دیزاین بالکن کوچک برای داشتن بهشتی مخفی در خانه

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

نکات کلیدی و مهم برای دیزاین بالکن کوچک، ایده‌ها و نمونه‌های عالی برای دیزاین بالکن کوچک، طراحی و اجرای دکوراسیون بالکن کوچک

اگر در آپارتمان خود یک فضای هر چند کوچک به عنوان بالکن دارید، باید بسیار خوشحال باشید، زیرا می‌توانید در همین فضای کوچک، فضایی کاملا آرامش بخش و عالی ایجاد کرده و اوقات خوبی را در آن سپری کنید. از پیدا کردن نورپردازی عالی تا ایجاد یک فضای سبز و دلنشین برای بالکن خود، راه‌های بی‌شماری وجود دارد که می‌توانید دیزاین بالکن کوچک را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و یک فضای منحصر به فرد داشته باشید.

بنابراین با کمی توجه به جزئیات و استفاده از نکات و ایده‌هایی که در ادامه این بخش از بساز و بچین آماده کردیم می‌توانید دیزاین بالکن فوق العاده زیبا و کاربردی داشته باشید.

 

پیشنهاد مطالعه: دکوراسیون تراس و بالکن کوچک و بزرگ آپارتمان مدرن و ایرانی

 

نکات کلیدی و مهم برای دیزاین بالکن کوچک

در اینجا چند نکته وجود دارد که بهتر است هنگام دیزاین بالکن کوچک خود در نظر بگیرید:

 

مبلمان مناسبی برای فضای بالکن تهیه کنید

احتمالا اولین چیزی که تصمیم می‌گیرید برای دیزاین بالکن کوچک آپارتمان خود تهیه کنید، مبلمان مخصوص بالکن است. در هنگام انتخاب و خرید این مبلمان باید به خاطر داشته باشید که هر چیزی که در بالکن قرار می‌گیرد در معرض عناصر محیطی مانند نور خورشید، رطوبت و آب و غیره قرار می‌گیرد. پس بهتر است مواد بادوام و مناسب برای این فضا را تهیه کنید. موادی مانند حصیری رزینی، آهن فرفورژه، چوب ساج و پلاستیک می‌توانند بهترین گزینه‌ها برای مبلمان فضای باز و بالکن باشند.

 

تزیین بالکن با گیاهان را فراموش نکنید

در مرحله بعد، وقت آن است که مواردی را اضافه کنید که به درخشش بالکن شما کمک می‌کند. گیاهان برای افزایش طراوت و زیبایی به فضا عالی هستند. گل‌هایی مانند شمعدانی و بگونیا، گیاهان بادوام مانند بامبو و گیاهان تازه همه به خوبی در بالکن رشد می‌کنند. البته لیست گیاهان مناسب برای فضای باز طولانی است؛ بنابراین لازم است قبل از خرید حتما به شرایط آب و هوایی محل زندگی خود و میزان نوری که در بالکن وجود دارد توجه کنید و سپس با توجه به این شرایط، بهترین گل و گیاه را برای تزیین بالکن کوچک خود تهیه نمایید.

 

پیشنهاد مطالعه: گیاهان بالکنی مقاوم به گرما و سرما برای بالکنی همیشه سبز

 

حریم خصوصی مناسبی برای بالکن ایجاد کنید

در نهایت، در نظر بگیرید که آیا به دنبال حفظ حریم خصوصی در فضای بیرونی خود هستید یا خیر و چه مقدار از آن را می‌خواهید. گیاهان بلند، درخت انگور و درختچه‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا فضای شخصی بیشتری را برای بالکن خود ایجاد کنید و احساس راحتی بیشتری را برای این فضا ایجاد نمایید. علاوه بر این، منسوجات ضد آب و آویزهای پارچه‌ای برای بستن فضای بالکن و ایجاد سایه مورد نیاز بسیار عالی هستند. شما حتی می‌توانید صفحات مخصوصی که برای حفظ حریم خصوصی طراحی و ساخته شده‌اند و معمولا از جنس یا بامبو هستند را تهیه کنید و برای ایجاد حریم خصوصی مورد نظر خود در بالکن مورد استفاده قرار دهید.

 

پیشنهاد مطالعه: دکوراسیون بالکن بزرگ، با این ایده‌ها قدر این نعمت را بدانید!

 

نمونه‌های عالی برای دیزاین بالکن کوچک

همانطور که می‌دانید با توجه به سلیقه و نظر هر فرد، ایده‌هایی برای دیزاین بالکن وجود دارد. بنابراین برای اینکه بتوانید بهترین دیزاین را برای بالکن خود اجرا کنید، بهترین پیشنهاد این است که از مدل‌های مختلف دیزاین بالکن ایده بگیرید و در نهایت بهترین و مناسب‌ترین دیزاین بالکن را برای فضایی که در اختیار دارید، اجرا کنید. در ادامه جدیدترین و زیباترین ایده‌های دیزاین بالکن کوچک را برای ایده گرفتن شما همراهان عزیز، گردآوری کردیم:

 

از یک صندلی ریلکس در بالکن استفاده کنید

 صندلی ریلکس در بالکن

برای اینکه ساعاتی را در آرامش سپری کنید، بهترین پیشنهاد این است که یک صندلی ریلکسی را در فضای بالکن قرار دهید. برای اینکه فضای کف اشغال نشود، می‌توانید این صندلی را ا سقف آویزان کنید و یک صندلی تاب‌دار لذت بخش در فضای بالکن داشته باشید. برای افزایش زیبایی بالکن، پیشنهاد می‌شود قسمت کف بالکن را با ترموود یا چمن مصنوعی پوشش دهید و چند گل و گیاه طبیعی در قسمت‌های مختلف بالکن قرار دهید.

 

مینیمال باشید

طراحی بالکن مینیمال و ساده

دیزاین بالکن کوچک، هرچه ساده‌تر و خلوت‌تر باشد، بهتر خواهد بود. بنابراین پیشنهاد می‌شود که روی چیزهای ضروری که نیاز دارید مانند یک میز، یک یا دو صندلی و شاید یک فرش تمرکز کنید و مطمئن باشید با استفاده از سبک دیزاین مینیمال همه چیز زیباتر و شیک‌تر خواهد شد.

 

یک میز کوچک که روی نرده نصب می‌شود تهیه کنید

میز نصب شده روی نرده برای بالکن کوچک

اگر فضای بالکن شما واقعا کوچک و محدود است بهتر است به سراغ وسایلی بروید که مخصوص این فضاها طراحی شده‌اند. مدل‌هایی از میز وجود دارد که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بر روی نرده بالکن قرار می‌گیرند و فضای اضافی را از قسمت بالکن اشغال نمی‌کنند. با استفاده از این مدل میز و یک صندلی کوچک، می‌توانید فضا دنج و عالی را در بالکن خود داشته باشید.

 

از میز و صندلی تاشو برای بالکن کوچک استفاده کنید

 میز و صندلی تاشو برای بالکن

میز و صندلی تاشو، یکی از بهترین گزینه‌ها برای بالکن است که به شما این امکان را می‌دهد تا در مواقع نیاز میز و صندلی را باز کرده و استفاده کنید و در سایر مواقع، آن را تا کنید و در یک گوشه قرار دهید و از فضای باز بالکن بیشتری استفاده را داشته باشید. در هنگام انتخاب میز و صندلی مخصوص بالکن، بهتر است به سراغ گزینه‌های زیبا با رنگ خاص و خیره کننده بروید و با استفاده از چند گلدان و گیاه طبیعی، زیبایی دیزاین بالکن کوچک خود را کامل کنید.

 

نیمکت مخصوص برای بالکن طراحی کنید

نیمکت مخصوص برای بالکن

گاهی اوقات لازم است برای اینکه بیشترین بهره وری را از فضای بالکن کوچک داشته باشید، محل نشمین مخصوصی را برای این فضا طراحی کنید. در این مدل از دیزاین بالکن کوچک، نیمکت L شکل در یک گوشه از فضای بالکن طراحی شده و با استفاده از بالشتک‌های نرم، فضای دنج و جذابی برای بالکن ایجاد شده است. استفاده از آویز مکرومه بافی شده و چند گلدان طبیعی نیز زیبایی این فضا را چند برابر کرده است.

 

فضایی برای نگهداری گیاهان در بالکن درست کنید

نگهداری گل و گیاه در بالکن

اگر به نگهداری گل و گیاه طبیعی علاقه مند هستید اما فضای کافی یا مناسبی در داخل آپارتمان خود برای این منظور ندارید، بالکن می‌تواند بهترین مکان برای نگهداری از گل و گیاه طبیعی باشد. بهتر است استند مخصوصی برای قرار دادن گلدان ها در داخل بالکن قرار دهید و روی نرده‌های بالکن را نیز با گیاهان رونده مثل پیچک یا پتوس پوشش دهید تا علاوه بر افزایش زیبایی بالکن، حریم خصوصی را نیز در این فضا حفظ کنید.

 

از یک قطعه مبل بزرگ برای دیزاین بالکن کوچک استفاده کنید

مبل بزرگ برای دیزاین بالکن کوچک

شاید اینطور تصور کنید که قرار دادن یک قطعه مبل بزرگ در فضای کوچک بالکن خیلی مناسب نباشد، اما پیشنهاد می‌کنیم حتما این روش را برای دیزاین بالکن کوچک خود امتحان کنید. قرار دادن یک مبل یا نیمکت بزرگ در یک قسمت از بالکن و استفاده از گیاهان برای نرم کردن لبه‌ها، می‌تواند به راحتی باعث بزرگ‌تر شدن یک بالکن کوچک شود.

 

نورپردازی بالکن را فراموش نکنید

نورپردازی بالکن

استفاده از لامپهای ریسه‌ای، بهترین راه برای درخشش هر فضا، به معنای واقعی کلمه است. بنابراین در هنگام تزیین بالکن کوچک، چند نمونه لامپ ریسه‌ای تهیه کنید و تا جایی که فضای بالکن اجازه می‌دهد این لامپها را به فضای بالکن اضافه کنید و فقط تماشا کنید که چگونه می‌توانند کوچکترین مناطق را تغییر دهند.

 

از قطعات سفارشی برای دیزاین بالکن استفاده کنید

قطعات سفارشی برای دیزاین بالکن

وقتی فضایی که در اختیار دارید کوچک و محدود است، استفاده از گزینه‌های سفارشی برای به حداکثر رساندن فضا بسیار موثر هستند. به عنوان مثال می‌توانید یک نیمکت سفارشی برای یک قسمت از بالکن داشته باشید و یک میز دیواری تاشو که متناسب با فضای بالکن باشد را در یک سمت دیگر بالکن نصب کنید. استفاده از میز تاشو برای دیزاین بالکن کوچک، این امکان را فراهم می کند تا در مواقعی که به میز نیازی ندارید، ان را به سمت دیوار تا کنید و از فضای موجود بهترین استفاده را داشته باشید. 

 

از فضای عمودی بالکن بهترین استفاده را داشته باشید

تزیین دیوار بالکن

استفاده از فضای عمودی بالکن باعث می‌شود تا بالکن شما بزرگتر و زیباتر دیده شود. بنابراین بهترین پیشنهاد این است که از چند گل و گلدان طبیعی روی دیوار بالکن استفاده کنید و همچنین همراه با صندلی‌های راحت، بالش‌های دنج و فرش را برای بافت و گرما در بالکن اضافه کنید. برای ایجاد فضایی پر جنب و جوش با الگوهای مختلف بازی کنید. علاوه بر این، برخی از وسایل روشنایی را اضافه کنید که به ایجاد یک بالکن هماهنگ کمک می کند. نور برای یک بالکن کوچک بسیار مهم است. این ایده دیزاین بالکن کوچک از نظر بصری چشمگیر است و می‌تواند بالکن کوچک را بزرگتر و شیکتر نشان دهد.

 

از فرش و بالشت برای تزیین بالکن کوچک استفاده کنید

فرش و بالشت برای تزیین بالکن کوچک

استفاده از فرش، فضایی دنج و صمیمی را برای بالکن کوچک فراهم می‌کند که می‌توانید برای ایجاد احساس راحتی بیشتر چند بالشت را نیز به آن اضافه کنید و یک محیط کاملا راحت و صمیمی را برای استراحت عصرگاهی و حتی بازی کودکان فراهم کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: طراحی بالکن زیبا و مدرن

 

کلام آخر

حتی کوچکترین بالکن آپارتمان نیز فضای بسیار خاصی است که باید با احتیاط رفتار کرد و حداکثر پتانسیل خود را به کار برد تا به بهترین شکل ممکن شیک و کاربردی باشد. شما می‌توانید بالکن آپارتمان خود را به عنوان امتداد فضای اصلی زندگی خود تزئین کنید تا حس یک فضای دنج و صمیمی را به آن ببخشید یا با آن مانند یک واحه مخفی رفتار کنید و به آن شخصیتی خاص بدهید. استفاده از مبلمان در مقیاس کوچک کاربردی گرفته تا گیاهان، صفحه‌های حریم خصوصی، دکور و نور محیط، همگی از جمله ایده‌های دیزاین بالکن کوچک آپارتمان هستند که به شما کمک می‌کنند فضای بیرونی خصوصی خود را ارتقا دهید و یک بالکن زیبا و دنج داشته باشید.

شما چه پیشنهادی برای تزیین بالکن دارید، حتما ایده‌های خود را در قسمت کامنت با ما همراهان بساز و بچین در میان بگذارید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید