ایجاد آرامش و انرژی در خانه، همه چیز دست شماست!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در این بخش از بساز و بچین به بهترین ایده‌ها برای ایجاد انرژی و آرامش در خانه اشاره کردیم که امیدواریم برای سبک زندگی شما نیز موثر باشد!

اگر احساس خستگی و تعهد بیش از حد می‌کنید، می‌توانید با استفاده از چند عادت جدید و ایجاد تغییرات در اطراف خانه خود، به رفع این حالات کمک کرده و باعث ایجاد انرژی و آرامش در خانه خود شوید. 

در ادامه این بخش از بساز و بچین به بهترین ایده‌ها برای ایجاد انرژی و آرامش در خانه اشاره کردیم که امیدواریم برای سبک زندگی شما نیز موثر باشد!

 

یک نقطه دنج برای استراحت کردن ایجاد کنید

نقطه دنج برای استراحت کردن

علیرغم اینکه برخی تحقیقات نشان می‌دهند یک چرت بعدازظهر می‌تواند برای شما مفید باشد، اما هنوز هم برای برخی از افراد قابل قبول نیست! اما لازم است به یاد داشته باشید که یک چرت کوتاه می‌تواند فواید بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. در واقع تحقیقات نشان می‌دهد که یک چرت بعد از ظهری سریع در زمان مناسب می‌تواند به شارژ مجدد باتری بدن کمک کند.

گفته می‌شود که وینستون چرچیل اصطلاح Power Nap را ابداع کرده است و او ادعا می‌کند که احساس شادابی که ابن چرت زدن برای او به ارمغان می‌آورد برای پیروزی در زمان جنگ ضروری است.

وزیر فقید بریتانیا نیز معتقد بود که: «شما باید بین ناهار و شام بخوابید، بدون هیچ اقدامی در نیمه راه». «فکر نکنید چون در طول روز می‌خوابید، کار کمتری انجام خواهید داد. این تصور احمقانه‌ای است که توسط افرادی که هیچ تخیلی ندارند به کار می‌رود.»

دیگر چهره‌های قدرتمند که به خاطر خواب روزانه‌شان شناخته می‌شوند عبارتند از مارگارت تاچر (Margaret Thatcher)، بیل کلینتون (Bill Clinton)، النور روزولت (Eleanor Roosevelt) و آلبرت انیشتین (Albert Einstein).

البته برای چرت زدن نیز لازم است چند نکته مهم را در نظر داشته باشید. چرت زدن در طول روز بهتر است نه کمتر از 10 دقیقه و نه خیلی طولانی باشد. بر این اساس، توصیه می‌شود که 15 دقیقه خواب از نظر بهبود عملکردهای ذهنی، عملکرد، زمان واکنش و احساس ذهنی هوشیاری بهترین دوره است. این مدت خواب، برای عملکرد ما پس از چرت بسیار مهم است و به نظر می رسد که این بهبود عملکرد و هوشیاری تا 2 و گاهی 3 ساعت بعد از چرت نیز حفظ می‌شود. جالب اینجاست که چرت زدن 5 دقیقه‌ای این میزان از بهبود را ایجاد نمی‌کند و همچنین چرت‌های طولانی‌تر از 25 تا 30 دقیقه‌ نیز منجر به خواب آلودگی و هوشیاری کمتر تا یک ساعت پس از چرت زدن می‌شود.

زمان چرت زدن نیز مهم است. احساس خواب آلودگی، 6 تا 8 ساعت پس از بیدار شدن طبیعی است، بنابراین اگر ساعت 7 صبح از خواب بیدار می‌شوید، زمان بهینه برای چرت زدن بین 1 تا 3 بعد از ظهر است. اگر احساس می‌کنید با رفتن به رختخواب بیش از حد می‌خوابید، بهترین پیشنهاد این است که یک نقطه دنج برای استراحت کردن ایجاد کنید که برای خوابیدن راحت باشد تا بتوانید در ان فضا، یک استراحت کوتاه انجام دهید و برای ادامه کار و فعالیت روزانه انرژی بیشتری داشته باشید و همانطور که در بالا به آن اشاره کرد، این کار در ایجاد آرامش و انرژی در خانه بسیار موثر خواهد بود.

 

پالت های رنگی را در نظر بگیرید

پالت رنگ اتاق خواب

حال و هوای مناسبی را برای مناطقی از خانه خود که برای خوابیدن در نظر گرفته‌اید تنظیم کنید. اگر قصد دارید جایی بخوابید یا استراحت کنید، از پالت‌های طبیعی یا نرم و نورپردازی ملایم استفاده کنید و با قالیچه‌ها و بالشتک‌های نرم و زیبا، احساس آرامش را القا کنید. قسمت‌های دیگر خانه را نیز با رنگ‌های زنده بیدار کنید. یا اگر رنگ‌های قوی مطابق با سلیقه شما نیست، تضاد شدید سیاه و سفید را امتحان کنید.

 

یک اتاق برای سرگرمی درست کنید

اتاق سرگرمی

همه افراد در زندگی، پیگیری‌های جدی برای خرید، کار و ارتباط دارند و در حال دویدن هستند و گاهی اوقات تفریح را فراموش می کنند. اما می‌توانید با درست کردن یک اتاق برای سرگرمی، اوقات خاصی را به استراحت کردن و دور کردن فکر و خیال روزمره درست کنید. و از این طریق، انرژی را به زندگی خود تزریق کنید. البته برای این منظور بهتر است کارهایی که دوست دارید را انجام دهید. بازی روی تخته، رقصیدن، آواز خواندن یا فقط بازی فوتبال با بچه ها از جمله فعالیت‌هایی هستند که می‌توانید در خانه انجام دهید و از این طریق، به ایجاد آرامش و انرژی در خانه کمک کنید. 

علاوه بر این، گذراندن وقت در فضای باز و دریافت مقداری ویتامین D نیز می‌تواند کمک کننده باشد، بنابراین سعی کنید از مناطق بیرونی که در اختیار دارید استفاده کنید و تا حد امکان به این فضاها رسیدگی کنید تا کاملا زیبا به نظر برسند و شما را به هوای تازه جذب کنند.

 

یک سرگرمی خانگی که از آن لذت می برید پیدا کنید

 سرگرمی خانگی

یافتن فعالیتی که از آن لذت ببرید؛ چه در خانه انجام شود و چه نیاز به بیرون رفتن داشته باشد، می‌تواند کاملاً ذهن را جذب کند و در نهایت باعث می‌شود تا احساس شادابی بیشتری پیدا کنید و به ایجاد آرامش و انرژی در خانه کمک می‌کند. 

آیا کاری وجود دارد که همیشه دوست داشته باشید انجام دهید، مانند نقاشی، باغبانی یا خیاطی، که بتوانید فضایی برای آن در خانه ایجاد کنید؟ یا چیزی وجود دارد که بخواهید در خارج از خانه درگیر آن شوید، مانند کلاس‌های سفالگری، عضویت در یک باشگاه کتاب یا یادگیری یک زبان جدید؟ اگر اهل فعالیت‌های اجتماعی باشید، این سبک از فعالیت‌ها ممکن است سودمندتر باشد.زیرا یادگیری یک مهارت جدید، هر چه که باشد، می‌تواند نیرو و انرژی بیشتری را برای شما ایجاد کند.

 

یک فضای مدیتیشن ایجاد کنید

فضای مدیتیشن

از دیگر کارهایی که می‌توانید برای ایجادآرامش و انرژی در خانه انجام دهید این است که یک فضای مدیتیشن ایجاد کنید. جالب است بدانید که فواید گزارش‌شده از مدیتیشن کاملاً شبیه به فواید چرت‌های کوتاه مدت است. گفته می‌شود که تمرین منظم مدیتیشن ضربان قلب را کاهش می‌دهد، حافظه را بهبود می‌بخشد، عملکرد شناختی را افزایش می‌دهد و البته انرژی بیشتری به ما می‌دهد بهترین روش برای ایجاد آرامش و انرژی در خانه است.

 

بچه‌ها را به کمک کردن تشویق کنید

مشارکت بچه ها در کار خانه

اگر بچه‌های کوچکی در خانه دارید، آموزش آنها را برای سهیم شدن در کارهای خانه شروع کنید. بهتر است این مشارکت را با مرتب کردن اتاق خوابشان شروع کنید. همانطور که بزرگتر می‌شوند، از آنها بخواهید برای مرتب و تمیز کردن سایر قسمت‌های خانه مانند تمیز کردن حمام، پختن غذا، مرتب کردن مناطق مشترک و غیره نیز کمک کنند. با این کار، تجربه‌ای به دست می‌آورند که برای زندگی آنها مفید خواهد بود و شما نیز کمک مورد نیاز را دریافت می‌کنید. اگرچه ممکن است در ابتدا به سختی بتوانید انگیزه لازم را در آنها ایجاد کنید (ممکن است پیشنهاد افزایش پول جیبی آنها داشته باشد)، اما مطمئن باشید اینکار به زودی نتیجه خواهد داد.

 

برای وعده‌های غذایی خود برنامه ریزی کنید و پشت میز و با هم غذا بخورید

غذا خوردن با خانواده

رژیم غذایی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که انرژی مورد نیاز شما را تامین می‌کند. بهتر است غذای سالمی را انتخاب کنید، در خانه غذا درست کنید و شام را همراه با خانواده پشت میز به جای جلوی تلویزیون یا کامپیوتر در کنار هم میل کنید و سعی کنید ساعت غذا خوردن را چند ساعت قبل از خواب تنظیم کنید تا خواب بهتر و راحتتری داشته باشید.

 

قبل از خواب به دستگاه های الکترونیکی استراحت دهید

خواب راحت

اگر درست قبل از خواب به صفحه نمایش موبایل یا کامپیوتر خیره شوید، ذهن ممکن است بیش از حد تحریک شود. زیرا نور سرد می‌تواند ما را کمتر برای خواب آماده کند. به همین دلیل است که بنیاد ملی خواب توصیه می‌کند 30 دقیقه تا 2 ساعت قبل از خواب، تلویزیون، رایانه و صفحه نمایش تلفن را خاموش کنید. یا می‌توانید دستگاه‌هایتان را طوری تنظیم کنید که رنگ‌های صفحه نمایش گرم‌تر را در شب نشان دهند.

 

پیشنهاد مطالعه: فنگ شویی در ورودی خانه

 

کلام آخر

انجام اقداماتی برای ایجاد آرامش و انرژی در خانه نه تنها در خلق و خوی شما و اعضای خانواده موثر است بلکه تاثیر بسیار زیادی بر روی بهبود عملکرد و تمرکز شما خواهد داشت و کمک می‌کند تا در انجام کارهای روزمره و مهم خود بهتر عمل کنید و موفق‌تر باشید.

شما چه پیشنهادی برای ایجاد آرامش و انرژی در خانه دارید؟ به نظرتان کدام یک از این روش‌ها در ایجاد آرامش و انرژی در خانه موثرتر هستند؟

 

برچسب ها:
انرژی
آرامش
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید