اتاق خواب صورتی، رنگی که کوچک و بزرگ و دختر و پسر ندارد!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵
دسته ها:

طیف رنگ صورتی در اتاق خواب، راهنمای طراحی دکوراسیون اتاق خواب صورتی، اتاق خواب پسرانه صورتی، ترکیب رنگ‌های مختلف در دکوراسیون اتاق خواب صورتی

داشتن اتاق خواب صورتی برای بعضی‌ها به قدری جذاب و زیبا است که هرگز نمی‌توانند از آن بگذرند. اتاق صورتی می‌تواند سرتاسر صورتی بوده یا اینکه در بخش‌هایی از آن رنگ صورتی به کار رفته باشد. صورتی یکی از جذاب‌ترین رنگ‌هاست که معمولا دختر خانم‌ها بیشتر به آن علاقه نشان می‌دهند. با این حال ممکن است پسرها نیز به رنگ صورتی علاقمند باشند. از این رو در این بخش از سایت بساز و بچین تصمیم گرفتیم درباره اتاق خواب‌های صورتی بنویسیم. شما را به خواندن ادامه این مطلب جذاب دعوت می‌کنیم.

 

طیف رنگ صورتی در اتاق خواب

رنگ ها در اتاق خواب صورتی

اتاق خواب صورتی دخترانه

اتاق خواب با دیوار صورتی

صورتی از ترکیب رنگ قرمز و سفید به دست می‌آید که هرچقدر میزان رنگ قرمز بیشتر شود رنگ صورتی چرک و تیره‌تر و هرچقدر میزان رنگ سفید بیشتر باشد، صورتی روشن‌تر خواهد بود. مکمل رنگ صورتی سبز است و به نوعی یادآور گل بوده که گلبرگ‌ها صورتی و ساقه و برگ آن سبز است.

در اتاق خواب می‌توان از طیف های مختلف رنگ صورتی استفاده کرد که هر کدام جذبه و زیبایی خاص خود را دارند. بسیاری از طیف‌های صورتی قابلیت ست شدن با رنگ‌های مکمل و یا متضاد خود را داشته که در مجموع دنیایی از رنگ ها را به وجود می‌آورند که توسط آن‌ها می‌توان اتاق را به زیبایی تزئین کرد و آراست. صورتی روشن نماد آرامش و صورتی تیره نماد عشق و شور است که با توجه به روحیات و نیازها می‌توان یکی از رنگ‌ها را به عنوان رنگ غالب استفاده کرد. انواع طیف‌های رنگ صورتی عبارتند از:

  • گلبهی
  • صورتی رز
  • صورتی جیغ
  • صورتی چرک
  • صورتی پر رنگ

 

مزیت‌های طراحی دکوراسیون اتاق خواب صورتی

اتاق خواب صورتی و بنفش

صورتی یکی از رنگ‌های گرم است که می‌توان از آن در اتاق خواب به شیوه‌های مختلف استفاده کرد. اگر رنگ اتاق خواب صورتی ملایم باشد خاصیت چشم نوازی داشته و خوش منظر خواهد بود. رنگ صورتی انرژی بیشتری به فرد داده و حس جوانی را تقویت می‌کند. به کار بردن رنگ صورتی در اتاق خواب محیط دنج و راحتی را فراهم آورده در نتیجه کیفیت خواب بالاتر خواهد رفت.‌

 

راهنمای طراحی دکوراسیون اتاق خواب صورتی

آینه در اتاق خواب صورتی

اتاق خواب صورتی و طوسی

کاغذ دیواری اتاق خواب صورتی کوچک

برای اینکه بتوان دکوراسیون اتاق خواب را به رنگ صورتی طراحی کرد، روش‌های مختلفی وجود دارد، از جمله:

 

سرویس خواب در اتاق خواب صورتی

اتاق خواب صورتی و بنفش

سرویس خواب از متریال چوب، فلز یا روکش چرم تشکیل شده است که عمدتا شامل تخت، کمد، میز، دراور و ... می‌شود. از آنجایی که صورتی تناژهای متفاوتی دارد، برای سرویس خواب تناژ صورتی ملایم مناسب‌تر است. البته می‌توان در حاشیه‌ها یا در المان‌های محدود از صورتی پر رنگ استفاده کرد. گاهی رنگ‌های مونوکروم در کنار صورتی استفاده می‌شود که ممکن است هارمونی جالبی به وجود آید.

 

رنگ‌ مونوکروم چیست؟ مونوکروم ترکیبی از مونو + کروم به معنای تک رنگ است.

 

پرده در اتاق خواب صورتی

اتاق خواب صورتی و سبز

با توجه به سبک اتاق خواب می‌توان پرده را صورتی انتخاب کرد. صورتی ساده، صورتی راه راه، صورتی طرح‌دار، صورتی رنگی رنگی و ... از گزینه‌هایی هستند که برای اتاق خواب به رنگ صورتی به کار می‌روند. اگر احساس می‌شود که اتاق خواب بیش از حد صورتی شده است می‌توان از پرده سفید، طوسی، کرم، مونوکروم یا مکمل استفاده کرد. در این حالت حتی می‌توان والان، چوب پرده، گیره پرده و ... را صورتی انتخاب کرد تا هارمونی مناسبی به وجود آید.

 

فرش در اتاق خواب صورتی

اتاق خواب صورتی به طرح ویکتوریا سکرت

کمتر اتاق خوابی را می‌توان یافت که در آن فرش وجود نداشته باشد. فرش موجود در اتاق خواب می‌تواند گرد، بیضی، مربع و یا مستطیل باشد. انواع طیف‌های صورتی، رنگ‌های طوسی، سفید، کرم، مشکی، بنفش و ... را می‌توان در رنگبندی‌های فرش به کار برد.

 

دیوار در اتاق خواب صورتی

اتاق خواب صورتی با کاغذ دیواری رنگی رنگی

اتاق خواب صورتی زن و شوهر

رنگ، کاغذ دیواری، پوستر، تکسچر و ... متریال‌هایی هستند که از آن‌ها برای رنگ کردن و تزئین دیوار استفاده می‌شود.‌ معمولا توصیه می‌شود رنگ دیوار اتاق خواب ساده و ملایم باشد اما می‌توان در صورت دلخواه از رنگ‌های تند و پر رنگ نیز در دیوارها استفاده کرد یا اینکه از آن‌ها به عنوان رنگ حاشیه بهره‌مند شد.

 

چراغ خواب در اتاق خواب صورتی

اتاق خواب صورتی شیک

اتاق خواب صورتی زوج

داشتن چراغ خواب یا لوستر باعث زیباتر به نظر رسیدن اتاق خواب می‌شود. در انتخاب چراغ خواب، آویز یا لوستر باید به سبک دکوراسیون توجه کرد. در دکوراسیون کلاسیک عموما از رنگ کرم، شیری، سفید و ... استفاده می‌شود اما در دکوراسیون مدرن می‌توان از رنگ‌های متنوع‌تری نظیر مشکی، بنفش، صورتی، زرد، سبز و ... استفاده کرد.

 

بخوانید: چیدمان اتاق کودک، از هیچ چیز غافل نشوید!

 

ترکیب رنگ‌های مختلف در دکوراسیون اتاق خواب صورتی

اتاق خواب صورتی دیوار خال خالی

اتاق خواب صورتی گل کاری شده

اتاق خواب صورتی

اتاق خواب صورتی و نارنجی

در اتاق خواب‌هایی که قصد استفاده از رنگ صورتی وجود دارد همانطور که در بالا اشاره شد می‌بایست از رنگ‌های مختلف استفاده کرد تا خود رنگ صورتی زننده و خسته کننده نباشد. رنگ‌های مناسب برای استفاده در اتاق خواب‌های صورتی عبارتند از:

  • رنگ‌های پاستلی: استفاده از رنگ‌های پاستلی در کنار صورتی پاستلی می‌تواند انتخاب بسیار زیبا و مناسبی باشد. دکوراسیون اتاق خواب صورتی در کنار آبی پاستلی یا سبز پاستلی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای اتاق کودک، نوجوان و بزرگسال است که اتاق را رنگی و شاد می‌کند.
  • رنگ‌های نود: اگر از وجود رنگ‌های زیاد در اتاق خواب لذت نمی‌برید می‌توانید در کنار رنگ صورتی از رنگ‌های نود مانند هلویی، کرم و بژ استفاده کنید. رنگ‌های نود به راحتی با صورتی ست شده و ترکیب رنگی شیک و زیبایی به وجود می‌آورند که برای اتاق نوجوان، نوزاد و بزرگسال مناسب است.
  • رنگ‌های خنثی: رنگ‌های خنثی از بهترین انتخاب‌ها در کنار رنگ صورتی هستند. سفید، طوسی روشن و نقره‌ای ترکیب بسیار ایده‌آل برای دکوراسیون اتاق خواب به وجود می‌آورند که برای تمامی گروه‌های سنی مناسب هستند.

 

بخوانید: رنگ دیوار اتاق خواب، رایج‌ترین رنگ‌ها و تاثیرات آن‌ها

 

اتاق خواب پسرانه صورتی

اتاق خواب صورتی دخترانه و پسرانه

رنگ صورتی مختص دختران نیست بلکه می‌توان از آن به صورت جزئی یا کلی در اتاق خواب پسرانه نیز استفاده کرد.‌ تناژهای مختلفی رنگ صورتی این قابلیت را فراهم می‌آورند که بتوان از رنگ صورتی در اتاق خواب پسرانه نیز استفاده کرد. چنین ایده‌ای برای دیزاین اتاق خوابی که توسط خواهر و برادر به صورت مشترک استفاده می‌شود بسیار مناسب و کاربردی است. به طور مثال می‌توان دیوارها را صورتی اما رنگ روتختی و فرش را سبز یا سرمه‌ای انتخاب کرد. خوشبختانه گزینه‌های مختلفی برای ست کردن وسایل با رنگ صورتی اتاق خواب وجود دارد.

 

بخوانید:

 

کلام آخر

اتاق خواب صورتی

اتاق خواب صورتی بچگانه

اتاق خواب صورتی با طرح کیتی

اتاق خواب صورتی یک مکان رویایی و ایده‌آل است که بسیاری از افراد آن را دوست دارند. بنا به همین دلیل در این بخش از سایت بساز و بچین به چگونگی دکوراسیون و دیزاین اتاق خواب با رنگ صورتی پرداخته شد. شما چه ایده‌ای برای تزئین اتاق خواب به رنگ صورتی دارید؟ در بخش نظرات، پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید.

برای طراحی و اجرای دکوراسیون اتاق خواب خود یا فرزندتان با هر رنگ و سبکی می‌توانید از گروه‌های معماری و طراحی داخلی در بساز و بچین کمک بگیرید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید