بهترین سیستم گرمایشی منزل کدام است؟ بررسی انواع آن

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

شما با مطالعه این مقاله می‌توانید بهترین سیستم گرمایشی منزل را شناسایی کنید و براساس نیازتان دست به انتخاب بهترین گزینه بزنید.

یکی از پارامترهای مهم در یک خانه که می‌تواند میزان کیفیت و آرامش خانه را مشخص کند، سیستم گرمایشی منزل است. شما به راحتی می‌توانید در یک خانه با سیستم گرمایشی مناسب، حس و حال مطلوبی را تجربه کنید. به این ترتیب فراهم کردن یک سیستم گرمایشی مناسب، به شما کمک می‌کند تا بتوانید فضایی دلپذیر تجربه نمایید. یادتان باشد که شناخت بهترین سیستم گرمایشی منزل، به شما کمک می‌کند تا بتوانید برای رفاه‌تان تصمیم گیری کنید و فضای جذابی را خلق نمایید.

در این بخش همراه ما باشید تا انواع سیستم گرمایشی منزل را بررسی کنیم و بهترین سیستم گرمایشی منزل را مشخص نماییم.

 

1. شومینه بهترین سیستم گرمایشی منزل

 شومینه بهترین سیستم گرمایشی منزل

یکی از جذاب‌ترین انواع سیستم گرمایشی در خانه‌ها، مربوط به شومینه است. شومینه به بهترین شکل ممکن می‌تواند فضای زندگی شما را مطلوب‌تر کند. انرژی مثبتی که با آتش تجربه می‌کنید، بسیار دل انگیز است. معمولا شومینه‌ها به دلیل ظاهر شیک و زیبایی که به فضا می‌بخشند، بخشی از محبوب‌ترین المان های موجود در خانه هستند. طراحی‌های مختلفی برای شومینه وجود دارد. شومینه مدرن و شومینه سنتی به بهترین شکل ممکن اجرا می‌شود. یادتان باشد که این دیزاین متناسب با استایل کلی فضای خانه انجام می‌شود. اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که یکی از مشکلات شومینه‌ها، مصرف بالای انرژی و اتلاف آن است. این مدل شومینه‌ها گاهی دود و هوای نامناسب را وارد خانه می‌کنند. هرچند در طراحی‌های جدید شومینه، همه چیز فکر شده است و می‌توانید با درک عمیق از این موضوع دست به انتخاب بزنید. شومینه‌ها به ‌صورت محدودی حرارت تولید می‌کنند و اغلب تنها یک فضای کوچک را گرم می‌کنند. این نوع از گرمایش برای نواحی مرطوب گزینه مناسبی است، چرا که در بهبود شرایط لوازم خانه نیز موثر است و رطوبت هوا را ازبین می‌برد. اما باید خطرات ایمنی را نیز مدنظر قرار داد. استفاده از شومینه‌ها ممکن است با خطرات ایمنی همراه باشد، به ویژه اگر نکات احتیاطی رعایت نشود، خطر آتش‌سوزی و ایجاد دود در فضاهای بسته وجود دارد. استفاده از شومینه نیاز به تهویه مناسب دارد تا دود و گازهای مضر به درستی از فضا خارج شوند، پس نصب و راه اندازی آن نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

اگرچه شومینه به عنوان یک عنصر زیبا کانونی در دکوراسیون داخلی مورد توجه قرار می‌گیرد، اما باید به جزییات متفاوت و پارامترهایی که از معایب و مزایا می‌گویند توجه ویژ‌ه‌ای داشته باشید.

 

2. موتورخانه بهترین سیستم گرمایشی منزل

موتورخانه بهترین سیستم گرمایشی منزل

در مورد سیستم گرمایشی موتورخانه نیز می‌توان اطلاعاتی را مدنظر قرار داد. موتورخانه یکی از انواع سیستم گرمایشی منزل است که به شما اجازه می‌دهد تا تجربه‌ای مطلوب از فضای گرم بدون دود داشته باشید. در موتورخانه فضایی را تجربه می‌کنید که آب گرم تولید می‌شود و به واحدها منتقل می‌گردد. از سوی دیگر این آب گرم با ورود به رادیاتور، فضا را دلپذیرتر می‌کند. این آب گرم به وسیله لوله وارد هر واحد می‌شود. از نظر بهره‌وری انرژی، سیستم موتورخانه می‌تواند به گزینه‌ای مقرون به صرفه تبدیل شود، زیرا از یک منبع مرکزی برای تولید گرما استفاده می‌کند و به راحتی تنظیم می‌شود. برای اجرای این نوع سیستم گرمایشی، نیاز به فضای مخصوص برای نصب موتورخانه وجود دارد که ممکن است در برخی موارد نیاز به فضای بزرگ و مجزا باشد. یکی از مشکلات ممکن در این سیستم، انتقال ناهمگون گرما به واحدها است. برخی از واحدها به دلیل مشکل در لوله کشی، ممکن است گرمای کمتری انتقال دهند. در این نوع سیستم گرمایشی، هزینه انرژی مصرفی بر اساس یک شارژ مشترک بین ساکنین تقسیم می‌شود که ممکن است در بعضی مواقع به دلیل عدم رعایت میزان مصرف امکان نارضایتی در این خصوص وجود دارد. هزینه های مربوط به نگهداری و خدمات در این حوزه بسیار چالش برانگیز است. به همین دلیل باید حتما در این خصوص هوشمندانه به تعمیرات به موقع بپردازید.

 

3. بخاری بهترین سیستم گرمایشی منزل

 بخاری بهترین سیستم گرمایشی منزل

بخاری‌ها از جمله رایج‌ترین و قدیمی‌ترین گزینه هایی هستند که به عنوان بهترین سیستم گرمایشی منزل در برخی نقاط کشور شناخته می‌شوند. بخاطری‌ها انواع مختلفی دارند. بخاری‌ها در انواع مختلفی مانند بخاری گازی و برقی یا نفتی ارائه می‌شوند. بخاری‌ها به دلیل  تبدیل مستقیم انرژی به گرما، از نظر اقتصادی  بسیار پر کاربرد هستند. برخی از مدل های این بخاری‌ها، مجهز به سیستم تشخیص کیفیت هوا هستند تا در برخی مواقع که اکسیژن دچار کاهش می‌شود، بخاری را خاموش کنند. بخاری‌ها به صورت مستقیم گرما را در فضا منتقل می‌کنند و باعث ایجاد حس گرمای یکنواخت در فضا می‌شوند. نصب و راه‌اندازی بخاری‌ها نسبت به سایر سیستم‌های گرمایشی به نسبت ساده‌تر است. همچنین هزینه تعمیر و نگهداری بخاری نسبت به برخی از وسایل گرمایشی دیگر کمتر است. با پیشرفت فناوری و گذشت زمان، ظاهر بخاری‌ها شکیل‌تر شده است و تغییرات متفاوتی در آن دیده می‌شود. بسیاری از بخاری‌ها از سیستم‌های ایمنی مدرنی برخوردار هستند که احتمال خطراتی مثل گازگرفتگی را کاهش می‌دهند. با این همه مزایا، هنگام انتخاب بخاری باید به نوع سوخت، ابعاد فضا، نیاز به تهویه و نحوه نصب دقت بالایی داشته باشید.

 

5. گرمایش از کف بهترین سیستم گرمایشی منزل

گرمایش از کف بهترین سیستم گرمایشی منزل

سیستم گرمایش از کف یک راهکار مدرن و اقتصادی برای گرم کردن فضاهای مسکونی است. هرچند اجرای این روش به شدت پر هزینه است، اما باید تلاش کنید تا سیستم گرمایش از کف را به منظور کنترل هزینه های بعدی انرژی اجرا نمایید. این سیستم گرمایشی به شدت می‌تواند فضای خانه را با هوایی مطلوب نگهداری کند. یکی از مزایای عالی این روش، تقسیم بندی گرمایش به فضا به شکلی یکسان است. یکی از مزایای اصلی سیستم گرمایش از کف، توزیع یکنواخت گرما در فضا است. چرا که گرمای تولیدی از کف به طور یکنواخت در سراسر اتاق پخش می‌شود. این سیستم فضایی را در منزل اشغال نمی‌کند و هیچ نیازی به لوله کشی در فضای عادی ندارد. شما هیچ لوله ای در این فضا مشاهده نمی‌کنید و به راحتی امکان طراحی و اجرای گرمایش از کف را تجربه خواهید کرد. برای فضاهای این چنینی باید حتما در بحث طراحی آن را پیش بینی کنید. با توزیع گرما از طریق کف، احتمال حرکت ذرات گرد و غبار در هوا کاهش می‌یابد؛ همین نکته موجب می‌شود تا ریسک بروز آلرژی برای بسیاری از افراد کاهش پیدا کند. از آنجا که این سیستم به صورت متمرکز طراحی و اجرا می‌شود، شما می‌توانید هوشمندانه اقدام کنید تا فضایی دلپذیر تجربه کنید. نصب یک سیستم گرمایش از کف نیاز به هزینه اولیه بالایی دارد که ممکن است اصلی ترین دلیل پشیمانی برخی افراد برای انتخاب این گزینه باشد. این سیستم نیازمند زمان برای گرم شدن فضا است، بنابراین اگر به دنبال گرمای فوری هستید، این سیستم ممکن است گزینه مناسبی نباشد.  در این سیستم گرمایشی منزل، ریسک زیادی بابت بروز مشکل وجود دارد. چرا که در صورت بروز مشکل یا نقص در لوله‌ها، تعمیرات هزینه بر خواهد بود و نیاز به تخریب زیادی خواهید داشت. گاهی اوقات در این مدل سیستم گرمایشی، نیاز به سیستمی هم زمان وجود دارد تا نتیجه مطلوب تری را تجربه کنید.

 

6. پکیج بهترین سیستم گرمایشی منزل

 پکیج بهترین سیستم گرمایشی منزل

سیستم پکیج به عنوان یک راه حل مدرن و عالی برای گرمایش فضاهای مختلف مدنظر قرار می‌گیرد. شما می‌توانید  در منازل و واحدهای مسکونی، از سیستم گرمایشی پکیج استفاده کنید. شما با استفاده از سیستم هوشمند موجود در این نوع سیستم گرمایشی می‌توانید از پکیج‌ استفاده کنید. در این نوع سیستم، می‌توانید کنترل و تنظیم دمایی مطلوبی را اجرایی کنید.در این سیستم گرمایشی، از آنجا که هر واحد مجهز به پکیج مخصوص به خود است، میزان مصرف انرژی کاملا مشخص است و هزینه ای به دیگر واحدها تحمیل نمی گردد. هر واحد می‌تواند دمای مورد نظر خود را مستقل از دیگر واحدها تنظیم کند، که همین موضوع این امکان را فراهم می‌کند تا هر فرد به صورت اختصاصی دمای مورد علاقه خودش را مشخص نماید. از آنجا که آب درون پکیج به صورت محلی گرم می‌شود و مستقیماً در یک حوضچه جمع‌آوری می‌شود، احتمال اسیدیته آب کاهش می‌یابد. نصب و نگهداری پکیج‌ها به طور کلی هزینه کمتری نسبت به سیستم‌های موتورخانه دارند. کافی است به صورت سالیانه یک سرویس ساده انجام دهید تا بتوانید از بهترین سیستم گرمایشی منزل استفاده کنید. اما در این میان باید معایب پکیج را شناسایی کنید. معمولا هزینه مصرف انرژی این پکیج‌ها بیشتر از گزینه‌های دیگر است.   در مقایسه با برخی از سیستم‌های گرمایشی دیگر، هزینه مصرف انرژی پکیج‌ها افزایش می‌یابد. این نوع سیستم گرمایش برای اجرا نیازمند فضایی خاص است. شما باید برای داشتن یک پکیج در فضا خانه، محیطی برای قرار گیری آن داشته باشید و این محیط در خارج از فضای خانه باشد. چرا که تهویه مناسب و عدم مسموم سازی فضا اهمیت بسیاری دارد.  

از آنجا که این سیستم بر روی دیوار نصب می‌شود، نیاز به تهویه مناسب و خدمات نگهداری دوره‌ای به شدت ضروری است.

 

7. کویل بهترین سیستم گرمایشی منزل

کویل بهترین سیستم گرمایشی منزل

احتمالا شما هم اسم فن کویل به گوش‌‌تان خورده است.  فین‌ها از صفحات متراکم فلزی تشکیل شده‌اند که کنار هم قرار می‌گیرند. جنس فین معمولاً از آلومینیوم، مس، بلوفین یا گلدفین است. به این ترتیب انتقال دما به شدت مطلوب است و شما می‌توانید با کویل یک تجربه مطلوب داشته باشید. برای اجرای این سیستم گرمایشی منزل، وجود لوله ها نیز ضروری است.  لوله‌های کویل جهت عبور گرما و انتقال حرارت به هوا استفاده می‌شوند. این لوله‌ها معمولاً از موادی مانند مس یا آلومینیوم ساخته می‌شوند. این بخش مسئول ورود حرارت به کویل است و سیال گرما از طریق کلکتور به لوله‌های کویل وارد می‌شود. به طور کل اجرای این سیستم کمی پر هزینه است و از نظر مصرف انرژی می‌تواند انتخابی نه چندان به صرفه باشد!  اما می‌توان گفت که کویل سیستم گرمایش با کیفیتی است.

 

8. چیلر بهترین بهترین سیستم گرمایشی منزل

چیلر بهترین بهترین سیستم گرمایشی منزل

چیلر یک سیستم خاص برای خنک کردن و تامین سیستم گرمایش خانه است. چیلر در دو نوع چیلر بزرگ و مینی چیلر عرضه می‌شود. از این دستگاه برای انتقال انرژی استفاده می‌شود. انتقال حرارت در چیلر به صورت یک چرخه فیزیکی به نام چرخهٔ کمپرسی ایجاد می‌شود. در این چرخه، گاز با فشار بالایی متراکم می‌شود و حرارت آن از طریق یک مبدل حرارتی به هوا یا آب منتقل می‌گردد.  در مرحله بعدی گاز به حالت مایع تبدیل می‌شود و این مایع به یک مبدل حرارتی دیگر منتقل شده و حرارت آن به آب دیگری منتقل می‌شود. در نهایت، آب سرد به سیستم‌های مختلف، مانند فن‌کویل‌ها یا هواسازها، ارسال می‌شود تا فضاها یا ماشین‌آلات را خنک کند.

 

کلام آخر

شما به راحتی می‌توانید با شناخت انواع سیستم های گرمایشی و امکان انتخاب بهترین گزینه برای آن‌ها، عملکرد مطلوبی در این راستا داشته باشید. آگاهی اصلی ترین روش برای دست یابی به نتیجه مطلوب است. شما با درک مزایا و معایب هرکدام از سیستم های گرمایشی می‌توانید نتیجه مطلوبی در انتخاب تجربه کنید.

تجربه شما از این سیستم های گرمایشی چیست؟ برای ما بنویسید.
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید