روش‌های سریع از بین بردن بوی بد سرویس بهداشتی در خانه

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۳
۵

برطرف کردن بوی بد دستشویی با استفاده از سرکه، جوش شیرین، نوشابه، کبریت، لوله بازکن، تاید و ...

پیچیدن بوی بد در خانه به قدری کلافه کننده است که ممکن است فرد دچار سردرد و حالت تهوع شود به خصوص اگر بو از دستشویی باشد. دستشویی بخشی از خانه است که دیگر مانند گذشته در گوشه‌ای از حیاط یا زیر پله ساخته نمی‌شود. دستشویی در زندگی آپارتمان نشینی گوشه‌ای از منزل بوده که نمی‌توان از بوی آن به سادگی گذشت. اگر از رفع بوی بد دستشویی در آپارتمان کلافه شده‌اید ما در این بخش از سایت بساز و بچین بهترین راهکارها را به شما پیشنهاد خواهیم داد.

 

بوی بد دستشویی

برطرف کردن بوی بد دستشویی

رفع بوی بد دستشویی در آپارتمان یکی از موضوعاتی است که ذهن هر فردی را درگیر می‌کند. به طور طبیعی ادرار و مدفوع بودار هستند اما اگر بوی نامطبوع در مدت کوتاهی برطرف نشود دردسر ساز بوده و حتی می‌تواند از خانه فراتر رفته و در کل ساختمان بپیچد. عموما در هر دستشویی خواه توالت ایرانی باشد یا فرنگی هواکش وجود داشته یا از طریق پنجره کوچک تهویه صورت می‌گیرد. گاهی با وجود پنجره و تهویه همچنان بو مانده که کلافه کننده خواهد بود.

راهکارهای متفاوتی برای برطرف کردن سریع بوی دستشویی وجود دارد اما مهم‌تر از همه این است که باید در حفظ نظافت کوشا بوده و هفته‌ای حداقل یک بار دستشویی با مواد شوینده شسته و نظافت شود در غیر این صورت هر کدام از راهکارها را هم که به کار ببرید باز هم بو ماندگار بوده و تاثیری در برطرف کردن آن ندارد.

 

رفع بوی بد توالت

بوی بد دستشویی

راهکارهایی برای رفع بوی گند، تند و تیز فاضلاب دستشویی وجود دارد که در ادمه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

 

کبریت معجزه رفع بوی بد توالت

کبریت در رفع بوی بد دستشویی

چوب کبریت هنگام سوختن دودی حاصل از گوگرد از خود آزاد می‌کند بوی بد فاضلاب را به خود جذب کرده و باعث برطرف شدن آن می‌شود. با روشن کردن چند کبریت و انداختن آن به داخل چاه فاضلاب می‌توان از بوی بد دستشویی رهایی پیدا کرد.

 

سرکه و جوش شیرین برای برطرف کردن بوی بد دستشویی

سرکه و جوش شیرین در برطرف کردن بوی بد دستشویی

جوش شیرین و رفع بوی بد توالت

استفاده از سرکه سفید و جوش شیرین یکی از راحت‌ترین راهکارهایی است که می‌توان برای برطرف کردن بوی بد دستشویی به کار برد. کافی است نصف استکان جوش شیرین داخل فاضلاب ریخته و بلافاصله روی آن دو لیوان متوالی سرکه سفید بریزید. واکنش شیمیایی حاصل شده از ترکیب جوش شیرین و سرکه می‌تواند بوی بد دستشویی را از بین ببرد. پس از گذشت نیم تا یک ساعت سیفون را بکشید تا محلول به عمق چاه نفوذ کنند.

 

رفع بوی بد دستشویی در آپارتمان با نوشابه و جوش شیرین

کاربرد نوشابه در رفع بوی بد دستشویی

هرچند که نوشابه ماده خوردنی است اما می‌توان از آن برای از بین بردن بوی دستشویی استفاده کرد. نوشابه مورد استفاده بهتر است به جای رنگ مشکی از نوع لیمویی سفید باشد تا ردی از خود روی سنگ و کاسه توالت به جای نگذارد. کافی است نصف فنجان جوش شیرین داخل لوله توالت ریخته و پشت سر آن یک بطری نوشابه را مرحله مرحله اضافه کنید. پس از یک ساعت ترکیب نوشابه و جوش شیرین عامل گرفتگی را نرم کرده و مسیر توالت را باز می‌کند در نتیجه بو از بین می‌رود. سپس با آب سرد دستشویی را بشویید.

 

مخمر نان و آب جهت برطرف کردن بوی بد فاضلاب

بوی بد دستشویی

مخمر نان (خمیر مایه نان) به عنوان ور آمدن خمیر نان استفاده می‌شود که می‌توان از آن برای از بین بردن بوی بد دستشویی استفاده کرد. بوی بد دستشویی گاهی ناشی از گرفتگی فاضلاب بوده که با باز شدن آن بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. برای این کار می‌بایست یک کاسه آب جوش آماده کرده و روی آن مخمر ریخت. سپس ترکیب را به خوبی هم زده تا حل شود. محلول را شب در فاضلاب ریخته و اجازه دهید تا صبح بماند سپس با آب سرد دستشویی را شستشو دهید.

 

لوله بازکن راهی سریع برای از بین بردن بوی بد سرویس بهداشتی

لوله بارکن برای برطرف کردن بوی بد فاضلاب

جرم‌های موجود در راه فاضلاب باعث می‌شوند بوی بد در آپارتمان بپیچد. با استفاده از اسید لوله بازکن می‌توان از بوی بد راحت شد. یک بطری لوله بازکن را بهتر است زمانی که همه خوابیده‌اند یا کسی در منزل حضور ندارد داخل چاه ریخته و پس از نیم ساعت روی آن آب جوش بریزید و بعد از گذشت چندین ساعت از دستشویی استفاده کرد. این کار را می‌توان با مقدار کمتری از لوله بازکن انجام داد که نیاز به 15 الی 20 دقیقه زمان دارد.

 

تمیز کردن هواکش، راهی دیگر برای برطرف کردن بوی بد دستشویی

تمیز کردن هواکش برای برطرف کردن بوی بد دستشویی

هواکش یا سیستم تهویه هوا به دلیل کارکرد مداوم جرم و خاک گرفته که نیاز به تمیزکاری دارند. بهتر است آخر هر فصل یک بار هواکش دستشویی را از جا در آورده و درون آن را تمیز کرد تا به خوبی هوا را به جریان بیندازد و به بیرون بکشد. اگر اطمینان دارید هواکش تمیز است از پشت بام لوله هواکش تخلیه را بلندتر کنید تو بو را به داخل نکشد.

 

استفاده از زغال راهی برای از بین بردن بوی بد دستشویی

زغال برای رفع بوی بد دستشویی

زغال ماده‌ای است که از آن به عنوان بوگیر می‌توان استفاده کرد. بهتر است همیشه چند تکه زغال سیاه در توالت داشته باشید تا بوی بد را به خود جذب کند. هر چند ماه یک بار زغال را با زغال جدید دیگر جایگزین کنید تا خاصیت آن حفظ شود.

بیشتر بخوانید: چگونه بوی بد جاکفشی را از بین ببریم؟

 

رفع بوی توالت با پودر لباسشویی

پودر لباسشویی در برطرف کردن بوی بد دستشویی

یک پودر لباسشویی را به طور کامل درون چاه دستشویی فرنگی یا ایرانی خالی کنید و هیچ آبی به آن اضافه نکنید. فرصت دهید تا خود به آرامی پایین برود. پس از چند ساعت آب جوش در توالت خالی کنید تا هرچه سر راه باقی مانده است را بشوید و با خود ببرد.

 

استفاده از خوشبو کننده در برطرف کردن بوی بد توالت

خوشبو کننده در برطرف کردن بوی بد دستشویی

وجود خوشبو کننده همیشگی در دستشویی الزامی است. خوشبو کننده‌ها انواع مختلفی دارند که بعضی از آن‌ها تایمردارد بوده و در زمان مقرر بو پخش می‌کنند. عود نیز راهی دیگر است بو را برطرف کرده که نیاز است ابتدا دستشویی را کامل شسته، سپس هواکش را روشن کرده و بعد از انواع خوشبو کننده استفاده کرد.

 

مورد بعدی را شما بگویید...

 

آخرین راهکار، کمک گرفتن از سرویسکار چاه باز کن

سرویس کار برای رفع بوی بد دستشویی

اگر با هیچ یک از روش های گفته شده رفع بوی بد دستشویی در آپارتمان اتفاق نیفتاد، از خدمات لوله و چاه بازکن فاضلاب کمک بگیرید. موهایی که ته چاه ریخته شده‌اند، دستمال گیر کرده درون چاه، کهنه و قدیمی بودن شبکه فاضلاب و ... از عواملی هستند که بوی بد را تشدید می‌کنند. با استفاده خدمات چاه بازکنی جرم‌ها برطرف شده و پس از شستشوی اساسی دستشویی فاقد هرگونه بوی نامطبوع خواهد شد.

اگر مشکل از چاه نباشد ممکن است به دلیل خرابی سیفون، مشکل در لوله ونت و ... بوی بد در ساختمان می‌پیچد که سرویس کار خبره قادر خواهد بود نسبت به تشخیص و برطرف کردن آن با استفاده از ابزار و دستگاه‌های مناسب اقدام نماید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین روش های سریع از بین بردن بوی رنگ، نفت و بنزین در خانه

 

کلام آخر

رفع بوی بد دستشویی در آپارتمان از مسائل بسیار مهمی بود که در این بخش از سایت بساز و بچین به آن پرداخته شد. با کمک گروه مجریان و فروشندگان در بساز و بچین نیز می‌توانید نسبت به برطرف کردن مسائل ساختمانی و دکوراسیون داخلی خود اقدام کنید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
خانم خونه
۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲

من خودم از قرص استفاده میکنم، از اینجا هم نمی گیرم... از ترکیه سفارش میدم

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید