دکور ام دی اف پذیرایی، از دیوار و کف گرفته تا مبلمان

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

ایده‌های طراحی دکور با ام دی اف در سالن پذیرایی، چگونگی ایجاد دکور ام دی اف پذیرایی در قسمت‌های مختلف مثل دیوارپوش، مبلمان، کمد و...

ام دی اف که یکی از فراورده‌های چوب است که قابلیت استفاده در ساخت وسایل متنوع دارد. یکی از هنرنمایی‌های ام دی اف در دکوراسیون داخلی در بخش سالن پذیرایی اتفاق میفتد که زیبایی بی نظیری به وجود آورده و چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. اگر شما هم به دنبال ایجاد تغییراتی در سالن پذیرایی منزل خود هستید، با مطلب دکور ام دی اف پذیرایی در این بخش از سایت بساز و بچین همراه بمانید.

 

چرا دکور ام دی اف پذیرایی جذاب است؟

سالن پذیرایی با دکور ام دی اف

ام دی اف چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم به چگونگی ایجاد دکور با ام دی اف بپردازیم بهتر است ابتدا با ام دی اف‌ها بیشتر آشنا شویم. ام دی اف مخفف Medium-density fibreboard بوده که به معنای تخته فیبر با چگالی متوسط است که از فراورده‌های چوبی حاصل شده و نوعی تخته فیبر محسوب می‌شود. تخته فیبر در صنعت به صورت خام یا روکش شده به کار برده می‌شود که استفاده آن به صورت ام دی اف عموما با روکش همراه است. ضخامت ام دی اف‌ها ضخیم (Thick) یا نازک (Thin) است.

ام دی اف به دلیل تولید آسان و ارزان نسبت به ورقه‌های تمام چوب هزینه بسیار کمتری دارد و از آنجایی که می‌توان روکش آن را در رنگ و طرح‌های متنوع تهیه کرد بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. سطح ام دی اف صاف است که چسباندن مواد دیگر روی آن ساده است و به دلیل اینکه در معرض سرما و سرما تغییر شکل نمی‌دهد در دکوراسیون داخلی کاربردهای زیادی دارد.

در دکوراسیون داخلی وسایل‌های گوناگونی وجود دارد که از متریال‌های مختلفی در ساخت آن استفاده شده است. یکی از متریال‌هایی که بسیار از آن استفاده می‌شود MDF است که از آن در ساخت بسیاری از وسایل و حتی تزئین دیوار‌ها، کفپوش و سقف نیز کاربرد دارد. ام دی اف در دکور پذیرایی به قدر جذاب و زیبا است که با طرح چوب مانند خود زیبایی منحصر به فردی را به وجود می‌آورد.

 

چگونگی ایجاد دکور ام دی اف پذیرایی

قبل از اینکه بخواهیم پذیرایی خانه را با ام دی اف بیاراییم بهتر است ابتدا نگاهی به اطراف بیندازیم و تصور کنیم که چه چیزهایی را برای سالن پذیرایی لازم داریم. ایده‌هایی که می‌توان در آن‌ها از ام دی اف در بخشی از دکور پذیرایی استفاده کرد عبارتند از:

 

دیوارپوش ام دی اف در دکوراسیون پذیرایی

دیوارپوش ام دی اف

دیوارپوش از جنس ام دی اف یکی از جذاب‌ترین بخش‌های منزل خواهد بود که علاوه بر ایجاد نمای زیبا به واسطه ضخامت باعث می‌شود به عنوان عایق صدا، سرما و گرما عمل کند. ام دی اف‌های مورد استفاده می‌تواند روکش‌های مختلفی داشته باشد، از جمله:

  • ملامینه
  • هایگلاس
  • چوب طبیعی
  • رنگ پولیش
  • رنگ اکرلیک
  • ...

 

کفپوش ام دی اف برای دکور پذیرایی

کفپوش MDF

نمای کفپوش سالن پذیرایی MDF

بخش دیگری از دکور پذیرایی که می‌توان در آن از ام دی اف استفاده کرد کفپوش‌ها هستند. کفپوش ام دی اف شبیه پارکت چوبی به نظر می‌رسد که مقاومت بالایی داشته و به راحتی آسیب نمی‌بیند. کفپوش سالن پذیرایی می‌تواند امتداد یافته و کل منزل را از همان کفپوش پوشاند که یکدست و زیباتر به نظر می‌رسند.

 

کمد دیواری بخشی از دکور ام دی اف پذیرایی

کمد دیواری در دکوراسیون پذیرایی از جنس MDF

کمد دیواری MDF در سالن پذیرایی

در بعضی از پذیرایی‌ها شاهد استفاده از کمد دیواری هستیم. کمد دیواری موجود در پذیرایی می‌تواند برای جاسازی ظرف و ظروف یا سایر وسایل مورد استفاده قرار گیرد. درب کمد دیواری را می توان از جنس ام دی اف در طرح و رنگ‌های متنوع سفارش داد. بهتر است طرح و رنگ انتخاب شده با کل فضا هماهنگی داشته تا هارمونی میان اجزا حفظ شود.

 

میز در دکور ام دی اف پذیرایی

میزهای ساخته شده از جنس MDF

میز بخش دیگری از وسایل است که در پذیرایی منزل از آن استفاده می‌شود. میز ام دی اف می‌تواند مخصوص جلوی مبل باشد یا اینکه به عنوان میز عسلی مورد استفاده قرار گیرد. بهتر است برای ایجاد هماهنگی بیشتر میز جلو مبلی و میز عسلی هر دو از جنس ام دی اف و هر دوی آن‌ها دارای یک طرح و رنگ باشند.

 

میز و صندلی ناهارخوری در دکور ام دی اف پذیرایی

میز و صندلی ناهارخوری MDF

در بعضی از سالن‌های پذیرایی به دلیل کمبود فضا یا طراحی خاص سازه، میز و صندلی داخل سالن چیدمان شده‌اند. میز و صندلی ناهارخوری می‌تواند از جنس ام دی اف باشد و اگر با میز جلو مبلی و عسلی و سایر المان‌ها هماهنگی داشته باشد، کل فضا فوق‌العاده زیبا دیده خواهد شد.

 

اکسسوری‌های ام دی اف در دکوراسیون پذیرایی

اکسسوری MDF

در سالن پذیرایی از اکسسوری‌های مختلفی مانند ساعت، گلدان، قفسه یا شلف، قاب عکس، تابلو، کتیبه پرده و ... استفاده می‌شود. اکسسوری‌های استفاده شده را می‌توان از متریال ام دی اف سفارش داد یا اینکه آن‌ها را به صورت آماده خریداری کرد.

 

پارتیشن در دکور ام دی اف پذیرایی

پارتیشن MDF

در دکور پذیرایی ممکن است از پارتیشن یا دیوار جدا کننده استفاده شود. پارتیشن‌ها را می‌توان از جنس ام دی اف تهیه کرد که نمای زیبایی را به وجود می‌آورند و سبک هستند که در صورت نیاز به جا به جایی راحت و بی دردسر خواهند بود.

 

بخوانید:

 

دکور ام دی اف ستون وسط پذیرایی

پوشاندن ستون وسط سالن پذیرایی با MDF

تبدیل ستون به کتابخانه با MDF

بعضی از ساختمان‌ها طوری ساخته شده‌اند که در وسط یا حتی گوشه‌ای از پذیرایی ستون وجود دارد. ستون پذیرایی را می‌توان با ام دی اف پوشاند و حتی روی آن را شلف زد تا فضایی برای جاسازی کتاب‌ها، اکسسوری، گل و گیاهان و ... پدید آید. حتی می‌توان پس از روکش کردن ستون با ام دی اف قسمت مرکزی آن را آینه کاری کرد تا با انعکاس نور نمایی زیباتر به وجود آورد.

 

بخوانید:

 

کلام آخر

ام دی اف تنها برای ساخت مبلمان، سرویس خواب، کابینت و ... کاربرد ندارد بلکه می‌توان فراتر رفته و خلاقیت بیشتری نشان داد. استفاده از چوب ام دی اف برای تزئین فضای داخلی و تکمیل نمودن فضای پذیرایی کاربرد زیادی دارد. دکوراسیون پذیرایی با ام دی اف نمای زیبایی پیدا کرده و تبدیل به بخش جذاب منزل خواهد شد.

اگر ایده بیشتری در استفاده از ام دی اف‌ها در دکور پذیرایی دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید