انواع نرده بالکن، هر آنچه باید از نرده و حفاظ بالکن بدانید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵
دسته ها:

اگر می‌خواهید اطلاعاتی در خصوص انواع نرده بالکن کسب کنید و انواع سبک نرده بالکن و نرده حفاظ را بشناسید، همراه ما باشید.

یکی از ملزومات مهم در ساخت و ساز که برای مراحل پایانی سفارش و نصف می‌گردد، انواع نرده بالکن است. نرده بالکن با هدف حفظ ایمنی در نظر ارتفاع استاندارد اجرایی می‌شود. نرده های حفاظ نیز بخش دیگری هستند که برای ایجاد امنیت کامل و عدم امکان ورود سارق به داخل سازه، اجرا می‌شوند. جالب است بدانید که به دلیل تفاوت بودجه، تفاوت سبک دیزاین و اجرا، انواع نرده بالکن وجود دارد که هر فرد متناسب با علایق و سلیقه شخصی در کنار اصول مدنظر، اقدام به انتخاب بهترین گزینه می‌کند. درک مزایا و معایب هرکدام از انواع نرده بالکن اهمیت زیادی در انتخاب دارد.

به همین دلیل باید جزییاتی در خصوص انواع نرده بالکن بدانید و انواع نرده بالکن محافظ را بشناسید.

پس تا پایان همراه ما باشید تا جزییات مهمی را بررسی کنیم.

 

کاربرد انواع نرده بالکن را بدانید

نرده بالکن مشبک

نرده‌های بالکن، سیستم‌های حفاظتی دکوراتیوی هستن که به صورت افقی یا عمودی در اطراف بالکن‌ها، پله‌ها، تراس‌ها یا حیاط‌ها نصب می‌شوند. معمولا جنس این المان‌ها از موادی مانند فلز، شیشه، چوب یا پلاستیک ساخته می‌شوند. آگاهی از کاربرد نرده و ضرورت استفاده از آن، به شما کمک می‌کند تا برای نصب و انتخاب نوع نرده مناسب اقدام کنید. به همین دلیل در ادامه کاربردهای اصلی نرده‌های بالکن را بررسی می‌کنیم.

  • حفاظت و ایمنی: نرده‌های بالکن به عنوان محافظ جهت جلوگیری از سقوط افراد، حیوانات یا اشیاء از ارتفاعات استفاده می‌شوند. این حفاظت مخصوصاً در مواردی که بالکن‌ها یا تراس‌ها در طبقات بالاتر ساختمان قرار دارند، اهمیت زیادی دارد. جالب است بدانید که در قوانین ساختمان سازی حاکم بر ایران، نرده بالکن باید حداقل 1 متر و 20 سانتی متر ارتفاع داشته باشد و نزدیکی نرده از پایین به شکلی باشد که تحت هیچ شرایطی امکان رد شدن کودک از آن فراهم نشود.
  • ارتقاء ارزش ملک: نرده بالکن به‌عنوان یک ایمنی مهم و حیاتی در کنار ویژگی دکوراتیو به ارزش ملک شما اضافه می‌کند. در بسیاری از مواقع، مشتریان با مشاهده نرده بالکن کوتاه و خطرناک، از خرید خانه منصرف می‌شوند.
  • زیبایی‌شناسی و دکوراسیون: نرده‌های بالکن به عنوان یک عنصر دکوراتیو نیز عمل می‌کنند. طراحی‌ها و متریال‌های مختلفی که برای ساخت نرده‌ها استفاده می‌شود، می‌توانند به زیبایی و استایل فضای بالکن یا حیاط کمک کنند.
  • تهویه هوا: نصب نرده‌های بالکن می‌تواند به تهویه هوای درون فضا کمک کند. با وجود ایمنی، امکان گذاشتن درب بالکن در زمان‌هایی که هوا خنک و خوب است، فراهم می‌گردد. همین اقدام موجب بهبود تهویه در فضای داخلی می‌شود.
  • حفاظت از حیوانات: نرده‌های بالکن می‌توانند از ورود حیوانات به فضای بالکن جلوگیری کنند. این مهم به خصوص در شهرها و مناطقی که حیوانات وحشی ممکن است وجود داشته باشند، اهمیت دارد.
  • حفاظت از اشیاء چیده شده در بالکن: نصب نرده‌های استاندارد در بالکن، می‌تواند از اشیاء قرار گرفته در این مکان محافظت کند. رویدادهای طبیعی مثل باد و باران می‌توانند موجب آسیب به این لوازم شوند که معمولا با وجود نرده بالکن، شاهد مشکل خاصی نخواهید بود.

 

لیست انواع نرده بالکن

نرده بالکن آپارتمانی فلزی

نرده‌های بالکن با انواع مختلفی از متریال‌ها ساخته می‌شوند که هر کدام ویژگی‌ها و ظاهری خاصی دارند. شناخت هر کدام از انواع نرده تراس به شما کمک می‌کند تا بتوانید با خیال آسوده مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. در این پروسه انتخاب، باید حتما به مواردی مثل ایمنی، کیفیت، ماندگاری و دوام بالا توجه کنید. تفاوتی ندارد که هدفتان دیزاین بالکن کوچک باشد یا بزرگ، به هر حال در نظر داشتن ویژگی‌های اقلیمی نیز نکته مهمی در این حوزه است.

 

1. نرده بالکن فلزی

نرده بالکن فلزی

  • نرده بالکن آهنی: نرده‌های بالکن از جنس آهن با طراحی‌ها و الگوهای متنوعی ساخته می‌شوند. این نوع نرده‌های تراس معمولاً مقاوم و دارای طول عمر بالا هستند. ضخامت و نوع پوشش رنگی می‌تواند تاثیر زیادی بر مقاومت در برابر خوردگی داشته باشد.
  • نرده بالکن آلومینیوم: نرده‌ های بالکن از جنس آلومینیوم، سبک‌تر هستند و به دلیل مقاومت خود در برابر خوردگی، معمولاً نیاز به پوشش رنگی ندارند. طراحی‌ها متنوع و مدرنی دارند و در نواحی که به دلیل رطوبت، استفاده از نرده‌های فلزی با مشکل مواجه است، قابل استفاده خواهند بود.
  • نرده بالکن استیل: نرده‌های استیل به دلیل مقاومت بالا در برابر زنگ‌زدگی و فشار، به شدت مورد توجه قرار گرفته‌اند. طراحی‌های شیک و مدرن، خطوط هندسی و شکل‌های ساده اغلب در این نوع نرده‌ها مشاهده می‌شود. استیل به شکل‌دهی آسان، قابلیت تطبیق با استایل‌های مختلف و دوام بالا شهرت دارد.

 

2. نرده بالکن چوبی

نرده بالکن چوبی شیک

  • چوب طبیعی: نرده‌های بالکن از چوب طبیعی ساخته می‌شوند که به فضای باز گرما و حس و حال طبیعی ببخشند. این نرده‌ها از چوب‌های اصیل و مقاوت ساخته می‌شوند اما به دلیل مجاورت گرما، سرما و بارندگی، نیاز به تعویض و ترمیم دوره‌ای دارند تا از خوردگی و دفرمگی جلوگیری شود. استفاده از روغن مخصوص به عنوان رویه و مواد شیمیایی رایج برای افزایش طول عمر چوب می‌تواند گزینه مفیدی باشد.
  • چوب مصنوعی (کامپوزیت): نرده‌های بالکن از چوب مصنوعی با ترکیباتی از چوب و مواد مصنوعی ساخته می‌شوند. این نوع نرده‌ها دارای طول عمر بالا، مقاومت در برابر شرایط جوی، و نیاز کمتر به نگهداری هستند. به همین دلیل استفاده از آن‌ها بسیار رایج است.

پیشنهاد مطالعه: پوشاندن بالکن با کمترین هزینه و ترفندهای زیبای دکوراسیونی

 

3. نرده بالکن شیشه‌ای

نرده بالکن شیشه ای

  • تمام ‌شیشه: در این نوع نرده، پنل‌های شیشه‌ای (تمام‌شیشه) بدون قاب نصب می‌شوند. این نرده‌ها به فضا آرامش و شفافیت می‌بخشند اما ممکن است نگهداری و تمیزکاری بیشتری نیاز داشته باشند و به دلیل ارتفاع، تمیز کردن آن از سوی دیگر خطرناک و زمان‌بر باشد.
  • شیشه با قاب‌های فلزی یا آلومینیومی: در این حالت، شیشه‌ها با قاب‌های فلزی یا آلومینیومی ترکیب می‌شوند. این نوع نرده‌ها مزیت‌های شفافیت شیشه را با پایداری و استحکام فلز را هم زمان ارائه می‌کنند.

 

4. نرده بالکن پلاستیکی

 نرده بالکن پلاستیکی

نرده‌های بالکن از مواد پلاستیکی مختلفی ساخته می‌شوند که می‌تواند شفاف یا مات باشد. این نوع نرده‌ها معمولاً سبک‌تر از فلز و چوب هستند و نیاز به تعویض کمتری دارند، چرا که در برابر آب و هوا چندان واکنشی نشان نمی‌دهند. نکته مهم دیگر، ظاهر مشابه با چوب است که شرایط مطلوبی برای جایگزینی آن ایجاد کرده!

 

5. نرده بتنی

نرده بتنی

استفاده از بتن به عنوان متریال ساخت نرده نیز رایج است. نرده‌های بتنی معمولاً از بتن تقویت شده با فولاد ساخته می‌شوند. این نوع نرده‌ها به دلیل مقاومت فیزیکی و ایمنی بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. طراحی‌های مختلفی از نرده‌های بتنی وجود دارد که می‌توانند به تزئین و زیبایی فضای بالکن کمک کنند. این سبک نرده‌ها معمولا در شمال کشور دیده می‌شوند و به مرور در نواحی مختلف با استایلی شبیه به تنه درخت سبز و چوبی به نمایش در می‌آیند.

 

6. نرده PVC

نرده PVC

نرده‌های ساخته شده از PVC (پلی وینیل کلراید) نوعی پلاستیک مقاوم به عوامل جوی هستند. این نوع نرده‌ها به دلیل مقاومت در برابر زنگ‌زدگی، آب و حشرات مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین، نصب و نگهداری آسانی دارند. استایل کلی نرده های PVC مشابه چوب و ام دی اف است و می‌توانید از آن در نواحی دارای رطوبت، با خیالی آسوده استفاده کنید.

 

7. نرده سنگی

نرده سنگی

نرده بالکن سنگی، حفاظی است که از سنگ به عنوان ماده‌ای اصلی برای ساخت آن استفاده می‌شود. این نوع حفاظ معمولاً از قطعات سنگی تشکیل شده و به دلیل طبیعی بودن سنگ، به فضای بالکن ظاهری طبیعی و ارگانیک می‌بخشد. انواع مختلف سنگ‌ها مانند مرمر، گرانیت، تراورتن و... می‌توانند برای این نوع نرده بالکن استفاده شوند. این نوع حفاظ به عنوان یک انتخاب دیزاین منحصر به فرد و با ارزش برای فضای باز بالکن استفاده می‌شود.

 

8. نرده گچی

نرده گچی

یکی دیگر از متریال‌های رایج در ایجاد نرده، پایه‌های گچی است که استایلی مشابه نرده سنگی ایجاد می‌کند. این مدل نرده با هزینه پایین‌تری اجرا می‌شود اما از نظر مقاومت به شدت ضعیف‌تر است و نیاز به نگهداری و بازسازی در بازه‌های زمانی مشخص دارد.

 

انواع نرده حفاظ بالکن

انواع نرده حفاظ بالکن چوبی

استفاده از حفاظ برای ایجاد ایمنی بیشتر در مقابل سرقت و نفوذ افراد غیرمجاز به فضای شخصی، اقدامی رایج است. در بالکن‌ها هرچند مشاهده فضای بیرونی بدون حفاظ جذابیت بیشتری دارد، اما در بعضی موارد راهی غیر از نصب حفاظ برای تامین امنیت بیشتر وجود ندارد. انواع حفاظ برای بالکن می‌توانند بر اساس متریال‌های مختلفی از جمله آهن، آلومینیوم و استیل طراحی و ساخته شوند. شناخت این متریال ها به شما کمک می‌کنند تا بهتر تصمیم بگیرید. در این بخش به انواع نرده حفاظ بالکن اشاره می کنیم.

  1. حفاظ بالکن آهنی: حفاظ‌های بالکن از آهن می‌توانند با طراحی‌های مختلف و بافت‌های زیبا ساخته شوند. آهن به عنوان یک متریال سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل در شکل‌های متنوعی ساخته می‌شود. حفاظ‌های شاخ گوزنی رایج‌ترین نوع حفاظ محصوب می‌شوند که با توجه به زیبایی ظاهری، ایمنی مطلوبی برای شما ایجاد خواهند کرد.
  2. حفاظ بالکن آلومینیومی: حفاظ‌های بالکن از آلومینیوم به علت وزن سبک، مقاومت در برابر زنگ‌زدگی و مقاومت به شرایط آب و هوایی مختل، گزینه مناسبی هستند. آلومینیوم به راحتی قابل پردازش و تغییر شکل است و می‌توان انواع طرح‌ها و استایل‌ها را با آن ایجاد کرد.
  3. حفاظ بالکن استیل: حفاظ‌های بالکن از جنس استیل به دلیل مقاومت بالا در برابر زنگ ‌زدگی و فشار می‌توانند گزینه‌ مناسبی برای استفاده در فضای خارجی خانه باشند. استیل به شکل‌دهی و طراحی‌های خاص کمک می‌کند و به دلیل شکل‌پذیری و مقاومت در برابر عوامل محیطی، گزینه بسیار جذابی برای استفاده طولانی مدت است.

پیشنهاد مطالعه: انواع نرده راه پله، ۱۷ ایده خلاقانه که مختص شماست!

 

انواع نرده بالکن از نظر سبک طراحی

انواع نرده بالکن از نظر سبک طراحی

سبک‌های مختلف نرده بالکن می‌توانند بر اساس طراحی، متریال استفاده ‌شده و الگوهای ساختاری متفاوت باشند. در ادامه به برخی از انواع سبک‌های نرده بالکن اشاره می‌کنیم تا سبک‌های مختلف را درک کنید.

 

نرده بالکن با استایل کلاسیک

نرده کلاسیک یا آنتیک

این نوع نرده‌ها اغلب از آهن یا فلز ساخته شده و از طرح‌ها و الگوهای معماری سنتی و زیبا برخوردار هستند. طراحی‌های مورد استفاده در این سبک معمولاً پیچیده و تزئینی است. در برخی مواقع از چوب، سنگ و گچ برای این سبک نرده استفاده می‌شود.

 

نرده با استایل صنعتی

نرده بالکن به سبک صنعتی

این نرده‌ها اغلب از مواد مثل آهن یا آلومینیوم ساخته می‌شوند و طراحی‌های ساده، کم‌جزئیات و شیک دارند. خطوط ساده و شکل‌های هندسی معمولاً در این سبک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

نرده بالکن طبیعت گرا

نرده طبیعت‌گرا

در این نوع نرده‌ها، طراحی‌ها و الگوهای مرتبط با گل‌ها، برگ‌ها و المان‌های طبیعی دیگر به کار می‌روند. این سبک ممکن است شامل انواع تزئینات گلی و برگ باشد.

 

نرده بالکن مدرن و شیک

نرده بالکن مدرن

این سبک نرده‌ها تلاش می‌کنند تا الگوها و طراحی‌های کلاسیک را با تکنولوژی‌ها و متریال‌های مدرن ترکیب کنند. ممکن است از آهن یا استیل با طراحی‌های هندسی و کلاسیک استفاده شود.

 

نرده بالکن لیزری

نرده لیزری

در این سبک طراحی از برش‌های لیزری بر روی PVC، فلز و چوب استفاده می‌شود که به شدت پر کاربرد است. چرا که المان‌های گوناگونی را خلق می‌کند.

برای سفارش و اجرای انواع نرده و ابزار ساختمانی می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید تا تیم بساز و بچین افراد متخصص و حرفه‌ای را به شما معرفی کند.

کلام آخر

برای پیدا کردن و انتخاب بهترین نوع نرده بالکن میتوانید با دقت جزییاتی که اشاره شد را بخوانید. آگاهی در این خصوص تنها با مطالعه و بررسی دقیق امکان پذیر است. با مطالعه دقیق این موضوعات میتوانید به بهترین شکل ممکن در انتخاب نرده بالکن هوشمندانه عمل کنید.

شما چه مدل نرده بالکنی می‌پسندید؟ حتما برای ما نظرتان را بنویسید.

 

منابع:

برچسب ها:
نرده
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید