پوشاندن بالکن با کمترین هزینه و ترفندهای زیبای دکوراسیونی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

ایده های متنوع پوشاندن دید به بالکن مانند اضافه کردن پرده، نصب گیاهان آویزان و بالارونده یا نصب صفحات تزئینی

اگر به دنبال داشتن ساعاتی با کیفیت در بالکن یا تراس هستید اما نمی‌خواهید چشمان کنجکاو همسایه‌تان شما را اذیت کند، بهترین راه حل این است که از ایده های پوشاندن دید به بالکن استفاده کنید. با این کار، نه تنها فضای بالکن یا تراس شما زیباتر خواهد شد، بلکه فضای خصوصی خیلی خوبی را برای شما فراهم می‌کند و می‌توانید با خیال راحت در بالکن خود وقت بگذرانید و لذت ببرید!

بنابراین اگر به فکر پوشاندن بالکن با کمترین هزینه هستید، حتما در ادامه این بخش با بساز و بچین همراه باشید تا با ایده های جدید و عالی برای پوشاندن دید به بالکن آشنا شوید و بهترین و مناسب‌ترین روش را برای ایجاد فضای خصوصی و دنج در بالکن خود اجرا کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: دیزاین بالکن کوچک برای داشتن بهشتی مخفی در خانه

 

بهترین ایده های پوشاندن دید به بالکن

اگر دوست دارید در بالکن خود باشید اما تمایل ندارید مردم به شما نگاه کنند، باید چند ایده برای حفظ حریم خصوصی بالکن آپارتمان خود پیدا کنید. خوشبختانه ایده‌های بسیار زیادی برای این منظور وجود دارد و هر کدام می‌توانند چیزی بیش از حریم خصوصی برای بالکن شما ایجاد کنند.

اگر در حال حاضر یک حیاط خلوت خصوصی می‌خواهید چه باید بکنید؟ چگونه می‌توانید تغییرات ظریفی در بالکن خود ایجاد کنید؟ چه چیزی می‌تواند بالکن شما را به یک فضای خصوصی و دنج تبدیل کند؟

برای اینکه کار شما در پیدا کردن ایده های پوشاندن بالکن با کمترین هزینه راحتتر شود، در ادامه چند ایده بسیار عالی و زیبا را برای این منظور آماده کردیم که مطمئنا شما نیز یک یا چند مورد از ایده ها را دوست خواهید داشت!

 

از نرده سرتاسری و گیاهان در فضای باز بالکن استفاده کنید

استفاده از نرده سرتاسری در فضای باز بالکن و پوشاندن آن با گیاهان

اگر می‌خواهید در کنار پوشاندن بالکن، حال و هوای تازه و شادابی نیز برای بالکن خود ایجاد کنید، بهترین پیشنهاد این است که فضای باز بالکن را به طور کامل نرده کشی کنید و از گیاهان خزنده و انگور در اطراف نرده بالکن استفاده کنید. این ایده به سادگی می‌تواند فضای خسته کننده بالکن را زنده کند و حریم خصوصی خیلی خوبی را برای بالکن ایجاد نماید. 

 

از گیاهان آویز برای ایجاد حریم خصوصی در بالکن استفاده کنید

از گیاهان آویز برای ایجاد حریم خصوصی در بالکن استفاده کنید

اگر پوشاندن گیاهان بالارونده در اطراف نرده بالکن حریم خصوصی کافی را ارائه نمی‌دهد، می‌توانید گیاهان آویزان یا دنباله دار را امتحان کنید. این گیاهان،  دارای شاخه‌های بلند و آویزان هستند که از بالا یک پرده سبز طبیعی در اطراف بالکن ایجاد می‌کنند. همچنین می‌توانید گیاهان گلدانی را روی زمین اضافه کنید تا ظاهر را کامل کنید و دید به بالکن را به حداقل برسانید.

شما می‌توانید هم از گیاهان آویز طبیعی و هم از نمونه‌های مصنوعی این گیاه برای این منظور استفاده کنید و ظاهری جذاب و زیبا را برای بالکن خود ایجاد نمایید.

 

برای پوشاندن دید به بالکن از پرده استفاده کنید

برای پوشاندن دید به بالکن از پرده استفاده کنید

پرده‌های آویزان یکی دیگر از بهترین ایده های پوشاندن دید به بالکن و ایجادحفظ حریم خصوصی در بالکن هستند. بهتر است برای این منظور، به سراغ پرده‌های حریری و شفاف بروید، زیرا اجازه می‌دهند مقداری نور طبیعی از آن عبور کند و در عین حال نمای بیرون را مسدود می‌کند. استفاده از لامپ‌های ریسه‌ای بر روی پرده‌ها نیز می‌تواند نمای بسیار زیبا و رومانتکی را برای بالکن ایجاد کند و این فضا را برای استفاده در شب‌ مناسب می‌کند. در واقع این پرده‌ها ظاهری نرم و مطبوع برای بالکن ایجاد می‌کنند بدون اینکه بالکن را خیلی بسته به نظر برسانند.

 

برای پوشش دادن نرده بالکن از پارچه یا مکرومه بافی استفاده کنید

برای پوشش دادن نرده بالکن از پارچه یا مکرومه بافی استفاده کنید

به این ایده نگاه کنید! نرده‌های بالکن با استفاده از لایه‌های مختلف پارچه که با نظم خاصی روی هم قرار گرفته‌اند پوشش داده شده و فضایی زیبا و در عین حال خصوصی را برای بالکن فراهم کرده است. برای تکمیل ظاهر، می‌توانید گلدان‌های آویزان با گیاهان گلدار را نیز به قسمت بالای نرده بالکن اضافه کنید و فضایی دنج و عالی برای بالکن ایجاد نمایید. با استفاده از مکرومه بافی نیز می‌تواند ظاهری متفاوت و خاص را برای بالکن خود فراهم کنید.

 

از نرده‌های مخصوص که فضایی برای قرار دادن گلدان دارند، استفاده کنید

از نرده‌های مخصوص که فضایی برای قرار دادن گلدان دارند، استفاده کنید

برای اینکه دید بالکن را پوشش دهید، می‌توانید از نرده‌هایی که به طور سفارشی برای بالکن طراحی و ساخته می‌شوند استفاده کنید. معمولا بر روی این نرده‌ها، فضاهایی متناوب و نزدیک به هم برای قرار دادن گلدان نیز ساخته می‌شود و می‌توانید با استفاده از گلدان‌های طبیعی سبز و گلدار، پوشش بسیار خوبی را برای فضای بالکن خود فراهم کنید.

با استفاده از این ایده، نه تنها بالکن خود را با بودجه کمی تغییر داده‌اید، بلکه آن را زنده‌تر و رنگارنگ‌تر کرده‌اید.

 

از پرده بامبو برای پوشاندن دید به بالکن استفاده کنید

از پرده بامبو برای پوشاندن دید به بالکن استفاده کنید

یکی از بهترین ایده های پوشاندن بالکن با کمترین هزینه، استفاده از پرده بامبو است. این پرده‌ها با محیط زیست سازگار هستند و مانع از تابش اشعه‌های نور خورشید به فضای بالکن می‌شوند. پرده‌های بامبو برای فصول بارانی نیز مفید هستند زیرا در برابر رطوبت و بادهای شدید مقاومت می‌کنند. بهترین بخش در مورد پرده‌های بامبو این است که می‌توان آنها را به راحتی جمع کرد تا از منظره بالکن لذت برد و زمانی که می‌خواهید خلوت بیشتری داشته باشید، آنها را پایین بیاورید.

 

پیشنهاد مطالعه: گیاهان بالکنی مقاوم به گرما و سرما برای بالکنی همیشه سبز

 

از سایه بان برای پوشاندن دید به بالکن استفاده کنید

از سایه بان برای پوشاندن دید به بالکن استفاده کنید

سایه‌بان‌های بادبانی صفحاتی از پارچه هستند که بین نقاط ثابت مانند تیرها، ساختمان‌ها یا میله ها کشیده می‌شوند. استفاده از این سایه‌بان‌ها یکی دیگر از ایده‌های محبوب برای پوشاندن دید به بالکن است که هم حریم خصوصی و هم درجه‌ای از محافظت در برابر باد و باران را فراهم می‌کنند.

 

از پارتیشن‌های تاشونده برای ایجاد حریم خصوصی در بالکن استفاده کنید

از پارتیشن‌های تاشونده برای ایجاد حریم خصوصی در بالکن استفاده کنید

استفاده از پارتیشنهای تاشو، یکی دیگر از بهترین ایده های پوشاندن بالکن با کمترین هزینه است که می‌توانید این پارتیشن‌ها را در اندازه‌های مختلف پیدا کنید و برای ایجاد حریم خصوصی در بالکن مورد استفاده قرار دهید و در مواقعی که به آن نیاز ندارید، آن را تا کنید و بردارید.

 

از پرده زبرا برای پوشش دید به بالکن استفاده کنید

از پرده زبرا برای پوشش دید به بالکن استفاده کنید

استفاده از پرده زبرا یا شید رول، یکی از معروف‌ترین ایده‌های حفظ حریم خصوصی بالکن در بین صاحبان خانه است. شما می‌توانید پرده زبرا را متناسب با اندازه بالکن خود سفارش دهید و یک طرح و رنگ سفارشی برای آن انتخاب کرده و به راحتی در بالکن خود نصب کنید. این پرده به دلیل مکانیسمی که برای جمع و باز شدن آن طراحی شده است، جز بهترین ایده های پوشاندن دید به بالکن هستند و به شما این امکان را می‌دهند تا هر زمان که نیاز به فضای خصوصی داشتید پرده را باز کنید و در سایر مواقع آن را به سمت بالا جمع کرده و از فضای باز بالکن لذت ببرید.

 

از صفحات مدرن با طراحی شیک برای ایجاد حریم خصوصی در بالکن استفاده کنید

از صفحات مدرن با طراحی شیک برای ایجاد حریم خصوصی در بالکن استفاده کنید

از صفحات مدرن با طراحی شیک برای ایجاد حریم خصوصی در بالکن استفاده کنید

صفحه نمایش‌های تزئینی حریم خصوصی بسیار خوبی را به بالکن آپارتمان ایجاد می‌کند و به دلیل طراحی شیک و زیبایی که دارند، به این فضا جذابیت بیشتری می بخشند. گاهی می‌توان این صفحات را به گونه‌ای طراحی کرد که به شکل ریلی بر روی نرده بالکن حرکت کنند و قسمت‌های مختلف بالکن را با استفاده از آن پوشش داد.

 

پیشنهاد مطالعه: دکوراسیون بالکن بزرگ، با این ایده‌ها قدر این نعمت را بدانید!

 

کلام آخر

به طور کلی، راه‌های زیادی برای افزایش حریم خصوصی و تبدیل بالکن به یک خلوتگاه آرام، حتی در یک فضای مشترک وجود دارد. شما به راحتی می‌توانید با استفاده از برخی از  ایده های پوشاندن دید به بالکن مطرح شده در این مقاله، مانند اضافه کردن پرده، نصب گیاهان آویزان و بالارونده یا نصب صفحات تزئینی، یک فضای بیرونی خصوصی ایجاد کنید. 

شما چه ایده‌ای برای پوشاندن بالکن با کمترین هزینه دارید؟ تجربیات خود را در قسمت کامنت با همراهان عزیز بساز و بچین در میان بگذارید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید