خرید شال مبل، برای زیبایی دکوراسیون و محافظت از مبل

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۴ دقیقه تاریخ نگارش: ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

شال مبل از کجا بخرم؟ ایده های متنوع شال مبل، اصول دکوراسیونی ست کردن شال مبل، انواع طرح و جنس شال مبل

علاقه‌مندی به ایجاد یک فضای دل انگیز در خانه، موجب می‌شود تا هزینه‌های زیادی بابت اکسسوری و لوازم این‌چنینی صرف شود. شال مبل یکی از آیتم‌های جذابی است که این روزها ترند شده است. جذابیت و زیبایی شال مبل برای استایل کردن مبلمان و دکوراسیون نشیمن، به شدت مورد توجه قرار دارد. با همین ترفندها می‌توانید بدون دردسر و پیچیدگی، هارمونی هیجان انگیزی را ایجاد کنید. اما در بسیاری از موارد، عدم آگاهی در خصوص چگونگی خرید شال مبل، فروشگاه های عرضه کننده شال مبل و درنظر گرفتن ایده‌هایی برای دیزاین با این المان جذاب، موجب می‌شود تا نتیجه مطلوبی را مشاهده نکنید.

به همین دلیل قصد داریم در این مقاله به بررسی ایده‌های متنوع در این حیطه بپردازیم و راهنمای خرید شال مبل را ارائه کنیم.

اگر شما نیز قصد دارید از فروشگاه‌های اینترنتی شال مبل بخرید و نکات مهم خرید را نمی‌دانید، تا پایان همراه ما باشید.

 

چرا باید شال مبل بخرید؟

شال مبل  رنگی با بافت زیبا

ابتدا بهتر است بدانید که چرا شال مبل تا این اندازه ترند شده است و چرا باید برای خرید آن اقدام کنید. شال مبل به عنوان یک محافظ و المان دکوراتیو به شدت کاربردی است. محافظت از پارچه مبل و چوب آن یکی از مواردی است که انگیزه اصلی را برای خرید ایجاد می‌کند. نکته مهم دیگر، دکوراتیو بودن این المان جذاب است. چرا که به کمک آن می‌توانید هارمونی رنگی مدنظرتان در دکوراسیون داخلی را رقم بزنید و نتیجه مطلوبی را مشاهده کنید. تغییر استایل مطلوبی که با کمک همین المان کوچک در فضا ایجاد می‌شود چنان چشم گیر است که بسیاری از افراد برای آن در تلاش هستند تا بهترین نتیجه را مشاهده کنند.

نرمی و لطافت در بسیاری از انواع شال مبل وجود دارد که می‌تواند استفاده از آن را نیز ممکن کند. خصوصا در شب‌های زمستان که تفریحاتی مثل فیلم دیدن رایج است، این مدل شال برای زیبایی، القای حس دکوراسیون زمستانی و همچنین کاربرد در شب‌های سرد زمستان گزینه  مناسبی است. به طور کل شال مبل به این دلیل محبوب است که می‌تواند به شکل و فرم‌های مختلفی دیزاین مبل را عوض کند و حس و حال فضا را تغییر دهد. با خرید یک المان کوچک می‌توانید ساختار دکوراسیونی منزل‌تان را متحول کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: کوسن مبل راحتی، نکاتی برای انتخاب بهترین جنس و طرح و رنگ

 

راهنمای خرید شال مبل

شال مبل سفید و شیک

معمولا تجربیات خرید کمک می‌کند تا بدانید چگونه بهترین گزینه را انتخاب کنید. در این بخش با ارائه راهنمای خرید شال مبل، قصد داریم جزییات مهمی را بررسی کنیم که توجه به آن می‌تواند کیفیت خرید شما را افزایش دهد.

  • جنس و کیفیت: اولین نکته‌ای که باید مورد توجه قرار دهید، جنس و کیفیت شال مبل است. سعی کنید از پارچه‌های مقاوم و با کیفیت، مانند پارچه‌های مخلوط نخ و پلی استر یا پنبه با پلی استر استفاده کنید. همچنین، مطمئن شوید که دوخت و تمامیت درزهای شال مبل با کیفیت بالا انجام شده باشد. به این ترتیب خرید موفقیت آمیزی خواهید داشت.
  • طرح و رنگ: شال مبل می‌تواند به دکوراسیون داخلی و استایل فضای زندگی شما ارزشی افزوده ایجاد کند. به همین دلیل ضرورت توجه به رنگ، هارمونی، جذابیت بصری و ست کردن شال مبل با سایر المان‌های موجود در خانه ضروری است.
  • قابلیت شستشو: یکی از نکات مهم برای خرید شال مبل، قابل شستشو بودن آن است. معمولاً شال مبل در معرض لکه‌ها و کثیفی قرار می‌گیرد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که شال مبل به راحتی شست و شو می‌شود. بررسی برچسب‌های دستورالعمل شستشو به شما کمک می‌کند تا این اطلاعات را به طو دقیق بررسی کنید.
  • قیمت: یکی از پارامترهای تعیین کننده در خرید شال مبل، قیمت آن است. شما به عنوان خریدار باید بررسی کنید که آیا قیمت شال مبل با کیفیت و ویژگی‌های آن سازگاری دارد یا خیر!  مقایسه قیمت و کیفیت بین برندها و مدل‌ها به شما کمک می‌کند تا هوشمندانه انتخاب کنید. این مقایسه در سایت‌های فروش اینترنتی آسان‌تر است.
  • اندازه و تناسب: شال مبل باید متناسب با اندازه مبلمان، مدل قرار دادن بر روی مبل و همچنین هدف استفاده خریداری شود.
  • قابلیت نگهداری: شال مبل باید در برابر چروک شدن و استایل ریزشی مدنظر برای مبلمان مقاومت خوبی داشته باشد. بهتر است یک شال مبل را انتخاب کنید که با کمترین نیاز به اتو شدن و مراقبت زیبایی خودش را نشان دهد.

 

کاربرد شال مبل چیست؟

شال مبل قهوه ای زیبا با تکسچر

شال مبل به عنوان یک پوشش قابل جابجایی برای مبلمان استفاده می‌شود که کاربرد دکوراتیو دارد. این شال‌ها عموماً از جنس پارچه‌های نرم و مقاوم ساخته می‌شوند. آگاهی از کاربرد شال مبل، ذهنیت خوبی برای انتخاب بهترین گزینه ایجاد می‌کند

  • راحتی و آسایش: شال مبل به دلیل جنس نرم و لطیفی که دارد، می‌تواند راحتی و آسایش بیشتری را ایجاد کند. جالب است بدانید که، در فصل‌های سرد سال، وجود شال مبل حس گرما و صمیمیت را افزایش دهد.
  • حفاظت از مبلمان: شال مبل می‌تواند به عنوان یک لایه محافظ بر روی مبلمان کشیده شود تا از آن در مقابل گرد و خاک، لک، خراش و آسیب محافظت کند. این شال‌ها می‌توانند در برابر لکه‌ها، خراشیدگی‌ها، گرد و غبار و سایر آسیب‌های مبلمان، مقاوم باشند.
  • بهبود دکوراسیون: شال مبل می‌تواند به جذابیت بصری دیزاین فضای داخلی شما کمک می‌کند. به همین دلیل از آن به عنوان عنصری از دکوراسیون داخلی یاد می‌شود. با انتخاب الگوها و رنگ‌های متنوع از این المان زیبا، می‌توانید شال مبل را با بقیه عناصر دکوراسیونی مانند پرده‌ها، روکش میز و دیگر لوازم تزیینی ست کنید.
  • تغییر ظاهر و استایل: با استفاده از شال مبل می‌توانید به سرعت و با هزینه اندک، ظاهر مبلمان را تغییر دهید. جایگزینی یک شال مبل شیک با الگوی و رنگ جدید، می‌تواند فضای داخلی را تا حدودی تغییر دهد.

 

پیشنهاد مطالعه: مدل های مبل راحتی جدید مدرن 1402

 

انواع جنس شال مبل

شال مبل فانتزی و جذاب

شال مبل از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شود. متریال تشکیل دهنده شال مبل متناسب با تکنولوژی ساخت، نوع و دیزاین آن متفاوت است. با شناخت انواع جنس شال مبل می‌توانید انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشید.

  • پارچه مخمل: مخمل یکی از جنس‌های محبوب برای شال مبل است. لطافت و زیبایی مخمل حس خوبی را تداعی می کند. بافت خاص این نوع شال مبل به گونه‌ای است که لوکس بودن دکوراسیون را اثبات می‌کند. مخمل معمولاً به دلیل جذابیت و لطافتش انتخاب می‌شود. اما باید توجه داشت که مخمل به آسانی لک می‌شود و به طور معمول نیاز به مراقبت و تمیزکاری بیشتری دارد.
  • پارچه پلی استر: پارچه پلی استر یک گزینه مقرون به صرفه برای شال مبل است. شال مبل پلی استر با قیمت مناسب و مقاومت در برابر لکه‌ها و خراشیدگی به فروش می‌رسد. این متریال می‌تواند طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی داشته باشد و قابلیت شستشوی آسان را ارائه کند.
  • پارچه با متریال ترکیبی: بسیاری از شال‌های مبلمانی از پارچه‌های ترکیبی شاخته شده‌اند. پارچه‌هایی از نخ و پلی استر که می‌توانند پاسخگوی نیاز خریدار باشند. این پارچه‌ها دارای مزایایی همچون مقاومت، ظاهر زیبا و کیفیت مناسب هستند.
  • پارچه جین: برای استایل‌های خاص در دکوراسیون داخلی مدرن، می‌توانید از پارچه جین دیزاین شده به عنوان شال مبل استفاده کنید. شال مبل با پارچه جین بسیار مقاوت است و به راحتی قابلیت شست و شو دارد.
  • پارچه چرم: شال مبل با پارچه چرم یک ظاهر شیک و لوکس به مبلمان می‌بخشد. چرم معمولاً مقاوم است و قابل استفاده در طولانی مدت خواهد بود. این نوع شال مبل، به طور طبیعی از پاک‌شوندگی و مقاومت در برابر لکه‌ها برخوردار است. اما قیمت بالای چرم و نیاز به مراقبت و تعمیرات مرتب می‌تواند محدودیت‌هایی را ایجاد کند که شما را از خرید منصرف نماید.
  • پارچه پولیشی: استفاده از شال مبل با استایل خز دار یا پولیشی به شدت لوکس و جذاب است. معمولا این مدل شال مبل برای دیزاین فضاهای خاص، دکوراتیو، لوکس و مدرن انتخاب می‌شود تا ظاهر بی نظیری را خلق کند.
  • پارچه بافتنی: یکی از جنس‌های محبوب برای شال مبل، مدل بافتنی آن است. در این نوع پارچه‌ای وجود ندارد و همه چیز با نخ مخصوص و به شکلی بافته شده ارائه می‌شود.

 

انواع طرح شال مبل

شال مبل ساده و جدید

طرح‌ها و نقش‌های شال مبل می‌تواند در خرید شما تاثیرگذار باشد. به همین دلیل لازم است تا آن را به خوبی بشناسید و متناسب با انتخاب‌تان، بهترین نوع شال مبل را خریداری کنید. یادتان باشد که برای هر فضایی، لازم است طرح و نقش خاصی را انتخاب کنید تا سبک دیزاین با یکپارچگی و زیبایی خودنمایی کند.

  1. شال مبل مدرن: یکی از جذاب‌ترین انواع شال مبل، طرح‌های مدرن آن است. زیبایی این طرح‌ها به دلیل سادگی است. اکثر افرادی که از دکوراسیون مدرن در خانه استفاده می‌کنند، طرفدار شال مبل مدرن هستند. به همین دلیل می‌توانید با خیالی آسوده از این سبک شال برای متحول کردن دکوراسیون داخلی مدرن‌تان استفاده کنید. اکثر شال مبل‌های مدرن، دارای دیزاین ساده و تک رنگ هستند. نقش و نگار این شال‌ها بسیار یونیک و مدرن است تا هارمونی مطلوبی در فضای داخلی ایجاد کند.
  2. شال مبل کلاسیک: هرچند انتخاب این مدل شال مبل بسیار محدود است اما تامین سلیقه‌های مختلف از پارامترهای مهم بازار فروش است. در انواع شال مبل کلاسیک، طرح و نقش‌ها کاملا کلاسیک خودنمایی می‌کند و همه چیز رنگ و بویی از پیچیدگی، فاخر بودن و شکوه ویژه دارد. معمولا قیمت این مدل شال مبل بسیار بالا است.
  3. شال مبل سنتی: استفاده از شال مبل سنتی برای دکوراسیون‌های تلفیقی و خاص به شدت رایج است. این مدل شال مبل معمولا با طرح‌های سنتی و استایل دست ساز خود جذابیت بصری زیادی را خلق می‌کند. طرح‌ها و رنگ‌های این مدل شال مبل به شکلی است که می‌توانید رنگ و لعاب را در آن احساس کنید.
  4. شال مبل بافتنی: دیزاین زمستانی برای هر خانه‌ای می‌طلبد تا یک شال مبل بافتنی داشته باشد. جذابیت این شال مبل بالا است و حسی از لطافت، امنیت و گرما در دکوراسیون داخلی القا می‌کند. شال مبل بافتنی در بعضی مواقع دست ساز است و در بعضی موارد به صورت ماشینی و کارخانه‌ای بافته شده است. این شما هستید که متناسب با ایده پردازی و نیاز خودتان، بهترین گزینه را انتخاب می‌کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین ترکیب رنگ مبل راحتی، ۸ پالت رنگی بی‌نظیر

 

اصول دکوراسیونی ست کردن شال مبل

نحوه ست کردن شال مبل به رنگ روشن

ست کردن شال مبل با دکوراسیون داخلی اتاق، اصلی‌ترین چیزی است که باید در خصوص آن بدانید. ایجاد هارمونی مناسب می‌تواند جلوه‌ای زیبا و هماهنگی بین عناصر ایجاد کند. در ادامه به چند نمونه از اصول ست کردن شال مبل در دکوراسیون اشاره می‌کنیم.

  • رنگ و طرح متناسب: شال مبل را با رنگ و طرحی که با دکوراسیون داخلی مدنظرتان هارمونی دارد انتخاب کنید. شما می‌توانید از شالی با رنگ مشابه یا مکمل استفاده کنید که با رنگ مبلمان هارمونی مطلوبی دارد. ترجیحاً از طرح‌ها و الگوهایی استفاده کنید که با الگوهای و تکسچرهای موجود در اتاق همخوانی داشته باشد.
  • ترکیب پارچه‌ها: از ترکیب پارچه‌ها و لایه‌بندی‌های مختلف برای شال مبل استفاده کنید تا ظاهری جذاب و متنوع را خلق کنید. شما می‌توانید از شال‌هایی با بافت‌ و جنس‌ متفاوت استفاده کنید، مثلاً یک شال مخملی را با یک شال پلی استری ترکیب کنید تا استایل شیک‌تری ایجاد نمایید.
  • ابعاد مبلمان: شال مبل را بر اساس اندازه و شکل مبلمان انتخاب کنید. برای مبلمان بزرگ و جاگیر، شالی با اندازه بزرگتر و برای مبلمان کوچک و باریک، شالی با ابعاد کوچکتر انتخاب نمایید.
  • تنظیم و حالت دهی: شال مبل را به صورت منظم و با دقت بر روی مبلمان تنظیم کنید. مطمئن شوید که بر روی مبلمان تا حد ممکن توازن و تناسب مطلوبی رعایت شده است.
  • سبک دکوراسیون: سعی کنید شال مبل را با سبک دکوراسیون اتاق هماهنگ کنید. مثلاً، اگر دکوراسیون اتاق به سبک روستیک است، می‌توانید از یک شال مبل با الگوها و رنگ‌های طبیعی و خاکی استفاده کنید. در صورتی که سبک دکوراسیون مدرن است، شال مبل با طرح‌ها و الگوهای ساده و خطوطی را انتخاب کنید.

 

شال مبل از کجا بخرم؟

شال مبل چهارخانه

شاید برای شما نیز سوال باشد که می‌توانید شال مبل مدنظرتان را از کجا بخرید! شال مبل در فروشگاه‌های مبلمان، لوازم سرویس خواب و تشک وجود دارد. در فروشگاه های بزرگ لوازم دکوراتیو نیز می‌توانید انواع شال مبل را پیدا کنید. اما خرید اینترنتی گزینه مطلوبی است که به شما امکان مقایسه و بررسی می‌دهد. به همین دلیل چند سایت فروشگاه آنلاین شال مبل را به شما معرفی می کنیم تا در زمان خرید از آن‌ها استفاده نمایید.

 

ایده های متنوع شال مبل

خرید شال مبل طوسی

با مشاهده عکس‌ها می‌توانید در زمینه خرید شال مبل ایده پردازی کنید و مناسب‌ترین شال را برای مبلمان و دیزاین داخلی انتخاب کنید.

خرید شال مبل نارنجی بافت دار شیک

 

خرید شال مبل نرموله

 

خرید شال مبل بافت

 

خرید شال مبل طوسی

کلام آخر

اگر اهل تغییر دکوراسیون هستید و میخواهید به ساده ترین شکل ممکن دیزاین فضای نشیمن را تغییر دهید، حتما خرید شال مبل برای شما بهترین گزینه است. به همین دلیل لازم است تا با نکاتی که در بالا گفته شد، بهترین شال مبل را تهیه کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

توصیه شما برای خرید بهترین شال مبل چیست؟ حتما نظرتان را همینجا بنویسید.

 

برچسب ها:
شال مبل
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید