تزیین اتاق با ریسه، چگونه فضایی رویایی خلق کنیم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۳
۵

یکی از راه‌های زیباسازی اتاق‌ها استفاده از ریسه است. تزئین اتاق با ریسه به قدری ساده است که با ابتدایی‌ترین وسایل نیز می‌توان انجام داد.

هر بخشی از خانه را می‌توان به روش های مختلف زیبا کرد. یکی از راه‌های زیباسازی اتاق‌ها استفاده از ریسه است. تزئین اتاق با ریسه به قدری ساده است که با ابتدایی‌ترین وسایل نیز می‌توان انجام داد. اتاق بزرگسالان، اتاق کودک، اتاق مطالعه، اتاق کار، اتاق مهمان و هر اتاق دیگری را که مدنظر دارید می‌توانید توسط ریسه‌های مختلف زیبا کنید.

 

ریسه چیست؟

ریسه نوری ماه و ستاره

ریسه در چارچوب در

ریسه نوار نوری یا تزئینی منعطف بلندی است که می‌توان آن را از سقف آویزان کرد یا دیوار را توسط آن آراست. ریسه‌ها با توجه به مدل و تنوع‌های گسترده‌ای که دارند می‌توانند در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرند. ریسه‌ها سالیان سال است که مورد استفاده قرار می‌گیرند، ساده‌ترین نمونه آن ریسه‌هایی است که از آن برای تزئین مدارس در ایام و مناسب‌های مختلف استفاده می‌شود به همین دلیل هر روزه بر تنوع آن افزوده می‌شود و شکل جدیدتر و شیک‌تری به خود گرفته است.

یکی از بخش‌های مهم در منزل که می‌توان به راحتی آن را تزئین کرد، اتاق است. تزئین اتاق با ریسه به قدری جذاب و جالب خواهد بود که می‌توان آن را به صورت آماده از فروشگاه‌های مختلف تهیه کرد یا اینکه خود نسبت به درست کردن ریسه اقدام نمود.

 

تزئین اتاق با انواع ریسه

ریسه مخصوص کریسمس

ریسه پروانه شکل

ریسه کاغذی قلب

تزئین اتاق با ریسه‌های مختلف امکان پذیر است. ریسه‌ها ممکن است از جنس کاغذ، پارچه، کاموا، ال ای دی و ... باشند. ریسه‌های ال ای دی به دلیل نورانی بودن از محبوبیت زیادی برخوردار شده‌اند اما نیاز به مصرف برق است و در طول روز باید اتاق تاریک باشد تا جلوه بهتری داشته باشند. ریسه‌های LED در رنگ‌های مختلف موجود هستند که هرکدام زیبایی خاص خود را دارند. ریسه‌های کاغذی نیز ممکن است از جنس کاغذ معمولی بوده یا اینکه از کاغذهای براق درست شده باشند که نور را انعکاس می‌دهند.

ریسه‌های پارچه‌ای و یا کاموا، تور، منگوله، قلاب بافی شده و غیره نیز از جمله ریسه‌های جذاب بوده که از آن برای تزئین دیوار و سقف اتاق می‌توان استفاده کرد. ریسه‌هایی که با دست تهیه می‌شوند بسیار با ارزش هستند زیرا برای تهیه و ساخت آن‌ها وقت و زمان بسیار زیادی صرف شده است. با توجه به موقعیت بهترین متریال را برای ریسه انتخاب کنید تا از بودن و دیدن آن در اتاق لذت ببرید.

 

چرا تزئین اتاق با ریسه جذاب است؟

ریسه کاغذی دایره

ریسه با برگ پاییزی

تزئین اتاق با انواع ریسه‌ها همیشه جذاب است زیرا حال و هوایی دیگر به اتاق داده و آن را از سادگی در می‌آورد. تزئین کردن اتاق با ریسه می‌تواند همیشگی جهت زیبایی یا پوشاندن عیوب بوده یا اینکه در مناسبت‌های خاص اتفاق بیفتد، مانند:

  • عکاسی
  • سوپرایز تولد
  • دورهمی دوستانه
  • لحظه‌های رمانتیک و عاشقانه
  • ...

 

طریقه نصب و تزئین اتاق با ریسه | نحوه وصل کردن ریسه به دیوار و سقف

ریسه بابانوئل کاغذی

ریسه با کاموا

ریسه‌ها را نه تنها به دیوار بلکه به سقف نیز می‌توان زد. برای نصب کردن ریسه به دیوار می‌توان از وسایل مختلف استفاده کرد، از جمله:

  • پونز
  • منگنه
  • میخ
  • سوزن
  • چسب شیشه‌ای، کاغذی و دو طرفه

حتی می‌توان با گره زدن انتهای ریسه، آن را به جایی مانند قلاب، چوب پرده، لولای درب اتاق و ... وصل کرد. درباره ابزار نصب باید از قبل تصمیم بگیرید که ریسه را برای چه مدتی می‌خواهید به دیوار و سقف نصب کنید. اگر برای همیشه و یا مدت طولانی است بسیاری از ابزارها مانند میخ، منگنه و ... آن را به صورت مداوم ثابت نگه می‌دارند. ابزارهای دیگر مانند چسب موقتی بوده و توان نگهداری ریسه با توجه به قدرت و سنگینی از چند ساعت تا چند روز را دارند.

ریسه‌ها لزوما فقط به سقف و دیوار نصب نمی‌شوند بلکه می‌توان آن را دور قاب آینه، روی میز، داخل بعضی از لوسترهای فانتزی، دور گیاهان، دور قاب عکس، پشت پرده اتاق، تاج تخت و ... نصب کرد. بنابراین با توجه به محل نصب و قرارگیری ریسه باید از ابزار مناسبی جهت وصل آن اقدام کرد.‌ در ادامه تعدادی تصاویر از تزیین اتاق با انواع ریسه مشاهده خواهید کرد:

ریسه قلب کاغذی سه بعدی

تزئین گیاهان با ریسه

تزئین پرده با ریسه

ریسه و عکس

استفاده از ریسه به عنوان جدا کننده

ریسه های نوری رنگی

ریسه در بالای تخت

نصب عکس به ریسه

      

بخوانیدتزیین ریسه روی دیوار + مدل های جدید نصب ریسه روی دیوار

                                    

مدل تزئین اتاق با ریسه

تیین دیوار اتاق با ریسه

ریسه به شکل ماه

تزئین ولنتاین با ریسه

طرح ریسه برای اتاق به روش‌های مختلفی اجرا می‌شود. می‌توان ریسه‌ها را آزادانه رها کرد یا اینکه به آن مدل داد. نوشتن جملاتی مانند Love، تولدت مبارک، Happy anniversary و ... نیز با استفاده از ریسه‌های مختلف امکان پذیر است. حتی امکان اجرای طرح‌های مختلف مانند ماه و ستاره با ریسه‌ها وجود دارد. گاهی تنها با ریسه بلند می‌توان طرح دلخواه را اجرا کرد و گاه نیاز به چند ریسه برای درآوردن مدل مورد نظر است. قطعا با دیدن عکس‌ها، پرس و جو کردن و کمی خلاقیت می‌توان ایده‌های مختلفی را پیاده سازی کرد.

 

بخوانید:

 

ایده تزئین اتاق با ریسه و عکس

ریسه محلی برای نصب عکس های خاطره انگیز

از ریسه‌ها چگونه می‌توان برای تزئین اتاق استفاده کرد؟ ریسه‌ها تنها برای نصب به دیوار و سقف نیستند بلکه از ریسه‌ها می‌توان به صورت دوگانه استفاده کرد. به عنوان مثال یکی از ایده‌های تزئین اتاق یا هرکجای دیگر با ریسه این است که پس از نصب آن، عکس‌های چاپ شده به آن آویخته شوند. حتی می‌توان به جای عکس نوشته‌های عاشقانه، جملات انگیزشی یا هر چیزی دیگری نصب کرد.

 

استفاده از ریسه به عنوان آباژور

استفاده دیگر از ریسه‌ها این است که آن را (به ویژه ریسه‌های نوری ال ای دی) داخل یک شیشه شفاف کرده و سپس از شیشه نورانی شده به عنوان آباژور روی میز استفاده کرد. در واقع نه تنها از جنبه روشنایی یا زیبایی ریسه‌ها بلکه از آن به عنوان وسیله‌ای برای نصب کردن کاغذ و عکس یا روشن کردن اتاق استفاده می‌شود.

 

کلام آخر

گاهی همین ایده‌های ساده هستند که حال و هوای ما را عوض کرده و روز ما را می‌سازند. چه خوب است با استفاده از کمی ایده و خلاقیت از روش‌های مختلف مانند تزئین اتاق با ریسه بهره‌مند شده و زیبایی را به گوشه‌ای از خانه بیاوریم. ریسه‌ها قیمت چندان بالایی ندارند و اصولا می‌توان از آن‌ها چندین بار استفاده کرد؛ پس ضمن ایجاد زیبایی گزینه‌ای به صرفه و اقتصادی هستند.

سایت بساز و بچین به عنوان یکی از بهترین سایت‌ها در زمینه دکور و چیدمان بوده که با داشتن مطالب متنوع جزو پربازدیدترین سایت‌ها است. علاوه بر استفاده از مطالب متنوع سایت می‌توانید از خدمات مجریان و فروشندگان برای داشتن یک اتاق ایده‌آل و خانه‌ای زیباتر بهره‌مند شوید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید