کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه، چه رنگ و طرحی انتخاب کنیم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه در جنس، مدل، رنگ و طرح های متفاوت، انواع ایده‌ها برای دکوراسیون اتاق خواب دختران، تزیین دیوار اتاق با کاغذ دیواری

اتاق خواب بخش مهمی از خانه است که فرزندان بخش زیادی از وقت خود را آنجا می‌گذرانند. دختران در هر سنی، سلیقه خاصی دارند که در انتخاب جزئیات تاثیر گذار است. یکی از مهم‌ترین تزئینات اتاق خواب مربوط به کاغذ دیواری است. کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه تنوع زیادی داشته که برای انتخاب بهترین آن باید وقت گذاشت تا ایده‌آل‌ترین نوع آن را انتخاب کرد.

 

کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه

 

کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه

کاغذ دیواری ابزاری برای پوشش دیوارها است که از آن نه تنها برای دیوار بلکه در قسمت سقف هم استفاده می‌شود. کاغذ دیواری پوشش تزئینی بوده که از مهم‌ترین جنبه‌های طراحی داخلی به شمار می‌رود. دختران در هر سنی علاقمند به هماهنگ کردن اجزای اتاق خواب با یکدیگر هستند بنابراین اگر میان کاغذ دیواری انتخابی با دکوراسیون اتاق هماهنگی وجود داشته باشد جلوه زیباتری به وجود می‌آید.

برای انتخاب بهترین کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه سلیقه را در نظر بگیرید که بر اساس سن می‌تواند با یکدیگر از نظر رنگ، طرح و جنس متفاوت باشد که با روحیات و خلق و خو متناسب هستند. کاغذ دیواری مناسب سبب ایجاد محیط دلنشین و جذاب شده اتاق خواب را تبدیل به محیط جالب‌تری برای خواب، استراحت، مطالعه، تعویض لباس، آرایش، بازی و ... می‌نماید.

 

کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه به رنگ آبی

 

طرح‌های کاغذ دیواری دخترانه

خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی امروزه می‌توان هر رویایی را به تصویر کشید. وجود انواع طرح‌های کاغذ دیواری دخترانه در طیف گسترده‌ای از طرح‌ها، الگوها و پوشش سطحی سبب داشتن حق انتخاب شده که می‌توان با توجه به عوامل مختلف آن را انتخاب کرد. بعضی از کاغذ دیواری‌ها ساده هستند که برای اتاق خواب‌هایی که در آن وسایل زیادی وجود دارد یا لوازم موجود در اتاق خواب طراحی شلوغ دارند مناسب است.

نوع دیگری از طرح‌های کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه شکل دار بوده که ممکن است به صورت طرح و نقش روی آن چاپ شده باشد یا اینکه طرح در بافت آن موجود باشد که از الگوهای گرافیکی الهام گرفته شده‌اند. هرکدام از این کاغذ دیواری‌ها زیبایی خاص خود را دارند که می‌بایست به طور صحیح انتخاب شوند تا جلوه‌ای دلنشین به اتاق خواب دخترانه بدهند.

طرح‌های کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه کودک متفاوت از طرح به کار رفته در اتاق خواب دخترانه نوجوان و بزرگسال است. در اتاق خواب کودکان از کاغذ دیواری‌های ساده و یا با طرح شخصیت‌های کارتونی استفاده می‌شود که در دختران بزرگسال از طرح‌های دارای الگو و پترن‌های خاص مانند کفش پاشنه بلند، رژلب، عینک آفتابی و ... استفاده می‌شود یا ممکن است از طبیعت، اشکال هندسی منظم و نامنظم و ... استفاده شود. کاغذ دیواری‌های رسمی و یا ساده نیز جزو کاغذ دیواری دخترانه شیک برای اتاق خواب دخترانه بزرگسال به شمار می‌روند که طرح‌های درشت یا ریز است.

 

طرح های کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه

 

جنس کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه

کاغذ دیواری برای اتاق خواب دخترانه بهتر است از نوع قابل شستشو باشد تا بتوان در مواقع مورد نیاز آن را شست. برخی از انواع کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه مانند وینیل و فایبرگلاس به سادگی شسته می‌شوند اما برای شستن کاغذ دیواری‌های سلولزی و پارچه‌ای نیاز به روش خاص و استفاده از شوینده‌های مخصوص است که بهتر است از کارشناس مربوطه کمک گرفت.

توجه به جنس و کیفیت کاغذ دیواری باعث داشتن ظاهر جذاب شده که سهولت مراقبت، عمر مفید آن را بالا می‌برد. از آنجایی که کاغذ دیواری برای مدتی طولانی دیوار را پوشش می‌دهد کمتر پیش می‌آید که در بازه زمانی کوتاه کنده شوند بنابراین با انتخابی درست می‌توان چندین سال از کاغذ دیواری نصب شده استفاده کرد و لذت برد.

 

رنگ کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه

 

رنگ کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه

برای انتخاب کاغذ دیواری دخترانه شیک، رنگ‌ها نقش مهمی دارند. روانشناسی رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی به سن، جنسیت، سلیقه و ... بستگی دارد که هر یک تاثیر فیزیکی و روحی خاصی بر بیننده می‌گذارند. از متداول‌ترین رنگ‌های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی اتاق خواب دخترانه می‌توان به رنگ‌های زیر اشاره کرد:

 

کاغذ دیواری صورتی

صورتی یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها است که از آن به عنوان رنگ برگزیده کاغذ دیواری برای اتاق خواب دخترانه استفاده می‌شود. صورتی را از طیف روشن تا تیره می‌توان با سفید، طوسی، لیمویی، بنفش، سرمه‌ای و ... ست کرد. رنگ صورتی در طرح‌های کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه به صورت کلی یا جزئی به کار می‌روند که با سرویس خواب طوسی، سفید و حتی رنگ چوب نمایی بسیار زیبا به وجود می‌آورند.

 

کاغذ دیواری صورتی برای اتاق خواب دختر

 

کاغذ دیواری سفید برای اتاق خواب دختر

سفید گزینه‌ای ایده‌آل برای داشتن کاغذ دیواری دخترانه شیک است که فضا را بزرگ‌تر نشان داده و می‌توان به راحتی با لوازم و اجزای مختلف ست کرد. سفید در کاغذ دیواری می‌تواند مات یا براق باشد که اگر لوازم و وسایل براق هستند بهتر است کاغذ دیواری مات باشد.

سفید استخوانی، سفید گچی، سفید عاجی، سفید مرمری، سفید کاپوچینویی، سفید صدفی و ... از پر فروش‌ترین رنگ‌ها برای کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه هستند. استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون اتاق را زیباتر می‌کند که از آن می‌توان برای ایجاد سبک مینیمال، کلاسیک و حتی سلطنتی ‌هم استفاده کرد.

 

کاغذ دیواری سفید برای اتاق خواب دختر

 

کاغذ دیواری آبی برای اتاق خواب دختر

رنگ آبی معمولا به عنوان رنگ محبوب پسرانه شناخته می‌شود اما بعضی از دختران عاشق رنگ آبی هستند که از آن برای کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه استفاده می‌شود. رنگ آبی در کاغذ دیواری برای اتاق خواب دخترانه عموما روشن انتخاب می‌شود که می‌توان آن را با رنگ‌های سفید، طوسی، سرمه‌ای، زرد، نقره‌ای، طلایی و ... هماهنگ کرد. یکی از مزایای رنگ آبی در کاغذ  دیواری این است که می‌توان آن را در سقف استفاده کرد تا حالت آسمان داشته باشد و دیوارهای اتاق را با رنگی دیگر پوشش داد.

 

کاغذ دیواری کرم برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

کرم رنگی بسیار محبوب در کاغذ دیواری برای اتاق خواب دخترانه است که از قدیم تا به امروز همچنان محبوب و پر فروش است. رنگ کرم را به راحتی می‌توان با رنگ‌های مختلف ست کرد که ترکیب آن در کنار سرویس خواب چوبی فوق‌العاده زیبا خواهد شد.

 

کاغذ دیواری کرم برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

 

کاغذ دیواری بنفش در اتاق خواب دخترانه

رنگ بنفش از ترکیب دو رنگ قرمز و آبی به دست آمده است که نه سرد و نه گرم است بلکه در دسته‌ای بینابین قرار می‌گیرد. رنگ بنفش رنگی بسیار خاص و انتخاب افراد جسور است که قابلیت ست شدن با رنگ‌های صورتی، زرد، سفید، طلایی، مشکی، سبز و طوسی را دارد. برای داشتن یک کاغذ دیواری دخترانه شیک، بنفش می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

 

کاغذ دیواری بنفش در اتاق خواب دخترانه

 

کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه به رنگ طوسی

در سال‌های اخیر رنگ طوسی بسیار مد شده است که رنگی بسیار مطلوب و ایده‌آل برای کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه است. طوسی جزو رنگ‌های خنثی است که با رنگ‌های مکمل جلوه‌ای زیبا به وجود می‌آورد. از طوسی در طرح‌های کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه استفاده می‌شود که می‌توان آن را برای دختران کوچک و بزرگسال استفاده کرد.

 

کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه به رنگ طوسی

 

رنگ‌های گرم کاغذ دیواری در دکوراسیون اتاق دخترانه

استفاده از رنگ‌های ملایم و خنثی برای ایجاد یک محیط آرام‌بخش در اتاق خواب دخترانه توصیه می‌شود اما در صورت جسور و تنوع طلب بودن می‌توان از رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی، طلایی، آجری و ... استفاده کرد. رنگ‌های گرم هیجان زیادی ایجاد کرده که از آن‌ها به تنهایی یا در کنار سایر رنگ‌ها استفاده می‌شود.

اگر اتاق خواب کوچک است، بهتر است یک دیوار به عنوان دیوار شاخص انتخاب شده تا بتوان از رنگ‌های گرم در کاغذ دیواری استفاده کرد و سایر دیوارها رنگی مکمل یا متضاد داشته باشند تا فضای اتاق بزرگ‌تر دیده شود. در اتاق خواب‌های بزرگ‌تر حق انتخاب وجود داشته که می‌توان راحت‌تر از رنگ‌های گرم و تیره استفاده کرد.

 

رنگ‌های گرم کاغذ دیواری در دکوراسیون اتاق دخترانه

 

جمع‌بندی

در طراحی و دکوراسیون داخلی، اتاق خواب یکی از جذاب‌ترین بخش‌ها است که باید در  انتخاب کاغذ دیواری دقت کرد تا بتوان اتاق را به مکانی مناسب برای دختران تبدیل کرد. پیشنهاد می‌شود قبل از خرید کاغذ دیواری تصاویر متعددی از کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه را در فضاهای مجازی، مجلات دکوراسیون، آلبوم‌ها و ... دنبال کرده و سپس از میان آن‌ها نوع مورد پسند کاغذ دیواری برای اتاق خواب دخترانه را انتخاب کنید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید