چگونه یک ویلای ساحلی مدرن طراحی کنیم ؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

برای اینکه بتوانید یک ویلای ساحلی مدرن را طراحی کنید باید ابتدا محیط را به خوبی ارزیابی کنید و یک نقطه کلی از طرح را مهیا سازید.

چشم انداز خوبی که مناطق ساحلی دارد باعث شده تا امروزه ویلاهای زیادی در این مناطق طراحی و ساخته شوند. برای اینکه بتوانید یک ویلای ساحلی مدرن را طراحی کنید باید ابتدا محیط را به خوبی ارزیابی کنید و یک نقطه کلی از طرح را مهیا سازید. مساحت زمین نقش مهمی در نوع طراحی ما دارد. برای اینکه بتوانید از ساحل یک ویوی عالی داشته باشید استفاده از پنجره های بزرگ یک انتخاب عالی است که می تواند نور طبیعی محیط را هم به خوبی تامین سازد. برخی از این ویلاها به صورت یک طبقه و برخی دیگر دوبلکس طراحی می شوند تا شما بتوانید از چشم انداز پیش رو نهایت استفاده را ببرید.

 ویلاهای ساحلی دارای فضاهای مختلفی هستند که به خوبی پارتیشن بندی شده و شما می توانید از امکانات تفریحی و رفاهی آنها نهایت استفاده را ببرید. وجود استخرهای سرباز و سر پوشیده این امکان را به کاربر داده تا بتواند به صورت کاملا ایمن شما کند. در طراحی این ویلاها زیرسازی مهمترین اصل است که استحکام سازه را بیشتر می کند. استفاده از متریال ها و مصالح بروز و پیشرفته هستند در عین حال بادوام سبب شده تا ویلای شما استحکام و طول عمر لازم را داشته باشد‌. ویلاهای ساحلی با ترکیب رنگی زیبا و لاکچری طراحی شده اند و شما در آنها المان های مدرن را مشاهده می کنید که شرایط رفاهی خوب را برای شما فراهم می سازند.

 

اصول طراحی ویلای ساحلی

در طراحی ویلاهای ساحلی اصول مهمی وجود دارد که یک طراح باید قبل از شروع کار ابتدا این اصول و قوانین را رعایت کند. این محیط بزرگ دارای ریز فضاهای زیادی است که در هر کدام لوازم و ابزارهای تفریحی و رفاهی وجود دارد‌. مبلمان هایی که برای این ویلا انتخاب می شوند اصولا سبک راحتی و کلاسیک دارند تا شما بتوانید به راحتی و برای مدت طولانی از آنها استفاده کنید. گل های طبیعی در این طراحی ها نقش مهمی را ایفا می کنند و قرار گرفتن آنها در کنار آبنما می تواند جذابیت محیط را بیشتر کند. اصل زیرسازی و استفاده از متریال های درجه یک مهمترین اصل در این حوزه است و باعث شده تا ویلا در کنار زیبایی ظاهری استحکام لازم را هم داشته باشد.

طراحی این ویلاها فقط مربوط به بخش داخلی نیست بلکه بخش خارجی و حیاط ویلا را هم شامل می شود. نمای بیرونی ویلا بیانگر عظمت و مدرن بودن این نوع ویلا است. طراح برای نورپردازی می تواند از پنجره ها برای دریافت نورطبیعی استفاده کند. طراحی ویلاهای مدرن اگر چه ساده است اما زیبایی خاص خود را دارد که کاملا قابل لمس است. تمام لوازم بر اساس متراژ محیط و فضایی که باید قرار بگیرند انتخاب می شوند در این صورت فضای کمی را اشغال می کنند. اصل دیگری که در این نوع طراحی مد نظر قرار داده می شود صرفه جویی در هزینه ها است.

 

از چه نوع متریال هایی در ساخت ویلای ساحلی استفاده کنیم ؟

چون سواحل آب و هوایی شرجی و مرطوب دارند همیشه متریال هایی برای ساخت ویلاهای ساحلی استفاده می شود که طبیعی هستند و در مقابل رطوبت و حرارت دوام زیادی دارند. سنگ و سرامیک و چوب در کنار متریال های دیگری چون شن و سیمان برای ساحت این ویلاها مورد استفاده قرار می گیرند. شیشه های دو جداره و بزرگ نه تنها چشم انداز خوبی را پیش روی شما قرار می دهند بلکه باعث شده اند تا در مصرف انرژی هم صرفه جویی شود. سرامیک ها و کفپوش ها در ساخت تاثیر بسزایی دارند و برای پوشش دهی کف و همچنین دیوارها مورد استفاده قرار می گیرند. متریال دیگری که به وفور در ساخت ویلاهای ساحلی به چشم می خورد چوب است که هم ظاهری شیک و طبیعی دارد و هم اینکه در مقابل رطوبت مقاوم است.  در واقع شما میتوانید از دیوار سبز برای طراحی زیباتر استفاده کنید .

سنگ های طبیعی در مقابل نفوذ آب دوام خوبی دارند بنابراین می توان در سرویس بهداشتی و حمام و آشپزخانه و همچنین کف ویلا از آنها استفاده کرد. سیستم های روشنایی جز جدایی ناپذیر در ویلا هستند که نور طبیعی روشنایی را در تاریکی شب به ارمغان می آورند. استفاده از لامپ های کم مصرف در این شرایط باعث شده تا شما در هزینه ها صرفه جویی کنید. کارهای تاسیسات ویلا توسط لوله های پلی اتیلن انجام می شود که روی کار و داخل کار استفاده می شوند. متریال دیگری که در ساخت ویلا استفاده می شود درب های ورودی و خروجی است که مقاومت زیادی در مقابل فشار و ضربه دارند. 

 

طراحی ویلا

 

نکاتی که هنگام طراحی ویلای ساحلی باید توجه کنید.

هنگام طراحی ویلا ساحلی یک سری نکات مهم وجود دارد که اگر طراح آنها را رعایت کند نه تنها یک طراحی شیک و امروزی خواهد داشت بلکه استحکام سازه را هم بیشتر خواهد کرد. اولین و مهمترین نکته توجه در انتخاب متریال و مواد اولیه است که باید در بهترین نوع انتخاب شود تا بتواند دوام لازم را داشته باشد. مصالح باید با توجه به موقعیت جغرافیایی انتخاب شوند تا بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند. برای اینکه کارفرما بتواند از چشم انداز ساحل استفاده کند طراح سعی می کند تا پنجره های بزرگی را روی کار قرار دهد. سقف این ویلاها بیشتر به صورت شیروانی بوده تا در زمان بارش ها دچار آسیب و افت کیفیت نشود. نکته دیگری که در زمان طراحی باید به آن توجه کرد متراژ ویلا است تا بتوان به خوبی روی آن مانور داد.

نکته دیگر انتخاب سبک طراحی است. برخی افراد سبک سنتی و بعضی دیگر مدرن را انتخاب می کنند بنابراین باید متناسب با سبک، مواد اولیه را هم تهیه کنند. کناف کاری هایی که روی سقف انجام می شود باعث شده تا شما بتوانید نور پردازی های زیبایی را داخل آن انجام دهید. استخر جز جدانشدنی در ویلاهای ساحلی بوده که باید به صورت کاملا استاندارد و ایمن طراحی شود. در طراحی ویلاهای ساحلی باید رنگ مناسب را انتخاب کنید. رنگ های روشن و شاد محیط را برای شما بزرگ تر نشان می دهند. انتخاب مبلمان با توجه به مساحت محیط باعث شده تا مبل ها بهترین کارایی را داشته باشند بدون اینکه فضایی اضافی را اشغال کنند.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید