انواع میز ناهارخوری، قبل از خرید این ۴ مورد را بررسی کنید!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

انواع میز ناهارخوری با عکس، فرم و شکل میز ناهار خوری، انواع جنس‌های میز غذاخوری، انواع سبک میز ناهارخوری برای دکوراسیون منزل

در هنگام خرید میز ناهارخوری، ابتدا به فرمی (مستطیل، مربع، دایره، بیضی و دارای فرمی خاص) که از میز خود می خواهید توجه کنید. پس از انتخاب فرم میز ناهارخوری که با اتاق غذاخوری مطابقت داشته باشد به سمت مصالحی که می خواهید میز ناهارخوری شما از آن جنس باشد بروید. این مصالح می توانند: چوب، شیشه، لمینت، فلز، سنگ مرمر، کاشی باشد. پس از انتخاب فرم و مصالح، به سمت سبک آن بروید. که این سبک باید با سبک منزل شما مطابقت کند. بعد از آنکه سبک میزناهارخوری هم به نتیجه نهایی خود رسید می توانید گزینه ی ظرفیت را در نظر بگیرید. این بخش رابطه مستقیمی با متراژ بخش غذاخوری شما دارد. در ادامه به طور مفصل این روند را توضیح می دهیم. بدانید که اگر این روند را رعایت کنید بهترین انتخاب را برای میزناهارخوری خود خواهید داشت.

 

فرم و شکل میز ناهارخوری (Shape)

فرم، در انتخاب هر نوع مبلمانی در فضای داخلی جزء گزینه های اولیه و مهم است. همانطور که در بالا توضیح دادیم در قدم اول برای انتخاب میز ناهارخوری فرم آن را نهایی کنید. ما فرم های مختلفی را به همره عکس برایتان توضیح داده ایم که ایده بگیرید.

 

میز ناهارخوری مستطیل با نیمکت

 

1. میز ناهارخوری مستطیل

فرم مستطیل به عنوان محبوب ترین انتخاب برای میزناهارخوری است. این فرم به گونه ای است كه میتواند بیشتر از ظرفیتش در طول خود صندلی جا دهد. اگر فرم منزل یا اتاق غذاخوری شما كشیده است بهتر است از این فرم استفاده نكنید زیرا باعث كشیده تر دیده شدن فضا می شود و ظاهر خوبی به فضا نمی دهد. اگر از این فرم در فضای داخلی با فرم كشیده استفاده كردید سعی كنید آن را عمود بر فضایتان قرار دهید.

 

میز ناهارخوری مربع

 

2. میز ناهارخوری مربع

فرم مربع، ساده ترین شكل میز ناهارخوری است. این نوع فرم میز برای فضاهای كوچك و جمع و جور مناسب است. درواقع اگر متراژ فضای شما كوچك، و علاقه دارید در فضای خود حتما میز ناهارخوری داشته باشید، این فرم مناسب ترین گزینه برای فضای شما است. معمولا این فرم میز با ظرفیت های ٢ الی ٤ نفر طراحی می شود زیرا اگر با ظرفیت بیشتری طراحی شود بیشتر سطح میز غیرقابل دسترس است یا دسترسی به آن سخت است.

 

میز ناهارخوری دونفره مربع

 

این نمونه میزی كه در عکس میبینید، دارای سطحی روشن و براق است كه اینكار به بزرگتر و روشن تر دیده شدن فضایتان كمك میكند.

میز ناهارخوری سفید

 

مطلب پیشنهادی: چه ایده هایی برای روشن تر كردن فضای خونه وجود دارد؟

 

3. میز ناهارخوری گرد

میز ناهارخوری با فرم دایره معمولا از گزینه های كم جا هستند یعنی: اگر میز دارای ظرفیت كمی باشد، فضای كمی را اشغال میكند و جمع و جور است. اما اگر میز با ظرفیت بالا باشد، بیشترین مقدار فضا را اشغال میكند. و این فرم هم مانند فرم مربع اگر از یه حدی بزرگتر شود دسترسی به مركز میز كار غیرممكنی است. فرم دایره این امكان را می دهد كه شما تعداد صندلی های اضافه تری را نسبت به ظرفیت میز قرار دهید.

 

میز ناهارخوری دایره

 

یك نمونه دیگری از میز دایره ای با ظرفیت ٤ نفره، بخاطر فرمی كه پایه های میز دارند امكان این را نمی دهد كه صندلی اضافه تری به آن اضافه كرد.

میز ناهارخوری گرد

 

4. میز ناهارخوری بیضی

فرم بیضی از گزینه های خاص و محبوب است. بخاطر طول بیشتری كه نسبت به دایره دارد، فضای بیشتری برای پذیرایی دارد. فرم بیضی مانند فرم مستطیل است درواقع اگر شما فضایی دارید كه دارای فرمی كشیده است سعی كنید از این فرم در فضایتان استفاده نكنید و اگر استفاده كردید، آن را به صورت عمودی نسبت به فضایتان قرار دهید.

 

میز ناهارخوری بیضی

 

یك نمونه دیگری از میز ناهارخوری با فرم بیضی كه دارای طرحی مینیمالیست و سبكی مدرن است. پایه های باریك، كم جا دارد كه قابلیت جمع شدن را دارند.

مدل میز ناهارخوری بیضی

 

5. فرم با طراحی خاص برای میز ناهارخوری

این نوع فرم به صورت آزاد است و تعریف مشخصی ندارد و از فرم های استاندارد و معمول خارج هستند. یك نمونه ای كه در عکس زیر میبینید: به صورت L طراحی شده كه دارای یك جفت پایه استاندارد در یك سمت و یك تخته كامل در سمت دیگر است.

 

میز ناهارخوری خاص

 

نوع دیگر كه در عكس زیر میبینید: به صورت مثلثی است كه ضلع های آن از خط صاف خارج شده و دارای خمیدگی است. از دو مصالح فلز و شیشه در ساخت آن استفاده شده كه سبكی صنعتی را به میز می دهد.

میز ناهارخوری شیشه ای

 

مصالح بکار رفته در ساخت میز ناهارخوری

مصالح بكار رفته شده در میزناهرخوری، جزء دسته دوم در تهیه میز است كه باید به آن توجه كنید. مصالح بكار رفته شده در میز از نظر روانشناسی بر روی انسان تاثیر می گذارد. هم چنین باید توجه داشته باشید مصالحی كه برای میز انتخاب كرده اید متناسب با فضا یا اتاق غذاخوری شما است یا نه! وب سایت بسازوبچین در ادامه یكسری از رایج ترین مصالح را برای شما توضیح داده ایم.

1. میز ناهارخوری چوبی

به عكس زیر توجه كنید: یك نمونه میز ناهارخوری با ظرفیت ٤ نفره كه از مصالح چوب است به گونه ای طراحی شده كه علاوه بر كاربری اصلی اش (پذیرایی) پایه های آن به فضایی برای ذخیره سازی تبدیل شده است و دو كاربری را كنار هم دارد. چوب، مصالحی است كه گرما و صمیمیت را در فضا ایجاد میكند و همین موضوع باعث میشود اشتهای شما برای خوردن غذا افزایش پیدا كند. اگر میزناهارخوری چوبی ، انتخاب نهایی شماست، به اقلیم و مقدار رطوبت موجود در فضایتان توجه داشته باشید و از طریق راهكارهایی مانند رنگ كردن و... از آسیب دیدن میز جلوگیری كنید.

 

میز ناهارخوری چوبی با پایه‌های بلند

 

2. میز ناهارخوری شیشه ای

معمولا از شیشه برای سطح میزهای ناهارخوری استفاده می شود. به عکس زیر نگاه کنید: ظرافت را میتوانید احساس کنید. بالعلاوه مصالح شیشه باعث میشود، فضای اطرافتان بزرگتر دیده شود. اما عیبی که این مصالح دارد این است که دائما باید آن را تمیزکنید زیرا با کوچکترین برخورد بر روی آن لک ایجاد میشود.

 

میز ناهارخوری شیشه ای

 

3. مصالح لمینت برای میز ناهارخوری

این نوع مصالح، روکش های ورقه ورقه ای هستند که بر روی سطحی قرار می گیرند. از ویژگی مثبت مصالح لمینت میتوان به این اشاره کرد: باعث میشود میز ناهار خوری محکم باشد و در برابر سایش از خود مقاومت نشان دهد.

 

میز ناهارخوری با رویه لمینت

 

4. میز ناهارخوری فلزی

مصالح فلز،مصالحی سخت، محکم و سرد است و سبکی صنعتی دارد. و برای فضاهایی با سبک صنعتی مناسب است. پس اگر میزناهارخوری برای فضای خانه ای با محیطی گرم میخواهید از مصالح فلز برای میز استفاده نکنید. 

 

میز ناهارخوری فلزی

 

5. سنگ مرمر برای میز ناهارخوری

سنگ مرمر معمولا در اپن آشپزخانه که به عنوان میز از آن استفاده میشود، بکار میرود. اما اشتباه نکنید از این مصالح در سطح میزهای ناهارخوری نیز استفاده میشود. این مصالح، جزء مصالح لوکس به حساب می آید و میزی زیبا و لوکس را به شما تحویل می دهد. همچنین تمیز کردن آن به راحتی انجام میشود.

 

میز ناهارخوری با رویه سنگی

 

6. مصالح کاشی برای میز ناهارخوری

یکی از منحصر به فردترین مصالح در ساخت میزناهارخوری، استفاده از کاشی است که معمولا سطح میز را تشکیل می دهند. کاشی ها می توانند دارای الگوها یا نقاشی های خاصی از زمان های مختلف باشند. و بخاطر همین طرح های مختلف می توانند میزی لوکس به شما تحویل بدهند.

 

میز ناهارخوری با رویه کاشی

 

سبک میز ناهارخوری

سبک، عنصری دیگر است که در هنگام خرید میز ناهارخوری باید به آن توجه کنید. به گونه ای، زبان بصری مبلمان است که باید به سبک فضای منزلتان یا هر فضایی که قرار است مبلمان در آن قرار گیرند توجه کنید.

 

1. سبک سنتی میز ناهارخوری

با اینکه امروزه، سبک های مدرن را بیشتر در مبلمان میبینید اما باز هم سبک های سنتی و قدیمی از مد نیافتاده اند و در فضا و مبلمان استفاده می شوند. میزناهارخوری با سبک سنتی، معمولا از جنس چوب هستند که در آن ها با ظرافت خاصی حکاکی و بافت های خاصی کار شده است.

 

میز ناهارخوری به سبک سنتی

 

2. سبک مدرن میز ناهارخوری

سبک مدرن، سبکی دلپذیر و زیبا برای مبلمان و فضاها است. این سبک از آغاز قرن 20 شکوفا شده است. به عکس زیر نگاه کنید: یک نمونه از میز ناهار خوری با سبک مدرن است. دارای سطحی براق، خطوط صاف، پایه هایی با زاویه تند است. 

 

میز ناهارخوری مدرن

 

3. سبک روستیک میز ناهارخوری

از سبک روستیک قبلا هم صحبت کرده ایم. این سبک برای افرادی که دوستدار طبیعت هستند یا می خواند به نوعی طبیعت را به داخل فضای خود بیاورند مناسب است. استفاده از چوب بدون رنگ و به صورت طبیعی خود در میز ناهار خوری، سبکی روستیک را مهمان فضای شما میکند. 

 

میز ناهارخوری روستیک

 

4. سبک صنعتی میز ناهارخوری

سبک صنعتی، باعث ایجاد فضایی سرد میشود. به عکس زیر نگاه کنید: مصالح فلز را در کنار چوب استفاده کرده است اما سرد بودن فلز بر گرما چوب قالب شده است.

 

میز ناهارخوری به سبک صنعتی

 

5. سبک معاصر میز ناهارخوری

سبک معاصر میز ناهارخوری

 

ظرفیت میز ناهارخوری

منظور از ظرفیت، تعداد افرادی است که می توانند به دور میز بنشینند. در اینجا باید به متراژ فضایی که میز شما در آن قرار دارد توجه داشته باشید. به عنوان مثال: یک میز با ظرفیت 4 نفره برای خانه ای با متراژ حدودا 80 متری که تعداد اعضای آن 4 نفر است، بهترین گزینه است. و برای این فضا با این متراژ نباید یک میز با ظرفیت 12 نفره در نظر گرفت که افراد اجازه ورود و خروج در فضا را نداشته باشند.

 

1. میز ناهارخوری دو نفره

مدل میز ناهارخوری دو نفره

میز ناهارخوری 2 نفره کوچک، موجود در آشپزخانه

 

2. میز ناهارخوری چهار نفره

میز ناهارخوری ۴ نفره

میزناهارخوری 4 نفره در اتاق رسمی غذاخوری

 

3. میز ناهارخوری شش نفره

میز ناهارخوری شش نفره

میز ناهارخوری 6 نفره در فضای آشپزخانه با متراژ بالا

 

4. میز ناهارخوری هشت نفره

میز ناهارخوری هشت نفره

میزناهارخوری 8 نفره در اتاق رسمی غذاخوری

 

5. میز ناهارخوری ده نفره

میز ناهارخوری ده نفره

میزناهارخوری 10 نفره در اتاق رسمی غذاخوری در خانه ای لوکس

 

در مقاله بعدی در سایت بسازو بچین در مورد انواع صندلی برای میز ناهارخوری در اتاق غذاخوری توضیح می دهیم. 

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید