مبل مشکی، اصول ست کردن و بهترین ایده‌های خرید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۳ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر عاشق مبل مشکی هستید و قصد دارید برای فضای مدنظرتان مبل مشکی بخرید، در این مقاله همراه ما باشید تا جزییات و نکات مبل مشکی را بخوانید.

تصور کنید که در حال تماشای ده‌ها مدل دکوراسیون داخلی هستید و دیزاین‌های مدنظرتان را ذخیره می‌کنید. با نگاه کلی کشف می‌کنید که اکثر دیزاین‌های مورد علاقه شما با مبل مشکی اجرا شده است! تصمیم شما چیست؟ قطعا اگر جای انتخاب داشته باشید، باید برای خرید مبل مشکی دست به کار شوید. به این ترتیب می‌توانید استایلی شیک، لوکس، جذاب و دکوراتیو ایجاد نمایید. مبل مشکی می‌تواند به فضای شما حس و حال خاصی را ببخشد. بدیهی است که در چنین شرایطی، همه چیز برای نمایش دادن یکپارچکی و هارمونی فراهم است.

پس اگر شما نیز عاشق مبل مشکی هستید و می‌خواهید با اصول ست کردن مبل مشکی آشنا شوید و بهترین ایده‌های این حوزه را مشاهده کنید، تا پایان همراه ما باشید.

 

با اصول چیدمان مبل مشکی آشنا شوید

مبل مشکی مدرن و شیک

آگاهی از اصول چیدمان مبل مشکی به شما کمک می‌کند تا خیلی هوشمندانه و منطقی در این خصوص عمل کنید. اصول چیدمان مبلمان مشکی ممکن است به معنای متفاوتی ارائه شود، زیرا بسته به محل استفاده مبلمان و سبک دکوراسیون داخلی، نکات مختلفی برای ترتیب و محل قرارگیری مبلمان مشکی وجود دارد. اما در ادامه برخی از اصول کلی چیدمان مبلمان مشکی می‌پردازیم تا در این خصوص اطلاعات به روزی را کسب کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: برترین برندهای مبل ایتالیایی

 

1. تعیین نقطه مرکزی مبل مشکی

مبل کلاسیک مشکی

قبل از شروع چیدمان مبل مشکی، باید نقطه مرکزی اتاق را تعیین کنید. این  کار می‌تواند با استفاده از یک مبلمان مشکی کاناپه ای، یک تابلو، یک شومینه دیواری یا میز انجام شود. مبلمان مشکی معمولاً به دلیل رنگ تیره، جذاب است. بنابراین اگر از آن برای نقطه مرکزی استفاده کنید، می‌تواند تمرکز دیزاین فضای شما را برعهده بگیرد. پس از این مرحله همه چیز در حول محور همین نقطه مرکزی چیدمان می‌شوند.

 

2. نورپردازی مناسب چیدمان مبل مشکی

نورپردازی دکوراسیون با مبل مشکی

انتخاب رنگ مشکی به دلیل تاریکی آن می‌تواند اتاق را کم‌نور کند. بنابراین، نورپردازی مناسب برای ایجاد روشنایی کافی و تعادل در داخل اتاق بسیار مهم است. شما به راحتی می‌توانید از لوسترها، لامپ‌ها، چراغ‌های دیواری و یا پنجره‌ها برای افزایش نور استفاده کنید. آن‌چه اهمیت دارد تامین نور کافی برای خنثی سازی عدم انعکاس نور در رنگ مشکی است.

 

3. ایجاد تعادل در رنگ

مبلمان مشکی شیک با استایل مدرن

برای جلوگیری از ایجاد حس سنگینی در داخل اتاق، می‌توانید از رنگ‌های روشن برای دیوارها و تزئینات جانبی استفاده کنید. این کار باعث می‌شود مبلمان مشکی مانند یک نقطه مرکزی در اتاق معلق باشد و جلوه‌ای شیک و مدرن به دکوراسیون بدهد. معمولا تلفیق کوسن‌های رنگی یا طرح دار یا ایجاد هارمونی به کمک شال مبل یا رومیزی هایی که با رنگ مشکی تناسب دارند، ایده مناسبی برای این بخش از دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود.

 

4. ترکیب رنگ‌ها و الگوها را فراموش نکنید

با اصول چیدمان مبل مشکی آشنا شوید

انتخاب بافت‌ها و الگوها با رنگ مشکی می‌تواند دیزاین مبلمان شما را جذاب‌تر کند. با ترکیب مبلمان مشکی با بافت‌ها و پارچه‌های دیگر در رنگ‌های مختلف، می‌توانید تنوع و تعادل در داخل اتاق خود ایجاد کنید. معمولا استفاده از پترن‌هایی که دارای نواحی طلایی، مشکی یا طوسی هستند، می‌تواند فضا را به شکلی مطلوب تلطیف کند و تعادل نسبی در آن خلق نماید.

 

5. انتخاب مبلمان مناسب

مبلمان چستر مشکی رنگ

مبلمان مشکی ممکن است به نظر سنگین و حجیم باشد و فضا را به شدت اشغال کند. بنابراین در انتخاب قطعات مبلمان، حتما به اندازه و ابعاد مناسب توجه کنید. انتخاب مبلمانی با پایه‌های بلند می‌تواند به ایجاد حس سبکی و زیبایی در اتاق کمک کند. اما انتخاب مبلمان مشکی با پشتی بلند موجب گرفتگی فضا خواهد شد. به همین دلیل باید حتما ظرفیت، متراژ و سبک دکوراسیون داخلی و فضایی که در اختیار دارید را مورد بررسی قرار دهید.

 

6. فضای باز را جدی بگیرید

مبل مشکی مدرن و شیک با تلفیق طلایی

رنگ مشکی می‌تواند نفس کشیدن در فضا را کنترل کند و حسی از تنگنا و غم در اتاق ایجاد کند. به همین دلیل باید برای ایجاد فضای باز بین قطعات مبلمان اطراف فکری کنید. این فضاها به عنوان مسیر تردد و اتصال بخشی از اتاق به بخش دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. هرچه برای این طراحی‌ها فکر بیشتری کرده باشید، قطعا چیدمان‌تان اصولی‌تر خواهد بود.

 

پیشنهاد مطالعه: چیدمان مبل سلطنتی، نکات مهم و روش‌های مختلف چیدمان

 

نکات مهم انتخاب مبل مشکی

مبل مشکی در فضای مدرن

شاید عاشق رنگ مشکی در مبلمان باشید اما هنوز اطلاعاتی در خصوص چگونگی قرار دادن آن در فضای منزل یا فضای کار مدنظرتان نداشته باشید. جالب است بدانید که مبل مشکی برای انواع فضاها مناسب است و می‌تواند در بسیاری از محیط‌ها بکار گرفته شود. رنگ مشکی به عنوان یک رنگ کلاسیک و الگانت شناخته می‌شود و باعث ایجاد جلوه‌ی شیک، لوکس و زیبا می‌شود. اما بهتر است با توجه به نوع فضای مورد نظرتان، برخی از این نکات را مدنظر قرار دهید.

 

1. به هارمونی رنگ توجه کنید

هارمونی رنگ کوسن با مبل مشکی

مبلمان مشکی معمولا انتخاب افراد جسور است. استفاده از یک رنگ صفر یا صدی می‌تواند تمام ماهیت دکوراسیون شما را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل مبل مشکی با اکثر طرح‌های رنگی سازگاری دارد. شما می‌توانید از هر رنگی به عنوان مکمل مشکی استفاده کنید. به ویژه در فضاهای با رنگ‌های ساده و ملایم مانند سفید، خاکستری، آبی کمرنگ و گلبهی، استفاده از مبل به رنگ مشکی بسیار مطلوب است.

 

2. متراژ فضا را مدنظر قرار دهید

مبل مشکی شیک و لاکچری

متراژ فضایی که قصد دارید برای دیزاین آن اقدام کنید، تاثیر زیادی در تصمیم گیری و انتخاب مبلمان می‌گذارد. حتی در بسیاری از موارد میزان نوردهی آن نیز نقش مهمی در انتخاب رنگ مبل مشکی دارد. در فضاهای کوچک با نور کم، استفاده از مبل‌های مشکی ممکن است منجر به ایجاد احساس تاریکی شود. در این حالت بهتر است مبل‌های مشکی را با رنگ‌های روشن‌تر و یا نقش‌های جذاب ترکیب کنید تا فضا روشن‌تر و فریبنده‌تر به نظر بیاید. در فضاهای بزرگ اما دست‌تان بازتر است و میتوانید برای داشتن یک فضای دکوراتیو و باکلاس، دیزاین مناسبی را انتخاب کنید.

 

3. سبک دکوراسیون را بدانید

مبل مشکی ساده و جذاب

مبل مشکی به تنهایی در انواع سبک‌های دکوراسیون، از جمله کلاسیک، مدرن، مینیمال و صنعتی طراحی و عرضه می‌شود. به همین دلیل می‌توانید متناسب با سبک فضایی که قصد چیدمان آن را دارید، انتخاب کنید. استفاده از مبلمان کلاسیک مشکی رنگ برای فضاهای خیلی بزرگ مناسب است. در حالی که می‌توانید از مبلمان راحتی یا مدرن  و مینیمال به رنگ مشکی، برای هر فضایی استفاده کنید. چرا که ماهیت رنگ مشکی، جذب بیش از اندازه نور در فضا است.

 

4. جلوه‌ کلی را هدف قرار دهید

مبلمان لاکچری مشکی طلایی

مبل‌های مشکی به دلیل طراحی خاص و سبک طراحی و پیاده سازی متنوعی که دارند، می‌توانند احساسات و جلوه‌ای مدرن، سنتی، شیک یا راحتی را به فضا اضافه کنند. به این نکته هم توجه کنید که مبل‌های مشکی معمولاً در دسته بندی مبلمان جذاب و جدید هستند و در دکوراسیون به عنوان یک نقطه‌ی تمرکز برجسته شناخته می‌شوند. شما می‌توانید با مدنظر قرار دادن جلوه و استایل کلی مبلمان، ابتدا آن را تهیه کرده و سپس متناسب با ویژگی‌های مبلمان سایر المان‌های فضای مدنظرتان را خریداری کنید. به این ترتیب شانس بالاتری دارید تا فضا را مطابق با استانداردهای دکوراسیونی و سلیقه شخصی، چیدمان کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: مبل چستر جدید 2023 | معرفی انواع مبل چستر

 

انواع سبک دکوراسیون داخلی با مبل مشکی

مبل مشکی سبک مدرن

مبلمان به رنگ مشکی، از گذشته تا کنون وجود داشته است. این روزها به دلیل محدود شدن فضای زندگی، نیاز دارید تا اطلاعاتی در خصوص انواع سبک دکوراسیون داخلی به دشت آورید. در انتخاب مبلمان باید حتما سبک را اولویت قرار دهید و متناسب با آن دست به انتخاب بزنید. مبل مشکی به عنوان یک مبلمان خاص با استایل لوکس و جذاب شناخته می شود. اکثر افرادی که عاشق این رنگ هستند، تلاش می‌کنند تا یک فضای بی نظیر پر از جزییات راز آلود و لوکس خلق کنند. رنگ کلاسیک و الگانت مشکی با انواع رنگ ها هارمونی دارد اما باید اصول سبک دکوراسیون را در هر بخش ماجرا مدنظر قرار دهید. در ادامه به انواع سبک دکوراسیون داخلی با مبل مشکی اشاره می‌کنیم تا از آن لذت ببرید.

  • سبک کلاسیک: مبلمان مشکی به عنوان یکی از رنگ‌های کلاسیک شناخته می‌شود. استایل این مبلمان با فرم‌های طراحی کلاسیک، برای استفاده در دکوراسیون کلاسیک بهترین گزینه است. ترکیب مبل‌های مشکی با جزئیات طلایی، پارچه‌های بافته‌شده، پرده‌های ابریشمی یا مخمل و سنگ‌های طبیعی، جلوه‌ لوکس و بی نظیری در فضا ایجاد می کند.
  • سبک مدرن: مبل‌های مشکی با خطوط ساده، فرم‌های هندسی، و سطوح صاف و پارچه‌های مدرن و ساده در سبک مدرن بسیار جذاب هستند. این ترکیب به فضا ظاهری شیک و زیبا می‌بخشد. الهام‌گرفتن از رنگ‌های روشن تا طراحی‌های مدرن برای بخش‌های دیگر دکوراسیون مدنظر به شدت اولویت دارد.
  • سبک صنعتی: در سال‌های اخیر دکوراسیون داخلی صنعتی به شدت ترند شده است. مبل‌های مشکی با قاب‌های فلزی، پوشش‌های چرمی و اکسسوری‌های دکوراتیو مناسب با سبک صنعتی، می‌توانند فضایی خاص را رقم بزنند. این ترکیب بخصوص در فضاهای با دیوارهای اکسپوزه، سقف‌های بتنی، دیزاین فلزی صنعتی و نورپردازی صنعتی جذاب است.
  • سبک کانتمپرری: مبل‌های مشکی با سطوح صاف، خطوط ساده و ظاهری مینیمال اما معاصر، در سبک کنتمپرری مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ترکیب برای فضاهای مدرن و آرام با انتخاب دقیق دیگر جزئیات دکوراتیو مناسب است.
  • سبک اسکاندیناوی: این سبک از چیدمان ابتدا در دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد رایج بود. اما به دلیل جذابیت فراوان، به مرور در سایر نقاط جهان نیز محبوبیت خود را به دست آورد. در این سبک دکوراسیون، مبل‌های مشکی در کنار اجزای چوبی طبیعی و پوشش‌های بافته‌شده یا دارای الیاف مویی شکل و خز دار استفاده می‌شوند. این ترکیب با ایجاد حس آرامش، سادگی و نقش‌های هندسی در فضا، محبوبیت زیادی دارد.

 

رنگ های مکمل برای مبلمان مشکی چیست؟

استفاده از کوسن رنگی بر روی مبل مشکی

شناخت هارمونی رنگ‌ها از پایه‌ای‌ترین بحث‌ها در دکوراسیون داخلی است. چرا که برای چنین فضایی ایجاد هارمونی رنگ و تناسب اهمیت بالایی دارد. به این ترتیب می‌توانید همه چیز را سر و سامان دهید و فضا را به شکلی هوشمندانه به کار گیرید. رنگ‌های مکمل که می‌توانید در کنار مبلمان مشکی، رنگ‌هایی هستند که در مقابل آن یک تضاد و جذابیت عالی را تداعی می کنند. با ترکیب مبلمان مشکی با رنگ‌های مکمل، می‌توانید تنوع، تعادل و جذابیتی فوق‌العاده در فضای خود ایجاد کنید. برخی از رنگ‌های مکمل مناسب برای مبلمان مشکی عبارتند از:

  • سفید: ترکیب مبل‌های مشکی با رنگ سفید، احساس تمیزی، شفافیت و آرامش را در فضا ایجاد می‌کند. این ترکیب معمولاً در دکوراسیون مدرن و معاصر استفاده می‌شود.
  • خاکستری: رنگ خاکستری به عنوان یک رنگ نیوترال و سازگار با اکثر رنگ‌ها، با مبلمان مشکی هماهنگی زیبایی دارد و به فضا احساس سادگی و شیکی می‌بخشد.
  • آبی کمرنگ: آبی کمرنگ با مبلمان مشکی، ترکیبی جذاب و دلنشین ایجاد می‌کند و جلوه‌ زیبایی به فضا می‌بخشد.
  • طلایی: ترکیب مبل‌های مشکی با جزئیات طلایی یا برنزی، جلوه‌ لوکس و شیکی به فضا می‌بخشد و در دکوراسیون کلاسیک و الگانت بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • نقره ای: ترکیب رنگ نقره ای خصوصا در نواحی دیتیل می‌تواند یک ساختار بی عیب و نقص، کلاسیک، لوکس و مدرن ایجاد کند.
  • زرد: رنگ زرد جذابیت و انرژی را به فضا اضافه می‌کند و با مبلمان مشکی تضاد زیبایی دارد.
  •  صورتی: انتخاب رنگ‌های صورتی کمرنگ با مبلمان مشکی، جلوه‌ دلپذیر و احساسی به فضا می‌بخشد. استفاده از این ترکیب رنگ بخصوص در دکوراسیون دخترانه یا شیک توصیه می‌شود.

همچنین به عنوان راهنمایی، می‌توانید از الگوهای رنگی مختلف مانند ترکیب رنگ مشکی با رنگ‌های نیوترال یا پررنگ تا طرح‌های هماهنگی کلاسیک یا مدرن استفاده کنید. همچنین، برای داشتن ترکیب‌های دلخواه و تست کردن جلوه‌های مختلف، می‌توانید از برنامه‌ها و ابزارهای طراحی داخلی آنلاین استفاده کنید. این روزها هوش مصنوعی بصری نیز در زمینه دکوراسیون داخلی فعال است و به شما اطلاعات کافی در این حوزه ارائه می‌‌کند.

 

کلام آخر

اگر شما نیز عاشق مبل مشکی هستید و از جلوه و زیبایی آن در فضا لذت می‌برید، باید نکاتی که در این مقاله اشاره شد را درک کنید. اطلاع از این نکات کمک می‌کند تا بدون هرگونه خطایی، انتخاب هوشمندانه داشته باشید و برای دکوراسیون داخلی مدنظرتان به بهترین شکل ممکن دست به انتخاب بزنید.

شما چه توصیه ای در خصوص انتخاب مبل مشکی دارید؟ ایده ها و نظرات‌تان را همینجا بنویسید.

اگر این محتوا برای شما کاربردی بود، لطفا به ما ستاره و امتیاز دهید.

برچسب ها:
خرید مبلمان
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
ع امامی
۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵

من عاشق رنگ مشکی هستم . بارها این رنگ را در دکوراسیون منزل به کار گرفتم ولذت بردم و به هیچ عنوان پشیمون نشدم .بنابراین از این مقاله و زحمت شما سپاسگزارم . چراکه راهنمایی خوبی است برای کسانی که در انتخاب رنگ مشکی مردد هستند . امیدوارم در کارتون همیشه موفق باشید و همواره کمک حال ما مصرف کنندگان باشید .

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید