چیدمان مبل ال در دکوراسیون، چه نوعی برای چه فضایی؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

چیدمان انواع مبل ال در دکوراسیون‌های مختلف، چیدمان مبل ال در اتاق نشیمن، پذیرایی، فضاهای کوچک، فضاهای اداری و...

چند سالی است که مبلمان ال به بازار آمده‌اند و به دلیل کاربردی بودن و ایجاد نمای زیبا در خانه‌ها، برای آن تاریخ انقضایی وجود ندارد. نحوه چیدمان مبل ال یکی از مسائلی است که قبل از خرید ذهن را درگیر کرده و فرد را به شک می‌اندازد. در این بخش از سایت بساز و بچین به چگونگی چیدمان مبلمان ال خواهیم پرداخت تا بتوانید با خیالی آسوده و با اطمینان کامل چنین مبلمان دوست داشتنی را بخرید و خانه خود را با آن بیارایید.

 

نحوه چیدمان مبل ال

چیدمان زیبای مبل ال

مبل ال به صورت L یکی از حروف انگلیسی بوده که دو کاناپه آن بر هم عمود هستند و زاویه 90 را به وجود می‌آورند. مبل ال تغییر بزرگی در دکوراسیون منازل به وجود آورده است که گاهی از آن در دفاتر ادارات و مراکز تجاری استفاده می‌شود. چیدمان مبل ال به روش‌های مختلفی امکان پذیر است که در ادامه به آن پرداخته شده است:

 

چیدمان مبل ال قرینه

چیدمان مبل ال قرینه مشکی چرم

مبل ال از دو کاناپه چسبیده به هم تشکیل شده است. کاناپه‌ها لزوما به یک اندازه نیستند بلکه می‌توانند در اندازه‌های مختلف بر هم عمود شوند. یکی از چیدمان مبل ال روش‌های به صورت قرینه است که کاناپه‌ها از نظر اندازه با یکدیگر برابر هستند.

 

چیدمان مبل ال با فاصله از دیوار

چیدمان مبل ال با فاصله از دیوار به رنگ سفید

مبلمان ال را می‌توان طوری چید که از دیوار فاصله داشته باشند و فضای پشت آن برای رفت و آمد مورد استفاده قرار گیرد. چیدمان مبل ال با فاصله از دیوار می‌تواند مختص یک دیوار بوده یا اینکه از هر دو دیوار فاصله بگیرد.

 

چیدمان مبل ال چسبیده به دیوار

 مبل ال چسبیده به دیوار

مبل ال را می‌توان به دیوار چسباند. مناسب‌ترین مکان برای چیدمان مبل ال در چنین حالتی کنج خانه است که فضای زیادی را اشغال نکرده و برای خانه‌های کوچک بهترین حالت به شمار می‌رود.

 

چیدمان مبل ال جداشونده

قطعات جدا شونده مبل ال

مبلمان ال می‌توانند کاناپه‌های یک سره داشته یا اینکه به صورت ست‌های جدا شونده باشند. هنگامی که ست‌های مبلمان ال از یکدیگر جدا می‌شوند به راحتی می‌توان چیدمان مبل را تغییر داد و یک از سر مبلمان درازتر از سر دیگر و یا درست هم اندازه باشند.

 

چیدمان مبل ال همراه با میز

وجود میز در وسط مبل ال

مبل ال که از دو کاناپه عمود بر هم تشکیل شده است در قسمت میانی خود می‌تواند طوری ساخته شود به عنوان میز مورد استفاده قرار گیرد. میز قرار گرفته شده در وسط برای هر دو نفری که در دو سوی مختلف مبل می‌نشینند قابل استفاده است. برخی از افراد ترجیح می‌دهند به جای میز در وسط، خود کاناپه ادامه دار باشد.

 

چیدمان مبل ال با مرکز میانی مورب

مرکز میانی مورب مبل ال

 

نوع خاصی از مبلمان ال در بازار وجود دارند که در محل تلاقی دو کاناپه، به جای اینکه زاویه 90 به وجود آید، قسمت نشیمن مورب بوده که تا حدودی فضا برای نشستن آزادانه یک نفر دیگر هم فراهم می‌شود. چنین مبلمانی برای مکان‌هایی مناسب است که به شدت فضای نشستن کم بوده و از حداقل فضا هم به صورت کاربردی استفاده شده است.

 

چیدمان مبل ال گرد

مبل ال منحنی

مبل ال لزوما چیدمانی با زاویه 90 ندارد بلکه می‌تواند به حالت گرد نیم دایره چیده شود. بهترین مکان برای چیدمان مبل ال گرد زیر پنجره‌های منحنی و در در قسمتی از خانه با فاصله از دیوار است تا فضای گرم و دوستانه به وجود آورد.

 

چیدمان مبل ال یو

چیدمان مبل ال یو شکل

اگر دو دست مبل ال را به یکدیگر بچسبانیم چیدمانی با سه ضلع شبیه مستطیل به وجود می‌آید. حال کافیست مبلمان زاویه‌ای منحنی داشته که در این حالت شبیه U خواهد شد. مبلمان یو شکل یکی از محبوب‌ترین نوع مبلمان ال بوده که چیدمان آن در خانه‌های بزرگ بیشتر به چشم می‌آید.

 

چیدمان مبل ال باکس دار

مبل ال باکس دار فضایی برای ذخیره سازی وسایل

مبل ال باکس دار یکی از محبوب‌ترین انواع مبل ال بوده که در چیدمان آن هیچ محدودیتی وجود ندارد و می‌توان به راحتی در هر کجای خانه به صورت چسبیده به دیوار یا با فاصله از آن جاسازی کرد. مبلمان ال باکس دار یکی از مناسب‌ترین نوع مبلمان برای خانه‌های کوچک هستند که فضای زیر مبل برای جاسازی وسایل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

چیدمان مبل ال کاژو

ال کاجو/کاژو

مبل ال کاژو یکی از بهترین انواع مبلمان است که متشکل از یک کاناپه سه نفره، یک کاناپه دو نفره (درازکش) و یک صندلی تک یا لاوست به همراه یک میز پذیرایی یا پاف است. چهار بخش موجود در مبل ال کاژو، امکان چیدمان منحصر به فرد را پدید آورده که می‌توان آن را در خانه‌هایی به سبک مدرن و کلاسیک چیدمان کرد.

 

چیدمان مبل ال دسته دار

مبل ال دسته دار

مبل ال با دسته

بعضی از انواع مبل ال طوری ساخته شده‌اند که دارای دسته به شکل میز در قسمت‌های انتهایی بوده که دیگر نیازی به استفاده از عسلی نمی‌باشد و تنها در صورت لزوم کافی است از یک میز جلو مبلی استفاده شود. در بعضی دیگر از انواع مبل ال دسته دار، دسته‌ها برجسته بوده که از آن برای تکیه دادن دستان استفاده می‌شود. چیدمان مبل ال دسته دار همانند سایر انواع مبلمال ال است.

 

چیدمان مبل ال بدون دسته

مبل ال صورتی بدون دسته

نوع دیگری از مبلمان ال وجود دارند که فاقد دسته بوده و قسمت‌های انتهایی کاملا باز است. چنین مبلمانی اگر در سایز کوچک باشند می‌توان از آن‌ در خانه‌های کوچک استفاده کرد که فضایی بابت دسته اشغال نمی‌شود و امکان نشستن آزادانه روی آن فراهم شده است.

 

چیدمان مبل ال تختخوابشو

مبل ال تخت خواب شو

نوعی از مبلمان ال در بازار وجود دارند که تخت خوابشو بوده و می‌توان با باز کردن جلو، آن را از حالت مبل به تخت تغییر داد. بهترین مکان برای چیدمان مبل ال تختخوابشو در اتاق نشیمن جلوی تلویزیون است

 

بخوانید60 مدل مبل ال جدید و شیک 2022

 

سبک‌ها در چیدمان مبل ال

مبل ال چستر

مبل ال منحنی سلطنتی

چیدمان مبل ال را می‌توان در قسمت پذیرایی منزل و هم در اتاق نشیمن انجام داد زیرا نوع طراحی و پارچه به کار رفته در مبلمان ال با یکدیگر متفاوت است. مبل‌های سلطنتی ال قابلیت چیدمان شدن در قسمت پذیرایی منزل دارند اما مبلمان کلاسیک ال را هم می‌توان در بخش پذیرایی و هم در اتاق نشیمن (هال) استفاده کرد. مبل اسپرت ال نیز مخصوص چیدمان در اتاق نشیمن هستند.

در مکان‌های اداری و تجاری عموما از مبلمان اسپرت و کلاسیک ال استفاده می‌شود تا مناسب موقعیت مکانی باشد. مبلمان چستر حالت لمسه کاری داشته که جلوه‌ای رسمی به وجود می‌آورد که بعضی از آن‌ها به شکل ال ساخته شده‌اند. مبلمان چستر ال مناسب‌ترین نوع مبلمان قابل استفاده در سالن پذیرایی و موقعیت‌های اداری و تجاری هستند.

 

بخوانید: راهنمای خرید مبل ال، انواع مدل‌ها و رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی

 

کلام آخر

مبل ال به صورت دو کاناپه بوده که از برخورد انتهای آن‌ها با یکدیگر زاویه 90 به وجود آمده و مبل ال نامیده می‌شود. چیدمان مبل ال در خانه‌ها و دفاتر اداری و مراکز تجاری بسیار جذاب و دلنشین است به همین دلیل در شکل‌های مختلف با قیمت‌های متنوع در بازار موجود هستند.

 

برچسب ها:
مبل ال
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید