کدام نوع سقف کاذب را انتخاب کنیم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

ما در این مقاله به معرفی انواع سقف کاذب پرداخته‌ایم.

همان طور که شما عزیزان هم می دانید سقف کاذب در واقع سقفی است که به سقف اصلی متصل می شود و وزن مناسبی دارد یعنی خیلی سنگین نیست، سقف کاذب برای زیبا تر نشان دادن خانه و هم چنین مخفی نمودن سیم های برق کشی به کار می رود از این رو به تازگی باب شده که در اکثر خانه های نو ساز از سقف کاذب استفاده می کنند، البته قیمت بالایی هم ندارد. اگر شما هم قصد زیبا سازی خانه با طراحی سقف را دارید ما به شما سقف کاذب را پیشنهاد می کنیم زیرا کلی تنوع در طرح ها و مدل های آن وجود دارد از این رو می توانید خیلی راحت بهترین آن را انتخاب کنید، اکنون سوال پیش می آید که کدام نوع سقف کاذب را انتخاب کنیم، ما در خدمت شما هستیم تا انواع سقف کاذب را معرفی کنیم تا به راحتی شما در تصمیم گیری کمک کنیم. پس لطفا این متن را تا پایان مطالعه نمایید.

 

انواع سقف کاذب

سقف کاذب هم یکی دیگر از جدید ترین طراحی های ساختمانی است که زیبایی آن را صد چندان می کند. البته که سقف های کاذب انواع زیادی دارند هر کدام مناسب مکان مشخصی است هم چنین انواع زیاد آن باعث می شود که نتوان به راحتی انتخاب کرد از این جهت انواع سقف کاذب را در پایین نام برده ایم و توضیحات کامل را خواهیم داد تا با خیال راحت بهترین سقف کاذب را برای مکان مورد نظر تان انتخاب کنید:

  • سقف کاذب کناف
  • سقف کاذب گریلیوم
  • سقف کاذب رابیتس
  • سقف کاذب آلومینیومی
  • سقف کاذب چوبی
  • سقف کاذب ترکیبی
  • سقف کاذب طلقی
  • سقف کاذب آکوستیک
  • سقف کاذب شیشه ای
  • سقف کاذب مجازی
  • سقف کاذب آی گلس

همان طور که می بینید این سقف ها انواع بی شماری دارند سقف کاذب کناف  خود به دو قسمت تقسیم می شود مشبک و یک پارچه، که به صورت پنل گچی به سقف متصل می شود سقف کاذب مشبک به صورت سپر و تایل های گچی که شبکه ای را تشکیل داده اند به سقف متصل می شود و قیمت کم تری دارند این دو نوع سقف نیازی به رنگ ندارند و می توان به راحتی از آن ها نگه داری نمود البته که بسیار هم زیبا هستند. برای آشنایی با دیگر سقف های کاذب تا اتمام این مقاله با ما همراه باشید.

 

سقف کاذب گریلیوم و رابیتس و آلومینیوم

سقف کاذب گریلیوم از جنس آلیاژ و یا آلومینیوم است که زمانی که به سقف نصب می شود به صورت مربع های کوچک به هم متصل است. که مانند دیگر سقف های کاذب با سیم مفتول و یا زنجیر به سقف متصل می شود. البته که مانند دیگر سقف های کاذب بسیار سبک و زیبا است. و اما سقف کاذب رابیتس که از دو نوع برجسته و مسطح تشکیل شده که جنس اصلی آن از گالوانیزه است و مانند سقف کاذب های دیگر با سیم به سقف اصلی متصل می شود. هر چند که وزن آن از دیگر سقف های کاذب بیش تر است اما طرح های بیش تری می توان روی آن پیاده نمود. جنس سقف کاذب آلومینیومی، از آلومینیوم است و می توان برای نصب آن از تایل های رنگی و یا تایل های عایق که پشت آن فویل به کتر رفته برای مکان هایی که رطوبت دارند استفاده نمود اما از تایل های رنگی برای تزئین استفاده می کنند.

 

سقف کاذب چوبی و ترکیبی و طلقی و آکوستیک

سقف کاذب چوبی همان طور که از نام آن مشخص است از جنس چوب است، بسیار زیبا است و روح انسان را جلا می دهد نصب آن به صورت دور تا دور و اتصال لمبه کوبی و کلاف کشی ها به سقف است. سقف کاذب ترکیبی نیز همان طور که از اسمش مشخص است از ترکیب دو یا چند نوع سقف کاذب تشکیل شده که باید به ترکیب این چند نوع سقف کاذب توجه نمود زیرا باید با یکدیگر مطابقت داشته باشند هم چنین برای نصب آن نیز باید آهن کشی کرد و کاملا ایمنی به سقف اصلی متصل نمود. پس از آن می رسیم به سقف کاذب طلقی که بسیار سبک است و نصب آن نیز خیلی راحت و ساده است از آن گذشته این نوع سقف کاذب نور را از خود عبور می دهد و قیمت آن هم مناسب و ارزان است. سقف کاذب آکوستیک که از پلاک های چوبی و ورقه های گچی و مقوایی تشکیل شده، عایق صدا است و در سالن کنفرانس و کنسرت و غیره استفاده می شود.

 

سقف کاذب شیشه ای و مجازی و آی گلس

سقف های کاذب شیشه ای از شیشه های رنگی و تزئینی تشکیل شده که نصب آن به سقف اصلی زمان بر و گران قیمت است هم چنین کمی خطرناک است زیرا ممکن است در مواقع زلزله شکستگی ایجاد کند. سقف کاذب مجازی که به آن سقف آسمان مجازی هم می گویند در این نوع باید از قبل در ساختمان برای وجود چنین سقفی اقدامات لازم صورت گرفته باشد سپس آن را نصب نمود. و در آخر سقف کاذب آی گلس که جنس آن از تایل های شفاف آکرلیک است و نور را به خوبی از خود عبور می دهد. وزن سبکی دارد هم چنین ظاهر زیبا و جذابی در مکان ایجاد می کند. البته که این نوع سقف کاذب در ایران تولید می شود و به دلیل این که تولید داخلی است ارزان تر خواهد بود.

 

انتخاب سقف کاذب

همان طور که در بند های بالا به شما عزیزان انواع سقف کاذب را معرفی کردیم و توضیحات لازم را دادیم این شما هستید که تصمیم می گیرید در هر یک از مکان های مختلف چه نوع سقف کاذبی انتخاب کنید قطعا سقف کاذبی که برای آسپز خانه استفاده می کنید با سقف کاذبی که در کتاب خانه نصب می کنید متفاوت است. پس باید برای مکان های مختلف خانه تان از سقف های کاذب مختلف استفاده کنید تا فضا را زیبا تر بزرگ تر و مجلل تر نشان دهید. شما عزیزان با توجه به بودجه ای که دارید و دانشی که اکنون از سقف های کاذب یافته ای می توانید بهترین سقف کاذب را انتخاب نمایید.  

 

لیست قیمت سقف کاذب

جنس و نوع سقف کاذب قیمت هر متر مربع به تومان

کناف

از 32000 به بالا

پی وی سی

از 65000 تا 89000

تایل پی وی سی

از 69000 تا 84000

طلق

از 33000 تا 55000

ترکیبی چوب و آی گلس

از 105000 به بالا

شیشه

از 28000 تا 120000یا بالا تر

آلومینیوم

از 75000 تا 95000

چوبی

از 90000 تا 170000

آی گلس

از 60000 تا 80000

رابیتس

از 48000 تا 68000

مجازی

از 84000 تا 102000

گچی

از 95000 تا 120000

آکوستیک

از 99000 به بالا

 

برای دریافت دقیق لیست قیمت سقف کاذب کافیست تا بر روی لینک کلیک نمایید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید