باکس بتنی، از تولید تا فروش باکس بتنی در تهران

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

در این مقاله به بررسی باکس بتنی پرداخته‌ایم.

باکس بتنی به قطعات پیش ساخته گفته می‌شود که به صورت مکعبی بوده و از بتن مسلح (با فولاد تقویت شده) ساخته شده‌اند.

 

باکس بتنی

 باکس پیش ساخته بتنی به دلیل ماهیت ساختاری آن‌ها به عنوان راهکاری سریع و به صرفه در پروژه‌ای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. از باکس پیش ساخته در مواردی همچون انتقال آب و یه به عنوان پل اشتفاده می‌شود. این محصول به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که شامل موارد زیر هستند:

  • آبرو
  • تاسیساتی
  • ماشین رو
  • نفر رو

استفاده از بتن پیش ساخته از لحاظ زمانی و هزینه توجیه پذیر است.

 

بتن

 

 

ابعاد و ظاهر باکس بتنی پیش ساخته

باکس پیش‌ ساخته بتنی از جمله ابداعات مهندسی است که با تنوع و اشکال متنوعی طراحی و تولید شده است. با توجه به تنوع بالای این باکس‌ها کاربرهای وسیعی برای آن‌ها وجود دارد. قالب باکس عموما به شکل مستطیل است منتها برای امور مختلف ساخت تونل، محل‌های ذخیره سازی و سیستم‌های انتقال موارد، ایده‌آل هستند. برخی دیگر از انواع باکس بتنی با سه سطح بتن تولید می‌شوند که برای جداول کنار خیابانی و یا برای ساخت کانال‌های روباز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ویژگی‌های باکس بتنی پیش ساخته

از این باکس به دلیل استحکام بالا در پروژه‌های ساخت و ساز متعددی استفاده می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های باکس پیش ‌ساخته بتنی می‌توان به موارد زیر توجه کرد:

  • قابلیت ساخت در تمامی ابعاد مورد نیاز
  • کیفیت بالا به دلیل ساخت در کارگاه‌های مجهز و استاندارد
  • سرعت بالا در ساخت و نصب
  • طول عمر بالا به دلیل استحکام در ساخت
مواد و اتصالات مورد نیاز در ساخت بتن پیش ساخته

اتصالات باکس بتنی به صورت زبانی و شیاری هستند و با ترکیب مفصل ماستیک، واشرهای ماستیک یا بوتیل یا ملات تولید می‌شوند. در شرایط ضروری می‌توان از به صورت سلولی چند بتن را کنار هم قرار داد تا مقاومت آن افزایش پیدا کند. باکس پیش ساخته از مواد طبیعی و خام استفاده می‌شوند که هیچ گونه ترکیب آلی و غیر فرار در آن‌ها استفاده نشده.

 این محصولات به طور عمومی با محیط زیست سازگار هستند و مقاومت بالایی جهت استفاده در سیستم‌های زهکشی فاضلاب، طوفان، آب و برق و .... مورد استفاده قرار می‌گیرند. باکس‌های بتنی عموما از استانداردهای بالایی برخوردارند و با دقت در طرح اختلاط بتن و با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و آب و هوایی و همچنین بار و تنش‌های وارده بر سازه می‌توان دوام و پایداری محصولات از جمله باکس بتنی پیش ساخته را افزایش داد.

 

بتن

 

کاربرد باکس پیش ‌ساخته بتنی

با توجه به طیف وسیع باکس‌های بتنی موجود، کاربردهای فراوانی برای این محصول وجود دارد. از جمله کاربردهای آن می‌توان یه تخلیه طوفان، عبور جویبارها، سیستم‌های فاضلاب، تونل‌های آب و برق، آبریزهای بزرگراه‌ها و راه آهن، محل عبور دام، گذرگاه افراد پیاده در زیر بزارگراه‌ها، تونل‌های تاسیسات شهری ، سیستم‌های شارژ آب زیر زمینی، پل‌های بزرگراه‌ها با دهانه کوچک و موارد دیگر اشاره کرد.

به طور خلاصه کاربرد باکس بتنی پیش ساخته در موارد زیر است:

  • ساخت پل
  • انتقال آب در حجم بالا
  • سازه انتقال فاضلاب
  • سازه زهکشی
  • ساخت تونل
  • تاسیس روگذر و زیرگذر

 

مزایای باکس بتنی پیش ساخته

می‌توان نصب آسان و مقاومت بالا را از مزیت‌های اصلی باکس بتنی پیش ساخته دانست. البته نوع طراحی آن‌ها با توجه به محل نصب متفاوت است و در کارخانه قابل سفارشی سازی هستند. اگر خریدار فصد داشته باشد در محل انجام پروژه نسبت به تولید باکس بتنی اقدام کند زمان، هزینه و شرایط اقلیمی مناسب مورد نساز است در حالی که می‌توان به خرید باکس بتنی پیش ساخته مورد نیاز از تامین کنندگان معتبر این موضوع را برطرف کرد.

کارینا بتن ایرانسان با استفاده از مواد اولیه مناسب توانسته نسبت به تولید بتن پیش ساخته باکیفیت اقدام کرده و با فروش آن‌ها سهم مناسبی از بازار کسب کند. کاربران می‌توانند با سفارش محصول مورد نظر از خرید بتن پیش ساخته مورد نظرشان اطمینان حاصل کنند.

برخی از مزایای بتن پیش ساخته به شرح زیر هستند:

  • سرعت انجام پروژه‌ها بالاتر می‌رود زیرا در تعداد انبوه قابل سفارش هستند.
  • هزینه‌ها به دلیل صرفه جویی در استفاده از مصالح مورد نیاز کاهش می‌یابد.
  • حمل و نصب باکس‌های پیش ساخته بسیار آسان است.
  • آلودگی صوتی در محل احداث پروژه کاهش می‌باید.
  • بتن‌های پیش ساخته استحکام بالایی دارند.
  • در برابر حرارت مقاومت بالایی داشته امنیت هنگام احداث را فراهم می‌کنند.

باکس پیش ‌ساخته بتنی یک نوع سازه است که قبلاً با اصول و روش‌های مهندسی طراحی‌شده است و برای کارهای ساخت‌وساز و عمرانی از آن استفاده می‌شود. این سازه از ترکیب فولاد و بتن تشکیل‌شده است و مقاومت بسیار بالایی دارد. به همین دلیل امروزه کاربرد باکس بتنی پیش‌ساخته به‌سرعت در حال گسترش است.

در پروژه‌هایی که نیاز به خرید باکس بتنی احساس می‌شود، لازم است قبل از اینکه دست به خرید این سازه‌ها بزنیم با برخی از ویژگی‌های آن‌ها آشنا شویم. شناخت کافی از این سازه‌ها و نحوه صحیح به کاربردن آن‌ها به ما کمک می‌کند که یک پروژه موفق داشته باشیم.

انواع مختلف باکس پیش ‌ساخته بتنی

وقتی صحبت از انواع مختلف باکس می‌شود، فوراً ظاهر این سازه‌ها در ذ‌هن ما تصور می‌شود. ازلحاظ شکل ظاهری این سازه‌ها بیشتر به‌صورت استوانه‌ای شکل و مکعبی شکل در بازار موجود هستند.

اگر ازلحاظ کاربرد آن‌ها را دسته‌بندی کنیم، به دودسته تقسیم می‌شوند.:

  • ترافیکی
  • غیر ترافیکی

هرکدام از این انواع باکس پیش‌ساخته بتنی کاربرد متفاوتی دارند و در پروژه‌های مختلف از آن‌ها به شیوه‌ای جداگانه بهره می‌برند؛ که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

کاربرد باکس پیش‌ساخته بتنی ترافیکی

این نوع سازه‌های بتنی پیش ساخته بیشتر در پروژه‌های راه‌سازی و حمل‌ونقل مورداستفاده قرار می‌گیرند. امروزه اغلب جاده‌ها مخصوصاً جاده‌های پرترافیک از این نوع سازه‌ها در زیرساخت خود استفاده می‌کنند.

کاربرد باکس پیش‌ساخته بتنی غیر ترافیکی

این نوع باکس‌های بتنی بیشتر مصارف عمومی دارند و می‌توانند در انواع پروژه‌های عمرانی و ساخت‌وساز از آن‌ها استفاده شود. ازجمله مهم‌ترین کاربردهای این نوع سازه‌ها عبارت‌اند از:

  1. ساخت پل‌های کوچک
  2. پروژه‌های آب و فاضلاب
  3. استفاده در احداث چاه
  4. پروژه‌های انتقال آب
  5. و...
 
نتیجه‌گیری

بهترین راه برای خرید باکس پیش ساخته بتنی مراجعه به وب سایت کارینابتن ایرانیان می‌باشد جدا از این، برای اینکه بتوانیم یک نوع باکس خوب و ایده آل برای پروژه خود بخریم لازم است ابتدا با انواع این سازه‌های آماده آشنا شویم و کاربرد هرکدام یک از آن‌ها را بدانیم. بعدازآن می‌توانیم که شرایط لازم را برای نصب این باکس‌های پیش ساخته بتنی فراهم کنیم و طبق اصول و به‌صورت مهندسی‌شده از آن‌ها استفاده کنیم. 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید