انواع کمد دیواری برای اتاق خواب را با عکس ببینید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۴ دقیقه تاریخ نگارش: ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

نکات مهم قبل از خرید یا طراحی کمد دیواری به همراه معرفی و عکس جدیدترین مدل‌های کمد دیواری اتاق خواب 2023

با توجه به این موضوع اینکه کمدها بیشترین فضا را در اتاق خواب اشغال می کنند، طراحی یا خرید چیزی که بسیار کاربردی بوده و به زیبایی اتاق نیز می‌افزاید، مهم است. بنابراین اگر به فکر طراحی و نصب کمد دیواری اتاق خواب هستید، بهتر است قبل از هر کاری، ابتدا با چند نکته مهم در رابطه با انتخاب کمد دیواری اتاق خواب آشنا شوید و سپس با توجه به جدیدترین مدل های کمد دیواری اتاق خواب و سلیقه خود، بهترین و مناسب‍ترین مدل کمد دیواری را برای فضای اتاق خواب خود انتخاب کنید.

در ادامه این بخش از بساز و بچین، با بهترین نکات برای انتخاب کمد دیواری آشنا شوید و جدیدترین و شیک‌ترین مدل‌های کمد دیواری اتاق خواب را ببینید و ایده بگیرید.

 

پیشنهاد مطالعه: جدیدترین مدل کمد دیواری اتاق خواب کوچک 2023

 

نکات مهم قبل از خرید یا طراحی کمد دیواری

"اتاق خواب مرتب، ذهن مرتب"! احتمالا شما نیز با این جمله موافق هستید! در واقع نمی‌توان انکار کرد که محیطی که در آن می‌خوابید، می‌تواند تأثیر روانی قابل توجهی داشته باشد. یک اتاق خواب نامرتب می‌تواند سطح استرس را افزایش دهد، کیفیت زمان استراحت شما را تحت تاثیر قرار دهد و یک مزاحم عملی باشد!

به همین دلیل است که داشتن یک فضای ذخیره سازی مناسب، کلید تبدیل اتاق خواب شما به پناهگاهی بدون شلوغی است و کمد لباسی که با دقت انتخاب شده است، به احتمال زیاد زمینه را برای زندگی منظم‌تر فراهم می‌کند. با این حال، پیدا کردن گزینه مناسب برای ذخیره سازی اتاق خواب، می‌تواند دشوار باشد. به همین دلیل ما نکات برتری را در مورد نحوه انتخاب کمد دیواری اتاق خواب جمع آوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم انتخاب بهتری و کاربردی‌تری داشته باشید:

 

اندازه فضا و کاربرد کمد دیواری 

یکی از مهم ترین عواملی که در طراحی کمد لباس باید در نظر بگیرید، اندازه و چیدمان اتاق است. این مشخص می‌کند که کمد لباس چقدر می‌تواند بزرگ باشد و آن را کجا قرار دهید. همچنین باید یک ایده اولیه از مواد مورد استفاده برای کمد دیواری اتاق خواب و تزئینات موجود در بازار داشته باشید.

برای طراحی کارآمد کمد دیواری در اتاق خواب، لازم است که نوع فضای ذخیره سازی مورد نیاز را در نظر بگیرید و از این طریق بهترین مدل و طراحی را انتخاب کنید. برای مثال، ممکن است به فضای آویزان بیشتری برای کت و شلوار و کت نیاز داشته باشید. در برخی موارد، قفسه‌ها و کشوهای بیشتر ممکن است برای نیازهای شما مناسب‌تر باشند.

به طور کلی، پیشنهاد می‌کنیم در هنگام هنگام طراحی یا خرید کمد دیواری، حتما مواردی که در ادامه به آن اشاره کردیم را در نظر بگیرید:

 

  • از این فضا برای چه استفاده ای می کنید؟

آنچه را که در بخش‌های مختلف کمد دیواری ذخیره می‌کنید، بررسی کنید: لباس، کفش، کتانی، لوازم جانبی و غیره.

 

  • به چه نوع فضای ذخیره سازی نیاز دارید؟

تعیین کنید که آیا به فضای آویزان کردن بیشتری نیاز دارید یا فضای بیشتری برای روی هم چیدن لباس‌ها می‌خواهید. همچنین قد لباس‌هایی که باید آویزان شوند را در نظر داشته باشید. در هنگام سفارش کمد دیواری، برخی از افراد قفسه را به کشو ترجیح می‌دهند و بالعکس. همچنین بهتر است به خاطر داشته باشید که برای اقلامی مانند لباس زیر، جوراب، کمربند، ساعت و جواهرات، استفاده از کشو راحت‌تر است.

 

  • چه کسی از کمد دیواری استفاده خواهد کرد؟

بچه‌ها معمولاً به فضای آویزان زیادی نیاز ندارند و این قسمت باید نزدیک نیمه پایینی قرار گیرد تا بتوانند دسترسی خوبی به میله یا اویز لباس داشته باشند. از سوی دیگر، کشوهای نیمه پایینی ممکن است ایده بهتری برای افراد مسن باشد تا برای رسیدن به وسایل مورد نیاز خود، مجبور به خم شدن نباشند. برای بچه‌ها، ممکن است به کشوهای خارجی برای نگهداری وسایل اضافی مانند اسباب‌بازی، بازی، وسایل مدرسه و کتاب نیاز داشته باشید تا مجبور نباشید هر بار کمد لباس را باز کنید.

 

کمد دیواری اتاق خواب شیک و جدید

 

پیشنهاد مطالعه: انواع مدل های کمد دیواری mdf شیک و جدید 2022

 

اندازه و سایز کمد دیواری

یک سوال رایج این است که اندازه و سایز کمد دیواری چقدر باید باشد؟ به طور کلی، این موضوع به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله فضای اتاق خواب شما و الزاماتی که برای کمد دیواری دارید. اکثر تولیدکنندگان کمدها را به گونه‌ای می‌سازند که حداقل 45 سانتی متر عمق داشته باشد، که برای داشتن قفسه، کشو و فضای آویزان کافی است. در حالی که یک کمد لباس استاندارد معمولاً بیش از 182 سانتی‌متر ارتفاع ندارد، عرض آن می‌تواند تا حد زیادی متفاوت باشد.

اگر بودجه و فضای شما اجازه می دهد، توصیه ما این است که تا حد ممکن فضای کمد دیواری را بزرگ انتخاب کنید و حتما به این موضوع هم فکر کنید که آیا فضای خالی کافی برای باز کردن آسان درها وجود دارد یا خیر.

 

کمد دیواری اتاق خواب سفید

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین رنگ برای کمد دیواری چیست؟ ترکیب رنگ کمد دیواری 2022

 

مدل و طرح کمد دیواری

هنگامی که الزامات عملکردی خود را مشخص کردید، می‌توانید به سراغ انتخاب بهترین طرح و مدل از کمد دیواری بروید. اگر فضای اتاق خواب شما دارای زوایای عجیب و غریب، طاقچه‌های نامناسب یا سقف‌های شیب دار، طراحی کمد دیواری، بهترین و مناسب‌ترین گزینه برایتان خواهد بود. زیرا می‌توانید به بهترین شکل ممکن از فضای اتاق خواب خود استفاده کنید و ظاهری یکپارچه و منظم را برای ان ایجاد نمایید.

همچنین، می‌توانید بعد از مشخص کردن محل قرار دادن تختخواب و سایر مبلمان در اتاق خواب، بهترین و مناسب‌ترین دیوار را برای نصب کمد دیواری انتخاب کنید و یک اتاق خواب کاملا شیک و کاربردی داشته باشید.

در هر صورت می‌توانید طرح و رنگ و مدل کمد دیواری اتاق خواب را با توجه به سلیقه و نظر خود انتخاب کنید و در این مورد هیچ محدودیتی وجود ندارد.

  • کمد دیواری با درهای لولایی
  • کمد دیواری با درب ریلی
  • کمد دیواری با درب شیشه‌ای یا آینه
  • کمد دیواری قفسه بندی شده بدون درب و غیره

این موارد از جمله مدل های محبوب و پرطرفداری هستند که می‌توانید با توجه به فضای موجود و کاربرد کمد دیواری، بهترین طرح و مدل از آن را انتخاب کنید.

 

کمد دیواری اتاق خواب جدید

 

پیشنهاد مطالعه: معرفی انواع مدل کمد دیواری ریلی جدید 2022

 

مواد و متریال به کار رفته در ساخت کمد دیواری

جنس، رنگ و سطح کمد دیواری نیز سهم زیادی در سبک آن و همچنین سطح کاربردی بودن آن دارد. به طور کلی، انتخاب‌های زیادی در مواد و متریال کمد دیواری وجود دارد که می‌توانید با هم ترکیب کنید و یک ظاهر سفارشی برای خود ایجاد کنید! برخی از رایج‌ترین مواد و متریالی که برای ساخت کمد دیواری مورد استفاده قرار می‌گیرند را در ادامه معرفی کردیم:

 

  • چوب طبیعی: یکی از پرکاربردترین مواد، چوب طبیعی استوار و مقاوم است که حس و جلوه متفاوتی به ارمغان می آورد.
  • ام دی اف: گزینه‌های رایج این روزها که از جمله متریال مقرون به صرفه، با طرح و رنگ متنوع و نسبتاً بادوام هستند.
  • روکش های‌گلاس: ام دی اف با روکش های گلاس، ظاهری شیک و مدرن برای اتاق خواب ایجاد می کنند و همانطرو که از نام آن مشخص است ظاهری کاملا براق و شیشه‌ای دارند. 
  • روکش مات: روکش مات از جمله پرطرفدارترین روکش‌هایی که برای کمد دیواری مورد استفاده قرار می‌گیرد و تقریبا با هر سبک از دکوراسیون هماهنگی و تناسب دارد.
  • شیشه و آینه: شیشه یا آینه مات، از طریق بازتاب نور، ابعاد بیشتری به اتاق می‌بخشند و جلوه‌ای روشن ایجاد می‌کنند که مکمل اکثر فضاهای داخلی است.
  • پوشش رنگ‌شده: در رنگ‌های مختلف موجود است، کمدهای رنگ‌شده را نیز می‌توان با روکش‌های مختلف رنگ‌آمیزی کرد و بسته به ترجیح سبک شما، ظاهری روستیک، تازه، پیچیده‌تر یا بوهو را ایجاد کرد.
  • چرم: استفاده از چرم اعم از پنل‌های مصنوعی یا وینیل روی درهای کمد دیواری، یک بیانیه جسورانه در فضای اتاق خواب ایجاد می‌کند و یک انتخاب جدیدتر برای مواد و متریال کمد دیواری است. استفاده از مواد مشابه برای قسمت بالایی تختخواب، نیز می‌تواند ویژگی طراحی اتاق خواب را به هم گره بزند.

پیشنهاد مطالعه: جدیدترین مدل کمد لباس دخترانه شیک و لاکچری 2022

 

جدیدترین مدل‌های کمد دیواری اتاق خواب 2023

کمد دیواری، فضای مناسبی را در اتاق خواب اشغال می‌کند و وقتی به طرز هوشمندانه‌ای با فضای داخلی ترکیب شود، می‌تواند زیبایی شناسی را به خوبی بیان کند. بنابراین، بسیار مهم است که طرح کمد دیواری اتاق خوای خود را هوشمندانه و بر اساس عوامل مختلفی مانند ارتفاع، عرض، جنس، عملکرد داخلی، کیفیت لولا، قلاب، دستگیره و موارد دیگر انتخاب کنید. برای اینکه کارها را برای شما ساده‌تر و آسان‌تر کنیم، برخی از جدیدترین طرح‌های کمد دیواری مدرن 2023 را در ادامه آماده کردیم که می‌توانید از این مدل‌ها ایده بگیرید:

 

طراحی کمد دیواری مدرن پنل‌بندی‌شده

طراحی کمد دیواری مدرن پنل بندی شده

اگر به دنبال طراحی شیک و مدرن از کمد دیواری هستید، طرح پانل بندی شده، فوق العاده شیک و مد روز را انتخاب کنید. می‌توانید از این طرح در رنگ‌ها و اشکال مختلف پنل‌ها استفاده کنید و فضایی زیبا و خاص را برای اتاق خواب خود بسازید. از ویژگی این طرح کمد دیواری این است که وقتی درست طراحی شود، نمی‌توان تشخیص داد که کمد است یا خیر و بیشتر شبیه به یک دیوار زیبا به نظر می‍رسد.

 

طراحی کمد دیواری با درب حصیری

طراحی کمد دیواری با درب حصیری

حصیر، یکی از قدیمی‌ترین انتخاب‌ها در ساخت مبلمان است که امروزه جایگاه ویژه‌ای در طراحی و دکوراسیون داخلی دارد و اگر می‌خواهید یک کمد دیواری خاص و متفاوت داشته باشید، شاید این مدل کمد دیواری با ردب حصیری نظر شما را نیز به خود جلب کند. 

 

طراحی کمد دیواری مدرن شیشه‌ای

طراحی کمد دیواری مدرن شیشه‌ای

در انتخاب خود خلاقیت به خرج دهید و یک کمد دیواری با درب شیشه‌ای مدرن و متفاوت را انتخاب کنید. در واقع برای این مدل از کمد، از چوب، فلز و شیشه استفاده می‌شود و شاهکاری ایجاد می‌کند که تمام توجهات را به خود جلب خواهد کرد. 

 

طراحی کمد دیواری با روکش مات و تیره

طراحی کمد دیواری با روکش مات و تیره

رنگ مشکی نماد قدرت، استحکام و تجمل است و زمانی که در طراحی کمد دیواری مدرن استفاده می‌شود، می‌تواند همه این چیزها را به داخل اتاق شما بیاورد. در واقع، رنگ مشکی حال و هوای کاملی دارد و وقتی با یک طراحی‌ داخلی عالی همراه شود، فضایی را ایجاد می‌کند که همه افراد با هر سلیقه‌ای آن را می‌پسندند.

 

طرح کمد دیواری بدون درب برای اتاق خواب

طرح کمد دیواری بدون درب برای اتاق خواب

اگر می‌خواهید لباس‌ها و اکسسوری‌هایی که داخل کمد دیواری قرار می‌دهید همیشه مرتب باشند، شاید طراحی کمد دیواری به شکل باز، بهترین گزینه برایتان باشد. این مدل از کمد دیواری، نه تنها از نظر زیبایی شناسی دلپذیر است بلکه به شما امکان می‌دهد هر چیزی را که دارید ببینید و به شما کمک می‌کند هنگام لباس پوشیدن به خوبی ترکیب و هماهنگ کنید.

 

طراحی کمد لباس مدرن چوبی با جزئیات آینه

طراحی کمد لباس مدرن چوبی با جزئیات آینه

اگر می خواهید کمی درام به اتاق خود بیافزایید، یک طرح کمد لباس با چوب نفیس همراه با جزئیات آینه‌ای را انتخاب کنید. یک چوب باکیفیت و درجه یک، به فضا اعتبار می‌بخشد و آینه‌ها نیز سایر ویژگی‌های هیجان انگیز اتاق را منعکس می‌کنند.

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین طرح های کمد دیواری اتاق کودک و نوجوان

 

طراحی کمد دیواری مدرن با میز آرایش

طراحی کمد دیواری مدرن با میز آرایش

اگر به فکر طراحی کمد دیواری برای اتاق خواب مستر هستید که فضای بیشتری نسبت به اتاق خواب‌های دیگر دارد، شاید ساخت یک طرح کمد دیواری همراه با میز آرایش در این اتاق، مناسب‌تر باشد. می‌توانید از تصویر بالا الهام بگیرید و یک کمد دیواری زیبا به همراه میز آرایش طراحی کنید و کاربرد بیشتری برای کمد دیواری اتاق خواب خود ایجاد نمایید.

 

طراحی کمد دیواری اتاق خواب با قفسه بندی در یک سمت

طراحی کمد دیواری اتاق خواب با قفسه در کنار

یک کمد دیواری مدرن نه تنها به جذابیت بصری اتاق خواب کمک می‌کند بلکه فضای ذخیره سازی خیلی خوبی را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. در واقع، فضای ذخیره سازی کافی که به خوبی طراحی شده باشد می‌تواند کاربرد کمد دیواری را چند برابر کند. برای این منظور، میتوانید در کنار کمد دیواری، چند قفسه نیز طراحی کنید و از ان برای قرار دادن کتاب‌ها، اکسسوری‌ها، کیف، کفش و غیره استفاده کنید.

 

طراحی کمد دیواری سفید و ساده

طراحی کمد دیواری سفید و ساده

رنگ سفید همیشه یادآور خلوص و معصومیت است و داشتن یک کمد دیواری سفید در اتاق خواب، تمام این انرژی‌ها را به همراه خواهد داشت و در زندگی شما طنین انداز می‌شود.

 

طراحی کمد دیواری اتاق خواب با میز مطالعه

طراحی کمد دیواری اتاق خواب با میز مطالعه

اگر قرار است کمد دیواری را در یک اتاق خواب کوچک و یا اتاق نوجوان طراحی کنید، می‌توانید با این طرح کمد دیواری به همراه میز مطالعه، فضایی کاربردی و شیک داشته باشید. همچنین با اضافه کردن قفسه‌هایی که بتوانید کتاب‌ها و سایر قطعات مهم را در فضای خالی روی دیوارها نگهداری کنید، جذابیت این کمد دیواری اتاق خواب، چند برابر خواهد شد.

 

طراحی کمد دیواری اتاق خواب با درهای آینه

طراحی کمد دیواری اتاق خواب با درهای آینه

این طراحی کمد دیواری با درهای آینه‌ای، ظاهری خیره کننده را برای فضای اتاق خواب ایجاد می‌کند. آینه‌ها هر چیزی را که در مقابلشان قرار دارد منعکس می‌کنند و در طراحی داخلی بسیار مهم هستند. در واقع، وقتی از آینه به عنوان درهای کمد دیواری خود استفاده می‌کنید، اتاق خود را بزرگتر و جادارتر نشان می دهید.

 

کلام آخر

با تنوع گسترده‌ای که در طراحی کمد دیواری اتاق خواب وجود دارد، تبدیل اتاق خواب شما به یک شاهکار طراحی، به آسانی امکان پذیر خواهد بود، به شرطی که از مواد و متریال با کیفیت و طراحی درست و اصولی استفاده کنید و یک کمد دیواری شیک و کاربردی برای فضای اتاق خود طراحی کنید.

آیا شما ترجیح می‌دهید از کمدهای آماده در اتاق خواب استفاده کنید و یا طراحی کمد دیواری اتاق خواب برایتان ارزشمندتر و مهم‌تر است؟ به نظر شما کدام یک از مدل‌های کمد دیواری که در این مقاله معرفی کردیم، کاربردی‌تر و شیک‌تر هستند؟

برچسب ها:
کمد دیواری
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید