معرفی کتاب های کمک درسی دین و زندگی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

خرید کتاب کمک درسی یکی از مهم ترین انتخاب هایی است که دانش آموزان باید انجام دهند. در اینجا شما را در انتخاب بهترین کمک درسی راهنمایی میکنیم.

یکی از مشکلاتی که همیشه دانش آموزان با آن روبرو هستند موکول کردن درس ها برای شب امتحان است. اما برخی افراد در شب امتحان با مطالعه ی مطالب نمره ی قابل قبولی در امتحان کسب می کنند.

یکی از بهترین راه هایی که کمک زیادی به دانش آموزان در این شرایط می کند خرید کتاب کمک درسی و استفاده از آن هاست. اگر شما از این دسته افراد هستید بهتر است در شب امتحان کتاب درسی را کنار بگذارید و به دنبال منبعی باشید تا نکات و مطالب مهم را به شما آموزش دهد.

در این شرایط بهتر است به سراغ کتاب های کمک درسی بروید زیرا دارای درسنامه های کاملی هستند که شما با مطالعه ی آن می توانید نکات مهم را فرا بگیرید.

معرفی چند کتاب کمک درسی دین و زندگی

دین و زندگی جامع تست خیلی سبز :

این کتاب نوشته ی زهرا سمیعی عارف است که در 532 صفحه تهیه شده است که دو جلد دارد ، جلد اول شامل درسنامه و تست ها و جلد دوم شامل پاسخنامه ی تشریحی است. جلد اول 488 صفحه و 2336 تست دارد و جلد دوم 140 صفحه دارد.

این کتاب مطالب سه پایه ی دهم ، یازدهم و دوازدهم را پوشش می دهد.

درسنامه ی کتاب به زبان ساده و قابل فهم بیان شده است. حجم درسنامه زیاد است اما به صورت کامل مفاهیم توضیح داده شده است. تمامی نکات ترکیبی و نکات متن درسی در این بخش بیان شده است.

دانش آموزان با مطالعه ی کامل درسنامه و تسلط بر مطالب آن می توانند به سوالات کنکور سراسری و آزمون های آزمایشی پاسخ دهند. همه ی دانش آموزان با هر سطحی که باشند می توانند از درسنامه ی این کتاب استفاده کنند.

هم چنین دانش آموزان ضعیف با مطالعه ی درسنامه می توانند سطح خود را بالا ببرند. از ویژگی های مثبت کتاب توضیحات کامل ، درسنامه ی ساده و نکات ترکیبی است.

تست های کتاب متناسب با چینش کتاب است که بعد از هر درسنامه تست های مربوط به آن قرار گرفته است.

تست های کتاب در دو بخش تست های کنکور و تست های تالیفی قرار گرفته اند. تست های کتاب منطبق بر کنکور سراسری است و خارج از آن طراحی نشده است. تست های کتاب برای تمامی دانش آموزان با هر سطحی مناسب است.

دانش آموزان برای عملکرد بهتر ابتدا باید بر درسنامه مسلط شوند سپس به سراغ تست ها بروند.

وجود تست های تالیفی مفهومی و نکته دار نیز از ویژگی های مثبت این کتاب می باشد.

پاسخنامه ی تشریحی هم در جلد دوم قرار دارد که به صورت کامل به توضیح گزینه ها پرداخته است. هم چنین در این بخش نکاتی از درسنامه نیز بیان شده که دانش آموز هم به پاسخ سوال و هم چنین به نکات دست می یابد.

دین و زندگی دوازدهم سفیر خرد :

این کتاب نوشته ی مسلم بهمن آبادی است که در 338 صفحه گرد آوری شده است و دارای 1265 تست می باشد. هدف از تالیف این کتاب آمادگی دانش آموزان برای آزمون های آزمایشی و کنکور سراسری است.

حجم درسنامه ی کتاب مناسب است و به زبان ساده نگارش شده است. درسنامه ی این کتاب به صورت نمودار درختی بیان شده است. درسنامه طوری نوشته شده که برای همه ی دانش آموزان با هر سطحی مناسب است.

در این بخش کلمات مهم و کلیدی با رنگ آبی مشخص شده است که دانش آموزان بدانند بر چه کلماتی متمرکز شوند.

دین و زندگی جزو درس های حفظی و سنگین برای دانش آموزان به شمار می رود به همین دلیل استفاده از نمودار درختی در این کتاب یک سری کلید واژه ها را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد که مطالعه ی مطالب سنگین برای آن ها راحت می شود.

بخش آیات و روایات :

در کتاب دینی سفیر خرد به بخش آیات و روایات توجه ویژه ای شده است، آیات و روایات به زبان ساده بیان شده است. یکی از ویژگی های مثبت این کتاب آوردن سوالات مفهومی است که مفاهیم آیات را بررسی می کند.

تست های این کتاب به چهار بخش تقسیم می شوند :

تست های تالیفی :

در انتهای درسنامه سوالات تالیفی و خط به خط قرار گرفته است. یک نکته ی جالب در مورد کتاب این است که در کنکور سراسری سال 1399 تعداد زیادی از سوالات عینا از سوالات تالیفی این کتاب مطرح شده بود.

تست های ترکیبی :

برای آشنایی دانش آموزان با سوالات گوناگون سوالات ترکیبی مطرح شده است.

سوالات آزمایشی :

در این قسمت سوالات مهم آزمون های آزمایشی قلم چی آورده شده تا دانش آموزان با این نوع سوالات آشنا شوند و نکات مفهومی این سوالات را درک کنند.

تست های کنکور سراسری :

سوالات کنکور سراسری داخل و خارج از کشور در این بخش بیان شده است تا دانش آموزان با این نوع سوالات آشنا شوند.

این کتاب دارای پاسخنامه ی تشریحی هم می باشد که هر جا نیاز بوده علت نادرست بودن سایر گزینه ها مورد بررسی قرار گرفته است.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله