بهترین شرکت های معماری ایران | ۳۰ دفتر برتر معماری ایران از نگاه آرکیتایزر

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

وبسایت آرکیتایزر (Architizer)، بر اساس بیش از یک دهه اطلاعات و دانش در این صنعت، برترین شرکت‌های طراحی و معماری در ایران را معرفی کرده...

فهرست موضوعات

کشور ایران، به عنوان دومین کشور بزرگ خاورمیانه، با میراث فرهنگی و تاریخ متنوع و توپولوژی چشم‌انداز متمایز خود بسیار شناخته شده و معروف است. از انجایی که کشور ایران، به‌عنوان نوادگان بسیاری از تمدن‌های پیشرفته باستانی و بخشی از امپراتوری ایران بوده و همچنین تحت تأثیر عمیق فرهنگ اسلامی است، معماری غنی و منحصر به فردی دارد.

پس از آنکه در سال 1979 یا 1358، ایران به یک کشور مستقل تبدیل شد، معماران ایرانی باید راه‌هایی را برای حفظ بافت تاریخی زنده این کشور و در عین حال رفع نیازهای روزافزون جامعه پیدا می‌کردند و در حال حاضر، طرح‌های معماران ایرانی، تلفیقی از سنت و مدرنیته است که لایه‌ای جدید و معاصر را به معماری ایرانی وارد کرده است.

علاوه بر این، کشور ایران موقعیت جغرافیایی استراتژیک و منابع طبیعی ارزشمندی دارد اما متأسفانه چالش های ژئوپلیتیکی و اقتصادی زیادی را نیز به همراه داشته است. اما معماران ایرانی با توجه به تغییرات شدید مناظر شهری و طبیعی و همچنین کمبود آب و بیابان‌زایی، طرح‌های معماری توپوگرافیکی و اجتماعی تأثیرگذار را که به جوامع محلی کمک می‌کند، در اولویت قرار داده‌اند که می‌توان گفت، معماری ایرانی، در زیر چتر پایداری فرهنگی و زیست محیطی، نقشی قطعی ایفا کرده است.

در حال حاضر، با توجه به اینکه شرکت‌های معماری بسیار زیادی در ایران در حال فعالیت هستند و گزینه‌های متعددی برای انتخاب وجود دارد، انتخاب بهترین و برترین شرکت معماری که مناسب نیازهای پروژه مشتریان باشد، کمی چالش برانگیز شده است.

اما خبر خوش این است که وب سایت آرکیتایزر (Architizer)، بر اساس بیش از یک دهه اطلاعات و دانش در این صنعت، برترین شرکت‌های طراحی و معماری در ایران را معرفی کرده تا بتوانید با توجه به این اطلاعات، بهترین و مناسب‌ترین شرکت معماری ایرانی را انتخاب کرده و یک همکاری عالی را با این شرکت‌ها داشته باشید.

 

نحوه رتبه بندی شرکت‌های معماری از نگاه آرکیتایزر

رتبه بندی زیر بر اساس آمارهای کلیدی که سطح برتری معماری هر شرکت را نشان می دهد، ایجاد شده است. معیارهایی که برای تعیین رتبه بندی هر شرکت معماری به ترتیب اولویت جمع آوری شده است، عبارتند از:

  • تعداد برنده شدن جوایز A+ (2013 تا 2023)
  • تعداد فینالیست شدن A+Awards (2013 تا 2023)
  • تعداد پروژه های انتخاب شده به عنوان "پروژه روز" (2009 تا 2023)
  • تعداد پروژه های انتخاب شده به عنوان "پروژه ویژه" (2009 تا 2023)
  • تعداد پروژه های بارگذاری شده در آرکیتایزر (2009 تا 2023)

جزئیات مربوط به هر یک از این معیارها در ادامه این مقاله توضیح داده شده است. این فهرست رتبه بندی سالانه، با در نظر گرفتن دستاوردهای جدید شرکت‌های معماری ایرانی، در طول سال به روز می‌شود.

 

1. شرکت معماری مادو ( Mado Architects)

پروژه  شرکت معماری مادو

استودیو معماری مادو، در سال 1998 - 1377، توسط مازیار دولت آبادی در تهران تاسیس شد. این شرکت معماری در ابتدا با عنوان AXIS فعالیت می‌کرد، اما در سال 2017 - 1396، نام شرکت به MADO تغییر داده شد. در این سالها MADO بیش از 300 پروژه را با کاربری های مختلف در سراسر جهان و با هدف طراحی و ایجاد فضاهای معماری جدید و ممتاز، طراحی و اجرا کرده است.

شرکت معماری مادو، در این سال‌های فعالیت بی وقفه خود، ایده‌های تخیلی متعددی را با راه حل‌های اجرایی برای پروژه‌های خود خلق کرده است. با این ایده‌ها و راه‌حل‌ها، این شرکت به طور مستمر موفق شده است تا از فضاها به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و در عین حال هزینه و زمان اجرای مشتریان خود را به حداقل برساند.

برخی از برجسته ترین پروژه های شرکت معماری Mado عبارتند از:

  • ویلای باغ چای، ایران
  • مدرسه سنگال، سنگال
  • آژانس متاورس
  • ویلاهای عمودی آلانیا، ترکیه
  • مرکز آبی فس، مراکش

 

آمار زیر به معماران مادو کمک کرد تا مقام اول را در بین 30 شرکت برتر معماری ایران کسب کنند:

برنده شدن در A+Awards  3
پروژه‌های ویژه 14
مجموع پروژه‌ها 35

 

2. شرکت معماری هوبا دیزاین (Hooba Design)

پروژه شرکت معماری هوبا دیزاین

هومن بالازاده متولد 1357 موسس و مدیر اجرایی گروه طراحی هوبا است. او بعد از دریافت مدرک کارشناسی ارشد معماری در سال 2003-1382، در شرکت معماری شیردل و شرکا، شروع به کار کرد و به مدت 2 سال در پروژه‌های مختلف به عنوان عضو طراحی فعالیت داشت.

سپس در سال 1386، با هدف توسعه پروژه هایی هماهنگ با ویژگی‌های فرهنگی و جغرافیایی، شرکت معماری هوبا دیزاین را راه اندازی کرد تا برای هر پروژه، بستر جدیدی برای تحقیق و بررسی را تشکیل دهد. این دفتر معماری ایرانی، به موضوعات مختلفی از جمله نور، رنگ، رابطه معماری و شهر، مصالح ساختمانی، توسعه نمودارهای فضایی در معماری ایرانی و غیره پرداخته است.

 

برخی از برجسته ترین پروژه‌های شرکت معماری هوبا دیزاین عبارتند از:

  • ساختمان اداری شریف، تهران، ایران
  • کافه اسپریس، تهران، ایران
  • آپارتمان مسکونی ازگل، تهران، ایران
  • ساختمان اداری ولیعهدی، کرج، ایران
  • نمایشگاه کارخانه آپتوس، کرج، ایران

 

آمار زیر به هوبا دیزاین کمک کرد تا مقام دوم را در بین 30 شرکت برتر معماری ایران کسب کند:

برنده شدن A+Awards 5
فینالیست شدن در A+Awards 4
پروژه‌های ویژه 6
مجموع پروژه‌ها 20

 

3. گروه معماری زاو (ZAV Architects)

پروژه گروه معماری زاو

در سال 1397 گروه معماری زاو، از لحاظ فکری و ساختاری به شکل امروزش بازطراحی شد و فضای کار خود را نیز با بخش‌های تولید محتوای معماری و مبانی نظری هماهنگ کرد. مبانی نظری در قالب "نقشه‌ای ناتمام برای افتادن به جان زمین" تنظیم شده است. عنوان هر بخش، نام فضا و مأموریت آن را در ساختمان دفتر مشخص می‌کند.

طبق نظریه گروه زاو، معماری می‌تواند ظرفیت‌هایش را فراتر از مرزهای ثابتی بجوید که دنیای ساخت‌و‌ساز برایش تعیین می‌کند و به جای طراحی یک محصول، نقش آن را به طراحی فرآیندها تعمیم دهد، فرآیندهایی که شیوه ساخت‌و‌ساز و بهره‌برداری را هم در‌بر‌‌گیرند و دامنه تعاملات پروژه با دنیای بیرون را گسترش ‌دهند. این روند باعث عاملیت هرچه بیشتر معماری در مسائل اجتماعی و اقتصادی می‌شود.

 

برخی از برجسته ترین پروژه های گروه معماری ZAV عبارتند از:

  • حضور در هرمز 02 ایران، اقامتگاه ماجرا، هرمز
  • حضور در هرمز 01 | مرکز فرهنگی رونگ، ایران
  • اقامتگاه کودکان بی سرپرست، خوانسار
  • مرکز فنون به درد بخور، ایران
  • مهمانسرای پدری، ایران

 

آمار زیر به معماران ZAV کمک کرد تا مقام سوم را در بین 30 شرکت برتر معماری ایران کسب کند:

برنده شدن A+Awards 3
فینالیست شدن در A+Awards 4
پروژه‌های ویژه 6
مجموع پروژه‌ها 12

 

4. استودیو طراحی کالبد (Kalbod Design Studio)

پروژه  استودیو طراحی کالبد

استودیو طراحی کالبد، توسط محمد رحیمی زاده در سال 1395 تاسیس شده است. این استودیو معماری، یکی از زیرمجموعه‌های گروه ساختمانی کالبد است که در زمینه اجرا و طراحی فعالیت می‌کند و در طول سال‌های فعالیت خود پروژه‌های مختلفی را با کاربری‌های متنوع طراحی کرده است.

استودیو طراحی کالبد، با هدف ارائه جایگزینی معاصر برای معماری سنتی ایران، سعی در پاسخگویی دقیق به چالش‌های شرایط اقلیمی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هر پروژه دارد. این استودیو، علاوه بر خلاقیت و کیفیت، نیازها و محدودیت‌های پروژه‌های خود را به خوبی می‌شناسد و فارغ از مرزها، فراتر از ملیت‌ها و رشته‌های تخصصی طراحی می‌کند.

 

برخی از برجسته ترین پروژه‌های استودیو طراحی کالبد عبارتند از:

  • پل دانش، اصفهان، ایران
  • هتل استقلال، بندر بوشهر، ایران
  • رستوران رشد سبز، ایسلند
  • ویلا مینوس، دماوند، ایران
  • شهرک ساحلی سرخ رود، ایران

 

آمار زیر به استودیو طراحی کالبد کمک کرد تا رتبه چهارم را در بین 30 شرکت برتر معماری ایران کسب کند:

پروژه‌های ویژه 11
مجموع پروژه‌ها 19

 

5. استودیو طراحی فرشاد مهدی زاده (FMZD)

پروژه  استودیو طراحی فرشاد مهدی زاده

فرشاد مهدی زاده در سال 1391، استودیو طراحی فرشاد مهدی زاده را در تهران تاسیس کرد. از نظر این گروه معماری، معماری را نمی‌توان خارج از بافت، فعالیت‌های شهری و تعاملات مرتبط طراحی کرد. در واقع، زمینه چیزی است که تعاملات و زندگی را به معماری وارد کرده و عناصر معماری را بازتعریف می‌کند و این موضوع باعث شده تا گروه طراحی FMZD را به طراحی و تعیین مرز بین حوزه خصوصی و عمومی سوق دهد.

طبق گفته فرشاد مهدی زاده: "در تمام پروژه‌هایم تلاش من برای تحقق بخشیدن به معماری نه به عنوان یک نماد اضافه شده به یک سایت، بلکه به عنوان یک بسط یا ترکیبی از رفتارها، رویدادها و تعاملات شهری است که منظر را سازماندهی و دستکاری می‌کند. این راهی است که ما طراحی خود را پایدارتر و مرتبط با زمینه می‌کنیم. در طول این پروژه‌ها، تیم طراحی من بر زمینه استفاده از مصالح محلی، تکنیک‌های ساخت و ساز و استفاده از کارگران ساختمانی محلی و سنتی تمرکز کرده است که گاهی اوقات ما را مجبور می‌کنند به سایت برویم و به آنها آموزش دهیم که چگونه تکنیک‌های محلی خود را در پروژه بهبود بخشند و به کار ببرند."

 

برخی از برجسته ترین پروژه‌های استودیو طراحی FMZD عبارتند از:

  • ساختمان اداری - تجاری ترمه، همدان، ایران
  • برج مسکونی فرمانیه
  • هتل سنگان، سنگان، ایران
  • چشم تهران (Tehran Eye)، تهران، ایران
  • خانه طاقی سبزوار، سبزوار، ایران

 

آمار زیر به استودیو طراحی فرشاد مهدی زاده (FMZD) کمک کرد مقام پنجم را در بین 30 شرکت برتر معماری ایران کسب کند:

برنده شدن A+Awards 2
فینالیست شدن در A+Awards 3
پروژه‌های ویژه 6
مجموع پروژه‌ها 17

 

6. استودیو معماری کات (CAAT Studio)

پروژه  استودیو معماری کات

استودیو معماری کات در سال 2015 - 1394، توسط مهدی کامبوزیا تاسیس شد. فعالیت استودیو CAAT از ایده پردازی تا مهندسی ساخت و ساز را در برمی‌گیرد تا فاصله ایده طراحی تا ساخت و ساز نزدیکتر شود. زیرا معتقد هستند که که معماری آینده تنها به پیشرفت فناوری طراحی و ساخت نیست، بلکه در ارائه ایده‌های متناسب با شرایط جدید در روابط اجتماعی نیز هست. این نگاه در طول سال‌ها برای پرداختن به پروژه‌های مختلف و رشد و توسعه استودیو معماری کات، تکامل یافته است.

این گروه معماری، مشتاقانه منتظر هستند تا پروژه‌ها را با مشکلات طراحی مواجه کرده و راه حلی ارائه دهند. چراکه هر پروژه، داستان متفاوتی را تعریف می‌کند که نشان می‌دهد پاسخ‌های متفاوتی برای هر کار وجود دارد.

 

برخی از برجسته ترین پروژه های CAAT Studio عبارتند از:

  • دفتر فروش جواهرات 04، تهران، ایران
  • مدرسه کامیاران، کامیاران، ایران
  • فضاهای فراموش شده / موزه فضای باز مردم شناسی، زیر پل میرداماد، تهران، ایران
  • خانه اصفهان H تا V، اصفهان، ایران
  • ساختمان مسکونی کهریزک شماره 01

 

آمار زیر به استودیو CAAT کمک کرد تا مقام ششم را در بین 30 شرکت برتر معماری ایران کسب کند:

برنده شدن A+Awards 2
فینالیست شدن در A+Awards 1
پروژه‌های ویژه 6
مجموع پروژه‌ها 7

 

7. شرکت معماری نکست آفیس (Nextoffice)

پروژه شرکت معماری نکست آفیس

علیرضا تقابنی که از سال 2004 - 1383 در زمینه معماری مشغول به کار بود، در سال 2009 - 1388، شرکت معماری نکست آفیس را در تهران تاسیس کرد. ایشان دارای دارای مدرک دکترای معماری بوده و نقاش نیز هستند.

ایشان نه تنها به طور مکرر با مجلات و نشریه‌های معماری و شهرسازی ایران همکاری می‌کنند، بلکه معلم و شریک مرکز معماری معاصر، یک موسسه خصوصی در تهران که یک برنامه آموزشی جایگزین معماری ارائه می‌دهد، نیز هستند.

شرکت معماری نکست آفیس، با هدف ارائه جایگزینی معاصر برای معماری سنتی ایران، پاسخگوی شرایط آب و هوایی، بافت اقتصادی، اجتماعی سیاسی و فرهنگی هر پروژه است. کار این شرکت معماری، از خانه‌های کوچک تا مجتمع‌های مسکونی، تجاری و با کاربری مختلف در مقیاس بزرگ تا طرح‌های جامع شهری را شامل می‌شود. در طول دهه گذشته، این شرکت معماری، برنده چندین جایزه معمار نیز شده است. جایزه معمار، یک جایزه معتبر ملی معماری در ایران است که هر ساله برگزار می‌شود.

 

برخی از برجسته ترین پروژه های Nextoffice عبارتند از:

  • خانه گویُم
  • خانه شریفی ها، تهران، ایران
  • ویلا دوگانه صفادشت، ایران
  • انجمن هنرمندان صدرا
  • ویلا برادر بزرگتر، ایران

 

آمار زیر به نکست آفیس کمک کرد تا تا مقام هفتم را در بین 30 شرکت برتر معماری ایران کسب کند:

فینالیست شدن در A+Awards 4
پروژه‌های ویژه 5
مجموع پروژه‌ها 10

 

8. گروه معماری موج نو (لیدا الماسیان / شاهین حیدری) -  New Wave Architecture

پروژه گروه معماری موج نو

شرکت معماری موج نو، یک شرکت طراحی معماری نوآورانه 150 نفره در تهران است که در سال 2006 - 1387 تأسیس شد. این شرکت معماری، موفق به کسب جوایز معتبر معماری، نشریات، مسابقات و استناد برای برتری طراحی با تجربه گسترده در پردیس و دانشکده های آموزشی، بیمارستان‌های تخصصی و امکانات مراقبت های بهداشتی در سطح ملی و بین المللی شده است و بیش از 120 پروژه طراحی شده، انجام شده یا در حال تکمیل دارد.

گروه معماری موج نو به دنبال زبان جهانی معماری است تا به جنبش نوآورانه و چالش برانگیز معاصر نزدیک شود. این معماری راه‌های جدید و ایده‌های نوظهور و فضاهای متمایز را با توجه به جنبه‌های زیبایی شناختی، انسانیت و ارتباطات جهانی را بررسی می‌کند.

 

برخی از برجسته ترین پروژه های معماری موج نو (لیدا الماسیان / شاهین حیدری) عبارتند از:

  • سالن صخره نوردی پلور، پلور، ایران
  • مجتمع مسکونی میگون، میگون، ایران
  • ساختمان اداری و انکوباتور جدید Turbo seal tech، تهران، ایران
  • معماری ویلای مشا، سه منظر یک خانه
  •  پاویون ایران – اکسپو 2015، میلان، ایتالیا

 

آمار زیر باعث شد تا گروه معماری موج نو، مقاوم هشتم در بین 30 شرکت برتر معماری ایران را کسب کند:

برنده شدن A+Awards 2
فینالیست شدن در A+Awards 1
پروژه‌های ویژه 6
مجموع پروژه‌ها 11

 

9. گروه معماران مریزاد (Marizad Architects)

پروژه گروه معماران مریزاد

گروه معماران مریزاد، فرآیند طراحی خود را مبتنی بر درک سیستم‌ها و روابطی در نظر گرفته‌اند که برگرفته از معیارهای پروژه است و این سیستم‌ها را به پارامترهای محاسباتی تبدیل می‌کند که طراحی از آنها توسعه می‌یابد. این عمل نه تنها در پروژه‌های معماری با مقیاس بزرگ، بلکه در طراحی محصول و دانشگاه نیز درگیر است. با این حال، همه فعالیت‌ها بر اساس فرآیند آزمایش، کشف و پیاده سازی است که همکاری بین رشته‌ای و یک رویکرد از پایین به بالا برای طراحی را تشویق می‌کند.

 

برخی از برجسته ترین پروژه‌های گروه معماران مریزاد عبارتند از:

  • اتاق بازرگانی همدان، همدان، ایران
  • برج مسکونی فرمانیه
  • کوچه خانه ، قم، ایران
  • دفتر مرکزی شرکت شیشه قزوین
  • اقامتگاه روی دریاچه

 

آمارهای زیر به معماران ماریزاد کمک کرد تا مقام نهم را در بین 30 شرکت برتر معماری ایران کسب کند:

برنده شدن A+Awards 3
فینالیست شدن در A+Awards 1
پروژه‌های ویژه 3
مجموع پروژه‌ها 7

 

10. شرکت معماری اشعری ( Ashari Architects)

پروژه  شرکت معماری اشعری

شرکت معماری اشعری، توسط امیرحسین اشعری، معمار ایرانی و استاد دانشگاه تاسیس شده است. این شرکت معماری، عمدتاً معماری مسکونی را طراحی می‌کند.

برخی از برجسته ترین پروژه های شرکت معماری اشعری عبارتند از:

  • کتابخانه صدرا، شیراز، ایران
  • کافه مثلث، شیراز، ایران
  • پاویون درنگ، شیراز، ایران
  • پل زندگی، شیراز، ایران
  • پل شهری، اصفهان، ایران

 

آمارهای زیر به شرکت معماری اشعری کمک کرد تا مقام دهم را در بین 30 شرکت برتر معماری ایران کسب کند:

پروژه‌های ویژه 6
مجموع پروژه‌ها 28

 

11. استودیو معماری ادمون (Admun Studio)

پروژه  استودیو معماری ادمون

گروه معماری ادمون، معماری را بازتعریف می‌کنند و مفاهیم قدیمی زندگی هرروزه را به چالش می‌کشند تا برای انسان معاصر، فضایی هیجان‌انگیز برای استراحت، کار و تفریح بسازند. هر پروژه در وضعیت و با پارامترهای خاص خود مساله‌ای است که پیدا کردن بهترین پاسخ برای آن هدف این گروه معماری است. این گروه تیپولوژی‌ها را بازنگری می‌کنند تا فضایی که هر گروهی با خواسته‌های خود  از آن لذت می‌برد را طراحی کنند.

 

برخی از برجسته ترین پروژه‌های استودیو طرح و ساخت ادمون عبارتند از:

  • آجرپوش، تهران، ایران
  • ویلا لواسان (ویلا آشیانه)، لواسان، ایران
  • رستوران چوجی، تهران، ایران
  • سینما تیراژه، تهران، ایران
  • نمایشگاه لایکو، تهران، ایران

 

آمار زیر به استودیو معماری ادمون کمک کرد تا مقام یازدهم را در بین 30 شرکت برتر معماری ایران کسب کند:

برنده شدن در A+Awards 2
پروژه‌های ویژه 4
مجموع پروژه‌ها 8

 

12. استودیو معماری ریرا (RYRA Studio)

پروژه  استودیو معماری ریرا

استودیو طراحی و ساخت ریرا، در سال 2000-1379، با هدف ایجاد فضاهای منحصر به فرد با استفاده از جنبه‌های جدید معماری معاصر تاسیس شد. این گروه معماری، به دنبال توسعه طرح‌هایی است که به شیوه‌ای خاص، بیانگر نیازهای فضایی، روح مکان و راه حل سازنده پروژه را در بر می‌گیرد. در حقیقت، نگاه هنری یک عامل کلیدی در رویکرد طراحی RYRA است. این شرکت در معتبرترین مسابقاتی که در ایران و خارج از کشور برگزار شد به دلیل طراحی های نوآورانه خود برنده جوایز متعددی شده است. ساختمان ولی عصر که توسط این استودیو طراحی و اجرا شده است، در جشنواره جهانی معماری در سال 2010 به عنوان بهترین ساختمان اداری سال انتخاب شده است.

 

برخی از برجسته ترین پروژه های استودیو معماری ریرا عبارتند از:

  • اقامتگاه روزان، تهران، ایران
  • ساختمان مسکونی سیپان، تهران، ایران
  • ساختمان تجاری-اداری ولی عصر
  • پیست اسکی بارین، شمشک، ایران
  • چشم آذین، تهران، ایران

 

آمار زیر به استودیو معماری ریرا کمک کرد تا مقام دوازدهم را در بین 30 شرکت برتر معماری ایران کسب کند:

برنده شدن در A+Awards 2
پروژه‌های ویژه 1
مجموع پروژه‌ها 5

 

13. شرکت معماری بن آرک (BonnArq Architects)

پروژه شرکت معماری بن آرک

استودیو معماری بن آرک در سال 1999-1378 توسط بهزاد اتابکی تاسیس شد و در حال حاضر تیمی از متخصصان حرفه‌ای از جمله معماران، مدل سازان، طراحان منظر و هنرمندان برجسته در آن مشغول به کار هستند. استودیو بهزاد اتابکی، یک استودیو معماری، طراحی شهری، معماری منظر، طراحی داخلی و طراحی مبلمان است که رویکردی چند رشته‌ای را نسبت به پروژه‌های خود اتخاذ کرده است و در تمام مراحل طراحی و ساخت شرکت می‌کند.

 

برخی از برجسته ترین پروژه‌های شرکت کعماری بن ارک عبارتند از:

  • ساختمان اداری نیایش، تهران، ایران
  • ساختمان مسکونی پارک، تهران، ایران
  • ویلا دیدار، نوشهر، ایران
  • ساختمان اداری آفتاب، تهران، ایران
  • خانه چهارگاه، مشا، ایران

 

آمار زیر به معماران بن ارک کمک کرد تا مقام سیزدهم را در بین 30 شرکت برتر معماری ایران کسب کند:

پروژه‌های ویژه 4
مجموع پروژه‌ها 6

 

14. استودیو معماری آرواد (Rvad Studio)

پروژه  استودیو معماری آرواد

استودیوی معماری RVAD در سال 2020-1399، توسط حنانه میثاقی و حسن دهقان‌پور دو معمار جوان ایرانی در تهران، تأسیس شد. ایده آل‌های طراحی این استودیو بر گسترش رابطه بین معماری و بشریت با در نظر گرفتن تاریخ و فرهنگ متمرکز است تا طرح‌های مناسب در خدمت جامعه و شهروندان آن طراحی و اجرا شود.

هدف استودیو معماری آرواد، ارائه راه‌حل‌های معماری با تمرکز بر نیاز و پتانسیل نسل‌های آینده و با توجه به مزایای هر پروژه برای ارائه دیدگاه جدید در روابط اجتماعی است.

 

برخی از برجسته ترین پروژه های استودیو آرواد عبارتند از:

  • ویانه، ابیانه، ایران
  • طاق بهشت، مشهد، ایران

 

آمار زیر به استودیو آرواد کمک کرد تا رتبه چهاردهم را در بین 30 شرکت برتر معماری ایران کسب کند:

برنده شدن در A+Awards 2
پروژه‌های ویژه 3
مجموع پروژه‌ها 2

 

15. دفتر معماری داوود بروجنی (Davood Boroojeni Office)

پروژه دفتر معماری داوود بروجنی

دفتر معماری داوود بروجنی، به عنوان یک شرکت معماری با صلاحیت فنی با بیش از 15 سال تجربه حرفه‌ای، در مراحل مختلف پروژه‌های معماری از جمله ایده‌های اولیه طراحی، طراحی شماتیک و توسعه طراحی و همچنین تولید بسته‌های ارسالی، ارائه‌های بصری، اسناد ساخت و ساز شرکت دارد. طرح‌بندی‌ها و جزئیات از طریق گفتگوی نزدیک با مشتریان، تولیدکنندگان و سایر مهندسان ارائه می‌شود.

 

برخی از برجسته ترین پروژه های دفتر معماری داوود بروجنی عبارتند از:

  • آزمایشگاه کیا، استان آذربایجان غربی، ایران
  • کارخانه پلیمر شمیم، کرج، ایران
  • موزه زندگی، ارومیه، ایران
  • ویلا گیلبام، رشت، ایران

 

آمار زیر به دفتر معماری داوود بروجنی کمک کرد تا مقام پانزدهم را در بین 30 شرکت برتر معماری ایران کسب کند:

برنده شدن در A+Awards 1
پروژه‌های ویژه 4
مجموع پروژه‌ها 4

 

16. دفتر معماری 35-51

پروژه دفتر معماری 35-51

دفتر معماری 35-51 در سال 2014 - 1393، توسط حمید عباسلو، عباس یاقوتی، ندا ادیبان راد تأسیس شد. آنها در پروژه‌های معماری، طراحی داخلی و منظر در ایران و خارج از ایران فعالیت دارند.

 

برخی از برجسته ترین پروژه های دفتر معماری 35-51 عبارتند از:

  • ویلای دشت چهل، مشا، ایران
  • ویلا ونوش ایران

 

آمار زیر به دفتر معماری 35-51 کمک کرد تا مقام شانزدهم را در بین 30 شرکت برتر معماری ایران کسب کند:

برنده شدن در A+Awards 1
پروژه‌های ویژه 4
مجموع پروژه‌ها 2

 

17. شرکت معماری کان لان (KanLan)

پروژه شرکت معماری کان لان (KanLan)

کامران حیرتی و تالان خسروی زاده، با هدف ارتقای معماری و تجربه انسانی از طریق گنجاندن فرهنگ اصیل ایران در طراحی‌های خود و پاسخگویی به چالش‌های جامعه امروزی، شرکت معماری کان لان را تأسیس کردند. این دفتر که در سال 2001-1380 تأسیس شده و توانسته پروژه‌های معماری و طراحی داخلی موفقی را در سراسر ایران و سایر کشورها اجرا کند و برنده جوایز متعدد در این زمینه نیز شود.

 

برخی از برجسته ترین پروژه های شرکت معماری کان لان عبارتند از:

  • ویلا شالی کار، استان مازندران، ایران
  • ویلا صفادشت، کرج، جاده ملارد
  • ویلا حیات خانه، استان مازندران، ایران
  • ویلا دریاکنار، استان مازندران، ایران

 

آمار زیر به شرکت معماری کان لان کمک کرد تا مقام هفدهم را در بین 30 شرکت برتر معماری ایران کسب کند:

فینالیست شدن در A+Awards 1
پروژه‌های ویژه 3
مجموع پروژه‌ها 4

 

18. استودیو معماری حبیبه مجدآبادی (HABIBEH MADJDABADI Architecture Studio)

پروژه استودیو معماری حبیبه مجدآبادی

حبیبه مجدآبادی متولد 1356، معمار، نویسنده، طراح و سخنران ایرانی است. ایشان در سال 1381 فارغ التحصیل کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه آزاد تهران شدند و فعالیت حرفه‌ای خود را در سال 1382 با تأسیس استودیوی طراحی خود در تهران بلافاصله پس از کسب جایزه اول مسابقه طراحی مرمت بنای تاریخی (متعلق به سلسله زند) در تهران آغاز کردند.

 

برخی از برجسته ترین پروژه های استودیو معماری حبیبه مجدآبادی عبارتند از:

  • ویلا چهار باغ، کرج، ایران
  • میدان ولیعصر، استان تهران، ایران
  • خانه مهتابی، گلپایگان، ایران
  • خانه ۴۰ گره، تهران، ایران
  • نمای پایلوت بانک ملت، تهران، ایران

 

آمار زیر به استودیو معماری حبیبه مجدآبادی کمک کرد تا مقام هجدهم را در بین 30 شرکت برتر معماری ایران کسب کند:

پروژه‌های ویژه 3
مجموع پروژه‌ها 13

 

19. دفتر معماری علی‌دوست و شرکا

پروژه دفتر معماری علی‌دوست و شرکا

دفتر معماری، علیدوست و همکاران، یک دفتر چند معماری رشته‌ای است که توسط شهاب علیدوست و سونا افتخارآزم تاسیس و راه اندازی شده است. این دفتر معماری بیشتر بر معماری و طراحی و برنامه ریزی در مقیاس بزرگ تا مبلمان تمرکز دارد.

این دفتر معماری که دارای تخصص‌های متعدد است، توسط طراحان با استعداد و معماران با تجربه که به طور مشترک پروژه‌ها را از طرح اولیه تا نظارت در محل توسعه می‌دهند، اداره می‌شود.

 

برخی از برجسته ترین پروژه‌های دفتر معماری علیدوست و شرکا عبارتند از:

  • گلفروشی گلیران، رشت، ایران
  • کیوسک نگهبانی 3×2، تهران، ایران
  • میکا 911 (MIKA) ، تهران، ایران
  • ساختمان مسکونی نیلوفر، تهران، ایران
  • بازسازی نمای ساختمان اداری الوند، تهران، ایران

 

آمارهای زیر به دفتر معماری علیدوست و همکاران کمک کرد تا مقام نوزدهم را در بین 30 شرکت برتر معماری ایران کسب کند:

پروژه‌های ویژه 3
مجموع پروژه‌ها 12

 

20. استودیو طراحی براکت (BRACKET Design studio)

پروژه استودیو طراحی براکت

استودیو طراحی براکت، یک شرکت طراحی با خدمات کامل است که در سال 2006-1385 توسط شروین حسینی تأسیس شد. این استودیو طراحی، خدماتی را در زمینه طراحی شهری، طراحی فضای داخلی، طراحی مبلمان و معماری از مقیاس خرد تا کلان ارائه می دهد. 

 

برخی از برجسته ترین پروژه‌های استودیو طراحی براکت عبارتند از:

  • باغ جنت، اصفهان، ایران
  • خانه شماره 47، اصفهان، ایران
  • ویلا 131، اصفهان، ایران
  • باغ مشهد، اصفهان، ایران
  • خانه مفهومی

 

آمار زیر به استودیو طراحی براکت کمک کرد تا مقام بیستم را در بین 30 شرکت برتر معماری ایران کسب کند:

پروژه‌های ویژه 3
مجموع پروژه‌ها 6

 

21. دفتر معماری آیینه (ayeneh office)

پروژه دفتر معماری آیینه

دفتر معماری آیینه در سال 2001-1380، توسط علی سلطانی و عاطفه کرباسی تاسیس شد و در سال 1382، فعالیت این دفتر معماری به طور رسمی آغاز شد. معماران دفتر آیینه بر این باورند که معماری مانند آینه باید منعکس کننده بافت یا محیط اطراف به معنای عام باشد. رویکرد و روش طراحی در دفتر آیینه به این صورت است که هم در بطن موضوع و هم مکان به منظور انعکاس و یا افزایش مطلوبیت آن‌ها کاوش می‌شود.

 

برخی از برجسته ترین پروژه‌های دفتر معماری آیینه عبارتند از:

  • خانه طاقچه ها، نجف آباد، ایران
  • ساختمان مسکونی اندرزگو، تهران، ایران
  • خانه بهار، نجف آباد، ایران

 

آمار زیر به دفتر معماری آیینه کمک کرد تا مقام 21 را در بین 30 شرکت برتر معماری ایران کسب کند:

پروژه‌های ویژه 3
مجموع پروژه‌ها 3

 

22. استودیو معماری Arsh4d

پروژه ستودیو معماری Arsh4d

Arsh4d، تیمی از طراحان به رهبری علیرضا شرافتی و پانته‌آ اسلامی است که به دنبال پروژه‌های منتخبی هستند که اساساً نحوه تعامل ساختمان‌ها با مردم و محیط طبیعی را بازاندیشی کنند. این مجموعه، شامل طیف گسترده‌ای از پروژه‌ها از مقیاس کوچک یک خانه خصوصی تا مقیاس بزرگ طراحی شهری است. بسیاری از پروژه‌ها از امکانات عمومی بسیار شناخته شده هستند، مانند میدان‌ها، مراکز خرید و دفاتر مرکزی، و پروژه های خصوصی برجسته‌ای از جمله دفاتر، امکانات تفریحی عمومی و ساختمان‌های آپارتمانی را تکمیل کرده‌اند.

 

برخی از برجسته ترین پروژه های استودیو Arsh4d عبارتند از:

  • پروژه Stacked Garden Villas، نمک آبرود، ایران
  • آبنبات فروشی، تهران، ایران
  • ویلا مسکونی، تهران، ایران
  • ویلا آپ (UP VILLA) ، آبعلی، ایران
  • مرکز خرید ارگ (ARG)، تهران، ایران

 

آمار زیر به استودیو Arsh4d کمک کرد تا مقام 22 را در بین 30 شرکت برتر معماری ایران کسب کند:

برنده شدن A+Awards 1
فینالیست شدن در A+Awards 1
پروژه‌های ویژه 2
مجموع پروژه‌ها 5

 

23. دفتر معماری رنا دیزاین (ReNa Design)

پروژه  دفتر معماری رنا دیزاین

ReNa Design یک گروه معماری جوان فعال در زمینه طراحی، معماری و تحقیق است که در سال 2012-1391 تاسیس شد. این دفتر در درجه اول به مسائل مربوط به عملکرد و زمینه می‌پردازد. این رویکرد به راحتی از طریق پروژه‌های شرکت، در دسته‌ها و انواع مختلف قابل مشاهده است. رنا دیزاین توجه و دقت زیادی به مصالح و تکنولوژی ساخت و ساز دارد که به نوبه خود در شرایط کاملاً نوآورانه و غیر متعارف اعمال می‌شود.

 

برخی از برجسته ترین پروژه های ReNa Design عبارتند از:

  • خانه افشاریان، کرمانشاه، ایران
  • مطب دندانپزشکی ظفر، تهران، ایران
  • استودیو دیار مدیا، تهران، ایران

 

آمار زیر به ReNa Design کمک کرد تا رتبه 23 را در 30 شرکت برتر معماری ایران کسب کند:

برنده شدن در A+Awards 1
پروژه‌های ویژه 3
مجموع پروژه‌ها 3

 

24. استودیو معماری خاوریان (KA Studio)

پروژه استودیو معماری خاوریان

استودیو معماری خاوریان، یک شرکت معماری ایرانی است که معماری، شهرسازی، طراحی داخلی و تحقیقات را با تیمی متشکل از هفتاد معمار و طراح ایرانی در سراسر جهان انجام می‌دهد. محمد خاوریان تفکر انتقادی را در فرآیندی به کار می‌گیرد که از مرزهای تولید معماری فراتر می‌رود تا به راه‌حل‌های خاص و غیرمنتظره دست یابد و به دنبال جذب مردم و فرهنگ‌ها، فناوری‌ها و مواد، روانشناسی‌ها و تجربیات است.

 

برخی از برجسته ترین پروژه های KA Studio (استودیو معماری خاوریان) عبارتند از:

  • یست خانه (Yast Khaneh)، یزد، ایران
  • ساختمان اداری IMPI (شرکت مدیریت طرح های صنعتی ایران)، تهران، ایران
  • خانه واریانت، تهران، ایران
  • مدرسه دهنو، جیرفت، ایران
  • ایستگاه مترو دانشگاه تبریز، تبریز، ایران

 

آمار زیر به استودیو KA (استودیو معماری خاوریان) کمک کرد تا مقام 24 را در بین 30 شرکت برتر معماری ایران کسب کند:

پروژه‌های ویژه 3
مجموع پروژه‌ها 5

 

25. استودیو معماری سدروس (Cedrus Studio)

پروژه استودیو معماری سدروس

سدروس یک استودیوی طراحی و ساخت و ساز پژوهش محور مستقر در تهران است که توسط محمد مهدی سعیدی در سال 2017-1396 تأسیس شد. این استودیو توسط تیمی پرشور از معماران ماهر، معماران منظر و طراحان داخلی پشتیبانی می شود. پروژه های این استودیو از ویلاهای یک خانواده تا مجتمع های مسکونی، تجاری و با کاربری مختلط در مقیاس بزرگ است.

 

برخی از برجسته ترین پروژه های استودیو سدروس عبارتند از:

  • ساختمان مسکونی پیوند، تهران، ایران
  • ساختمان مسکونی سدروس، تهران، ایران
  • ویلا 174، بابلسر، ایران
  • کافه الیت، تهران، ایران
  • ویلای شریعت، کرج، ایران

 

آمار زیر به استودیو سدروس کمک کرد تا مقام 25 را در بین 30 شرکت برتر معماری ایران کسب کند:

فینالیست شدن در A+Awards 1
پروژه‌های ویژه 2
مجموع پروژه‌ها 9

 

26. دفتر معماری FEASTUDIO

پروژه  دفتر معماری FEASTUDIO

دفتر معماری «تجربه بنیادی معماری» [FEASTUDIO] توسط آرش نصیری و انسیه خمسه در سال 2006- 1385 تأسیس شد. 

 

برخی از برجسته ترین پروژه های FEASTUDIO عبارتند از:

  • دبستان نور مبین، ایران
  • سالن ورزشی نور مبین، سمنان، ایران

 

آمار زیر به FEASTUDIO کمک کرد تا مقام 26 را در بین 30 شرکت برتر معماری ایران کسب کند:

فینالیست شدن در A+Awards 1
پروژه‌های ویژه 2
مجموع پروژه‌ها 2

 

27. استودیو معماری بوژگان (Boozhgan Architectural Studio)

پروژه استودیو معماری بوژگان

استودیو معماری بوژگان در سال 2007-1386 توسط حامد بدری احمدی تأسیس شد. استودیو معماری بوژگان در پروژه‌های مختلفی با مقیاس‌های مختلف از جمله ساختمان‌های مسکونی، اداری و کاری، مجتمع‌های تجاری و همچنین بازسازی خانه‌های شخصی و ساختمان‌های تاریخی عمومی که یا ساخته شده‌اند یا در حال ساخت هستند، مشارکت داشته است. همچنین در مسابقات معماری داخلی و بین المللی نیز مورد تجلیل قرار گرفته است.

 

برخی از برجسته ترین پروژه های استودیو معماری بوژگان عبارتند از:

  • ساختمان اداری آصف، تهران، ایران
  • ساختمان مسکونی حیات الهیه، تهران، ایران
  • بازسازی خانه، زنجان، ایران،
  • ساختمان اداری نگاه، تهران، ایران،
  • ساختمان مسکونی بارانوش، تهران، ایران

 

آمار زیر به استودیو معماری بوژگان کمک کرد تا مقام 27 را در بین 30 شرکت برتر معماری ایران کسب کند:

پروژه‌های ویژه 2
مجموع پروژه‌ها 8

 

28. دفتر معماران آرمانی (Armani Architects)

پروژه دفتر معماران آرمانی

دفتر معماران آرمانی، یک کار مشترک چند رشته‌ای نوآورانه است که توسط امیر آرمانی اصل و کیانا قادر تأسیس شده است که بر معماری، طراحی داخلی، طراحی منظر، ساخت سفارشی و طراحی پارامتریک تمرکز دارد.

 

برخی از برجسته ترین پروژه های دفتر معماران آرمانی عبارتند از:

  • غرفه INFILOOLION، استان تهران، ایران
  • غرفه سندی، درک، چابهار، ایران
  • غرفه انرژی لندن 2016، لندن، بریتانیا
  • مهمانخانه چشمه های آب گرم ایسلند، ایسلند
  • مرکز فرهنگی شراب چین، چین

 

آمار زیر به دفتر معماران آرمانی کمک کرد تا مقام 28 را در بین 30 شرکت برتر معماری ایران کسب کند:

پروژه‌های ویژه 2
مجموع پروژه‌ها 5

 

29. استودیو معماری پدرام ایزدی (EZ Studio)

پروژه استودیو معماری پدرام ایزدی

استودیو معماری پدرام ایزدی یا استودیو EZ، یک دفتر معماری چند رشته‌ای مستقر در اصفهان است که در زمینه معماری، معماری داخلی، محوطه سازی و مدیریت آثار هنری، برای ایجاد یک محیط کامل یکپارچه برای مشتریان تخصص دارد. این استودیو در سال 2015-1394 تأسیس شده و معماری را در مقیاس‌های مختلف طراحی با مهارت، جزئیات و مادی عالی نشان می‌دهد. استودیو EZ، به عنوان یک دفتر طراحی بوتیک، از طریق کیفیت بالای طراحی و حرفه‌ای بودن با بودجه بهینه شناخته شده است.

 

برخی از برجسته ترین پروژه های EZ Studio عبارتند از:

  • ویلای سفید (پدرام ایزدی بروجنی)، اصفهان، ایران
  • ویلای میان مرز، اصفهان، ایران

 

آمار زیر به استودیو EZ کمک کرد تا به مقام 29 را در بین 30 شرکت برتر معماری ایران کسب کند:

پروژه‌های ویژه 2
مجموع پروژه‌ها 2

 

30. استودیو طراحی شمالی ( Shomali Design Studio)

پروژه استودیو طراحی شمالی

شمالی دیزاین یک استودیوی طراحان مستقر در تهران است که معماری را نوعی تولید فرهنگی می دانند. این استودیو توسط یاسر رشید شمالی و یاسین رشید شمالی راه اندازی شده است.

 

برخی از برجسته ترین پروژه های استودیو طراحی شمالی عبارتند از:

  • کوجدان، استان گیلان، ایران

 

آمار زیر به استودیو طراحی شمالی کمک کرد تا مقام 30 را در بین 30 شرکت برتر معماری ایران کسب کند:

برنده شدن در A+Awards 1
پروژه‌های ویژه 2
مجموع پروژه‌ها 1

 

برای استفاده از خدمات بهترین شرکت‌های معماری ایران می‌توانید با ثبت درخواست در بساز و بچین، با این شرکت‌ها ارتباط بگیرید.

منبع: architizer.com

مطالب مرتبط و پیشنهادی:
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید
فهرست موضوعات