برای خرید کتاب کمک درسی به چه نکاتی توجه کنید؟ معرفی کتاب زبان جامع مبتکران؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

در این مقاله به بررسی نکاتی برای خرید کتاب کمک درسی پرداخته‌ایم.

داوطلبان کنکوری برای موفقیت بهتر است که از کتاب های کمک درسی استفاده کنند البته کتاب درسی باید در اولویت و به عنوان منبع اصلی باشد .

انتشارت مختلفی در زمینه ی چاپ و نشر این گونه کتاب ها فعالیت می کنند اما شما باید بهترین انتشارات را پیدا کنید و سپس اقدام به خرید کتاب کمک درسی نمایید.

 

کتاب کمک درسی باید مناسب با نیاز شما باشد

اگر دانش آموزان در کلاس های کنکور شرکت کرده اند و موجب تقویت مهارت های آنان شده است دیگر نیازی نیست که کتاب های کمک درسی را بخوانند که دارای درسنامه های جامع هستند زیرا موجب اتلاف وقت دانش آموز می شود. بهتر است به دنبال منبعی باشند که تست های قوی داشته باشد.

اگر دانش آموزی در درسی ضعف دارد هم باید کتاب کمک درسی انتخاب کند که دارای پاسخنامه ی کاملی باشد و کتاب های انتشارات گوناکون را با هم مقایسه کند تا بهترین منبع را انتخاب کند.

 

توجه به تعداد تست های کتاب کمک درسی

برخی از کتاب های کمک درسی آنقدر تست دارند که داوطلب وقت نمی کند به همه ی آن ها پاسخ دهد و انرژی او گرفته می شود. پس منبعی را انتخاب کنید که تست های آن سطح بالا باشد و هم این که درسنامه ی کاملی داشته باشد که داوطلب وقت و حوصله ی لازم را برای مطالعه ی آن ها داشته باشد .

 

تست ها را علامت دار کنید

داوطلبان تست هایی را که نمی توانند پاسخ دهند بهتر است علامت بزنند و سوالات دیگر را پاسخ دهند و در دور بعدی به سراغ تست های علامت دار بروند.

 

یک منبع انتخاب کنید

داوطلبان بهتر است یک منبع معتبر برای هر درسی انتخاب کنند و از چند منبعی خودداری کنند زیرا چند منبعی موجب سردرگمی داوطلبان می شود و ذهن داوطلب خسته شده و نمی تواند منابع را به پایان برساند.

 

کتاب کمک درسی

 

به نوع سوالات توجه کنید 

منبعی که داوطلبان تهیه می کنند باید تمامی سوالات کنکور سراسری را پوشش دهد زیرا منبع مورد نظر باید سوالات کنکور باشد و بیشتر سوالات مشابه کنکور را مطالعه کنند. منابعی که به صورت گروهی تالیف می شود بهتر است به دلیل این که موجب بالا رفتن عملکرد آن ها می شود.

 

معرفی کتاب زبان جامع مبتکران

کتاب کمک درسی

 

این کتاب نوشته ی روزبه شهلایی مقدم و شهاب اناری است که در 378 صفحه تالیف شده است . این کتاب دربرگیرنده ی مطالب درسی پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم است. تعداد تست های کتاب جامع مبتکران 2168 است.

درسنامه ی این کتاب به لحن روان و ساده نوشته شده است. توضیحات هر بخشی با استفاده از جدول ها و مثال ها بیان شده است. همه ی بخش های گوناگون همچون گرامر ،کلوز تست ، درک مطلب ، واژگان به صورت کامل توضیح داده شده است.

همچنین این کتاب دارای یک واژه نامه ی رایگان جیبی است که 175 صفحه دارد که تمامی واژگان پایه های هفتم تا دوازدهم را شامل می شود که هر لغت با تلفظ و معنی قرار گرفته است.

در بخش درسنامه نکاتی با عنوان نکات تکمیلی نیز قرار دارد که مطالب مهم کنکوری را بیان کرده است که برای دانش آموزان قوی مناسب است. در پایان بخش درسنامه بخشی به عنوان جمع بندی قرار دارد که دانش آموزان می توانند در زمان کوتاه مطالب بیان شده را مرور کنند.

 

تست های این کتاب به 4 بخش تقسیم می شوند

 

تست های سطح یک

سوالات این بخش از مطالب پایه هستند که تمامی دانش آموزان از سطح ضعیف تا قوی می توانند از این بخش استفاده کنند.

 

تست های حاشیه ای

این تست ها بعد از تست های سطح یک قرار گرفته اند که داوطلبان با پاسخ دادن به آن ها می توانند دامنه ی واژگان خود را گسترش دهند.

 

تست های نوادگان شکسپیر

سوالات این بخش نکات عمیق تر و سطح بالاتری دارد که داوطلبان قوی می توانند از این بخش استفاده کنند.

 

تست های مروری

در این قسمت از لغات و گرامر درس های قبل سوالاتی طراحی شده است که هدف آن مرور مطالب قبلی برای داوطلبان است.

تست های دشوار این کتاب به زبان ساده و قابل فهم بیان شده تا داوطلبان استرسی برای پاسخ دادن به آن ها نداشته باشند.

این کتاب دارای پاسخنامه ی تشریحی نیز می باشد که تمامی گزینه ها مورد بررسی قرار گرفته است و علت نادرست بودن سایر گزینه ها هم مورد بررسی قرار گرفته است.

 

آزمون های جامع 

در پایان هر فصلی یک آزمون جامع قرار دارد که تعداد 25 سوال دارد که مشابه با سوالات کنکور است و زمان پاسخ دادن به آن ها 20 دقیقه است. هدف از تالیف این سوال ها آشنایی با سوالات کنکور و فضای کنکور است .

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید