تزیین تخت سنتی چوبی در منزل؛ چرا مبل سنتی را انتخاب کنیم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه تاریخ نگارش: ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
تعداد رای‌دهندگان:
۳
۵

سبک سنتی ایرانی یکی از سبک‌های جذاب و دوست داشتنی در جهان است. یکی از بهترین و جذاب‌ترین لوازم دکوری سنتی، تخت‌های سنتی چوبی هستند که با استفاده از آن می‌توانید فضای منزل خود را چند برابر دل پذیرتر کنید.

وجود تخت‌ سنتی چوبی در دکوراسیون‌ خانه‌های ایرانی، یک حس و حال بسیار نوستالژیک و صمیمی به فضای منزل هدیه می‌دهد. چیدمان تخت سنتی به فضای بسیار زیادی نیاز ندارد و کوچکترین فضا نیز زیبایی خاص خود را به وجود می‌آورد. شما می‌توانید در بالکن خانه خود تخت سنتی را با یک جلومیزی سنتی و سماور تزیین کنید تا در روزهای کسل کننده پس از کار زیاد حال و هوای روحی خود را تغییر دهید.

 

تخت سنتی به همراه جلومیزی و سماور سنتی

تخت سنتی به همراه جلومیزی و سماور سنتی

 

از طرف دیگر، مبلمان سنتی یک عنصر اصلی اتاق نشیمن یا پذیرایی برای ایجاد سبک سنتی به شمار می‌آید. مبلمان سنتی، مبلمان ساخته شده از تخته‌های چوبی هستند که با نقش و نگار هندسی و تاج های جذاب منبت کاری شده طراحی و تولید شده اند. تلفیق مبلمان سنتی در گوشه ای از خانه، با پشتی‌های قدیمی به رنگ قرمز با طرح‌های اصیل ایرانی، سبک سنتی بسیار جذابی را به ارمغان خواهد آورد.

 

تخت سنتی سفید سنتی به همراه بالش سنتی

تخت سنتی سفید سنتی به همراه بالش سنتی

 

سبک سنتی ایرانی کاملا تطبیق پذیر و منعطف است. وجود تخت سنتی یا مبلمان سنتی در دکوراسیون می تواند با سایر عناصر داخلی در فضا ترکیب شود تا یک ظاهر منحصر به فرد و خاص را در فضا ایجاد کند.

 

مبل سنتی دونفره و جلومیزی با ظروف مسی

مبل سنتی دونفره و جلومیزی با ظروف مسی

 

هدف از طراحی یک محیط سنتی تنها چیدمان عناصر و اکسسوری‌های خاص نیست، بلکه هدف اصلی، ایجاد یک محیط زندگی مطلوب برای اعضای خانواده است که از آرامش‌بخش بودن دکوراسیون داخلی منزلشان لذت ببرند.

 

تخت سنتی و تشک و بالش و کوسن سنتی

تخت سنتی و تشک و بالش و کوسن سنتی

 

در طراحی حیاط و فضای باز، فضای رستوران‌ و کافی‌شاپ‌، دکوراسیون فضاهای مسکونی مانند اتاق خواب، پذیرایی، نشیمن و… شما می‌توانید از تخت سنتی و مبلمان سنتی چوبی استفاده کنید.

 

تخت سنتی در منزل به سبک سنتی به همراه تشک و بالش

تخت سنتی در منزل به سبک سنتی به همراه تشک و بالش

 

تلفیق سبک دکوراسیون سنتی با سبک مدرن، استفاده از وسایل چوبی و اکسسوری‌های مسی و برنجی، مبل و فرش و تابلوهای نقاشی و ایجاد تقارن در چیدمان مبلمان می توانند ایده های بسیار جالبی برای یک محیط سنتی باشند.

مردم ایران در طول تاریخ همواره به هنرهایی مانند منبت کاری یا معرق کاری علاقه زیادی نشان داده اند. از قدیم تا به امروز استفاده از چوب مخصوصا چوب منبت کاری شده در طراحی مبلمان ایرانی کاربرد فراوانی داشته است. امروزه یکی از علاقه های مردم ایران مبلمان سنتی چوبی است که طرافداران زیادی پیدا کرده است. این نوع مبلمان با استفاده از چوب ساخته می شود و برخلاف مبلمان کلاسیک از جنس مصنوعی نیست.

اگر به تاریخ و تصاویر تاریخی نگاه کنید، همواره مبلمان چوبی سنتی یکی از پرکاربردترین وسیله ها در میان شاهان ایرانی بوده است. این مبلمان همواره با شبکه های زیبا با طرح های اصیل ایرانی طراحی می شوند تا چشم بیننده را به خود خیره کنند.

امروزه صنایع چوب نصر با تکیه بر هنر ایرانی و با الهام گرفتن از سبک سنتی ایرانی مدل های متنوعی از مبلمان سنتی چوبی را تولید کرده است. این نوع مبلمان به دکوراسیون خانه شما حالت اشرافی و شاهانه می بخشد.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید