طراحی داخلی منزل نئوکلاسیک

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

به تازگی تصمیم گرفته اید دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید ؟ در این مقاله به معرفی یکی از به روزترین سبک های دکوراسیون داخلی پرداخته‌ایم.

به تازگی تصمیم گرفته اید دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید ؟ به خانه ای جدیدی قرار است نقل مکان کنید و به دنبال انتخاب یک سبک زیبا و دکوراسیون منحصر به فرد هستید ؟ در اینجا میخواهیم شما را با یکی از به روزترین سبک های دکوراسیون داخلی آشنا کنیم .

اگر تا چند سال پیش مبلمان سلطنتی و کلاسیک در دکوراسیونی پر زرق و برق فرصت خودنمایی پیدا میکرد ، اما این روزها سبک جدیدی پا به عرصه گذاشته است که توانسته محبوبیت زیادی کسب کند.:  طراحی داخلی منزل نئوکلاسیک

طراحی داخلی منزل نئوکلاسیک ، ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک است . هم تا حدودی زرق و برق فریبنده طراحی کلاسیک را دارد ، و هم بخشی از سادگی سبک مدرن را به کار گرفته است. یک انتخاب عالی برای کسانی که لاکچری بودن و زیبایی و سادگی را در کنار هم میخواهند.

از مهم ترین ویژگی های طراحی داخلی منزل نئوکلاسیک شیک و زیبا بودن در کنار اقتصادی تر بودن ان نسبت به دکوراسیون کلاسیک است. در طراحی نئوکلاسیک تلاش میشود از متریال های هر دو سبک مدرن و کلاسیک استفاده شود.

 

دکوراسیون داخلی

 

معیارهای مهم در طراحی داخلی نئوکلاسیک

1- رنگ

در طراحی داخلی نئوکلاسیک به طور معمول از رنگ های خنثی و روشن مانند کرمی و طوسی استفاده میشود و از نتالیته های میانی برای اشیای داخلی دکوراسیون استفاده میشود که شامل رنگ های سبز و آبی است.

 

2- پرده های مخمل

پرده های مخمل یکی از بهترین انتخاب ها برای سبک نئوکلاسیک هستند که در عین سادگی، حس شیک و لاکچری بودن را منتقل میکنند.

 

3- استفاده از آینه های بزرگ و شیشه های رنگی

 

4- استفاده از لوسترهای بلند و چشم نواز

 

5- به کارگیری عناصر و طرح های سبک کلاسیک

 

6- به کارگیری تناسبات هندسی در طراحی در کنار به کارکردگرایی

 

معیارهای مهم در طراحی داخلی نئوکلاسیک

 

طراحی داخلی اتاق خواب دخترانه

طراحی داخلی اتاق خواب دخترانه در هنگام دکوراسیون داخلی منزل نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است. همانطور که اشاره کردیم محبوبیت طراحی نئوکلاسیک در اتاق خواب دخترانه نیز وجود دارد.

 

چرا طراحی اتاق خواب مهم است ؟

طراحی داخلی اتاق خواب اهمیت بیشتری نسبت به دیگر بخش های منزل دارد. به طور معمول اتاق خواب برای کودکان و نوجوانان و همچنین دختران بزرگسال تنها محل استراحت و خواب نیست. ان ها در این اتاق بازی میکنند، درس میخوانند ، دوستانشان را دعوت میکنند و حتی در سنین بالاتر اتاق کار آنان نیز هست.

پس بسیار مهم است که در هنگام طراحی اتاق خواب دخترانه تمام موارد ذکر شده را در نظر داشته باشیم.

 

طراحی داخلی اتاق خواب دخترانه

 

نکات مهم در طراحی اتاق خواب دخترانه

در هنگام طراحی باید موارد زیادی را مدنظر داشته باشید که در ادامه به برخی از انها اشاره میکینم :

  1. به سلیقه صاحب اتاق توجه کنید. اگر چه به طور معمول صورتی و بنفش جز رنگهای مورد علاقه دختران است ، اما این موضوع در رابطه با همه آنها صدق نمیکند. البته میتوان رنگ صورتی را با رنگهای دیگری ترکیب کرد.
  2. به متراژ فضا دقت کنید. اگر اتاق کوچک است رنگ های تیره و کاغذ دیواری های شلوغ را کنار بگذارید.
  3. در طراحی اتاق خواب دخترانه باید میان طراحی اصلی و وسایل استفاده شده تناسب وجود داشته باشد.
  4. نور :  در صورتی که نورگیر اتاق خواب مناسب نیست ، از پرده های ضخیم و رنگ های تیره استفاده کنید.

 

طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک

 

طراحی دفتر کار لاکچری

طراحی دفتر کار باید چگونه باشد ؟ آیا دکوراسیون داخلی دفتر کار اهمیت دارد ؟ باید در هنگام طراحی دفتر کار چه معیارهایی را در نظر گرفت ؟

همه ی اینها سوالاتی است که در هنگام دکوراسیون دفتر کار به ذهن ما میرسد . اما دقیقا نمیدانیم برای طراحی دفتر کار به چه چیزهایی باید توجه کنیم .

 

طراحی دفتر کار لاکچری

 

1- محیط الهام بخش 

شما قرار است یک سوم از روز خود را در دفتر کار خود بگذرانید و موفقیت های کاری شما از همین دفتر کار رقم میخورد . پس الهام بخش بودن دفتر کار اهمیت بسیار زیادی دارد. با خود فکر کنید چه فضایی برای شما الهام بخش تر است و باعث میشود بدون خستگی از حضور در دفتر خود لذت ببرید.

 

2- از مبلمان و صندلی های ارگونومیک و سالم استفاده کنید.

حضور چندین ساعته شما در دفتر اداری قرار نیست به بهای به خطر افتادن سلامتی شما تمام شود . پس در هنگام خرید لوازم اداری حتما از لوازم اداری ارگونومیک که سلامت شما را به خط نمی اندازند استفاده کنید.

 

3- استفاده هوشمندانه از رنگ ها

در رنگبندی فضای کار حتما از متخصصان کمک بگیرید. رنگ ها نباید موجب کسل شدن شما شوند . پس به کارگیری ترکیبی از رنگ ها در بهبود فضای کار کمک کننده خواهد بود. در صورتی که کار شما نیاز به خلاقیت دارد استفاده از رنگ نارنجی مناسب است . تا حد امکان از رنگ قرمز دوری کنید چرا که موجب سردرد در طولانی مدت میشود.

 

4- نورپردازی

در محل کار شما باید نور به اندازه کافی وجود داشته باشد. اگر دفتر کارتان در معرض نور طبیعی است حداکثر استفاده را از آن ببرید. اگر خیر سعی کنید با استفاده از رنگ های روشن در دکوراسیون و به کارگیری نور مصنوعی این کمبود را جبران کنید.

 

طراحی شیک و لاکچری

 

گروه معماری محمد آتشی

با وجودی که در این مقاله در رابطه با انواع طراحی مسکونی ، اتاق خواب و دفتر کار راهنمایی ها ارائه شد، اما به کارگیری تمام آنها و انتخاب بهترین متریال و اکسسوری کار آسانی نباشد و زمانبر هم باشد.

همکاری با یک گروه معماری که در عین دسترسی به بهترین برندهای موجود، آشنایی با بهترین و مناسب ترین متریال ها ، آشنایی با جدیدترین سبک های معماری و ترندهای روز دکوراسیون داخلی و ارائه مشاوره تخصصی میتواند در زمان و هزینه های شما صرفه جویی کند.

گروه معماری محمد آتشی با 15 سال سابقه در حوزه دکوراسیون داخلی و معماری تا به امروز توانسته است پروژه های بسیاری را از مرحله ایده تا اجرا مدیریت کند و با موفقیت به کارفرما ارائه دهد. با نگاهی به نمونه کارهای انجام شده هیچ شکی برای همکاری با این گروه معماری باقی نمیماند.

آدرس سایت: www.mohammadatashi.com

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید