معرفی 6 فضای داخلی ترکیب شده با رنگ سال 2020 آبی کلاسیک

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر عاشق رنگ آبی کلاسیک هستید و میخواهید بهترین ترکیب رنگ دکوراسیون با آبی کلاسیک را مشاهده کنید، در این مقاله همراه ما باشید.

Pantone کیست؟

پانتون یا پنتون نام شرکتی است که در سال1950 به عنوان چاپخانه در نیویورک تاسیس شد و از سال2000 روند فعالیت خود را تغییر داد. این شرکت منبع معتبر جهانی در زمینه رنگ است و امروزه دفتر مرکزی آن در شهر کارلستات در آمریکا قرار دارد. پانتون به عنوان تعیین کننده غیررسمی رنگ هر سال شهرت جهانی دارد. 

فعالیت شرکت رنگ سازی پانتون

بیش از 20 سال است که شرکت پانتون  با انتخاب رنگ سال بر توسعه محصولات و تصمیم گیری ها در صنایع مختلف از جمله: مد و فشن، دکوراسیون داخلی و مبلمان خانگی، طراحی صنعتی و هم چنین رنگ بسته بندی محصولات و طرح گرافیکی آن ها تاثیر گذاشته است. این شرکت روند جهانی رنگ را پیش بینی می کند. با شرکت های بزرگ جهانی در زمینه های مختلف همکاری میکند تا در روند طراحی خود از روانشناسی، احساسات و قدرت رنگ استفاده کنند.

شرکت پانتون

روند انتخاب رنگ برای هرسال 

روند انتخاب رنگ هر سال به این صورت است که کارشناسان رنگ شرکت پانتون برای رسیدن به تاثیرات رنگ جدید دنیا را جستجو میکنند. آن ها روند فعالیت ها در زمینه های مختلف از جمله صنعت ساخت فیلم و کارتون، مجموعه های هنری، مد و فشن، کلیه زمینه های طراحی (طراحی داخلی، طراحی مبلمان، دکوراسیون داخلی، طراحی نما و...)، شیوه های زندگی، سبک های بازی، شرایط اقتصادی و اجتماعی را تحلیل میکنند. هم چنین ممکن است این تاثیرات ناشی از فن آوری های جدید، مواد و مصالح، بافت ها باشد در واقع جلوه هایی که رنگ را تحت تاثیر قرار می دهد.

فعالیت شرکت پانتون

رنگ آبی کلاسیک سال 2020

شرکت رنگ آمیزی پانتون در 4 دسامبر (13ذر) رنگ آبی کلاسیک (PANTONE 19-4052 Classic Blue) را که بین دو رنگ سرمه ای و آبی کاربنی قرار دارد را به عنوان رنگ سال 2020 معرفی کرد. 

به گفته شرکت پانتون: امسال، سالی است که ما نیازمند بدست آوردن ایمان، اعتمادبه نفس و آرامش هستیم. این نیازها را از رنگ آبی کلاسیک خواهیم یافت. انتخاب این رنگ به معنای بازگشت به گذشته و مشکلات جهانی نیست  بلکه نشان دهنده زندگی دوباره است. 

لوری پرسمان، معاون شرکت پانتون گفته است: این رنگ پر از آرامش و اعتماد به نفس است که میتوان با اطمینان با آن ارتباط برقرار کرد و این رنگ تمرکز را افزایش میدهد و این موضوع در روند پیشرفت فناوری تاثیرگذار است.

همچنین لاتریس آیزمن، مدیراجرایی شرکت پانتون گفته است: رنگ آبی کلاسیک ما را به عمیق تر اندیشیدن تشویق میکند. و ایشان هم گفته اند این رنگ، رنگی است که همیشه می توانیم به آن اعتماد کنیم.

رنگ آبی کلاسیک، رنگ سال

پالت رنگی برای رنگ آبی کلاسیک سال 2020

شرکت ادوب، پالت رنگی را برای ست کردن با رنگ های مختلف پیشنهاد می دهد. تصویر زیر پالت رنگی برای ست کردن با رنگ آبی کلاسیک است. در هر ردیف، رنگ وسط رنگ آبی کلاسیک است و سایر رنگ ها، رنگ های پیشنهادی است. 

پالت رنگ آبی کلاسیک

معرفی 6 فضای داخلی ترکیب شده با رنگ آبی کلاسیک سال 2020

  • طراحی خانه Roksanda Ilincic در لندن، توسط استودیوی RA

استفاده از رنگ آبی کلاسیک برای باکس پله، که به گونه ای طراحی شده است که شامل: پله، دیوارهایی با شیارهای عمودی و قفسه کتاب است. هدف از طراحی این باکس پله: (طراحی مجسمه ای در مرکز یک گالری) است.

استفاده از رنگ آبی کلاسیک در بازسازی خانه

  • طراحی کافه و نانوایی  Breadway  در اوکراین، توسط طراحان: Lera Brumina و Artem Trigubchak

در طراحی این کافه و نانوایی از دو رنگ آبی کلاسیک و رنگ مرجانی زنده، رنگ سال های 2019 و 2020 بهره برده است. از رنگ مرجانی در پیشخوان و از رنگ آبی کلاسیک در دیوار پشت آن استفاده کرده که تضاد پر قدرتی ایجاد کرده است.

استفاده از رنگ آبی کلاسیک در کافه

  • طراحی آپارتمان G در پاریس، توسط Anne-Laure Dubois

این خانه برای یک زوج با سه فرزند است که طراح آن سعی کرده است ساختار اصلی آپارتمان را دست نخورده باقی نگه دارد و سعی کند با تغییراتی کیفیت نور و انسجام بین فضا ها را تقویت کند. یکی از آن تغییرات استفاده از رنگ آبی کلاسیک  بصورت لکه های رنگی و تابلوهای رنگی در دیوارهای اتاق ها و راهرو ها و همچنین پیشخوان آشپزخانه است. معمار این طرح گفته است: این کار باعث شده با حفظ عملکرد فضاها رابطه ی بین فضاها قوی تر شود.

طراحی ساختمان در پاریس

  • طراحی سالن ناخن Color Camp در آمریکا، توسط J Byron-H

طراح این سالن سعی کرده است با استفاده از رنگ آبی کلاسیک، فلز، بتن و... سبکی صنعتی را در فضا ایجاد کند.

طراحی سالن ناخن با رنگ آبی کلاسیک

  • طراحی خانه ای در پورتو، توسط استودیوی Fala

طراحی آپارتمان

  • طراحی خانه Ridgewood Row در نیویورک، توسط White Arrow

استفاده از رنگ آبی کلاسیک در کابینت ها آشپزخانه و کوسن مبلمان نشیمن در کنار رنگ سفید و طلایی

طراحی خانه با رنگ آبی کلاسیک در نیویورک

 

منبع: www.dezeen.com

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید