پکیج‌های زمینی و انواع آن

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

انواع مختلفی از سیستم‌های گرمایشی پکیج وجود دارد که یکی از معروفترین آن پکیج‌های زمینی است. این پکیج‌ها قابلیت گرم کردن محیط را از طریق تامین آب گرمایشی و اتصال آن به مدارهای گرمایش از کف، فن کوئل و یا رادیاتور دارند.

مدار جداگانه‌ای در این پکیج‌ها تعبیه شده که به کمک آن می‌توانند آب گرم مصرفی بهداشتی مورد نیاز را نیز تامین کنند. برخلاف پکیج‌های دیواری، پکیج‌های زمینی پاسخگوی محیط و فضای کوچک نیستند. مدل زمینی این سیستم گرمایشی زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که مدل دیواری دیگر جوابگو نیست. اصولا از پکیج زمینی در ویلاها و مکان‌های دارای متراژ بالا که نیاز به یک مقدار آب گرم اولیه است یا در موارد بسیار مهم‌تر احتیاج است گرمای بیشتری تامین و مورد استفاده قرار گیرد استفاده می‌شود. برندهای زیادی از جمله بوتان دارای خط تولید پکیج‌های زمینی است. تعمیر پکیج بوتان در تهران نیز زیر نظر خود برند و توسط کارشناسان مجرب انجام می‌گیرد.

پکیج‌های زمینی مخزن‌دار و بدون مخزن

پکیج‌های زمینی در دو نوع مخزن‌دار و بدون مخزن تولید می‌شود. تفاوت اصلی این دو نوع در وجود مخزن است. در صورتی که پکیج دارای مخزن باشد آب درون مخزن ذخیره می‌شود. تا درصورت قطع آب یا نوسانات فشار آب مشکلی برای ساکنین ایجاد نشده و در هر لحظه آب گرم در اختیار داشته باشند. مدل‌های بدون مخزن نوعی موتورخانه قدیمی هم به حساب می‌آیند. در واقع مناسب برای استفاده در فضاهایی مثل زیر زمین و پارکینگ هستند.

مزایای استفاده از پکیج‌های زمینی

پکیج‌های زمینی نیز مانند تمام موارد مشابه خود، مزیت‌هایی دارد که می‌توان با در نظر گرفتن این مزیت‌ها از آن استفاده کرد. می‌توان گفت این نوع از سیستم‌های گرمیشی برای هر واحد مسکونی یا اداری به صورت مستقل قابل استفاده است. سوخت متنوعی دارد و سازگار با محیط است. پکیج‌های زمینی راندمان حرارتی بالایی دارند و در ابعاد و ظرفیت‌های حرارتی مختلف تولید می‌شوند. یکی از از مهمترین ویژگی‌های این نوع پکیج‌ها دارا بودن کلید دوحالته برای تغییر کارکرد در فصول گرم و سرد سال است. پکیج‌های زمینی مصرف سوختشان پایین است و تعمیرپذیری بالایی دارند. حتی می‌توان گفت امروزه تعمیر پکیج در تهران به یکی از پرطرفدارترین شغل‌ها تبدیل شده است. به لوله‌کشی اضافی و انتقال آن به موتورخانه نیاز ندارند و مجهز به منبع برای تولید آب گرم و تأمین دائمی آب گرم هستند. دارا بودن قابلیت اتصال به سیستم گرمایش استخر و جکوزی نیز از دیگر مزیت‌های پکیج زمینی است.

مزایای استفاده از پکیج‌های زمینی در مقابل پکیج‌های دیواری

  • پکیج‌های زمینی راندمان حرارتی بالایی دارند و سبب کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه‌ها می‌شوند.
  • پکیج‌های زمینی به طور هم‌زمان آب گرم مورد نیاز برای مصرف و تولید هوای گرم را تأمین می‌کنند. در حالیکه در پکیج‌های دیواری پس از باز شدن شیر آب، سیستم گرمایشی قطع می‌شود.
  • پکیج‌های زمینی با گاز و گازوئیل و برق کار می‌کنند و قابل استفاده در محیط‌هایی هستند که گاز ندارند.

انواع پکیج‌های زمینی

 پکیج‌های زمینی انواع مختلفی دارند و تفاوت آن‌ها اصولا در ظرفیت حرارتی و عملکردشان است. شناخت این تفاوت‌ها به افراد در تشخیص صحیح کمک کرده و سبب خرید هرچه بهتر به نسبت نیازشان می‌شود.

پکیج‌های زمینی منبع‌دار

یکی از انواع سیستم پکیج زمینی نوع منبع‌دار آنهاست. این قابلیت به افراد کمک می‌کند که همیشه و دائما آب گرم داشته باشند. این عملکرد هم به وسیله ذخیره آب گرم در منبع این پکیج‌ها صورت می‌گیرد. فن عاملی است که آب گرم را در داخل منبع ذخیره می‌کند.

پکیج زمینی مشعل خور

این نوع از پکیج‌های زمینی اصولا در ظرفیت‌های مختفی تولید می‌شوند. از مهمترین تفاوت آنها می‌توان به جداگانه تعبیه شدن مشعل اشاره کرد. همین تعبیه جداگانه مشعل سبب شده است که پکیج‌های زمینی مشعل‌خور توانایی کار با انواع سوخت‌ها مثل گاز و گازوئیل را داشته باشد.

پکیج زمینی بدون مشعل

یکی دیگر از انواع پکیج‌های زمینی پکیج‌های بدن مشعل هستند. این نوع از پکیج‌های زمینی فرآیند تولید گرما را به کمک مشعل اتمسفریک انجام می‌دهند. مشعل اتمسفریک در قسمت داخلی پکیج تعبیه شده است. در اصل می‌توان به این نکته اشاره کرد که در این نوع از پکیج‌های زمینی نیازی به مشعل جداگانه و تعبیه آن وجود ندارد.

  • به هنگام نصب و استفاده از پکیج‌های زمینی به موارد زیر دقت کنید
  • پکیج زمینی باید در محیطی نزدیک به لوله گاز نصب شود.
  • نصب باید در محیطی قابل دسترس باشد. به گونه‌ای که در صورت نیاز به تعمیر بتوان به راحتی به اجزای مختلف آن دسترسی داشت.
  • فاصله پکیج زمینی از دودکش نباید بیشتر از 5 متر باشد. این کار سبب اختلال در خروج دود از محیط می‌شود.

روش نصب و راه‌اندازی پکیج زمینی

هر سیستم گرمایشی و سرمایشی اصول اولیه نصب و راه‌اندازی خاص و مربوط به خود را دارد که توسط برند و شرکت تولید کننده به نصاب‌ها آموزش داده می‌شود. برای نصب و راه اندازی پکیج‌های زمینی نیز به جهت رعایت اصول ایمنی و کاهش خطرات احتمالی و ایجاد امکان مانیتورینگ برای مصرف کننده مواردی باید رعایت شود. در ابتدا باید این پکیج‌ها در مکانی بدون رطوبت نصب شود. فاصله نصب از دیوار در پکیج‌های زمینی 15 سانتی‌متر بوده و استفاده از دودکش با مکش کافی برای خارج کردن محصولات حاصل از سوختن لازم و ضروری می‌باشد. باید در مسیر ورودی گاز فیلتر مناسب نصب شود. اینکار مانع از ورود ذرات ناخالص به محفظه دستگاه می‌شود. تمیزی لوله‌های شوفاژ و لوله‌های رفت و برگشت باید کنترل شود. در اصل باید نصب و راه‌اندازی توسط نمایندگی‌های مجاز برند مربوطه انجام گیرد.

سخن نهایی

همانطور که گفته شد پکیج‌ها انواع مختلفی دارند. این انواع ممکن است بر اساس نوع سوخت و یا نوع محل نصب اتنخاب شوند. پکیج‌های زمینی هم نوعی از پکیج‌ها هستند که مناسب برای محیط‌های بزرگ و فضاهای بزرگ هستند. پکیج‌های زمینی نیز انواع مختلفی دارند که با شناخت آن‌ها و شناخت فضای خود می‌توانید مناسبترین انتخاب را داشته باشید.

برچسب ها:
تعمیر پکیج
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید