آشنایی با انواع پارتیشن شیشه ای + معرفی 5 مدل جذاب و کاربردی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

ذات انسان هنردوست است و همواره به دنبال خلق زیبایی در محیط پیرامون خود بوده است. این امر از گذشته های خیلی دور همراه ما انسان ها بوده. در قدیم برای ایجاد زیبایی بر روی دیوارها از کنده کار و گچ کاری ها استفاده می کردند. هر چند گچ کاری هنوز هم یکی از هنرهای جذاب مورد استفاده در منازل می باشد.

در این دوران مدرن ابزار ها و تجهیزات ساختمانی نیز متحول شده است و در حال حاضر در خیلی از مکان ها برای تفکیک فضا و ایجاد اتاق دیگر از دیوارهای گچی استفاده نمی شود. در واقع دیوارهای گچی در خیلی از موارد جای خود را به پارتیشن ها داده اند. از مدرن ترین مدل پارتیشن مورد استفاده در ادارات و منازل می توان به پارتیشن شیشه ای اشاره نمود.

مشاوره طراحی، ساخت و اجرای پارتیشن اداری: 09124340498

اما آیا پارتیشن های شیشه ای می تواند جایگزین خوبی برای دیوارها باشند؟ درادامه با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی ها و مشخصات پارتیشن های اداری و خانگی ساخته شده از شیشه آشنا سازیم و در مورد مزیت و معایب آن ها به صحبت بنشینیم.

پارتیشن شیشه ای چیست؟

پارتیشن ها دارای مدل های مختلفی هستند که معمولا مهم ترین دسته بندی این محصولات بر اساس متریال مورد استفاده برای ساخت شکل می گیرد. پارتیشن شیشه ای مدلی از پارتیشن های مورد استفاده در منازل و ادارات می باشد که از شیشه ساخته شده است. البته در برخی از مدل های این محصولات از ترکیب شیشه با دیگر متریال مانند ام دی اف و آلومینیوم برای تولید پارتیشن ها استفاده شده است که بیشتر از این متریال برای فریم اصلی پارتیشن استفاده شده و متریال غالب برای ساخت این پارتیشن های همچنان شیشه است. پارتیشن شیشه ای دارای دو مدل فریم دار و فریم لس است. محصولات فریم دار معمولا دارای قیمت بیشتری هستند.

مشاوره طراحی، ساخت و اجرای پارتیشن اداری: 09124340498

کاربرد پارتیشن شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای می توانند در مکان های مختلف و برای کاربردهای گوناگون مورد استفاده قرار گیرند. از عمده کاربرد این محصولات می توان به استفاده خانگی و اداری اشاره نمود. پارتیشن اداری شیشه ای یکی از محصولات محبوب مورد استفاده در شرکت ها و ادارات می باشد. مهم ترین مزیت این محصولات حفظ نور طبیعی محیط است. در تولید این پارتیشن ها بر حسب محل مورد نصب و نوع دکوراسیون محل مورد نظر می توان از مدل شیشه های مختلف استفاده نمود. شیشه ساده، مات، رنگی، مشجر، حکاکی شده، ساده و یا هوشمند از انواع شیشه مورد استفاده در این محصولات می باشد.

اگر قصد دارید از پارتیشن شیشه ای در محل کار خود استفاده نمایید و نمی دانید کدام محصول برای شما مناسب است، و اگر به دنبال پارتیشنی مدرن و لوکس هستید که قیمت مناسبی هم داشته باشد، پیشنهاد ما به شما پارتیشن شیشه ای می باشد. پارتیشن‌ شیشه‌ ای، دارای قیمت مناسب به همراه کیفیت بالا است و با کمترین هزینه می توانید دکوراسیون محیط پیرامون خود را تغییر دهید و یا فضاهای مختلف را از یکدیگر تفکیک نمایید. این پارتیشن ها را تقریبا می توان در تمام محیط ها مورد استفاده قرار داد.

آشنایی با مزایا و معایب پارتیشن شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای نیز مانند هر محصول دیگری دارای مزایا و معایبی می باشند. اگر بخواهیم به مزایای این محصول اشاره نماییم باید این موارد را یاد آور شویم:

  • حفظ نور محیط پیرامون
  • قیمت مناسب نسبت به سایر مدل های پارتیشن
  • امکان شخصی سازی و اجرای طرح دلخواه
  • نگهداری آسان
  • امکان جابجایی و نصب آسان
  • عایق مناسب برای صدا و حرارت
  • تنوع بسیار بالا در مدل و طرح
  • امکان اجرا در محیط های کوچک
  • امکان اجرا در محیط های کوچک

اما معایب پارتیشن اداری:

تنها گزینه ای که عده ای به عنوان عیب پارتیشن شیشه ای به آن اشاره می کنند، عدم وجود حریم شخصی با نصب این پارتیشن ها می باشد. که در مدل های دو جداره با نصب پرده کرکرده دار و یا استفاده از انواع شیشه مات و رنگی و همچنین استفاده از پارتیشن هوشمند برای تولید این محصولات، این عیب به راحتی قابل حل شدن می باشد.

آشنایی با انواع پارتیشن شیشه ای

نسبت به سایر مدل های پارتیشن اداری و خانگی، پارتیشن شیشه ای دارای مدل های بسیار مختلف و متنوعی می باشد. در یک دسته بندی کلی می توان مدل های مختلف پارتیشن شیشه ای را این گونه به شما معرفی نماییم:

  1. پارتیشن شیشه ای اداری و خانگی (بر اساس نوع کاربرد)
  2. پارتیشن تک جداره، دو جداره و یا سه جداره
  3. پارتیشن فریم دار و فریم لس
  4. پارتیشن ساده و یا هوشمند
  5. پارتیشن متحرک یا ثابت

مشاوره طراحی، ساخت و اجرای پارتیشن اداری: 09124340498

هر یک از این مدل ها دارای طرح های متعددی هستند و برای کاربردی خاص مورد استفاده قرار می گیرند. قبل از اقدام به سفارش پارتیشن بهتر است از یک فرد باتجربه و آشنا به امور دکوراسیون و تولید پارتیشن مشاوره دریافت نمایید. تا بر اساس متراژ محیط شما و نوع کاربرد مورد نظر بهترین محصول را به شما معرفی نماید.

پارتیشن تک جداره بخریم یا دو جداره؟

اگر قرار است بین پارتیشن دو جداره و تک جداره یکی را به شما توصیه نماییم، مسلما پارتیشن دو جداره دارای شانس بیشتری برای انتخاب است اما به شرطی که بودجه کافی برای خرید این مدل از پارتیشن را در اختیار داشته باشید. قیمت پارتیشن تک جداره از مدل های دو جداره ارزان تر بوده ولی اصلا عایق مناسبی برای صدا به شمار نمی روند. بر خلاف پارتیشن های دو جداره و یا حتی سه جداره که یک عایق مناسب برای صدا و حرارت هستند.

در ساخت و تولید پارتیشن های دو جداره، از پرده های کرکره دار در بین دو شیشه استفاده می شود که استفاده از این پرده ها موجب می شود در هر زمان که خواستیم پرده را کشیده و یک محیط شخصی برای جلسه های خود ایجاد نماییم و در مواقع دلخواه پرده را کنار زده و از نور طبیعی محیط پیرامون بهره ببریم.

 

 

پارتیشن های شیشه ای مناسب نصب در چه فضاهایی هستند؟

نصب پارتیشن شیشه ای در مکان های مختلف امکان پذیر می باشد و منع خاصی برای استفاده از این محصولات وجود ندارد. اما از آنجایی که این محصولات دارای ظاهری شیک و مدرن هستند توصیه می شود از آن ها در دکوراسیون های مرتبط استفاده نمایید. برای ایجاد مقاومت بیشتر در تمام مدل های پارتیشن شیشه ای از شیشه های نشکن و سکوریت استفاده می شود. ضخامت و رنگ شیشه های مورد استفاده می ‌تواند در قیمت پارتیشن شیشه ای تاثیر گذار باشد. پارتیشن های شیشه ای که دارای کیفیت بالاتری هستند و در تولید آن ها از یراق آلات و شیشه های باکیفیت تر استفاده شده است، مسملا دارای قیمت بیشتری نیز هستند. شفافیت و زیبایی نیز از دیگر نکاتی است که می تواند بر روی قیمت این محصولات تاثیر گذار باشد.

پارتیشن شیشه ای که به عنوان یکی از محبوب ترین پارتیشن اداری در محیط های کاری مورد استفاده قرار می گیرد و دارای مزایای بسیاری است. در سال های اخیر استفاده از پارتیشن بندی و دیوارهای جداکننده پیش ساخته بسیار مرسوم شده است و بدین ترتیب کارفرماها بدون صرف هزینه های زیاد برخلاف دیوارهای گچی می توانند محیطی مدرن و شیک برای کارمندان خود ایجاد نمایند. دیوارهای جدا کننده شیشه ‌ای دارای مدل های بسیار متنوعی هستند. سرعت نصب و اجرای بالا و قیمت بسیار مناسب می تواند یکی از مهم ترین عواملی باشد که کارفرماها این مدل از پارتیشن ها را برای محل کار خود انتخاب می کنند.

نصب پارتیشن شیشه ای در منازل نیز می تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد. این پارتیشن ها را در قسمت های مختلف منزل مانند قسمت ورودی ساختمان، کابین حمام و به عنوان جدا کننده پذیرایی از آشپزخانه می توان مورد استفاده قرار دهید. مهم ترین مواردی که در هنگام خرید پارتیشن شیشه ای باید آن ها را مدنظر قرار دهید:

  1. آیا با خرید این محصولات نیازها و خواسته هایتان برآورده می شود؟
  2. محصول را متناسب با دکوراسیون ساختمان خریداری نمایید.
  3. بودجه خود برای خرید این محصولات را مشخص نمایید تا انتخاب برایتان ساده تر باشد.

توصیه می شود قبل از خرید پارتیشن شیشه ای برای منزل و یا محل کار از یک مجموعه معتبر مشورت بگیرید. ورک وود از مجموعه های معتبر در زمینه طراحی و تولید انواع پارتیشن اداری و خانگی می باشد که از طریق تماس با آن ها و ارائه مشخصات می توانید بهترین مدل پارتیشن را برای محیط خود انتخاب و با قیمت بسیار مناسب خریداری نمایید.  برای دریافت مشاوره در زمینه خرید انواع پارتیشن اداری و خانگی با شماره 09124340498 تماس بگیرید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید