چگونه بوی بد سیگار را از خانه ببریم؟ 9 راهکار مفید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

9 راهکار مفید برای برطرف کردن بوی نامطبوع سیگار در خانه، استفاده از شمع، قهوه، سرکه و مواد دیگر در پاسخ به این سوال که چگونه بوی بد سیگار را از خانه ببریم؟

حس بویایی یکی از مهم‌ترین نعمت‌هایی است که هر فردی از آن بهره‌مند شده است. گاهی احساس بوی ناخوشایند به قدری سخت و آزار دهنده است که به راه‌های مختلف برای از بین بردن آن متوسل می‌شویم. بوی سیگار یکی از بوهایی است که بسیاری از افراد از آن متنفر بوده و حتی ممکن است در کل فضای خانه بپیچد. چگونه بوی بد سیگار را از خانه ببریم؟

 

سیگار چیست؟

سیگار در حال سوختن

سیگار برگ بریده یا خرد کرده توتون است که در کاغذی نازک پیچیده شده است و برای روشن کردن آن از آتش فندک یا هر آتش دیگری استفاده می‌شود.‌ سیگار با روشن کردن به دهان گذاشته شده و دمیده می‌شود سپس دود آن با بازدم خارج می‌شود. متاسفانه بسیاری از افراد به صورت تفننی به سیگار روی آورده‌اند و اکنون به دلیل داشتن نیکوتین به آن معتاد شده‌اند طوریکه اگر آن را نکشند احساس پرخاشگری، کلافگی و عصبانیت خواهند داشت.

شاید یکی از همین افراد سیگاری در خانه با شما زندگی می‌کند یا برای ساعاتی مهمان داشته‌اید و به دلیل سیگار کشیدن احساس می‌کنید که کل فضای خانه را بوی سیگار فرا گرفته است. چه باید کرد؟ برای از بین بردن بوی سیگار چه راهکارهایی وجود دارد؟

 

استفاده از شمع برای رفع بوی بد سیگار

شمع معطر

شمع‌هایی در بازار وجود دارند که معطر هستند. شمع‌های معطر هنگام روشن شدن و سوختن بویی از خود آزاد کرده که بر بوی بد سیگار غلبه می‌کنند. گاهی می‌توان از روشن کردن عود بهره برد اما باید دقت داشت که برخی از افراد به بوها حساس بوده و با شمع معطر یا عود سردرد می‌گیرند بنابراین بهتر است پنجره و درب‌ها باز باشد تا هوا درون خانه جریان یابد.

 

اسپری و خوشبو کننده هوا راهکاری موقتی برای از بین بردن بوی سیگار

خوشبو کننده هوا

اسپری هوا و خوشبو کننده‌های متفاوتی وجود دارند که حجم‌های مختلفی داشته و از طریق اسپری کردن آن‌ها یا بخور می‌توان رایحه‌ای خوش در هوا پراکند. در صورتیکه فضا بسته و خفه باشد ممکن است ترکیب بوی خوشبو کننده و اسپری با سیگار ایجاد بوی نامطبوعی نماید بنابراین بهتر است درب و پنجره‌ها باز بوده یا اینکه فن روشن باشد.

 

جوش شیرین معجزه‌ای جهت برطرف کردن بوی سیگار

پاشش جوش شیرین بر روی فرش

جوش شیرین از بی کربنات سدیم ساخته شده است. برای از بین بردن بوی بد سیگار از خانه می‌توان در کاسه‌های مختلف کمی آب و جوش شیرین ریخته و آن را در مکان‌های مختلف قرار داد. پس از 24 ساعت بوی بد سیگار برطرف خواهد شد. حتی می‌توان روی فرش را جوش شیرین پاشید و حداقل دو ساعت از راه رفتن بر روی آن خودداری کرد سپس آن را با جاروبرقی پاک کرد. جوش شیرین جاذب بو بوده که از آن برطرف کردن بوی نامطبوع سیگار استفاده می‌شود.‌

 

سرکه سفید یکی از بهترین راه‌ها برای از بین بردن بوی سیگار

سرکه سفید در کاسه

سرکه سفید در بسیاری از فروشگاه‌ها و حتی سوپر مارکت‌ها به فروش می‌رسد. سرکه سفید بوی تندی داشته که بر بوی سیگار غلبه می‌کند و بعد از پاک یا خشک شدن به طور کامل از بین می‌رود. برای از بین بردن بوی سیگار کافی است در چند کاسه مقداری سرکه سفید ریخت و آن را در فضای خانه قرار داد و یک شب تا صبح صبر کرد. برای تسریع حذف بوی سیگار می‌توان یک قابلمه سرکه را به مدت 1 تا 2 ساعت روی اجاق گاز جوشاند تا با پخش شدن بخار آن در هوا، بوی سیگار از بین برود. حتی می‌توان به کمک سرکه زمین را تی کشید تا اثر کند.

اگر احساس می‌کنید بوی سیگار در عمق روبالشی، روکش مبل، دستمال‌ها، لباس، ملحفه، پتو و ... نفوذ کرده است می‌توان از ماشین لباسشویی کمک گرفت. در این حالت کافی است در مخزن به جای مواد شوینده، نصف فنجان سرکه سفید ریخت و آن را روی برنامه شستشو قرار داد. اسید موجود در سرکه به تجزیه مولکول‌های بد بوی سیگار کمک می‌کند. با پهن کردن لباس‌ها و البسه در فضای باز و خشک شدن آن‌ها دیگری اثری از بوی سیگار و سرکه بر روی آن‌ها نخواهد بود.

 

پاک کردن فرش، دیوار، پرده و ...

نظافت منزل با بخارشوی

سرکه + جوش شیرین

گاهی بوی سیگار به دلیل خاکستر ریزش کرده در عمق بافت بالش، پتو، فرش، روکش مبل و حتی دیوارها نفوذ کرده باشد. بهترین راهکار جارو کردن و شستن آن‌ها است. این شستشو می‌تواند به کمک مواد شوینده یا بخارشوی انجام گیرد که مانع از پخش مجدد بوی سیگار در فضای خانه خواهد شد.

بعضی از وسایل و روکش‌ها را می‌توان با آب و مواد شوینده شست. یکی از بهترین مواد، سرکه سفید همراه با کمی جوش شیرین است که با آب رقیق شده و به رفع بوی بد سیگار کمک می‌کند.‌ لامپ‌ها نیز با روشن شدن باعث پخش بیشتر بوی سیگار می‌شوند که بهتر است روکش شیشه‌ای آن دستمال کشیده شود تا با گرما، بوی سیگار در اطراف پخش نشود.

 

کاربرد زغال فعال در رفع بوی سیگار

زغال در کیسه پارچه ای

شاید شنیده باشید بسیاری از اطرافیان از زغال در یخچال استفاده می‌کنند زیرا زغال ماده‌ای فعال است که قدرت جذب بو را دارد. تکه‌های زغال را درون کیسه پارچه‌ای قرار داده و از جایی آویزان کنید. پس از چند ساعت بوی سیگار از خانه به تدریج رفع خواهد شد. حتی می‌توان تکه‌های زغال را روشن کرده و آن‌ها را درون ظرف فلزی گذاشته تا با سوختن تاثیر فوری خود را نشان دهد.

 

خاصیت سیب در برطرف کردن بوی نامطبوع سیگار

سیب قاچ شده

سیب راحت‌ترین وسیله‌ای است که می‌توان از آن برای برطرف کردن بوی سیگار استفاده کرد. کافی است یک سیب را قاچ کرده و آن را شب تا صبح در قسمت‌های مختلف خانه قرار داد. سیب بوی دود سیگار را به خود جذب خواهد کرد.

 

قهوه برای از بین بردن بوی بد سیگار از خانه

تفاله قهوه

تفاله‌های قهوه این قابلیت را دارند که بوی بد سیگار را برطرف کنند. می‌توان کمی تفاله قهوه خشک شده را درون کاسه‌های کوچک ریخت و آن را اطراف خانه قرار داد. پس از 24 ساعت بوی سیگار جذب قهوه شده و به جای آن عطر قهوه در هوا خواهد پیچید.

 

آمونیاک، آخرین راهکار رفع بوی سیگار

مواد شوینده برای نظافت

آمونیاک یک ماده شیمیایی قوی است که هنگام استفاده از آن باید ماسک زد. کافی است یک فنجان آمونیاک را با 4 لیتر آب ترکیب کرده و کمی به آن جوش شیرین اضافه کرد تا اندکی از بوی تند و تیز آمونیاک کاسته شود. سپس با محلول به دست آمده زمین، دیوارها و سقف را تمیز کرد.

 

حتما بخوانید:

 

کلام آخر

دختری در حال سیگار کشیدن

راهکارهایی که در این متن خواندید پاسخی برای سوال چگونه بوی بد سیگار را از خانه ببریم بود. شما چه راهکار دیگری پیشنهاد می‌کنید؟ در بخش نظرات تجربه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

اگر اخیرا به فکر خرید وسیله جدید یا دریافت خدمات هستید، از گروه مجریان و فروشندگان بساز و بچین کمک بگیرید یا با ثبت درخواست از همکاران ما برای پیدا کردن گروه‌های مناسب و حرفه‌ای مشورت بگیرید.

برچسب ها:
خانه داری
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید