چگونه بوی بد جاکفشی را از بین ببریم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

برای اینکه با راه‌های از بین بردن بوی بد جاکفشی در اثر قرار دادن کفش‌ها آشنا شوید بهتر است این مطلب را تا آخر بخوانید. 

جاکفشی از لوازم اصلی در دکوراسیون منازل است که با قرار دادن کفش‌ها داخل آن‌ها نظم و ترتیب برقرار می‌شود. جاکفشی دکوچید از بهترین مواد اولیه ساخته می‌شود و علاوه بر فراهم کردن فضایی برای قرار دادن کفش‌ها و مرتب نمودن آن‌‌ها دکوراسیون شیکی را در منزل شما ایجاد می‌کند. برای اینکه با راه‌های از بین بردن بوی بد جاکفشی در اثر قرار دادن کفش‌ها آشنا شوید بهتر است این مطلب را تا آخر بخوانید. 

 

علت بوی بد جاکفشی چیست؟ 

 بهتر است قبل از اینکه درباره راه‌های از بین بردن بوی بدجاکفشی صحبت کنیم با علت ایجاد بوی بد در جاکفشی آشنا شویم. واقعیت این است که بوی بد در جاکفشی به دلیل تجزیه باکتری‌ها ایجاد می‌شود. 
به همین دلیل باید از راه‌هایی استفاده کنیم که با آن بتوانیم جاکفشی را ضدعفونی کنیم و بوی بد کفش‌ها را از بین ببریم. همچنین مرطوب ماندن کفش به دلیل عرق یا خیس بودن کفش باعث می‌شود باکتری‌ها داخل کفش و جاکفشی رشد کند و بوی نامطبوعی را ایجاد کند. موارد زیر بهترین شیوه‌ها برای از بین بردن بوی بد جاکفشی است. 

1. استفاده از جوش شیرین 

جا کفشی موجب مرتب شدن منزل می‌شود، اما پخش شدن بوی بد کفش‌ها در منزل آزاردهنده است. برای از بین بردن بوی بد جاکفشی می‌توانید از جوش شیرین استفاده کنید. 
استفاده از جوش شیرین ساده است. برای از بین بردن بوی بد جاکفشی، فقط باید یک قاشق سوپ‌خوری از پودر جوش شیرین را در قسمت‌های مختلف جا کفشی بپاشید. جوش شیرین علاوه بر اینکه رطوبت داخل جاکفشی را از بین می‌برد، بوی بد آن را هم از بین می‌برد. مدت زمانی که لازم است جوش شیرین داخل جاکفشی باقی بماند حدود 24 ساعت است. بعد از 24 ساعت می‌توانید تمام قسمت‌های جاکفشی را تمیز کنید. 
 

جاکفشی

 

2.. استفاده از قهوه 

یکی از راه‌های رفع بوی بد جاکفشی استفاده از قهوه است. قهوه عطر بسیار دلپذیری دارد که می‌تواند بوی بد جاکفشی را هم از بین ببرد. می‌توانید یک ظرف کوچک و پلاستیک را از چند قسمت سوراخ کنید و داخل آن قهوه بریزید. با قرار دادن ظرف داخل جاکفشی متوجه می‌شوید بوی بد جاکفشی از بین رفته است. 
البته سعی کنید هر چند روز یک بار قهوه داخل ظرف را عوض کنید و از قهوه تازه استفاده کنید. 

 

3. اسپری کردن سرکه داخل جاکفشی 

یکی دیگر از راه‌های از بین بردن بوی بد جاکفشی استفاده از سرکه است. سرکه علاوه بر اینکه بوی عرق و ناخوشانید کفش‌ها را از بین می‌برد، در از بین بردن بوی نم و رطوبت هم تاثیرگذار است. استفاده ز سرکه برای از بین بردن بوی بد جاکفشی سخت نیست. باید مقداری سرکه را به تمام قسمت‌های جاکفشی اسپری کنید. اگر چند مرتبه در روز این کار را انجام دهید، بعد از چند روز بوی بد کفش‌ها از بین می‌رود. 

 

4. چکاندن روغن درخت چای داخل جاکفشی 

روغن درخت چای یکی از ترکیبات موثری است که در رفع کردن بوی بد جاکفشی تاثیرگذار است. شیوه استفاده از روغن درخت چای به این صورت است که یک یا دو قطره از روغن را داخل جاکفشی بچکانید و درب جاکفشی را چند ساعت باز بگذارید. اگر در هفته یک بار این کار را انجام دهید کفایت می‌کند و هیچ بوی بدی از جاکفشی به مشام نمی‌رسد. 
 

روغن

 

5. استفاده از گیاه اسطوخودوس 

اسطوخودوس گیاهی خوشبو و معطر است که در از بین بردن بوی بد جاکفشی تاثیرگذار است. برای اینکه بوی بد جاکفشی را از بین ببرید، باید کفش‌ها را از جاکفشی خارج کنید. چند شاخه از گیاه اسطوخودوس را داخل جاکفشی قرار دهید. چند ساعت صبر کنید، سپس جا کفشی را تمیز کنید. 
بعد از تمیز کردن، یک یا دو ساعت جا کفشی را باز بگذارید تا هوای تازه داخل جاکفشی جریان داشته باشد، سپس کفش‌ها را داخل جا کفشی بچینید. 
 

اسطوخودوس

 

6. از بین بردن بوی بد جاکفشی با ریحان 

ریحان گیاهی خوشبو است که در از بین بردن بوی بد جاکفشی تاثیرگذار است. برای استفاده از آن باید کفش‌ها را از داخل جاکفشی تخلیه کنید، چند شاخه برگ ریحان تازه داخل جاکفشی قرار دهید و درب آن را ببندید. بعد از چند ساعت جا کفشی را تمیز کنید و یک یا دو ساعت درب آن را باز بگذارید. سپس کفش‌ها را مجددا داخل جاکفشی بچینید. 
شاید این سوال برایتان پیش بیاید که تا چه مدت زمانی لازم است این کار را انجام دهید تا بوی کفش‌ها از بین برود. نمی‌توانیم زمان دقیقی برای انجام این کار به شما پیشنهاد کنیم. اما بهتر است تا زمانی که بوی بد از جاکفشی به مشام می‌رسد این کار را تکرار کنید. 

7. استفاده از پوست مرکبات 

یکی دیگر از راه‌های موثر برای از بین بردن بوی جاکفشی، استفاده از مرکبات است. پوست مرکباتی نظیر پرتقال و گریپ‌فروت معطر است و می‌تواند بوی بد کفش‌ها را به خود جذب کند. پوست مرکبات علاوه بر اینکه بوی بد کفش‌ها را از بین می‌برد، به دلیل روغن‌های گیاهی که دارد از رشد باکتری‌ها یا کپک داخل جاکفشی هم جلوگیری می‌کند. 
 

پوست مرکبات

 

8.. رفع بوی بد جاکفشی با چای سیاه

چای سیاه حاوی تانن است که می‌تواند باکتری‌های داخل جاکفشی را از بین ببرد. به همین دلیل توصیه می‌شود برای از بین بردن بوی بد جاکفشی یک یا دو عدد چای کیسه‌ای را داخل جاکفشی قرار دهید. این اقدام هزینه بالایی ندارد و نیاز به صرف زمان طولانی یا خالی کردن جاکفشی هم ندارد. بنابراین استقبال از این روش زیاد است. 

9. مرتب کردن کفش‌ها متناسب با فصل 

یکی از اقدامات ساده‌ای که در از بین بردن بوی بد جاکفشی تاثیرگذار است، مرتب کردن کفش‌ها بر اساس فصل است. بهتر است کفش‌هایی را مناسب فصل نیستند و نیاز ندارید در طبقات جداگانه‌ای نگهداری کنید. همچنین آن‌ها را به خوبی تمیز کنید. زیرا باقی ماندن گرد و غبار روی کفش موجب بوگرفتن کفش و جاکفشی می‌شود. 

 

جمع‌بندی 

قرار دادن کفش‌‌های کثیف باعث می‌شود داخل جاکفشی بوی بد بگیرد و با باز کردن درب جاکفشی بوی بدی در فضا پخش شود. در این مطلب راه‌هایی برای از بین بردن بوی بد جاکفشی را به شما معرفی کردیم. در ضمن شما می توانید تمامی محصولات مصنوعات چوبی را از سایت decochid.com با قیمت مناسب و به صورت اقساطی تهیه کنید. امیدواریم اطلاعاتی که در این مطلب ارائه کردیم برای شما مفید باشد. 

برچسب ها:
جاکفشی
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید