالا هستید گروه مجریان و فروشندگان تیم بساز و بچین در کنار شما هستند تا نیازهای خود را برطرف کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید