جذاب‌ترین ایده‌های تزیین اتاق پسرانه با وسایل ساده و دور ریختنی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۴

در این مقاله، تصاویری خلاقانه و جذاب برای تزیین اتاق پسرانه با وسایل دور ریختنی و ساده را مشاهده می‌کنید.

خلاقیت یکی از عوامل کلیدی است که در طراحی اتاق خواب پسرانه باید در نظر گرفته شود. اتاق پسران را می‌توان با وسایل دور ریختنی و بازیافتی تزئین کرد. سن یکی از عناصر مهم در طراحی ایده‌های دست ساز برای اتاق پسرانه بوده که آنچه در اتاق یک کودک سه ساله به کار می‌آید در اتاق یک نوجوان سیزده ساله جوابگو نیست. بهترین ایده‌های تزئین اتاق پسرانه با وسایل دور ریختنی را در این بخش از سایت بساز و بچین برای شما گرد آورده‌ایم.

 

چرایی استفاده از وسایل دور ریختنی برای تزئین اتاق پسرانه | ایده‌های تزئین اتاق پسر با وسایل دور ریختنی

دوران کودکی تکرار ناپذیر بوده که فرد چند سال بعد پا به سن نوجوانی و بعد جوانی می‌گذارد. هیچ اشکالی ندارد که  پسر هر سال اتاقش را دوباره تزئین کند تا احساسات در حال بلوغ او را منعکس کند. چه در حال تبدیل یک مهدکودک به یک اتاق خواب بزرگ برای کودکان باشید و چه به دنبال چند راه سریع برای زیباتر کردن اتاق خواب یک پسر هستید، این لیست از تزئینات فوق العاده که خودتان انجام دهید می‌تواند بسیار مفید باشد.

وسایل بازیافتی و دور ریختنی همیشه به تنهایی قابل استفاده نیستند اما این محدودیت‌ها را می‌توان به عنوان یک چالش در نظر گرفته و آن‌ها را تبدیل به فرصتی برای ارائه خلاقیت بیشتر نمود. چند نمونه از ایده‌های تزئین اتاق در سنین مختلف با وسایل دورریختنی عبارتند از:

 

تزئین اتاق پسرانه با وسایل ساده و دم دستی، مداد، کاغذ و رنگ

دیزاین اتاق پسرانه دایناسور شکل

دیزاین اتاق پسرانه با ماشین

رنگ کردن یک دیوار به عنوان رنگ زمینه باعث می‌شود پالتی به وجود آید که می‌توان روی آن را طراحی کرد. برچسب و استیکرهایی که مدت‌ها روی هم تلنبار شده‌اند، برش‌های روزنامه، کاردستی اوریگامی و ... جزو مواردی هستند که می‌توان آن‌ها را به پالت چسباند. حتی می‌توان با استفاده از مدادی به رنگ متفاوت و به کمک شابلون طرحی روی دیوار کشید طوریکه به نظر می‌‌رسد دیوار از نو کاغذ دیواری شده است. در تصویر بالا از دایناسور و ماشین به عنوان طرح برای دیوار استفاده شده است که جذابیت خاصی روی دیوار به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه خود را اینجا انتخاب کنید

 

خلاقیت در تزئین اتاق خواب پسرانه با قفسه

تزئین اتاق پسرانه با وسایل دور ریختنی

وجود شلف در اتاق فضایی را فراهم می‌آورد که می‌توان روی آن وسایل متعددی نظیر مجسمه، عکس، کتاب، سی دی، مدال و جوایز را چید. استفاده از یک قایق قدیمی، باکس چوبی کهنه شده، تخته فوتبال دستی و ... مواردی هستند که می‌توان به کمک آن با کمی تغییرات نظیر سنباده کشی و رنگ آمیزی قفسه‌ای شیک و جالب ساخت که بر روی دیوار نصب می‌شود.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون اتاق خواب پسرانه ساده و فوتبالی

 

تزئین اتاق پسر با وسایل ساده و ارزان برای ساخت عسلی

تزئین اتاق پسرانه با وسایل دور ریختنی ساده

داشتن یک میز کوچک کنار تخت بهانه‌ای بسیار خوب برای استفاده از وسایل ساده و دو دستی بوده که می‌توان با متریال‌های مختلف تهیه کرد. استفاده از یک تخته چوبی بر روی یک سبد با ارتفاع مناسب می‌تواند حکم میز کوچک را داشته باشد که کنار تخت قرار گرفته و روی آن آباژور گذاشت و شب‌ها قبل خواب موبایل را روی میز جاسازی کرد. گلدان‌های بلند را نیز می‌توان شیشه انداخت تا شبیه عسلی شوند.

 

تزئین اتاق پسرانه با وسایل دور ریختنی نظیر لاستیک کهنه

تزئین اتاق پسرانه با وسایل دور ریختنی نظیر لاستیک

تایر ماشین‌ها گاهی به دلیل پارگی و فرسودگی در خودروها قابل استفاده نیست. استفاده از وسایل دور ریختنی در اتاق خواب پسرانه ایده‌ای بسیار جالب و جذاب بوده که می‌توان از تایر به عنوان شلف استفاده کرد که داخل آن را می‌بایست چند تخته چوب ام دی اف چسباند تا طبقات به وجود آیند. حتی می‌توان چند لاستیک را روی هم قرار داد و روی آن تخته گذاشت که حالت میز و یا صندلی پیدا می‌کند.

 

خلاقیت در تزئین اتاق پسر با اسباب بازی‌ها

ساخت تابلو با اسباب بازی

دستگیره درب کشو

استفاده از لگو در ساخت دستگیره

اسباب بازی‌های زیادی وجود دارند که مدت‌هاست دیگر با آن‌ها بازی نمی‌شود یا از مد افتاده‌اند. حتی ممکن است اسباب بازی‌هایی نظیر عروسک و مجسمه‌ها ناقص شده و تمایل به استفاده از آن‌ها به شکل دیگری باشد. در این حالت می‌توان قاب‌های کوچکی را به عنوان تابلو تهیه کرد و عروسک یا هر اسباب بازی دیگری را به آن چسباند که بر روی دیوار نصب شده و دیوار را زیباتر می‌کنند.

دیزاین در کمد و کشورهای اتاق پسرانه با اسباب بازی‌ها نیز بسیار جالب و دیدنی است. کافی است به جای در کشو، کمد، کابینت یا هر دستگیره دیگر عروسک‌هایی مانند دایناسور روی آن نصب کرده و از آن‌ها برای باز و بسته کردن استفاده شود. با این کار عروسک‌های بلا استفاده از وسط خانه جمع شده و کاربرد دیگری پیدا می‌کنند. حتی مطابق شکل به جای عروسک‌ها می‌توان لگو را جایگزین دستگیره کرد.

بخوانید:

 

شیشه‌های مربا و کنسرو وسایل ساده و ارزان برای تزئین اتاق پسر

تزیین اتاق پسرانه با تم کهکشان

شیشه‌های مربا، ترشیجات و یا کنسرو که دیگر از آن‌ها استفاده‌ای نمی‌شود را می‌توان به نحوی دیگر استفاده کرد. گاهی وجود اکسسوری در اتاق خواب بد نیست زیرا فضای اتاق را عوض کرده و دکوراسیون را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. شیشه‌های مربا را می‌توان با رنگ‌های کهکشانی پوشاند و روی آن را با ستاره دنباله دار تزئین کرد. حتی می‌توان از استنسیل استفاده کرد که بر روی آن انواع طرح‌ها وجود دارد.

 

بیشتر بدانیم... استنسیل چیست؟ استنسیل ورقه طلقی و پلاستیکی بوده که روی آن طرح‌های مختلف وجود دارد که می‌توان به صورت آماده از بازار تهیه کرد یا اینکه با فیلم‌های رادیولوژی طرح دلخواه را روی آن در آورد.

 

استفاده رینگ و قالپاق به جای تابلو در دکوراسیون اتاق پسرانه

تزئین اتاق پسرانه با وسایل دور ریختنی با قالپاق و رینگ

تزئین اتاق خواب پسرانه به کمک رینگ و قالپاق امکان پذیر است. می‌توان رینگ یا قالپاق را رنگ آمیزی کرده و آن را به دیوار اتاق نصب کرد. حتی می‌توان با سیم کشی قالپاق را به صورت لوستر اتاق کودک پسر درآورد و آن را به سقف نصب کرد.

 

تزئین اتاق پسرانه با آویزان کردن اکسسوری‌ها از آباژور

تزیین آباژور

وجود آباژور در اتاق خواب پس از مدت‌های طولانی می‌تواند کسل کننده باشد. برای ایجاد تنوع می‌توان اکسسوری‌های ریز مانند هواپیما را به بدنه آباژور آویزان کرد تا حالت شناور در هوا به خود بگیرند.

ایده بعدی با شما... چه چیزی را می‌توان از بدنه آباژور آویزان کرد؟ یا برای ایجاد تنوع بهتر است آباژور را به چه شکل دیگری درآورد؟

 

تزئین جالب اتاق پسرانه با ماشین‌های کوچک

سبد پر از ماشین

استند حرف اول اسم N

ماشین اسباب بازی طلایی شده

هیچ پسری نیست که در وسایل خود ماشین کوچک نداشته باشد. ماشین‌های کوچک پس از مدتی دور ریختنی می‌شوند اما از خاطراتی که پسران با آن‌ها داشته‌اند نمی‌توان گذشت. ماشین پسرانه را می‌توان روی در وسایل مختلف چسباند؛ یا اینکه با استفاده از یک مقوای بی استفاده حرف اول اسم پسر را درآورده و آن را به شکل زمین پیست رالی طراحی کرد که ماشین‌ها با یکدیگر در حال مسابقه هستند.

 

تزئین اتاق پسرانه با عوض کردن قاب آینه

قاب دور آینه با اسباب بازی ریز و کوچک

آینه‌ها لزوما نیازی نیست دارای قاب مجزا و لوکس باشند بلکه می‌توان از اسباب بازی‌های ریز، خنزر پنزرها، درب بطری آب و نوشابه، قاشق یک بار مصرف، قطعات آهنربایی یا فلزی و ... برای تزئین دور آینه استفاده کرد.

بخوانید: رنگ اتاق خواب پسرانه لاکچری، یک از یک لوکس‌تر!

 

کلام آخر

تزئین اتاق پسرانه با وسایل دور ریختنی و بازیافتی کار سختی نیست. کافی است تعدادی وسایل ارزان و دم دستی را در نظر گرفته سپس با کمی خلاقیت ایده‌های مختلف را روی آن پیاده سازی کرد.

اگر تمایلی به استفاده از وسایل دور ریخته شده برای تزئین اتاق ندارید می‌توانید از گروه طراحان دکوراسیون اتاق کودک و نوجوان در بساز و بچین کمک گرفته تا یک اتاق خواب زیبا و اصولی را برای شما طراحی و اجرا کنند.

 

با الهام از سایت: homebnc.com

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله