کوسن مبل راحتی، نکاتی برای انتخاب بهترین جنس و طرح و رنگ

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

انواع کوسن مبل راحتی بر اساس موادی که با آن پر شده است، انواع کوسن مبل راحتی بر اساس شکل و ظاهر، نکات انتخاب رنگ و طرح کوسن مبل راحتی

کوسن مبل راحتی، نه تنها جنبه تزیینی بر روی مبل دارد بلکه تفاوت زیادی در راحتی هنگام نشستن روی مبل را ایجاد می‌کند. مطمئناً انتخاب کوسن مناسب برای مبل راحتی نسبت به سایر عناصر طراحی دقیق‌تر باید باشد. زیرا همانطور که می‌دانید مدل‌های بسیار متنوعی از کوسن مبل راحتی موجود است و لازم است با توجه به کاربرد و ویژگی که برای کوسن در نظر دارید، بهترین انتخاب را انجام دهید. به عنوان نمونه، برخی از کوسن‌ها احساس راحتی ایجاد می‌کنند و نقش مهمی در حمایت از سبک زندگی شما دارند، در حالی که برخی فرم و ساختار حمایتی دارند. همچنین، کوسن‌های مختلف، با چندین نوع پرکننده و مواد مختلف پر می‌شوند و به همین دلیل ویژگی‌های ظاهری مختلفی دارند.

اگر قصد خرید کوسن مبل راحتی را دارید، در ادامه این بخش با بساز و بچین همراه باشید و با ویژگی‌ها و مدل‌های مختلف کوسن مبل راحتی آشنا شوید و سپس یک انتخاب عالی و زیبا برای مبل‌های خود داشته باشید.

 

پیشنهاد مطالعه: طراحی پارچه کوسن مبل با ابزار ساده

 

انواع کوسن مبل راحتی بر اساس موادی که با آن پر شده است

گزینه‌ها و مواد مختلفی برای پرکردن کوسن‌های مبل وجود دارد. برخی از این مواد به گونه‌ای هستند که کوسن‌ها را راحت و نرم می‌کنند، به گونه‌ای که هنگام تکیه دادن، در آن فرو می‌روید. مواد دیگر، به گونه‌ای هستند که ظاهر منسجم و ساختار یافته‌ای را برای کوسن مبل راحتی ایجاد می‌کنند و ظاهر بسیار مرتب‌تری دارند. 

در ادامه با تعدادی از رایج‌ترین مواد و متریالی که برای پر کردن کوسن مورد استفاده قرار می‌گیرد را معرفی کرده‌ایم:

 

فوم، رایج‌ترین پرکننده کوسن مبل راحتی

فوم، رایج‌ترین و مورد توجه‌ترین پرکننده برای کوسن مبل است. کوسن‌های فومی، گزینه‌ها و تراکم‌های زیادی دارند. فوم با چگالی کم، معمولا نرم است و به سرعت صاف می‌شود. فوم با چگالی بالا سفت‌تر است اما پس از نشستن روی آن به مرور زمان نرم می‌شود. نوع خاصی از فوم نیز وجود دارد که با نام مموری فوم (Memory foam) شناخته می‌شود که از فرم بدن پشتبانی می‌کند.

 

فیبر پرکننده توخالی کوسن

این پرکننده کوسن نرم و لطیف است و اگرچه پشتیبانی زیادی نمی‌کند اما برای چرت زدن ایده آل است. این پرکننده کوسن به گونه‌ای است که وقتی از روی کوسن بلند می‌شوید، شکل و فرم اولیه کوسن از بین می‌رود و لازم است کوسن‌ها را به طور منظم، مرتب کنید.

 

پر، پرکننده سفارشی کوسن مبل

پَر (Feather) از دیگر پرکننده‌های رایج برای کوسن مبل راحتی است که معمولا به صورت سفارشی ساخته می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد تا مقدار پرها را برای داشتن کوسن‌های محکم‌تر یا نرم‌تر، کم یا زیاد کنید. البته باید مراقب پر کردن کوسن با پر باشید زیرا برخی افراد به آن حساسیت دارند.

 

پلی استر، ارزان‌ترین پرکننده کوسن

پلی استر یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین پرکننده‌ها برای کوسن مبل راحتی است و دوام بسیار بالایی نیز دارد. این کوسن‌ها نرم هستند اما به سرعت صاف می‌شوند.

 

پنبه حلاجی شده، نرم‌ترین پرکننده کوسن مبل راحتی

پنبه حلاجی شده، یکی دیگر از پرکننده‌های رایج برای کوسن مبل راحتی است که باعث می‌شود یک کوسن فوق العاده نرم و با شکل و ظاهر مناسب داشته باشید.

 

انواع کوسن مبل راحتی

کوسن مبل راحتی، از نظر شکل و ظاهر نیز متنوع است که در ادامه تعدادی از رایج‌ترین مدل‌های کوسن مبل راحتی را معرفی کردیم:

 

کوسن نیمکت

کوسن نیمکت

این مدل از کوسن معمولا به عنوان پشتی برای مبل‌های راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کوسن در تمام طول مبل قرار می‌گیرد و حسی مینیمالیستی و معاصر دارد. می‌توانید این نوع کوسن مبل را ثابت یا شل پیدا کنید و روکش آن را با توجه به رنگ مبلمان و دکوراسیون منزل خود انتخاب کرده تا ظاهری یکدست و جذاب برای مبل راحتی خود ایجاد نمایید.

 

کوسن جعبه‌ای

کوسن جعبه‌ای

کوسن‌های جعبه‌ای، ظاهری متمایز دارند که دارای یک پانل بالا و پانل پایین هستند و به شکل یک جعبه طراحی شده‌اند و ظاهری مرتب و شیک را برای مبل راحتی ایجاد می‌کنند.

 

کوسن صندلی

کوسن صندلی

بالشتک‌ یا کوسن صندلی معمولا با انواع مختلف مواد پرکننده مانند فیبر، پلی استر یا مموری فوم ساخته می‌شود و مخصوص نشستن روی صندلی طراحی شده است تا پشتیبانی مناسبی را از ستون فقرات و باسن فراهم کند.

بالشتک صندلی می‌تواند گردش خون، وضعیت بدن را بهبود بخشد و ناراحتی ناشی از نشستن روی یک سطح سخت را محدود کند. با این حال، این بالشتک‌ها پشتیبانی زیادی از گردن، قسمت بالایی پشت یا ساق پا به شما نمی‌دهند.

 

کوسن با سبک ثابت

کوسن با سبک ثابت، کوسن‌هایی هستند که مستقیماً به مبل دوخته شده‌اند. یعنی در جای خود ثابت هستند و برای نگه داشتن آنها به سخت افزار اضافی نیاز ندارند.

 

کوسن شُل

کوسن شُل

کوسن‌های شل مبل، دقیقاً همان چیزی است که از نام آنها پیداست. این بدان معنی است که آنها به مبل متصل نیستند و بنابراین در صورت نیاز به تمیز کردن یا جابجایی آنها به راحتی از روی مبل جدا می‌شوند.

 

کوسن مموری فوم

کوسن مموری فوم

کوسن‌های فوم مموری سبک یا طراحی خاصی برای خود ندارند. این نوع کوسن برای بهبود سلامت وضعیت بدن موثر هستند و می‌توانید این کوسن‌ها را با قیمت خیلی مناسب تهیه کنید. همچنین بالشتک مموری فوم قابل حمل است و می‌توان آن را به هر جایی که بخواهید منتقل کرد و با استفاده از این مدل کوسن، متوجه حمایت زیادی از ستون فقرات و استخوان دنبالچه خواهید شد. در واقع، این بالشتک‌ها به کاهش فشار وارده به بدن در هنگام نشستن طولانی مدت کمک می‌کنند. در نتیجه درد و ناراحتی کمتری در ناحیه کمر، لگن و دنبالچه احساس می‌کنید.

 

کوسن مبل تزئینی

کوسن مبل تزئینی

امروزه مدل‌های مختلفی از کوسن مبل راحتی با طراحی خلاقانه و زیبا نیز وجود دارد که می‌توانید به عنوان یک آیتم تزئینی روی مبلمان خود قرار دهید و زیبایی دکوراسیون منزل خود را بیشتر کنید. انواع کوسن مبل به شکل گل، برگ، ستاره، حروف انگلیسی، مستطیلی و غیره از جمله مدلهای کوسن تزئینی هستند که می‌توانید در طرح و رنگ دلخواه خود سفارش دهید و یک آیتم تزیئنی و خاص بای مبلمان خود داشته باشید.

 

پیشنهاد مطالعه: انواع مدل کوسن مبل جدید در سال 2022

 

نکات انتخاب رنگ و طرح کوسن مبل راحتی

برای ترکیب و تطبیق طرح و رنگ کوسن مبل راحتی، باید کمی دقت و توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. زیرا استایل داخلی اتاق نشمین به ظاهر کوسن‌های مبل بستگی دارد و هرچه انتخاب بهتر و متاسب‌تری داشته باشید این فضا زیباتر و جذاب‌تر دیده خواهد شد.

در واقع، بالشتک‌هایی که به درستی روی مبل راحتی قرار گرفته‌اند نه تنها مبل شما را عالی جلوه می‌دهند، بلکه آن را دنج‌تر و جذاب‌تر نیز نشان خواهند داد و و این روزها، کوسن‌ها یکی از مقرون به صرفه ترین راه‌ها برای تازه کردن دکوراسیون خانه هستند. بنابراین بهترین پیشنهاد این است که روی کوسن‌های باکیفیت سرمایه‌گذاری کنید و روکش‌های کوسن را برای تازه‌سازی فوری اتاق نشمین عوض کنید.

در ادامه به چند نکته کاربردی برای انتخاب طرح و رنگ کوسن مبل راحتی اشاره کردیم که مطمئنا با در نظر گرفتن این نکات انتخاب خیلی خوبی خواهید داشت:

 

کوسن ها را با دکور موجود هماهنگ کنید

کوسن ها را با دکور موجود هماهنگ کنید

به دنبال کوسن هایی در رنگ و الگوهایی باشید که با پالتی که قبلاً در خانه خود استفاده کرده‌اید،  هماهنگ باشد.اگر تمایل دارید از کوسن‌هایی با چاپ و رنگ خیره کننده و خاص استفاده کنید، بهتر است یک یا دو کوسن را با طرح و رنگ خاص انتخاب کنید و آن را با کوسن‌هایی با رنگ‌های خنثی متعادل کنید.

 

انتخاب جسورانه داشته باشید

کوسن مبل با رنگ جسورانه

اگر تم رنگی خنثی در اتاق نشیمن خود دارید، برای کوسن مبل راحتی، دو یا سه رنگ پررنگ را انتخاب کنید تا کمی عمق به فضا تزریق کنید. هر چه اتاق نشمین خنثی‌تر باشد، کوسن‌ها  می‌توانند روشن‌تر باشند.

 

از ترکیب چند بافت و لایه برای کوسن مبل استفاده کنید

کوسن مبل با رنگ و بافت مختلف

از ترکیب چندین بافت از مخمل گرفته تا ابریشم و خز نترسید. ترکیب بافت‌های سنگین با بافت‌های سبک‌تر روی کوسن‌ها، خانه شما را دنج و در عین حال مدرن نگه می‌دارد.

 

از شکل و اندازه متفاوت برای کوسن مبل راحتی استفاده کنید

کوسن مبل با شکل و اندازه مختلف

استفاده از کوسن هایی با یک اندازه منظم می‌تواند بسیار رسمی به نظر برسد. بنابراین پیشنهاد می‌شود کوسن‌هایی با اندازه‌ها و شکل‌های مختلف مانند بیضی یا مستطیلی را ترکیب کنید تا ظاهری خانگی و دلپذیر ایجاد کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: انواع کوسن مبل | کدام مدل با مبل و پرده من ست می‌شود؟

 

کلام آخر

کوسن مبل، نه تنها ظاهر شیک و زیبایی را برای مبل راحتی ایجاد می‌کند بلکه باعث می‌شود تا در هنگام نشستن روی مبل احساس راحتی خیلی خوبی را تجربه کنید. خوشبختانه امروزه مدل‌های متنوعی از کوسن مبل راحتی وجود دارد که می‌توانید با توجه به مدل مبلمان و همچنین دکوراسیون منزل خود، بهترین مدل از کوسن و زیباترین روکش کوسن را انتخاب کرده و یک چیدمان عالی و شیک برای مبلمان راحتی خود ایجاد کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید