انواع صندلی اداری و عوامل اثرگذار در قیمت صندلی اداری

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۳ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر می‌خواهید با انواع صندلی اداری آشنا شوید و پارامترهای اثرگذار در قیمت صندلی اداری را بدانید، در این مقاله همراه ما باشید.

تا حالا به این موضوع فکر کرده‌اید که چند ساعت در محل کارتان حضور دارید؟ اصلا انسان‌های نسل جدید چقدر زمان از زندگی‌شان را در اداره، شرکت‌ها یا محل کارشان می‌گذرانند؟ نشستن بر روی سطح مناسب و استاندارد یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه شود. صندلی ها از جمله رایج‌ترین نشیمن‌هایی هستند که در ادارات و شرکت‌ها کاربرد دارند. خرید انواع صندلی اداری براساس نیاز هر بخش از شرکت و سازمان انجام می‌شود. برای داشتن یک انتخاب موفقیت آمیز، باید حتما انواع صندلی اداری را بشناسید و تفاوت‌های مهم آن‌ها را درک کنید. به این ترتیب شانس زیادی دارید تا دست به انتخاب بزنید و بهترین کالاها را تهیه کنید.

اگر دغدغه انتخاب مناسب‌ترین نوع صندلی اداری را دارید یا قصد دارید برای خرید انواع صندلی اداری اقدام کنید، تا پایان همراه ما باشید تا ضمن بررسی انواع صندلی اداری و کاربردهای آن، پارامترهای مهم در انتخاب را بررسی کنیم.

 

بخش های مهم در یک صندلی اداری

بخش های مهم در یک صندلی اداری

قبل از بررسی انواع صندلی اداری، بهتر است بدانید که هر صندلی چه بخش‌های مهمی دارد و تفاوت‌های موجود در انواع صندلی‌ها و قیمت آن‌ها وابسته به چه پارامترهایی است. به این ترتیب خیلی بهتر می‌توانید با یک نگاه، صندلی‌های موجود در ویترین یک فروشگاه را بررسی کنید یا از طریق سفارش آنلاین صندلی‌های مدنظرتان را تهیه کنید.

 

1-تنظیم ارتفاع

یکی از پارامترهایی که می‌تواند در هزینه نهایی یک صندلی اداری اثرگذار باشد، قابلیت تنظیم ارتفاع است. کیفیت متریال‌هایی که برای این بخش از صندلی استفاده می‌شود، به شدت در طول عمر مفید صندلی تاثیرگذار دارد. به همین دلیل باید حتما برای انتخاب صندلی به این موضوع توجه کرد. معمولا صندلی‌هایی که استفاده بیشتری دارند، باید دارای این ویژگی باشند. چرا که ضرورت تنظیم ارتفاع برای افزایش کاربردهای یک صندلی دور میزهای متفاوت، اهمیت بالایی دارد. این موضوع حتی برای افراد با قدهای مختلف نیز کاربرد دارد، چرا که امکان کاهش و افزایش ارتفاع برای تنظیم زاویه زانو را دارا هستند و می‌توانند حس بهتری را بر روی این صندلی‌ها تجربه کنند.

ساپورت گودی کمر

2-ساپورت گودی کمر

شاید در بسیاری از صندلی‌های اداری ساده، این آپشن وجود نداشته باشد. اما این روزها به دلیل دست یافتن به اطلاعات ارزشمندی در خصوص آسیب‌های عدم وجود پشتی مناسب در صندلی، تولید کنندگان تلاش می‌کنند تا مطابق با آناتومی بدن انسان و نیازهای او دست به طراحی و ساخت بزنند. استفاده از ساپورت گودی کمر در پشتی صندلی به شما این امکان را می‌دهد که مدت زمان طولانی تری پشت میز نشسته و به کارتان ادامه دهید. عدم تحمیل فشار به ستون مهره‌ها و افزایش کیفیت زندگی افراد، از جمله پارامترهای مهمی است که با همین کار قابل دسترس است. پس بدیهی است که باید حتما برای استفاده‌های طولانی مدت در صورت تامین بودجه، از همین نوع صندلی‌ها تهیه کنید.

 

3-ابعاد صندلی

اگر برای خرید صندلی بر روی هر کدام از آن‌ها نشسته باشید، متوجه تفاوت ابعاد صندلی‌ها شده‌اید. هر صندلی ابعاد خاصی دارد و برخی از آن‌ها دارای یک استاندارد مشخص هستند. طول، عمق و عرض صندلی یکی از پارامترهای تعیین کننده در خرید آن است. عدم وجود فضای کافی یا نیاز کارکنان به دارا بودن صندلی پهن یا بزرگ از جمله موارد تعیین کننده در این زمینه است. به همین دلیل می‌توان ابعاد را به عنوان یکی از موارد مدنظر در انتخاب درنظر گرفت.

چرخ انواع صندلی اداری

4-نوع چرخ‌ها

کیفیت چرخ ها در انواع صندلی اداری یکی از پارامترهایی است که می‌تواند قیمت نهایی کالا را تعیین کند. روان بودن چرخ‌ها برای جابه‌جایی آسان در محیط‌های خاص به طور ویژه‌ای اهمیت دارد. به همین دلیل لازم است تا حتما در زمان خرید انواع صندلی اداری، بر روی آن نشسته و کیفیت حرکت و روان بودن چرخ‌ها را بسنجید.

 

5-جنس کفی و پشتی صندلی

تا به حال تجربه نشستن بر روی صندلی‌های چرمی با طراحی نامناسب را داشته‌اید؟ قطعا پس از بلند شدن از روی صندلی متوجه تعرق زیاد بدن‌تان شده‌اید. جنس کفی و پشتی صندلی‌های اداری خصوصا برای نواحی که مصارف طولانی مدتی دارند، اهمیت زیادی دارد. معمولا انتخاب کفی یا پشتی توری برای کاربردهای خاص که افراد ساعات زیادی را بر روی صندلی می‌گذرانند، بسیار مطلوب است. استفاده از الیاف با امکان تبادل هوای مناسب نیز گزینه مناسبی است. کلیه این موارد می‌تواند هزینه ساخت نهایی یک صندلی با کیفیت یا معمولی را مشخص کند.

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین مدل های صندلی گیمینگ در سال 2022 [راحت و شیک]

 

با انواع صندلی اداری آشنا شوید

با انواع صندلی اداری آشنا شوید

شناخت انواع صندلی اداری به شما دید خوبی برای انتخاب می‌دهد. به همین دلیل لازم است تا انواع صندلی اداری را بشناسید و به بهترین شکل ممکن برای خرید آن آماده شوید. یادتان باشد که در هر محیط اداری یا تجاری، متناسب با کاربری نواحی مختلف، مراجعه کنندگان و افراد حاضر در مجموعه، تعداد و نوع صندلی‌ها تعیین می‌شود.

 

صندلی اداری ثابت

1-صندلی اداری ثابت

معمولا زمانی که فضای اداری ساکن بوده، رفت و آمد در آن کم‌تر باشد یا بودجه مدنظر برای تهیه صندلی اداری کم‌تر از هزینه صندلی‌های چرخ دار باشد، خرید صندلی ثابت بهترین گزینه است. همان‌طور که از اسم آن پیدا است، این صندلی‌ها دارای پایه ثابتی هستند که به راحتی در زیرشان قرار می‌گیرد و امکان حرکت در لحظه ندارند. حتی در بعضی فضاها که نظم اهمیت بالایی دارد، صندلی اداری ثابت از طریق یک فیکس کننده به زمین میچسبد تا از محل مدنظر حرکتی نداشته باشد. این صندلی‌ها معمولا ارزان قیمت‌تر از نمونه‌های چرخ دار هستند چرا که پیچیدگی ساخت آن‌ها کم‌تر است. صندلی‌های ثابت انواع مختلفی دارند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

 

1-صندلی کنفرانس

یکی از رایج‌ترین انواع صندلی اداری ثابت، صندلی کنفرانس است. بدیهی است که در یک سالن کنفرانس افراد دور میز کنفرانس به شکل ثابت قرار دارند و نیازی به جابه‌جایی سریع در سالن نخواهند داشت. در چنین فضاهایی است صندلی کنفرانس استفاده می‌شود که پایه‌های ثابتی دارد و نشستن بر روی آن به دلیل ابعاد بزرگ راحت است. این مدل صندلی با کفی و پشتی نسبتا پهن و عمیق به شما امکان می‌دهد تا خیلی راحت و ریلکس بر روی آن نشسته و به امور اداری در یک کنفرانس رسیدگی کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: خرید میز اداری برای یک دفتر اداری مدرن ، نکات و ابعاد کاربردی که خوب است قبل از خرید بدانید

 

2-صندلی انتظار

صندلی انتظار نیز دارای پایه‌های ثابتی است که بدون چرخ بر روی زمین قرار دارند. این صندلی‌ها معمولا ابعاد کوچک‌تری نسبت به صندلی کنفرانس دارند و سبک‌تر هستند. جالب است بدانید که دارا بودن دسته یا عدم دارا بودن آن، کاملا سلیقه‌ای است. اگر صندلی انتظار به شکل چسبیده به هم تهیه شود، دسته‌های اشتراکی در آن وجود دارد. اما در صورتی که صندلی انتظار تکی خریداری شود، هر صندلی به طور مستقل دارای دسته و پشتی است. هرچند این مدل صندلی‌ها ابعاد مختلفی دارند که براساس محدودیت‌های فضا انتخاب می‌شوند.

 

3-صندلی کانتر

در فضاهایی که مشتریان نیاز به نشستن، نوشتن یا نوشیدن دارند، از صندلی کانتر استفاده می‌شود. این صندلی‌ها با پایه‌های متنوعی عرضه می‌شوند و شکل و فرم متفاوتی دارند. براساس دیزاین محیط و کاربرد مدنظر، می‌توان یکی از آن‌ها را انتخاب کرد.

 

صندلی اداری چرخ دار

2-صندلی اداری چرخ دار

صندلی‌های اداری چرخ دار به عنوان گزینه‌ای ثابت در خرید لوازم اداری شناخته می‌شوند. معمولا برای بررسی انواع صندلی اداری، نوع چرخ دار آن به شدت مورد نظر قرار می‌گیرد. این نوع صندلی نیز مانند صندلی ثابت، نوع‌های مختلفی را شامل می‌شود که براساس نیاز تهیه می‌شوند. جهت آشنایی بیشتر شما، لیستی از انواع صندلی اداری چرخ دار را مرور می‌کنیم.

صندلی چرخ دار مدیریتی

1-صندلی چرخ دار مدیریتی

صندلی‌های بزرگ با پشتی بلند و دسته‌های پهن، به عنوان صندلی مدیریتی شناخته می‌شوند. این مدل از صندلی اداری معمولا در دفتر مدیریت قرار می‌گیرد. راحتی در این مدل صندلی حرف اول را می‌زند. اولویت بعدی پس از راحتی صندلی، کیفیت و جذابیت ظاهری آن است. در بیانی ساده تر، با نگاه کردن به این صندلی می‌توانید متوجه جایگاه فرد شوید و به نوعی فاخر بودن در طراحی ملموس است. در بعضی مدل‌ها صندلی مدیریتی به شکلی کلاسیک ساخته می‌شود که شکل و فرم اداری دارد و تنها ابعاد آن بزرگ‌تر است. در برخی سبک‌ها، استفاده از چوب و منبت نیز دیده می‌شود که انتخاب آن‌ها همگی وابسته به سلیقه شخصی است.

صندلی چرخ دار کارمندی

2-صندلی چرخ دار کارمندی

یکی از رایج‌ترین انواع صندلی اداری، صندلی چرخ دار کارمندی است. این نوع صندلی کیفیت بالایی دارد و می‌تواند تمام پارامترهایی که در ابتدای مقاله در خصوص آن توضیح داده شد را دارا باشد. این صندلی‌ها به صندلی کارشناسی نیز شهرت دارد. معمولا افرادی که بیش از 5 ساعت پشت میز هستند، از صندلی کارمندی استفاده می‌کنند. کیفیت و جذابیت این صندلی وابسته به دانش و کیفیت طراحی توسط شرکت تولید کننده است. اهمیت ارگونومی طراحی و کیفیت چرخ‌ها و تنظیم ارتفاع در این صندلی‌ها حرف اول را می‌زند.

صندلی ارگونومیک کامپیوتر

3- صندلی ارگونومیک کامپیوتر

در فضاهایی که افراد کار اصلی خود را با کامپیوتر انجام می‌دهند، معمولا صندلی کامپیوتر اهمیت زیادی دارد. این نوع صندلی سبک‌تر ساخته می‌شود و به نسبت صندلی کارمندی کوچک‌تر است. اما نحوه طراحی دسته‌ها و پشت آن به گونه‌ای است که فرد به راحتی امکان نشستن پشت میز کامپیوتر را دارا باشد. هرچند در شرکت‌ها معمولا از صندلی کامپیوتر به جای صندلی کارمندی یا بالعکس استفاده می‌شود، اما بهتر است بدانید که بهترین صندلی کامپیوتر دقیقا همین نوع صندلی است و معمولا شرکت‌های تولید کننده به خوبی می‌توانند تفاوت آن را به شما توضیح دهند.

 

4-صندلی چرخ دار ارگونومیک مدل زین اسبی

صندلی چرخ دار ارگونومیک زین اسبی، یکی از طراحی‌های هوشمندانه ای است که مناسب افراد بی قرار است! شاید برای‌تان جالب باشد اما بسیاری از افراد قابلیت نشستن‌های طولانی مدت بر روی صندلی را ندارند. به همین دلیل خستگی، فشار به ستون فقرات و نشیمنگاه موجب می‌شود تا چندان میلی به حضور در فضاهای اداری نداشته باشند. اما استفاده از صندلی چرخ دار زین اسبی بدون دارا بودن پشتی، شانس زیادی برای ایجاد فضای مطلوب و مناسب فراهم می‌کند. به این ترتیب می‌توانید کار مفیدتان را پشت میز انجام داده و به راحتی در فضا جنب و جوش داشته باشید.

 

5-صندلی چرخ دار ارگونومیک مدل زانویی

اگر اهل نوشتن باشید یا کارتان طراحی و دقت بر روی یک سطح خاص باشد، قطعا با هیچ کدام از انواع صندلی اداری احساس راحتی نمی‌کنید. خوشبختانه نیازسنجی دقیق شرکت‌های تولید کننده صندلی اداری موجب شده است تا به راحتی متناسب با نیاز شما کالایی طراحی و پیاده سازی شود. صندلی چرخ دار ارگونومیک زانویی یکی از همین گزینه‌ها است که به شدت کار افراد را آسان کرده است. این صندلی‌ها به خوبی فشار را از روی ستون فقرات برمی‌دارند تا خیلی راحت بر روی صندلی نشسته و وزن‌تان را بر روی زانو و پاها تقسیم کنید. استفاده از این سبک صندلی برای زمان‌های خیلی طولانی گزینه مناسبی نیست اما تسلط و کیفیت عملکرتان برای اقدامات خاص بر روی یک سطح را میسر می‌کند.

بهترین صندلی اداری

چگونه انواع صندلی اداری را انتخاب کنید؟

تا اینجا متوجه تنوع بالا در انواع صندلی اداری شده‌اید! این صندلی‌ها برای کاربردهای گوناگونی طراحی و عرضه می‌شوند تا مشتریان براساس نیازشان دست به انتخاب بزنند. اما لازم است بدانید که نحوه انتخاب و تعداد هرکدام از این صندلی‌ها پروسه مجزایی است که باید برای آن وقت کافی اختصاص دهید. در ادامه ایده‌های رایج در تعیین نوع صندلی را باهم مرور می‌کنیم.

  1. تعداد نیروی انسانی شاغل در هر بخش را مشخص کنید و براساس همین موضوع دست به تهیه صندلی‌های مخصوص کارمندان بزنید.
  2. براساس تعداد افراد در سالن انتظار یک میانگین طی 1 الی 2 هفته تهیه کنید و تعداد صندلی انتظار را براساس همین میانگین تهیه کنید.
  3. ظرفیت سالن کنفرانس را مشخص کنید، میز مدنظر را تهیه نمایید و تعداد صندلی‌ها را متناسب با ابعاد آن‌ها و ظرفیت سالن مشخص کنید.
  4. برای خرید صندلی‌های ارگونومیک و خاص، حتما به کاربرد آن برای افراد خاص در شرکت توجه کنید و به تعداد محدود دست به خرید بزنید.

 

خلاصه مطلب

شاید قبل از مطالعه این مقاله، تصورتان از انواع صندلی اداری، صندلی مدیریتی و صندلی طبی کامپیوتر بوده است! اما با مطالعه دقیق متوجه شده‌اید که انواع مختلفی وجود دارد که با توجه به نیازی که در محل کار احساس می‌کنید، باید دست به انتخاب بزنید. اطلاع از تمام پارامترهای اثرگذار در طراحی و ساخت محصولات به شما دید بهتری ارائه می‌کند تا بهترین و مناسب‌ترین محصول را انتخاب کنید.

برچسب ها:
مبلمان اداری
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید