مراحل طراحی ویلا در چند قدم ساده

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در همه خانه‌ها و ویلا وسایلی هستند که باید آن‌ها در یک مکان مناسب برای ذخیره کردن و نگه داری قرار داد.

یک طراحی ویلا و خانه خوب تمام جنبه‌های داخلی و خارجی ساختمان را در نظر می‌گیرد از ویژگی‌های هر بخش، عملکرد حرارتی، پلان طبقه، متریال تا تکمیل، فناوری‌ها، لوازم خانگی و چشم انداز آن ویلا. استفاده از یک طراحی عالی معمولاً ارزش سرمایه گذاری را دارد. توجه به طراحی خوب، نتایج با کیفیت بهتر و روند ساخت و ساز روان‌تر را تضمین می‌کند. یک طراح با دانش و تجربه در طراحی ویلا می‌تواند این نوید را به شما بدهد که ویلای شما با کیفیت و با دوام خواهد بود. شما می‌توانید از یک معمار یا یک طراح برای طراحی خانه خود استفاده کنید. در ادامه نکاتی را به شما در طراحی ویلا کمک می‌کند را بیان می‌کنیم.

مراحل طراحی ویلا

برای طراحی یک ویلای مناسب و باب سلیقه خود کافی است مراحل طراحی را در نظر گرفته و در کنار آن از متخصصان آن حرفه نیز کمک بگیرید. در ادامه با ما همراه باشید تا مراحل طراحی ویلا را بیان کنیم.

  • رنگ فضای داخلی

در انتخاب رنگ فضای داخلی ویلا باید به سبک ویلا نیز دقت کرد و رنگی که برای فضای داخلی انتخاب می‌کنیم با رنگ فضای خارجی نیز باید تطابق داشته باشد. به همین دلیل بسیاری از افراد برای رسیدن به این هماهنگی و تطابق استفاده از رنگ‌های روشن و خنثی را ترجیح می‌دهند. اکثر طراحان رنگ‌های مانند سفید، طوسی، کر م و... را ترجیح می‌دهند اما استفاده از این رنگ‌ها اجباری نبوده و می‌توان متناسب ا سلیقه و قضای خانه از رنگ‌های دیگر نیز استفاده کرد. در حال حاضر بسیاری از افراد استفاده از رنگ آبی ر ا برای اتاق خواب می‌پسندند.

 

 

 

  • نور پردازی

در این مرحله از کار باید در نظر گرفت که هر قسمت از ویلا به کدام مدل نور (نورپردازی تاکیدی، کاری و عمومی) نیاز دارد. این مسئله را برای تمام قسمت‌های ویلا باید لحاظ کرد. در این مرحله حتی تعداد و محل نصب چراغ‌های حیاط، مکان چراغ‌های ورودی و خروجی، مدل چراغ سرد و نمای ساختمان، چراغ‌‌های دیواری برای نما و دیگر قسمت‌ها و... نیز مشخص شود. همه این امور با توجه به موقعیت مکانی که ویلا در آن ساخته می‌شود سنجیده و مشخص می‌شود.

  • فضای انباری یا ذخیره سازی

ویلاهای شیک و مدرن هم از این قاعده مستثنا نیستند و به مکانی برای ذخیره سازی مواد غذایی، وسایل متفرقه مانند وسایل باغبانی و... نیاز دارند. این فضاها در نگاه اول مهم به نظر نمی‌رسند اما برای صاحبان ویلاها از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا آن‌ها را از دست چیزهای متفرقه که هیچ جایی برای آن ‌نمی‌توان در نظر گرفت نجات می‌دهد.

  • بافت و الگو

یکی دیگر از بخش‌های مهم در زمینه خدمات طراحی ویلا به ویژه در ویلاهای سیک و مدرن در نظر گرفتن بافت و الگوی طراحی است. بافت و الگوی نمای داخلی و خارجی ویلا باید با هم هماهنگ باشد و سبک و فرم یکسانی داشته باشد. به همین علت تمام متریال‌ها برای ساخت ویلا از متریال کف و دیوار ساختمان، دیوار گرفته تا محل قرار گیری اشیای تزئینی باید مطابق با بافت و الگوی ساختمان باشد.

 

 

 

  • پنجره ویلا

یکی از بخش‌های مهم در نمای بیرونی ویلاها پنجره‌ها هستند. شرایط نصب و راه اندازی پنجره‌های امروزی به نسبت گذشته بسیار متفاوت بوده و عموما از پنجره‌های دو یا چند جداره با فریم یا قاب‌های آلومینیومی استفاده می‌کنند که باید در طراحی به آن توجه کرد. مطلب دیگری که باید در این زمینه به آن دقت کرد تعداد پنجره‌ها، شمالی و جنوبی بودن پنجره‌ها، محل نصب و مواردی از این قبیل دقت کرد. حتی در این زمیتنه نوع ویلا  و پنجره‌های سر تاسری که معروف به ویلاهای شیشه‌ای نیز هستند باید توجه کرد.

بررسی برخی از استاندارهای طراحی ویلا

در طراحی ویلا باید یکسری اصول و استاندارد را رعایت که این استانداردها عبارت‌اند از:

  • توجه به مسیر حرکت باد
  • عایق کاری ساختمان
  • نورگیر
  • میزان و جهت بارندگی

انواع سبک‌های طراحی ویلا

در طراحی ویلا سبک‌های متفاوتی وجود دارد که این سبک‌ها عبارت‌اند از:

  • سبک کلاسیک
  • سبک مدرن
  • سبک پست مدرن
  • سبک رومی
  • سبک روستیک
  • سبک سنتی یا ایرانی

آنچه در این مطلب خوانید تنها قسمتی از نکات مهم در طراحی ویلا است که باید به آ توجه کنید تا خروجی کار شما چیزی باب طبع کارفرمایان باشد. در طراحی ویلا به غیر از وارد ذکر شده حتما به طراحی بخش‌های مانند: پلکان، حمام، آشپزخانه و... نیز دقت کنید.

https://aadarch.com/

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید