تزیین دکوراسیون منزل با وسایل ساده و بدون دردسر

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

بهترین و ارزان‌ترین روش‌های تزیین دکوراسیون منزل با وسایل ساده، استفاده از گیاهان، آینه، مبلمان قدیمی، کتابخانه و... برای تزیین خانه به سادگی

خانه شما فضایی است که در آن آزادی خلق کردن دارید و می‌توانید با تزیین دکوراسیون با وسایل ساده، سبک شخصی خود را کشف کنید. بنابراین چه بخواهید حال و هوای آرامش بخش، ظاهری روستایی یا جلوه‌ای مدرن برای منزل خود ایجاد کنید، تزیین دکوراسیون، کمک می کند تا ایده‌ها و نظرات شما به واقعیت تبدیل شوند.

اگر بخواهید برای تزیین دکوراسیون منزل به سراغ وسایل جدید بروید، مطمئنا این کار خیلی پر هزینه و گران خواهد بود. اما همیشه راه‌های ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تری نیز وجود دارد و آن تزیین دکوراسیون منزل با وسایل ساده و در دسترس است.

در ادامه این بخش از بساز و بچین با ما همراه بمانید تا با بهترین و ارزان‌ترین روش‌های تزیین دکوراسیون منزل با وسایل ساده بیشتر آشنا شوید. این ترفندهای ساده و ارزان، خانه شما را به خانه‌ای دوست داشتنی تبدیل می‌کنند.

 

تزیین منزل با استفاده از گیاهان و گل‌های طبیعی

استفاده از گیاهان طبیعی در دکوراسیون منزل

همیشه این موضوع را در خاطر داشته باشید که هر فضایی با استفاده از گل و گیاه طبیعی، ظاهری مطلوب‌تر و زیباتر پیدا می‌کند. به همین دلیل است که گیاهان و گل‌ها باید جزو اولین ایده‌های تزیین دکوراسیون منزل شما باشند. علاوه بر این، گیاهان مزایایی فراتر از زیبایی دارند؛ مطالعات نشان داده اند که وجود گیاهان در خانه برای سلامتی، حافظه، روابط و کار نیز بسیار مفید هستند.

 

پیشنهاد مطالعه: لیست درختچه‌های آپارتمانی، درختی به قامت دکوراسیون منزل شما

 

تزیین دکوراسیون منزل با بازسازی مبلمان قدیمی

میز قدیمی بازسازی شده

آیا در زیرزمین یا انباری خود مبلمان استفاده نشده دارید؟ می‌توانید آن را گردگیری کنید و از آن در تزیین دکوراسیون منزل استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید یک چهارپایه قدیمی را رنگ کنید و از آن به عنوان پایه گلدان، میز کنار مبل یا میز کنارتخت استفاده کنید و ظاهری متفاوت و جدید را برای دکوراسیون فضای خانه ایجاد نمایید.

 

نمایش کتاب‌ها و مجموعه‌های هنری برای تزیین خانه

کتابخانه زیبا در دکوراسیون منزل

از دیگر کارهایی که میتوانید برای تزیین دکوراسیون منزل با وسایل ساده انجام دهید این است که کتاب‌های قدیمی را در کنار کتاب‌های جدید و مجموعه‌های هنری، به گونه‌ای چشم‌نواز و زیبا درون قفسه‌های کتابخانه بچینید و یک مکان دنج و متفاوت در یک قسمت از خانه ایجاد کنید. به عنوان مثال، کتاب ها را در دسته های افقی و عمودی بچینید تا یک الگوی تزئینی ایجاد کنید.  همچنین می‌توانید در کنار کتاب‌ها از انواع قاب‌ها، گلدان‌های گل و گیاهان گلدانی کوچک، ظروف سرامیکی، شیشه ای یا سفالی نیز استفاده کنید.

 

دکوراسیون تازه با ترکیب و هماهنگ‌کردن مدل‌های خاص مبلمان

مبلمان شیک با ترکیب رنگ مکمل

با ترکیب و هماهنگ کردن مبلمان می‌توانید ظاهر و احساس را در اتاق‌های خود تغییر دهید. به عنوان مثال، می توانید صندلی های آشپزخانه خود را تعویض کنید و یا آن را با صندلی‌های ناهار خوری خود ست کنید.

از طرف دیگر، می‌توانید میز و صندلی‌ها را با رنگ‌های متفاوت رنگ آمیزی کنید تا شبیه یک مجموعه کاملاً جدید به نظر برسند.

 

پیشنهاد مطالعه: ترکیب رنگ دکوراسیون نشیمن، سلیقه شما کدام است؟

 

استفاده از تزیینات دست‌ساز در دکوراسیون منزل

شلف مکرومه بافی شده

اگر می‌خواهید در مناسبت‌های خاص مثل جشن‌های سنتی، حس و ظاهری جدید به خانه خود بدهید، تزئینات دست ساز زیادی وجود دارد که می‌توانید با توجه به هر مناسبت، در تزیین دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. شیشه‌های تزئین شده، سنگریزه‌های نقاشی شده، تزیینات بافته شده با نخ یا طناب، وسایل هنری ساخته شده از کاغذ و غیره همگی از جمله مواردی هستند که اگر با نگاه هنری به آنها توجه کنید، جز گزینه‌های خیلی عالی و ارزان برای تزیین دکوراسیون منزل با وسایل ساده خواهند بود.

 

اضافه‌کردن آینه به دکوراسیون منزل

اینه قدی در دکوراسیون منزل

هنگامی که یک آینه به دکوراسیون منزل اضافه شود، نه تنها خانه روشن‌تر می‌شود، بلکه به شما این توهم خارق العاده را می‌دهد که فضای موجود بزرگتر است و احساس می‌کنید فضای دو برابری دارید. برای این منظور، می‌توانید از آینه‌هایی با قاب‌های زیبا استفاده کنید و به یک هدف تزئینی مضاعف برسید.

 

تزیین دکوراسیون منزل با تغییر کاربری بشقاب‌های قدیمی

تزیین دیوار با بشقاب های قدیمی و خاص

احتمالاً مجموعه‌ای از بشقاب‌های قدیمی دارید که در طول زمان انباشته کرده‌اید اما دیگر استفاده نمی‌کنید. برای اینکه بتوانید تزیین دکوراسیون منزل با وسایل ساده را به خوبی انجام دهید، بهترین پیشنهاد این است که این بشقاب‌های قدیمی که معمولا دارای طرح و رنگ زیبا و خاصی هستند را تغییر کاربری دهید!

در قسمت پشت بشقاب‌ها، گیره‌های مخصوص برای آویزان کردن روی دیوار بچسبانید و با استفاده از این بشقاب‌ها، یک صفحه نمایش در اطراف یک قاب بزرگ بسازید یا آنها را در یک طرح تزئینی در اندازه های خود به نمایش بگذارید.

 

تغییر روکش بالشتک‌های مبل و تختخواب برای تزیین منزل

کوسن های رنگارنگ

چه در اتاق خواب، اتاق نشیمن یا یک مکان جدا شده در خانه، استفاده از بالشتک‌ها یا کوسن‌ها می‌توانند به دکوراسیون منزل شما سبک و ظرافت ببخشند. روکش‌های بالشتک‌ها را با توجه به دکوراسیون فضای نشمین یا اتاق خواب تغییر دهید و از الگوها و طرح‌های خاص و زیبا برای ان استفاده کنید، تا ظاهری جدید و زیبا داشته باشند. همچنین این بالشتک‌های تزئینی می‌توانند الگوهای مربعی معمولی یا ترکیبی از طرح‌های مستطیلی و گرد نیز داشته باشند. وقتی صحبت از چیدمان و طرح‌های رنگی به میان می‌آید، می‌توانید رنگ‌ها را با هم ترکیب کنید تا رنگ اتاق را تکمیل کنید یا یک پارچه با طرح و رنگ خاص سفارش دهید و ظاهر کوسن‌ها را با توجه به دکوراسیون منزل خود، سفارشی کنید.

 

تزیین دیوار منزل با ایجاد دیوار گالری

گالری دیواری

یک دیوار گالری ساده و شیک، می‌تواند به اتاق نشیمن یا دیگر اتاق‌های خانه شما حس زیبایی و منحصر به فرد بودن ببخشد. یک گالری دیواری با عکس‌های شخصی، نقاشی‌های ساده‌ای که خودتان یا فرزندانتان کشیده‌اید، چاپ روی بوم، یا پرتره‌های تصادفی که در اتاق‌های مختلف خانه آویزان کرده‌اید به شما کمک می‌کنند تا به سادگی تزیین دکوراسیون منزل خود را کامل کنید و حال و هوایی متفاوت و خاص را برای یک بخش از دیوارها ایجاد نمایید.

 

استفاده از وسایل دکوری بزرگ و خاص در تزیین خانه

گلدان دکوری بزرگ و خاص

اگر یک ساعت دیواری بزرگ، یک گیاه منحصر به فرد در یک گلدان زینتی، یک ظرف سفالی غول پیکر، یک قطعه بوم بزرگ یا یک قاب بزرگ دارید، می‌توانید آن را به تنهایی در فضای خالی کف یا روی یک دیوار خالی قرار دهید تا ظاهری خاص و خیره کننده برای این وسایل دکوری بزرگ ایجاد کنید.

یک صندلی درجه یک با طراحی خاص، یک گیاه بزرگ و زیبا یا کاناپه اصلی شما در زیر دکور می تواند به برجسته کردن آن کمک کند و همه چیز را زیباتر نشان دهد.

 

پیشنهاد مطالعه: 72 مدل زیباترین دکوراسیون داخلی خانه های ایرانی کوچک

 

کلام آخر

اگرچه برای تزیین دکوراسیون منزل راه‌های بسیار زیادی وجود دارد اما استفاده از وسایل ساده و در دسترس می‌تواند به شما کمک کند تا با کمترین هزینه، بهترین و بیشترین تغییر را در فضای منزل خود ایجاد کرده و با توجه به تغییر فصل، جشن‌ها و مناسبت‌های خاص، یک دکوراسیون زیبا و شیک را برای خانه خود ایجاد نمایید و از این طریق یکنواختی را از زندگی خود دور کنید.

شما چه پیشنهادی برای تزیین دکوراسیون منزل با وسایل ساده دارید؟ آیا این مدل تغییر دکوراسیون را می‌پسندید؟

 

منبع: www.interiorsplace.com

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید