جدیدترین طراحی باغچه ویلا و حیاط منزل

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۳
۵

در این مقاله به ایده‌هایی برای جدیدترین طراحی باغچه ویلا و حیاط منزل پرداخته ایم.

شما چقدر به طراحی باغچه در محوطه حیاط منزل یا ویلای خود اهمیت می‌دهید؟ وجود سبزینگی، طراحی باغچه سبزیجات و انواع درخت و گل می‌تواند حس و حال بهتری به فضای خارجی ویلا و منزل بدهد. تنها نباید به دکوراسیون داخلی خانه اهمیت داد و به محوطه بیرونی توجه نکرد بلکه دکوراسیون خارجی خانه یا همان دیزاین حیاط و محوطه می‌تواند بر روی دکوراسیون داخلی نیز تاثیرگذار باشد.

اگر در خانه یا ویلای خود شرایط طراحی باغچه را دارید بدانید و آگاه باشید که نعمت بزرگی دارید که خیلی‌های دیگر آرزوی آن را دارند پس با استفاده از خلاقیت و ایده‌های متنوعی سعی کنید به بهترین شکل ممکن آن را از سادگی خارج کنید و به فکر طراحی باغچه در حیاط کوچک منزل باشید. 

طراحی باغچه سبزیجات، طراحی باغچه ویلا، طراحی باغچه در حیاط کوچک منزل و موارد دیگر نیازمند دانشی است که معمولا مهندسان منظر آن را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند و اگر شما می‌خواهید به صورت اصولی و حرفه‌ای باغچه‌ای را در حیاط منزل یا ویلا طراحی کنید بهتر است از آن‌ها کمک بخواهید در غیر این صورت باید خودتان با استفاده از خلاقیت‌ها و ایده‌هایی که موجود است طراحی باغچه منزل را سر و سامان بدهید.

ما در این مقاله به ایده‌هایی برای جدیدترین طراحی باغچه ویلا و حیاط منزل پرداخته ایم.

اگر به طراحی باغچه منزلتان فکر می‌کنید؛ تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

طراحی باغچه ویلا

اگر تصمیم به طراحی باغچه ویلا دارید که دارای حیاط بزرگی است می‌تواند بخش اعظم آن را چمن کنید. و در گوشه و کنارها کاربری‌های متنوعی قرار بدهید.

طراحی باغچه خانگی

 

مسیر هدایت به سمت ویلا (در ورودی اصلی) را فراموش نکنید. این قسمت بهترین بخش برای طراحی است که می‌توانید با استفاده از انواع سقف آن را طراحی کنید و همین بخش شروع طراحی باغچه حیاط ویلای شما باشد.

طراحی باغچه با سنگ

 

دیوار سبز می‌تواند یکی از جدیدترین و جذاب ترین آیتم‌ها برای طراحی باغچه در ویلای باشد. این ایده به دیوارها جلوه خاصی می‌دهد و نمای کلی حیاط را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر هزینه برایتان مشکلی ندارد دیوارسبز را با چوب ترکیب کنید؛ اینگونه نمای فوق‌العاده زیبایی به حیاط ویلا می‌دهید.

طراحی باغچه با سنگ

 

داشتن استخر هر چند کوچک یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند در طراحی باغچه به کار بیاید و نمای بسیار زیبایی به حیاط ویلا بدهد. در نمونه زیر استخری که در کنار دیوار سبز مشاهده می‌کنید که نمای فوق‌العاده زیبایی برای حیاط ویلا ایجاد کرده است.

طراحی باغچه سبزیجات

 

طراحی باغچه سبزیجات یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند هم کاربردی باشد هم فضای ویلا را تحت تاثیر قرار بدهد و زیبایی آن را دوچندان کند. در نمونه زیر باغچه‌هایی در ترکیب با فضای ورودی به در اصلی ویلا ایجاد شده است که مسیر را از سادگی خارج کرده است.

طراحی باغچه سبزیجات

 

حتما نباید از انواع چمن‌های مصنوعی یا طبیعی کوتاه استفاده کرد گاهی می‌توان از انواع گیاهان و درختان بلند قامت استفاده کرد و کل حیاط را با آن‌ها پوشش داد و به گونه ای در حیاط ویلا یا منزل جنگلی کوچک طراحی کرد.

طراحی باغچه در حیاط کوچک منزل


طراحی باغچه کوچک

طراحی باغچه در حیاط کوچک منزل هم امکان پذیر است پس فکر نکنید اگر حیاط کوچکی دارید نمی‌توانید باغچه ای در حیاط خود طراحی کنید. نمونه زیر حیاط کوچکی است که در اطراف آن با استفاده از چوب باغچه ای طراحی شده  و نمای زیبا و شیکی را ایجاد کرده است.

طراحی باغچه کوچک

 

با استفاده از فضا مبلمان را برای طراحی باغچه کوچک اجرایی کنید. نمونه زیر را مشاهده کنید که در ترکیب با خود فضا مبلمانی در کنار باغچه و گل و گیاه طراحی کرده و نمایی زیبایی را برای باغچه کوچک ایجاد کرده است.

 

حتما بخوانید: انواع چیدمان میز و صندلی در تراس و باغ (میز و صندلی فضای باز)

طراحی باغچه کوچک

 

می‌توانید کل حیاط را تحت تاثیر طراحی خود قرار ندهید و تنها بخش از آن را به طراحی باغچه اختصاص بدهید. در نمونه زیر یک فضایی ایجاد کرده و در همان محدوده از انواع گیاه، سنگ و فضایی به عنوان نشیمن طراحی کرده است.

طراحی باغچه در حیاط کوچک منزل

 

بهتر است برای طراحی باغچه در حیاط کوچک منزل از طراحی‌های متفاوت استفاده نکنید و دیزاین آن را به ساده ترین شکل ممکن انجام بدهید تا از هر گونه شلوغی در حیاط و کوچک تر دیده شدن فضا جلوگیری کنید. (البته این موضوع به شرطی است که از شلوغی بیزار باشید و طرحی ساده و مینیمال را ترجیح بدهید.)

طراحی باغچه در حیاط کوچک منزل

 

در نمونه زیر بخش نشیمن را با بخش باغچه و انواع گل و گیاه ترکیب کرده است. برای اینکه محدوده فضای نشیمن را نشان بدهد از کفپوش متفاوت استفاده کرده و نمایی خاص و شیکی را به دکوراسیون ویلای منزل داده است.

طراحی باغچه در حیاط کوچک

 

اگر دوست دارید در فضای حیاط کوچک ویلای خود از مبلمان و صندلی استفاده کنید بهترین گزینه انواع میز و صندلی کم‌جا و کوچک است. نمونه زیر یک طراحی باغچه در حیاطی کوچک است که به بهترین نحو فضایی دنج و شیکی را طراحی کرده است.

طراحی باغچه در حیاط

 

از انواع فرم‌ها برای طراحی باغچه استفاده کنید اینگونه خلاقانه تر طراحی باغچه منزلتان را به پایان می‌رسانید. نمونه زیر طراحی باغچه کوچکی است که از فرم دایره و نیم دایره برای طراحی حیاط استفاد کرده است.

 باغچه در حیاط کوچک منزل

 

ترکیب گیاه و چوب یکی از بهترین ایده‌ها برای طراحی باغچه است. اگر بودجه کافی دارید می‌توانید از چوب ترموود که بهترین انتخاب برای فضاهای خارجی است، در ترکیب با انواع گل و گیاه در حیاط استفاده کنید.

 باغچه در حیاط کوچک

 

محدوده فضای نشیمن را با استفاده از باغچه خود می‌توانید مشخص کنید. نمونه زیر بخش ورودی را با استفاده از انواع گل و گیاه از محدوده فضای نشیمن جدا کرده سات.

طراحی باغچه کوچک


طراحی باغچه با سنگ

استفاده از سنگ یکی از بهترین موارد برای طراحی باغچه در ویلا و حیاط است. نمونه زیر با استفاده از سنگ یک فضای مرکزی در حیاط ایجاد کرده و حول آن بخش‌های دیگر باغچه را تکمیل کرده است.

طراحی باغچه کوچک

 

حتما نباید از سنگ‌های خوش فرم استفاده کرد گاهی سنگ‌های با فرم طبیعی خود می‌توانند نمای زیبا و شیکی را برای دکوراسیون فضای خارجی ایجاد کنند. در دو عکس زیر نیز از سنگ‌های طبیعی برای طراحی محوطه استفاده شده است.

 

حتما بخوانید: تراس گاردن چیست ؟ | زیباترین طراحی تراس سبز

 باغچه کوچک

 

طراحی باغچه خانگی

 

با استفاده از سنگ می‌توان مسیر حرکت به سمت در ورودی ویلا یا مسیرهای دیگری را در محوطه طراحی کرد. در دو نمونه زیر نیز از انواع سنگ برای طراحی مسیر استفاده شده است:

طراحی باغچه با سنگ

 

طراحی باغچه خانگی

 

حتما نباید از خطوط صاف و کشیده برای طراحی باغچه در محوطه استفاده کرد بلکه با استفاده از سنگ نیز می‌توان فرم‌های متنوعی را در حیاط ایجاد کرد و نمایی زیبایی را به حیاط ویلا هدیه داد.

طراحی باغچه با سنگ

 

زمانی که باغچه ای طراحی می‌کنید و گیاهانی را در درون آن می‌کارید معمولا خاک مشخص است. می‌توان با استفاده از سنگ‌های خاص و رنگی نمای خاک را پوشاند و نمای بهتری را به باغچه داد. در دو نمونه زیر نیز از انواع سنگ برای پوشاندن خاک استفاده شده است:

طراحی باغچه

 

طراحی باغچه شیک

 

با استفاده از سنگ می‌توانید محدوده‌ها حیاط خود را مشخص کنید. در نمونه زیر از سنگ برای نشان دادن محدوده بخش نشیمن استفاده شده است.

طراحی باغچه با سنگ


تصاویری از طراحی باغچه خانگی

در فضای ویلا یا حیاط منزل برای خود باغچه خانگی طراحی کنید و از هر نوع سبزیجاتی که دلتان می‌خواهد در درون آن استفاده کنید. تصاویر زیر نمونه‌هایی از طراحی باغچه خانگی هستند که به بهترین شکل ممکن دیزاین شده است.

طراحی باغچه خانگی جدید

 

طراحی باغچه ویلا

 

طراحی باغچه ویلایی

 

طراحی باغچه ویلا لاکچری

 

جدید ترین طراحی باغچه ویلا و حیاط منزل

 

جدید ترین طراحی باغچه ویلا و حیاط منزل

 

جدید ترین طراحی باغچه ویلا و حیاط منزل

 

جدید ترین طراحی باغچه ویلا و حیاط منزل

 

سخن آخر

در این مقاله ایده‌های متنوع و خلاقانه ای برای طراحی باغچه ویلا و حیاط منزل را مشاهده کردید. بهتر است در ابتدا محدوده محوطه‌ای که قرار است در آن باغچه ای طراحی کنید را روی کاغذ بکشید سپس ایده‌هایی که در ذهنتان است را در برگه خالی کنید. این کار را انقدر اداکه دهید تا به بهترین طراحی برای باغچه ویلا و حیاط منزلتان برسید. اگر توانایی این کار را ندارید بهتر است از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

نظرات خود را برایمان در کامنت بنویسید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید