تزیین خانه با وسایل ارزان، ۳۰ ایده برای خلق استایل شخصی شما

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

تزیین خانه با وسایل ارزان چگونه ممکن است؟ ایده های تزیین بخش های مختلف خانه با وسایل ارزان و مقرون به صرفه

فهرست موضوعات

این روزها رسیدگی به خانه با تعویض لوازم و دکوراسیون داخلی به شدت پر هزینه است. کمتر کسی از پس هزینه‌های بالای تغییر دکوراسین بر می‌آید. همین موضوع موجب شده است تا ضرورت ایده پردازی برای تغییر دکوراسیون با لوازم ارزان قیمت مورد توجه قرار گیرد. باور کنید هیچ چیزی به اندازه یک دکوراسیون داخلی با رنگ و بوی خلاقیت و هنر دست شما نمی‌تواند ظاهر خانه را متحول کند. به همین دلیل می‌توانید از ایده‌های تزیین خانه با وسایل ارزان استفاده کنید. لوازم ارزان قیمت به خوبی در دسترس ما هستند و میتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن آن‌ها را تبدیل به اکسسوری‌های جذاب و زیبا کنید. کمک گرفتن از ایده‌ها برای دیزاین فضای خانه بهترین اقدامی است که می‌توانید انجام دهید.

پس تا پایان همراه ما باشید تا جزییات تزیین خانه با وسایل ارزان را بررسی کنیم.

 

چرا تزیین خانه با وسایل ارزان بهترین اقدام است؟

ایده های نو برای تزیین خانه با لوازم ارزان

شاید به نظرتان کار چندان خوبی نباشد که از لوازم ارزان برای دیزاین خانه استفاده کنیم. واقعیت ماجرا این است که لوازم ارزان قیمت تنها برای جان بخشی به فضا کاربرد دارند و تغییراتی که حاصل از هنر ما است، می‌تواند ظاهر آن‌ها را تا حد یک دکوراسیون حرفه‌ای تغییر دهد. یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از وسایل ارزان در تزیین خانه، کاهش هزینه‌ها است. وسایل ارزان‌تر معمولاً در دسترس ما هستند و  می‌توانند برای ایجاد تنوع با کمترین هزینه همراه ما باشند. وسایل ارزان معمولاً به دلیل قیمت پایین‌تر، بیش از لوازم گران قیمت شما را به تغییر و تنوع ترغیب می‌کنند. این امر به شما انعطاف‌پذیری بیشتری در تغییر دکوراسیون و تزیین خانه‌تان می‌دهد و اجازه می‌دهد تا به‌سرعت به تغییرات مختلفی در خانه خود بپردازید. با کمک لوازم ارزان قیمت، می‌توانید به‌راحتی ایده‌های مختلف در تزیین خانه‌تان را آزمایش کنید. حتی ریسک این تغییرات اندک است و اگر به نتیجه‌ای رسیدید که مورد پسند شما نیست، ضرر و زیان خاصی به شما تحمیل نمی‌شود. هنگام استفاده از وسایل دکوری ارزان، شما ممکن است کمتر نگران خراب شدن یا آسیب دیدن آن‌ها باشید، چرا که قیمت آن‌ها اغلب کمتر است. این امر می‌تواند شما را از استرس‌های مرتبط با خراب شدن اکسسوری‌های دکوری گران‌تر در طول زمان رها کند. استفاده از ایده های تزیین خانه با وسایل ارزان به شما اجازه می‌دهد تا به‌طور مداوم تغییراتی در تزیینات خانه‌تان ایجاد کنید و خلاقیت خود را بیشتر به اجرا درآورید. این امر موجب می‌شود تا مصرف گرایی کاهش یابد و آسیب به محیط زیست کمتر شود.

 

پیشنهاد مطالعه: ایجاد آرامش و انرژی در خانه، همه چیز دست شماست!

 

بهترین روش های تزیین خانه با وسایل ارزان

تزیین خانه با گلدان های سبز و نردبان

ایده‌های تزیین خانه با وسایل ارزان به شدت کاربردی است. شما می‌توانید با ایده از همین جزییات و عکس‌ها، استایل خانه خودتان را تغییر دهید. کمک گرفتن از ایده ها ذهن‌تان را برای ایده پردازی و خلاقیت آماده می‌کند.

یادتان باشد هر چیزی که با ایده شخصی و تزیین خانه با وسایل ارزان انجام دهید، مشابه آن در هیچ جایی نیست و تنها هنر دست شما است که حال و هوای محیط را تغییر داده است.

 

1-از برچسب‌های طرح دار یا شابلون استفاده کنید

ز برچسب‌های طرح دار یا شابلون استفاده کنید

زمانی که استایل لوازم قدیمی برای‌تان کلافه کننده می‌شود، شاید به فکر تعویض آن افتاده باشید. اما روش ارزان برای ایجاد تحول و جذابیت بصری در این لوازم، استفاده از شابلون و رنگ است. با کمک این دو آیتم میتوانید هنرتان را بر روی سطح کشوها و چوب نمایش دهید. گاهی نیز استفاده از برچسب های مخصوص میتواند ایده جذابی باشد تا ظاهر و استایل کلی لوازم را تغییر دهد.

 

2- از سبد به عنوان لوستر استفاده کنید

از سبد به عنوان لوستر استفاده کنید

خرید لوستر معمولا هزینه زیادی به شما تحمیل می‌کند. لوسترها در انواع فلزی، چوبی و مکرومه وجود دارند که قطعا خریدشان بسیار پرهزینه خواهد بود. به همین دلیل استفاده از ایده تزیین خانه با وسایل ارزان، بهترین راهکار است. در این راستا با یک سبد مناسب و جذاب مثل تصویر، تلاش کنید تا یک لوستر بسازید. کافی است سیم مناسب تهیه کنید و یک سرپیچ برای قرار دادن داخل لوستر ایجاد کنید. به این ترتیب میتوانید با روشنایی زیبا و شیک فضا را تلطیف نمایید.

 

پیشنهاد مطالعه: دکوراسیون داخلی منزل ایرانی؛ چگونه خانه‌ای اصیل داشته باشیم؟

 

3- درب کمدها را با پلکسی گلس مشجر تعویض کنید

درب کمدها را با پلکسی گلس مشجر تعویض کنید

درب کمدها در بعضی موارد کلافه کننده و یکنواخت می‌شود. جلوگیری از مصرف گرایی و تلاش برای ایجاد یک ساختار جدید، می‌طلبد تا ایده پردازی کنید. استفاده از پلکسی گلس مشجر یا شیشه های طرح دار به این شکل بهترین گزینه برای تغییر در ساختار درب یک ویترین محسوب می‌شوند.

 

4- گالری از کاغذ دیواری خلق کنید

گالری از کاغذ دیواری خلق کنید

شاید خرید آثار هنری هزینه زیادی برای شما داشته باشد و با استراتژی تزیین خانه با وسایل ارزان چندان همخوانی نداشته باشد. در این شرایط باید از تکنیک های ساده استفاده کنید. با تهیه چند قاب عکس یکسان می‌توانید به بهترین شکل ممکن یک اثر هنری خلق کنید. کافی است تکه هایی از انواع کاغذ دیواری طرح دار را متناسب با هارمونی رنگی فضا در کنار هم قرار دهید و از نتیجه لذت ببرید.

 

5- اثر هنری شخصی خلق کنید

-اثر هنری شخصی خلق کنید

اکثر افراد دارای استعداد هنری خاصی هستند که سال ها از آن استفاده نمی‌کنند و هیچ چیزی به دستشان خلق نمی‌شود. با کمک این ایده فرصت مناسبی دارید تا هارمونی رنگ را مدنظر قرار دهید و نسبت به خلق یک اثر هنری متناسب با این دیزایت تلاش کنید. به این ترتیب تزیین خانه با وسایل ارزان میسر میشود.

 

6- کمی سرسبزی به فضا اضافه کنید

کمی سرسبزی به فضا اضافه کنید

در سال‌هایی که قرنطینه کرونا بیش از پیش زیاد شد، ماندن در خانه و دوری از طبیعت موجب شد تا اثر آرامش بخش گلدان در خانه کاملا روشن شود. همین موضوع موجب شد تا خیلی زود گلدان های آپارتمانی پا به دکوراسیون داخلی بگذارند و جزییات آن را به شکلی هوشمندانه، جذاب و چشم نواز تغییر دهند. تزیین خانه با وسایل ارزان به کمک همین گلدان‌های سبز ممکن می‌شود.

 

7- از کتابخانه استفاده کنید

از کتابخانه استفاده کنید

هرچند کتابخانه فضایی برای چیدن کتاب محسوب می‌شود اما به کار بردن این فضا به منظور چیدن اکسسوری‌های هنری و جذاب می‌تواند ایده نابی باشد تا با استفاده از آن زیبایی خاصی در دیزاین فضا ایجاد کنید و هزینه چندانی برای آن پرداخت نکنید.

 

8- میز قهوه خوری به جای میز جلو مبلی

میز قهوه خوری به جای میز جلو مبلی

این روزها هزینه تهیه میز جلو مبلی به شدت افزایش یافته است. به همین دلیل می‌توانید با کمی تغییر خلاقانه از میزهای قهوه خوری استفاده کنید. این میزها فضایی مناسب در اختیارتان قرار می‌دهند تا ضمن ایده پردازی برای چیدمان اکسسوری ها، فضای خوبی در اختیار داشته باشید و از آن لذت ببرید.

 

9- از کوسن ها کمک بگیرید

از کوسن ها کمک بگیرید

به عنوان یک المان ارزان قیمت می‌توانید از کوسن ها برای مبلمان استفاده کنید. کوسن‌ها به شکلی جذاب و زیبا فضا را تغییر می‌دهند. بهتر است بدانید استفاده از المان‌های این‌چنینی موجب می‌شود تا هارمونی رنگی در فضا به خوبی رعایت شود و جذابیت بصری فوق العاده ای را شاهد باشید. معمولا برای تزیین خانه با وسایل ارزان، استفاده از این ایده فکر مطلوبی است.

 

پیشنهاد مطالعه: طراحی کتابخانه چوبی در دکوراسیون با بهترین ایده‌ها

 

10- از لوازم دست دوم استفاده کنید و احیا نمایید

از لوازم دست دوم استفاده کنید و احیا نمایید

مبارزه با مصرف گرایی و تلاش برای استفاده از لوازم قدیمی که برای ما تکراری شده‌اند، می‌طلبد تا به وسیله اعمال تغییرات، رنگ آمیزی، پتینه و ایده های اینچنینی از لوازم قدیمی استفاده کنیم. در همین تصویر با ایجاد پوشش در پشت شیشه های دیترین و همچنین تغییر رنگ ویترین، کاربرد آن به شکل دیگری در فضا تعریف شده است.

 

11- از پوست یا خز استفاده کنید

از پوست یا خز استفاده کنید

به عنوان یک ایده جذاب می‌توانید از شال مبل و رویه صندلی خز استفاده کنید. این المان ها با ایجاد جذابیت بصری و فضای شیک می‌توانند به شدت محبوب باشند. به همین ترتیب فضا را گرم و نرم جلوه می‌دهند و استایلی خاص خلق می‌کنند. پس ایده تزیین خانه با وسایل ارزان به راحتی امکان پذیر است.

 

12- دستگیره های کابینت را عوض کنید

دستگیره های کابینت را عوض کنید

دستگیره ها نقش مهمی در جذابیت  بصری کابینت ایفا می‌کنند. به همین دلیل میتوانید با تعویض یراق آلات و دستگیره های یک کابینت، استایل آن را متحول کنید و از نتیجه لذت ببرید.

 

3- از شلف کمک بگیرید

از شلف کمک بگیرید

شلف یک اکسسوری کاربردی و نسبتا ارزان قیمت است که متناسب با هویت فضا و سبک دکوراسیون داخلی انتخاب می‌شود. استفاده از این المان با قرار دادن لوازم دکوری شیک می‌تواند زیبایی شگفت انگیزی را رقم بزند. اگر اهل دیزاین مدرن هستید، حتما از این ایده استفاده کنید و لذت ببرید.

 

14- از جعبه و صندوقچه استفاده کنید

از جعبه و صندوقچه استفاده کنید

صندوقچه‌های قدیمی و چمدان‌ها می‌توانند یک ساختار جذاب در فضا خلق کنند. به همین دلیل در گوشه اتاق‌ها علاوه‌بر خلق فضایی برای ذخیره سازی لوازم اضافی، دکوری نوستالژیک را رقم می‌زنند.

 

15- گالری عکس ایجاد کنید

گالری عکس ایجاد کنید

عکس‌ها هویتی از اعضا خانه را نمایش می‌دهند. به همین دلیل زیبایی و جذابیت یک دیوار پر از عکس تا حدی است که به راحتی می‌توانید با کمک آن ساختاری خاص ایجاد کنید. نتایج شگفت انگیز چنین دیزاینی، هویت بخشی و تنوع در ساختار یک دیوار ساده با کمترین هزینه ممکن است.

 

16- از گچبری یا المان‌های قالب گیری شده استفاده کنید

از گچبری یا المان‌های قالب گیری شده استفاده کنید

استفاده از گچبری برای دکوراسیون داخلی کلاسیک به شدت رایج بوده است. این روزها نیز تلفیق این المان هنری زیبا و نسبتا ارزان قیمت برای ایجاد ساختاری جذاب و شیک رایج است. با استفاده از این المان تزیینی میتوانید فضای داخلی را به شکلی خاص تغییر دهید.

 

17- ریسه دیواری با گل بسازید

-ریسه دیواری با گل بسازید

دست سازهای هنری و خلاقانه در فضای داخلی میتوانند ساختار بسیار جذابی ایجاد کنند. به همین دلیل کافی است با استفاده از همین ایده یک دیوار ساده را انتخاب کنید و با دیزاین گل های خشک، طبیعی یا مصنوعی این ریسه را خلق کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

 

18- دست ساز های مکرومه ای و تاب بسازید

دست ساز های مکرومه ای و تاب بسازید

هنر مکرومه در هر سبک دکوراسیون داخلی قابل استفاده است. زیبایی ان در سبک دیزاین روستیک بیشتر از سایر انواع دکوراسیون است. به همین دلیل میتوانید با خیالی آسوده یک دیزاین جذاب را رقم بزنید و از نتیجه آن لذت ببرید. تاب ریلکسی مکرومه یک فکر بکر و ساده برای تزیین خانه با وسایل ارزان است.

 

19- دست سازهای دیواری با چوب و مهره بسازید

دست سازهای دیواری با چوب و مهره بسازید

اگر عاشق ایده پردازی باشید، کافی است یک تکه چوب خشک پیدا کنید و با مهره های رنگارنگ این آویز زیبا را برای دیوار خانه ایجاد کنید و از آن لذت ببرید.

 

20- شمعدان با پلاستیک و چوب درخت بسازید

شمعدان با پلاستیک و چوب درخت بسازید

به عنوانی یک ایده برای تزیین خانه با وسایل ارزان، می‌توانید یک شیشه بدون استفاده را برداشتی و قطعاتی از چوب خشک رنگ شده را بر روی آن بچسبانید. چنین ترکیبی به شدت برای یک دیزاین حرفه ای چشم نواز است و میتواند جلوه هنر شما را در زمان روشن کردن شمع نشان دهد.

 

21- استفاده از دست سازهای حصیری

استفاده از دست سازهای حصیری

دست سازهای حصیری برای استفاده در دکوراسیون روستیک و بوهو به شدت رایج هستند. اما نمونه های رنگی آن برای خانه‌های مدرن امروزی گزینه بسیار دلچسبی خواهند بود. شما می‌توانید به ر احتی با کمک نصب این بافت های حصیری رنگی بر روی دیوار، زیبایی دکوراتیو آن را مشاهده کنید و از نتیجه کار لذت ببرید.

 

22- ریسه نورانی دکوراتیو استفاده کنید

ریسه نورانی دکوراتیو استفاده کنید

ریسه های نورانی این روزها مبحوب شده ‌اند. استفاده از آن‌ها در فضای مجازی و عکاسی یا فیلمبرداری نیز رایج است. با کمک ریسه های نورانی فضایی برای آویزان کردن عکس‌ها و المان‌های خاص مدنظرتان خواهید داشت. نکته قابل توجه در این زمینه، چگونگی استفاده از آن‌ها است که باید با کمی خلاقیت انجام دهید.

 

23- دریم کچر بسازید

دریم کچر بسازید

ساخت دریم کچر در انواع مختلف بسیار آسان است. شما می‌توانید از هنر رسم و گره زدن استفاده کنید یا به وسیله قلاب باقی این دریم کچرها را ایجاد کنید. به هر حال جذابیت  بصری خلق شده با کمک این دریم کچرها تاحدی است که میتوانید لذتی سرشار را احساس کنید. ساخت آن ها بسیار کم هزینه است و همه چیز به شکلی ساده پیش می‌رود.

 

24- از جعبه میوه و پالت استفاده کنید

از جعبه میوه و پالت استفاده کنید

تا همین چند سال گذشته، جعبه های میوه به عنوان یک باکس صنعتی برای جابه‌جایی میوه مورد استفاده قرار می‌گرفتند. اما این روزها باکس میوه کمتر شده است و باکس های پلاستیکی جایگزین مناسبی شده‌اند. شما با هر دو این باکس ها می‌توانید استایل شیک و جذابی را رقم بزنید و از نتیجه نهایی لذت ببرید.

 

25- از پالت و چوب ساده برای میز استفاده کنید

از پالت و چوب ساده برای میز استفاده کنید

استفاده از پالت های چوبی برای ایجاد یک تخت، سرویس خواب و میز مطالعه رایج است. با این ایده‌ها همه چیز در ارزان‌ترین شرایط تغییر می‌کند. کمک گرفتن از چنین تصاویری ذهن شما را برای تزیین خانه با وسایل ارزان آماده می‌کند.

 

26- با توپ های روکش شده ریسه بسازید

با توپ های روکش شده ریسه بسازید

ایده استفاده از توپک های دکوراتیو به شکل ریسه بسیار فانتزی و مدرن است. برای ساخت این توپک ها روش‌های مختلفی وجود دارد. به راحتی می‌توانید توپ‌های کوچکی را انتخاب کنید و با چسب زدن به سطح آنها و قرار دادن در پرز مخملی یا اکلیل های مات، این ساختار را ایجاد کنید. بعضی افراد از کاموا پیچی برای این دیزاین استفاده می‌کنند. به همین دلیل کافی است در دنیای افکارتان برای ایده پردازی شناور شوید تا دنیایی از ایده های ناب برای‌تان جاری شود.

 

27-از شیشه مربا استفاده کنید

از شیشه مربا استفاده کنید

در دیزاین روشتیک به شدت استفاده از شیشه مربا به عنوان روشنایی رایج است. حتی گاهی از شیشه‌های نوشیدنی به عنوان شمعدان استفاده می‌شود. این ایده‌های کم هزینه به خوبی دکوراسیون محل زندگی شما را تغییر می‌دهد و حال و هوای آن را به شکلی دکوراتیو متحول خواهد کرد.

 

28- کتاب ها را به عنوان المان دکوری بچینید

کتاب ها را به عنوان المان دکوری بچینید

عاشقان کتاب برای ایده پردازی و اجرای یک دیزاین شیک، از کتاب استفاده می‌کنند. استفاده از کتاب‌های محبوب در یک ساختار منظم برای ایجاد یک فضای دکوراتیو حس و حال عجیبی دارد. از این کتاب‌ها میتوانید مثل تصویر بسیار ساده استفاده کنید. گاهی با زاویه دهی کتاب‌ها ساختار جذاب دیگری خلق می‌شود که استفاده از آن‌ها بسیار هوشمندانه فضا را تغییر می‌دهد.

 

29- پارتیشن دست ساز با طناب بسازید

پارتیشن دست ساز با طناب بسازید

اگر اهل دیزاین فضای خاص باشید، هزینه برای پارتیشن جداکننده فضا بسیار زیاد است و استفاده از پارتیشن‌های معمولی نیز رضایت بخش نیست. در این شرایط استفاده از همین ایده میتواند برای ‌تان گزینه خوبی باشد. کافی است یک فریم مناسب برای ان سفارش دهید و طناب ها را به ارتفاع مناسب برش بزنید و با دو گره به بالا و پایین این فریم متصل کنید. هرچه طناب ها نزدیکتر به یکدیگر باشند، پوشش بهتری ایجاد می‌کنند و دور بودن آنها از یکدیگر عبور نور را ممکن می‌کند.

 

30- ریسه بافتنی بسازید

ریسه بافتنی

هنر بافتنی یکی از هنرهای ارزان قیمت و خلاقانه ای است که این روزها در شبکه های اجتماعی بیش از پیش رایج و محبوب شده است. شما به راحتی می‌توانید با کمی صرف وقت و استفاده از خلاقیت و نو آوری شخصی خودتان، چیزی مشابه همین ریسه ایجاد کنید و از زیبایی بصری آن در زمان آویز شدن در فضا لذت ببرید. وصل کردن عکس به این آویزها یا تلفیق آن را نورپردازی و ریسه به شدت نتیجه مطلوبی خواهد داشت.

 

منابع:

Budget decorating ideas – 28 savvy ways to update your home for less | Ideal Home

100 Cheap Decor Ideas That Look Expensive | Family Handyman

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
فهرست موضوعات