دکوراسیون منزل با رنگ فیلی + تصاویر

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

رنگ فیلی چه رنگی است؟ ویژگی های رنگ فیلی، روانشناسی رنگ فیلی در دکوراسیون، مکمل رنگ فیلی در دکوراسیون چه رنگ هایی است؟

اگر جز افرادی هستید که به رنگ‌های خنثی و طبیعی علاقمند هستند، احتمالا رنگ فیلی که نوعی رنگ طوسی گرم است را می‌پسندید. در واقع رنگ فیلی، دارای عمق، ظرافت و پیچیدگی کافی است که آن را به یک افزودنی استثنایی برای دکوراسیون منزل تبدیل می‌کند. دکوراسیون منزل با رنگ فیلی، یکی از گزینه‌های محبوب هم در بین دکوراتورها و هم صاحب خانه‌هاست و این امکان را فراهم می‌کند تا یک رنگ گرم، خنثی و جذاب که با رنگهای مختلفی ترکیب و ست می‌شود را برای دکوراسیون منزل خود داشته باشید.

اگر شما نیز به دکوراسیون منزل با رنگ فیلی علاقه‌مند هستید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با استفاده از رنگ فیلی در دکوراسیون کسب کنید و بدانید که مکمل رنگ فیلی در دکوراسیون چیست، حتما در ادامه این بخش با بساز و بچین همراه بمانید.

 

ویژگی های رنگ فیلی

رنگ فیلی، همانطور که از نام آن مشخص است، رنگی شبیه به رنگ طبیعی پوست بدن فیل است. در واقع نوعی رنگ خاکستری یا طوسی گرم است که در دسته بندی رنگ‌های خنثی قرار دارد و به شما این امکان را می‌دهد تا این رنگ زیبا و ملایم را هم به تنهایی و هم در ترکیب با سایر رنگ‌های جذاب و زیبا، در دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار دهید.

سایه‌های مختلف رنگ خاکستری، از جمله رنگ فیلی، اغلب در طراحی داخلی برای ایجاد حسی مدرن و پیچیده استفاده می‌شود. مانند بسیاری از رنگ های خنثی دیگر، رنگ فیلی را می‌توان تقریباً با هر رنگ دیگری در طیف مرئی ترکیب کرد. همچنین از آنجایی که رنگ فیلی، ترکیب کاملی از رنگ روشن و تیره است، این رنگ نشان دهنده حالت تعادل است و به همین دلیل است که کاربرد زیادی در طراحی و داخلی و دکوراسیون دارد.

پیشنهاد مطالعه: مبل قهوه ای با چه رنگی ست می شود؟ شیک‌ترین ترکیب‌های رنگی

 

روانشناسی رنگ فیلی در دکوراسیون

در روانشناسی رنگها، اینطور تصور می‌شود که سایه‌های مختلف رنگ طوسی یا خاکستری، مانند رنگ فیلی، بر ادراک امنیت، هوش و استحکام تأثیر می‌گذارد. همچنین می تواند احساس آرامش و خونسردی را برای خانه‌هایی که برای بچه‌های کوچک ایده آل است را ترکیب کند. 

رنگ فیلی، یک سایه روشن و گرم است و به همین دلیل می‌تواند نرم و لطیف باشد. بنابراین اگر می‌خواهید جلوه کلی پیچیده‌تری برای دکوراسیون منزل داشته باشید، بهترین کار این است که یک مبل مخملی فیلی رنگ را انتخاب کنید. ترکیب رنگ سفید و فیلی می‌تواند عمق و احساس لوکس بودن را به هر اتاق اضافه کند.

علاوه بر این، رنگ فیلی، به عنوان یک رنگ پوششی، احساس ایمنی و امنیت خاصی را از دنیای بیرون ارائه می‌کند و به آن کیفیتی منحصر به فرد می‌دهد که به خوبی به احساس خواب زمستانی کمک می‌کند.

 

رنگ فیلی چه رنگی است؟

رنگ فیلی

از آنجایی که بسیاری از رنگ‌های خاکستری به دلیل ته‌رنگ‌های آبی یا بنفش‌شان سرد می‌شوند، رنگ خاکستری که ته رنگ بژ، زرد یا قرمز دارد، «خاکستری گرم» است و رنگ فیلی یکی از این رنگهاست. به طور کلی، این رنگ‌های خاکستری گرم بسیار محبوب‌تر از خاکستری‌های سردتر شده‌اند. به همین دلیل است که رنگ فیلی کاربرد زیادی در دکوراسیون داخلی پیدا کرده و می‌توانید همه اقلام از فرش و موکت گرفته تا انواع مبل، صندلی، پرده و حتی رنگ دیوار را به رنگ فیلی انتخاب کرده و از این طریق، یک رنگ خنثی و گرم را به فضای داخلی منزل خود اضافه کنید.

 

مکمل رنگ فیلی در دکوراسیون چه رنگ هایی است؟

شاید متوجه شده باشید که این روزها وقتی صحبت از طراحی و دکوراسیون خانه به میان می‌آید، تناژهای مختلف رنگ خاکستری از جمله رنگ فیلی در همه جا وجود دارد.

به طور کلی، وقتی صحبت از دکوراسیون با رنگ‌های خنثی می‌شود، رنگ فیلی، می‌تواند به خوبی با رنگ‌های دیگر ترکیب شود و لایه‌بندی فوق‌العاده‌ای در اتاق ایجاد کند. افزودن رنگ‌های دیگر در کنار رنگ فیلی، همیشه به نشاط بخشیدن و ارتقاء فضا کمک می‌کند. زیرا رنگ فیلی، رنگی نیست که بتوان با آن محیطی تک رنگ ایجاد کرد. برای اینکه بدانید بهترین مکمل رنگ فیلی در دکوراسیون چیست، ادامه مطلب را از دست ندهید!

 

رنگ کرمی، بهترین مکمل رنگ فیلی در دکوراسیون

رنگ کرمی، بهترین مکمل رنگ فیلی در دکوراسیون

رنگ کرمی، یکی از رنگ‌های بسیار عالی و زیبایی است که به زیبایی با رنگ فیلی ترکیب می‌شود و فضای داخلی و دکوراسیون خانه را شاداب‌تر می‌کند. زیرا هر دو رنگ همه کاره هستند و می‌توانند به اندازه دلخواه بیانیه‌ای پررنگ یا ظریف ایجاد کنند.

 

رنگ بنفش، بهترین مکمل برای دکوراسیون منزل با رنگ فیلی

رنگ بنفش، بهترین مکمل برای دکوراسیون منزل با رنگ فیلی

بنفش، با طیفی که از عمیق‌ترین سایه‌های بادمجانی و بنفش‌های سلطنتی برجسته، تا اسطوخودوسی، ارغوانی و یاسی ملایم امتداد دارد، گاهی اوقات می‌تواند مانند سایه‌ای بی‌نظیر به نظر برسد و با کمک کمی از رنگ‌های خنثی گرم، مانند رنگ فیلی بهتر عمل می‌کند و می‌توانید با استفاده از رنگ فیلی و جزئیات بنفش، یک ترکیب رنگ لوکس و خاص برای دکوراسیون منزل ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: مکمل رنگ بنفش در دکوراسیون منزل چه رنگ‌هایی است؟

 

رنگ سبز، زیباترین مکمل رنگ فیلی در دکوراسیون

رنگ سبز، زیباترین مکمل رنگ فیلی در دکوراسیون

رنگ سبز، زیباترین مکمل رنگ فیلی در دکوراسیون

سایه‌های مختلف رنگ سبز، به ویژه رنگ سبز مریم گلی (Sage green) و سبز درباری، زمانی که با رنگ فیلی ترکیب می‌شوند بسیار خوب عمل می‌کنند زیرا هر دو رنگ اثر آرام‌بخش یکسانی دارند.

شما می‌توانید رنگ فیلی را با یک سبز روشن و خنک برای ترکیبی مدرن ست کنید. سپس تمام آن رنگ‌های روشن و مطبوع را با اضافه کردن مقداری رنگ چوب، جذاب‌تر کنید و یا با استفاده از رنگ سبز درباری، ظاهری لوکس و خیره کننده برای دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید.

پیشنهاد مطالعه: 60 دکوراسیون منزل با رنگ سبز + تصاویر

 

رنگ نارنجی، متفاوت‌ترین مکمل برای دکوراسیون منزل با رنگ فیلی

رنگ نارنجی، متفاوت‌ترین مکمل برای دکوراسیون منزل با رنگ فیلی

 رنگ‌های بسیاری وجود دارند که با نارنجی ست می‌شوند، اما ترکیب رنگ فیلی و نارنجی، به طور خاص طراوت را در هر طرحی به ارمغان می‌آورد. شما می‌توانید سایه‌های روشن و پاستلی یا سایه‌های تیره و خاص از رنگ نارنجی را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید و در کنار رنگ فیلی مورد استفاده قرار دهید و مطمئن باشید که یک ترکیب رنگ عالی و منحصر به فرد خواهید داشت.

پیشنهاد مطالعه: رنگ خانه مدرن، کاتالوگ بهترین ترکیب رنگها برای طراحی داخلی خانه

 

رنگ آبی سلطنتی، لوکس‌ترین مکمل رنگ فیلی در دکوراسیون

رنگ آبی سلطنتی، لوکس‌ترین مکمل رنگ فیلی در دکوراسیون

اگر تمایل دارید ظاهری لوکس و در عین حال شیک و زیبا را برای دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید، بهترین پیشنهاد این است که از ترکیب رنگ فیلی در کنار جزئیات خیره کننده با رنگ آبی سلطنتی استفاده کنید. رنگ آبی سلطنتی، تاثیر فوق العاده‌ای در طراحی فضای داخلی داشته و زمانی که در کنار یک رنگ خنثی مانند رنگ فیلی مورد استفاده قرار گیرد، زیبایی و جذابیت بیشتری را به نمایش خواهد گذاشت.

 

رنگ مشکی، خاص‌ترین مکمل برای دکوراسیون منزل با رنگ فیلی

رنگ مشکی، خاص‌ترین مکمل برای دکوراسیون منزل با رنگ فیلی

اگرچه درست کردن ایده‌های جسورانه و خاص با رنگ مشکی ممکن است دشوار باشد، اما انتخاب درست این رنگ، می‌تواند اعتماد به نفس و زیبایی را به فضای شما بیافزایند، به خصوص وقتی که با رنگ فیلی ترکیب شود. بنابراین اگر به دنبال ایجاد ظاهری مدرن و خاص برای دکوراسیون خانه خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم کمی رنگ مشکی را به فضا اضافه کنید!

برای طراحی دکوراسیون منزل خود با ترکیب رنگی هایی که دوست دارید، می‌توانید در بساز و بچین درخواست مشاوره ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

 

رنگ صورتی، ملایم‌ترین مکمل رنگ فیلی در دکوراسیون

رنگ صورتی، ملایم‌ترین مکمل رنگ فیلی در دکوراسیون

رنگ صورتی، یکی از ملایم‌ترین رنگهایست که به خوبی با رنگ فیلی ست می‌شود و یک ترکیب رنگ عالی را برای هر فضایی، ایجاد خواهند کرد.

 

رنگ قرمز، جذاب‌ترین مکمل رنگ فیلی در دکوراسیون

رنگ قرمز، جذاب‌ترین مکمل رنگ فیلی در دکوراسیون

رنگ قرمز، یکی دیگر از رنگ‌های عالی است که به خوبی با رنگ فیلی ترکیب می‌شود و ظاهری جذاب و منحصر به فرد ایجاد می‌کند. به عنوان نمونه، می‌توانید برای یک مبل قرمز پررنگ، یک دیوار به رنگ فیلی را در نظر بگیرید، اگر می‌خواهید مطمئن شوید که فضای داخلی شیک و شاداب است.

به طور کلی، وقتی رنگ فیلی و قرمز وقتی با هم جفت شوند، تضاد قابل توجهی ایجاد می‌کنند اما کلید یک ترکیب موثر، انتخاب سایه‌هایی است که مکمل یکدیگر باشند. به عنوان مثال، ترکیب رنگ فیلی روشن با قرمز روشن می‌تواند یک کنتراست بصری متعادل و هماهنگ ایجاد کند. رنگ فیلی روشن به عنوان یک پس زمینه خنثی و پیچیده عمل می‌کند و به رنگ قرمز پر جنب و جوش، جذابیت فضا را چند برابر می‌کند.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون منزل با رنگ سفید + تصاویر

 

کلام آخر

رنگ فیلی، یکی از تناژهای گرم از رنگ خاکستری است که اگر به درستی برای دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار گیرد، زیبایی و جذابیت فوق العاده‌ای را برای هر فضایی ایجاد خواهد کرد. اگر بهترین مکمل رنگ فیلی را برای فضای مورد نظر خود پیدا کنید، می‌توانید یک دکوراسیون فوق العاده شیک و خیره کننده ایجاد کنید و هیچ وقت از ان خسته نخواهید شد.

به نظر شما چه رنگهای دیگری می‌توانند به خوبی با رنگ فیلی ترکیب شوند؟

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید