مهمترین نکات انتخاب شیشه بالکن

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵
دسته ها:

در این مقاله به معرفی مهمترین نکات برای انتخاب شیشه بالکن پرداخته‌ایم.

در سال های گذشته بالکن شیشه ای  ریلی بسیار محبوب شده است. این محبوبیت دلیل های بسیاری دارد از جمله این دلایل زیباتر کردن دو چندان نمای بیرونی ساختمان ها و افزایش فضای مفید و کارا به متراژ منزل و به دنبال آن اضافه شدن ارزش و قیمت ملک و ساختمان می باشد. با شیشه بالكن  می توان از هر چهار فصل سال در بالکن ها لذت برد و بهره گرفت به خصوص در فصل های سرد سال.

 

وجود شیشه بالکن چه تاثیری دارد؟

شیشه بالكن مثل پنجره های دو جداره و یا UPVC کارایی و درزگیری لازم را داشته و از لحاظ زیبایی نیز خیلی بیشتر از سطح توقعات مشتریان را برآورده می سازد. زمانی  که شیشه ها در حالت بسته می باشند به راحتی و بدون هیچ مانع دیدی قادرید از مناظر و ویوی بالکن بهره ببرید و همچنین زیبایی ظاهری و نمای ساختمان نیز حفظ شده و زیباتر هم خواهد شد. ضمن آنکه یک جلوه زیبای پانورامیک و کامل نیز از داخل بالکن برای تماشای مناظر بیرون برای شما فراهم است.

 

شیشه بالکن و محافظت از سرما

بالكن شیشه ای در فصل های سرد سال شما را از سرمای گزنده بیرون محفوظ نگه داشته و هر زمان هم که بخواهید با مکانیسمی ساده و آسان می توانید شیشه ها را باز کنید. بدین ترتیب جهت تهویه و دریافت هوای تازه و پاک مشکلی نخواهید داشت. در ضمن جام بالكن سیستمی کارا و مفید و عایق در برابر سر و صدا و سرما و گرما است.

در سالهای گذشته و با توجه به ممنوعیت کشیدن سیگار و قلیان در فضاهای بسته عمومی بخصوص در رستوران ها ، کافه ها و سایر اماکن عمومی پنجره های ثابت می توانند با شیشه های جمع شونده بالکنی تعویض شده و این امکان را به مشتریان و صاحبان مشاغل  بدهند که در داخل این مکان ها همانند فضای باز به استعمال دخانیات پرداخته و بعبارت دیگر لذت هوای آزاد را در مکان بسته تجربه کنند.

در فصل های سرد و زمستانی با کمک بالکن شیشه ای، گرمایش محیط براحتی صورت می گیرد، ضمن آنکه با گرم تر شدن هوا و رسیدن فصول تابستانی ، با باز شدن و کنار جمع شدن شیشه ها، لذت هوای آزاد و پاک برای مشتریان ارمغان داده می شود. به دلیل جمع شدن آکاردئونی مانند شیشه ها در سیستم جام بالکن و جمع شدن شان در یک نقطه، محیطی زیبا و کاربردی برای مشتریان فراهم می شود.

 

مقاوت شیشه بالکن ها 

شیشه های سکوریت و نشکن به ضخامت 8mm که در این سیستم بکار می روند توانایی مقاومت در برابر بادهایی با سرعت بیش از 150km در ساعت را نیز دارا هستند. در قسمت هایی که دو لنگه شیشه به یکدیگر متصل می شوند با درزگیر های پلاستیکی سیلیکونی و یا درزگیر آلومینیومی دارای پرزهای مویی ایزوله می شوند تا ضمن درزگیری کامل از نفوذ گرد و خاک، آب باران و یا دیگر عامل های خارجی به داخل بالکن جلوگیری کند. ضمن اینکه شیشه سکوریتی در صورتیکه احیانا بشکند به قطعات ریز خرد می شود که در این حالت نیز به محیط اطراف و انسان آسیبی وارد نمی شود. همچنین می توانید از تنوع رنگ در پروفیل های آلومینیومی (سفید کوره ای ، سیلور ، شامپاینی ، طلایی ، سوپر بلک و طرح چوب سوپر لوکس) و نیز در شیشه ها از رنگ های سفید شفاف ، برنزی ، دودی و یا رفلکس جیوه ای با توجه به سلایق متفاوت خود بهره مند شوید.

صنعت شیشه بالکن حدود دهه 80 قرن بیستم میلادی از کشور فنلاند آغاز شد و به مرور به دیگر کشورها نیز بسط و توسعه یافت. این سیستم در دهه 80 قرن حاضر خورشیدی وارد ایران گشت. سیستم های اولیه و قدیمی ریلی بصورت تک ریلی بودند که حرکت و استفاده از آن نسبتا سخت و سنگین و دشوار بود و کارایی لازم را نداشت اما به سبب ارزان بودن قیمت هنوز هم از سوی برخی مشتریان مورد استفاده  قرار می گیرد. اما در نسل های جدید بالکن شیشه ای که به بازار آمده از مکانیسم پانل های کشویی و ریلی استفاده شده است که کارا تر ، روان تر و کاربردی تر از سیستم های قدیمی هستند.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید