دلیل محبوبیت سیستم گرمایش از کف در سال‌های اخیر

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

به نظر می‌رسد سیستم گرمایش از کف در خانه چند سالی است که سر و صدای زیادی به پا کرده‌است؛ اما این سیستم چیست و چه مزایایی دارد؟ بدون شک هزینه کم، تولید انرژی با بازدهی بالا و نامحسوس‌بودن آن دلایلی هستند که می‌شود از آن‌ها برای محبوبیت لوله‌های گرمایش از کف یاد کرد؛ با نصب چنین عایقی دیگر نگرانی بابت جای‌دادن وسایل خانه و نحوه دکوراسیون نخواهید داشت و دیگر پره‌های شوفاژ دست‌وپاگیرتان نیست. این سیستم بر پایه مصرف آب به شکل بهینه‌ استوار است. برای آشنایی بیشتر به ادامه مطلب بپردازید.

درباره سیستم گرمایش از کف چه می‌دانید؟

بهتر است قبل از تشریح مزایای سیستم گرمایش از کف، کمی درباره خود آن صحبت کنیم. عایق کف مدتی است به عنوان یکی از بهترین آپشن‌های مقرون‌به‌صرفه برای ایجاد دمای مطبوع در فصل زمستان شناخته شده‌است و روزبه‌روز با محبوبیت بیشتری روبه‌رو می‌شود؛ هم‌چنین فضای زیادی را هم در خانه اشغال نمی‌کند و از آن با نام منبع گرمایشی تجدیدپذیر یاد می‌شود.

مزایای لوله های گرمایش از کف

سیستم گرمایش از کف فواید زیادی به دنبال دارد که عبارتند از:

کیفیت عالی

از آن‌جایی که در لوله‌های این سیستم، از پلی‌پروپن که یک ماده طبیعی است استفاده می‌شود، نگهداری آن خیلی سخت نیست؛ زیرا پلی‌پروپن از استحکام کافی برخوردار است و در تماس با آب و الکتریسیته که دو رکن اساسی این سیستم را تشکیل می‌دهند، دوام بالایی دارد.

حداکثر بهره‌وری از انرژی

همان‌طور که بالاتر بیان کردیم، سیستم گرمایش از کف حرارت مطلوبی در خانه ایجاد می‌کند؛ این یعنی کارایی بیشتری نسبت به پکیج و رادیاتورهای معمولی دارد. علاوه بر این‌که مثل رادیاتور فضای زیادی را اشغال نمی‌کند، گرما را برای مدتی طولانی در خانه نگه می‌دارد و بعد از این که آن را خاموش می‌کنید سریع خنک می‌شود. ناگفته نماند به دلیل راندمان بالای این سیستم، انرژی روحی شما هم حفظ می‌شود چون می‌توانید شاهد هزینه خیلی کمتر در قبض‌های برق خانه‌ باشید!

هزینه پایین

از دیگر مزایای سیستم گرمایش از کف می‌توانیم به هزینه پایین آن اشاره کنیم. راه‌اندازی این سیستم در خانه نسبت به رادیاتور و سیستم گرمایش مرکزی، هزینه خیلی کمتری دارد. تنها نکته‌ای که در ایجاد این سیستم باید در نظر گرفت کاربرد لوله‌های بزرگ است؛ زیرا باعث می‌شوند در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود و قیمت گاز مصرفی کاهش پیدا کند؛ چون این سیستم بر پایه مصرف آب استوار است.

راحتی لذت‌بخش

سیستم گرمایش از کف گرمای متعادلی در خانه ایجاد می‌کند به گونه‌ای که در هیچ جای اتاق احساس بی‌نظمی در حرارت زمین نمی‌کنید. با نصب سیستم گرمایش از کف می‌توانید راحت و بدون استرس روی کاشی، پارکت یا هر جنس مواد دیگری در زمین قدم بگذارید و از دمای آن لذت ببرید؛ اما با وجود سیستم‌هایی مانند رادیاتور امکان حس‌کردن سرما در بعضی قسمت‌های اتاق وجود دارد؛ چون این سیستم بر اساس جریان همرفت یا چرخش انرژی کار می‌کند.

بهداشت اصولی

دلیل محبوبیت سیستم گرمایش از کف فقط بازدهی بالا و هزینه پایین نیست؛ بلکه بهداشت محیط را نیز تأمین می‌کند. بر خلاف دستگاه‌هایی مانند رادیاتور که رطوبت محیط را افزایش می‌دهند، تجهیزات گرمایش از کف این مشکلات را ندارند؛ زیرا رطوبت باعث تجمع حشرات خزنده و میکروب‌های آسیب‌رسان در خانه می‌شود که برای افراد مبتلا به آلرژی و آسم خطرناک است. جدا از حشرات، وجود رطوبت در خانه، گرد و غبار و ذرات چربی بیشتری را جذب می‌کند؛ اما با نصب این سیستم چون هوا کمتر در جریان است، غبار کمتری به اطراف منتقل می‌شود و این نکته خوبی برای تأمین سلامت افراد به شمار می‌آید.

تنظیم دمای اختصاصی

یکی از دلایل جالب که باعث محبوبیت سیستم گرمایش از کف شده‌است، کنترل دمای اختصاصی با استفاده از ترموستات قابل کنترل است. در صورتی که این سیستم را در خانه نصب کنید، در صورت تمایل می‌توانید در اتاقتان دما را باب میل خود تنظیم کنید و مثلاً حرارت را نسبت به اتاق پذیرایی کاهش دهید. البته دستیابی به این مزیت با استفاده از سیستم مجهز UFH امکان‌پذیر است؛ ممکن است در ابتدا هزینه‌ای اضافی تلقی شود، اما به مرور می‌تواند نقش مهمی در کاهش مصرف انرژی داشته‌باشد.

سازگاری بالا

خوشبختانه سیستم گرمایش از کف با همه انواع زمین سازگاری دارد و در فراهم کردن گرما مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ برای مثال چه زمین منزلتان از سرامیک ساخته شده‌باشد، چه پارکت و لمینت و چه سنگ، باز هم دمای دلخواهتان به تناسب در همه جای خانه پخش می‌شود. برای آشنایی بیشتر با انواع لوله‌های سیستم گرمایش از کف، پیشنهاد می‌کنیم به سایت لوله و اتصالات سری بزنید؛ در این سایت می‌توانید بهترین برندهای نمایندگی تولید لوله برای پروژه‌های مختلف ساختمانی، استخری و... را ببینید و در صورت تمایل برای خرید اقدام کنید.

فضای زیاد

لازم است باز هم به این نکته اشاره کنیم؛ شاید متعجب شوید که دلیل تأکید ما روی این مسئله چیست، اما خیلی از افرادی که در خانه پکیج رادیاتور دارند با گم‌شدن لوازم ریز روبه‌رو شده‌اند؛ در حالی که سیستم گرمایش از کف این مشکل را ایجاد نمی‌کند. از طرفی اینقدر فضای خالی مهیا می‌کند که می‌توانید اثاث مختلف مانند مبلمان، کتابخانه و میز و صندلی را به راحتی در متراژ کم جای دهید.

دکوراسیون آزاد

در صورت نصب سیستم گرمایش از کف، در انتخاب دکوراسیون خانه آزاد هستید و می‌توانید هر مدل طرحی دوست دارید فراهم کنید؛ از انواع دکوراسیون مینیمال و کلاسیک گرفته تا مدل‌های سنتی! در صورتی که با داشتن پکیج رادیاتور حق انتخابتان محدود می‌شود و ممکن است بعضی طرح و دکورها با فضای خانه جور درنیایند. جدا از زیبایی‌شناسی مناسب این سیستم، از امینت بالا برخوردار است و مانند سیستم پکیج رادیاتور که احتمال آتش‌سوزی دارد، هیچ گونه خطر و موقعیت تهدیدآمیزی برای افراد ایجاد نمی‌کند.

نتیجه‌گیری

با وجود مزایایی که برای تجهیزات گرمایش از کف گفته شد، انتخابتان کدام است؟ پکیج رادیاتور، سیستم گرمایش مرکزی، داکت‌اسپلیت یا عایق کف؟ اگر کمی منطقی فکر کنیم، سیستم گرمایش از کف بهترین گزینه‌ است؛ چون هم از حداکثر انرژی استفاده می‌کند هم هزینه مصرف انرژی را به طرز چشمگیری پایین می‌آورد. از طرفی این سیستم نامحسوس است و کاملاً اصولی و مهندسی طراحی شده تا بهداشت و ایمنی محیط حفظ شود و سلامتی افراد آسیب نبیند. اگر از این سیستم استفاده کرده‌اید، خوشحال می‌شویم تا نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
راحیل
۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

با عرض سلام خدمت شما

ممنون از مقاله خوبتون

یک مطلبی که قبلا شنیدم و جز معایب این طرح می باشد ، چند سوال دارم

۱_آیا گرمایش از کف باعث بلند شدن گرد و خاک از کف خانه و پخش شدن آن در فضای خانه می شود ؟

۲_ با توجه به تجربه ای که در منزل یکی از اقوام داشتم ، برای گرم کردن فضا ، کف خانه بسیار گرم میشود و همچنین در بعضی نقاط کف منزل نسبت به بقیه ی نقاط یک گرمای غیر قابل تحملی به وجود می آید ؟

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید