خواب مستر چیست ؟ + عکس اتاق خواب مستر شیک

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

در این مقاله به معرفی اتاق خواب مستر به همراه نمونه تصاویری پرداخته ایم تا با این کیفیت فضایی در معماری داخلی به خوبی آشنا شوید.

در گذشته خانه ها به صورت ویلایی بود طوری که فضاها و تک تک اتاق ها به دور محور حیاط مرکزی قرار داشتند و تا همه اعضای خانواده به دور هم جمع شوند و از کنار هم بودند لذت ببرند اما امروزه با توجه به تفاوت نسل ها و سبک زندگی آن‌ها، خانه‌ها با آن معماری دیگر پاسخگوی انسان‌های امروزی نبود به همین خاطر به سمت آپارتمان نشینی و فضاهای داخلی متفاوت با کیفیت‌های متنوع روی آوردند تا به نوعی پاسخگوی نیازهای امروزی شان باشد.

امروزه، دکوراسیون داخلی هر خانه ای متناسب با متراژ بنا طراحی و دیزاین می شود و فضاهایی را در اختیار خواهند داشت که هر کدام دارای یک کیفیت فضایی است و نام مخصوص به خود را گرفته است. یکی از این فضاها طراحی اتاق مستر در خانه‌های امروزی است.

از آنجایی که اتاق خواب به فضایی تبدیل شده است که در آن علاوه بر خواب، کار و فعالیت‌های دیگر نیز در آن صورت می گیرد و به نوعی صاحب اتاق در آن زندگی می کند و نیازمند آرامش است اتاق خواب مستر به خوبی پاسخگوی تمامی این نیازها است. احتمالا با خود می گویید: " اتاق خواب مستر چیست، معنی مستر چیست " و سوال‌هایی از این قبیل!

ما در این مقاله به معرفی اتاق خواب مستر به همراه نمونه تصاویری پرداخته ایم تا با این کیفیت فضایی در معماری داخلی به خوبی آشنا شوید.

 

مستر چیست در فارسی

اولین سوالی که با شنیدن کلمه اتاق خواب مسستر به ذهن می رسید این است که:" Master یعنی چی ؟"

مستر به فارسی معانی متنوعی دارد از جمله بزرگوار، ارباب، مدیر و موارد دیگر اما یکی از معنای آن که در اینجا نیز کاربرد دارد به معنای "چند منظوره" و "کاربرد چندگانه" است یعنی قسمتی از فضای داخلی که به چند نیاز یک انسان به طور همزمان می تواند پاسخ بدهد تا او به بهترین شکل ممکن به کارهایش برسد و از فضا حس آرامش را دریافت کند.

 

حتما بخوانید: دکوراسیون و دیزاین اتاق خواب عروس + تصاویر

اتاق خواب مستر شیک

نمونه مدل اتاق خواب مستر شیک و لوکس دارای ویوی لاکچری

 

اتاق خواب مستر چیست

در معماری داخلی فضاهای گوناگونی وجود دارند که هر کدام با توجه به ویژگی‌هایی که شامل می شوند نام مخصوص به خودشان را می گیرند؛ یکی از این فضاها " اتاق خواب مستر " است. در واقع یکی از بزرگترین اتاق‌های یک فضای مسکونی است.

این اتاق در خانه های کوچک و نقلی وجود ندارند بلکه در خانه‌های لوکس و لاکچری طراحی می شوند. معمولا به خاطر متراژ وسیعی که دارند از انواع مبلمان در آن استفاده می شود و بخش هایی چون کلوزت، کمدهای مخصوص لباس، سرویس بهداشتی و حمام مجزا، تراس یا بالکن و موارد دیگر را دارا هستند.

اتاق خواب مستر جز آپشن‌های یک هتل یا یک ویلای اجاره ای محسوب می شود زیرا نشان دهنده این است که این ساختمان یا ویلا لوکس و لاکچری هستند. پس اگر وارد هتلی شدید و به شما گفتند یک سوییت دارای اتاق خواب مستر است شک نکنید که باید هزینه به نسبت بالاتری پرداخت کنید:))

 

مستر و کلوزت یعنی چه

دکوراسیون داخلی اتاق خواب مستر لاکچری دارای سرویس خواب چوبی به همراه بالکن

 

ابعاد استاندارد اتاق خواب مستر

پلان اتاق خواب مستر به نسبت دیگر اتاق‌ها بزرگ تر است و دارای یک حمام و سرویس بهداشتی است به همین خاطر دارای ابعاد بزرگی حدودا بیشتر از 15 متر است. حتی اگر اتاق مستر کوچک باشد باز هم به نسبت دیگر اتاق‌های معمولی خانه دارای ابعاد بزرگ تری است. همین موضوع یکی از اساسی ترین تفاوت های اتاق مستر با دیگر اتاق های معمولی خانه است.

 

مستر و کلوزت یعنی چه

طراحی داخلی اتاق خواب مستر لاکچری با ابعاد بزرگ و لوکس

 

ویژگی‌ های اتاق مستر

حال که تا اینجا با مفهوم کلی اتاق خواب مستر آشنا شدید برویم به سراغ ویژگی‌های این اتاق خواب لوکس و رویایی!

  1.  معمولا اکثر اتاق های مستر دارای پنجره های بزرگ و وسیع با نورگیری عالی هستند که به یک ویوی زیبا مشرف هستند برخی دیگر نیز در کنار پنجره‌های بزرگ و شیک دارای یک بالکن یا تراس خصوصی نیز می باشند که در آن یک طراحی لنداسکیپ شیک اجرا شده است.
  2. همانطور که گفته شد متراژ اتاق خواب مستر به نسبت دیگر اتاق ها دارای ابعاد بالاتری است به گونه ای که بتواند به خوبی پاسخگوی نیازهای صاحب یا صاحبان اتاق باشد و حس آرامش و بی نیازی را به آن‌ها القا کنند.
  3. یک اتاق خواب مستر در قدم اول دارای سرویس بهداشتی و حمام است اما این ابتدایی ترین امکانی است که یک اتاق خواب مستر باید داشته باشد در کنار آن یک سرویس خواب کامل و لوکس، ویوی زیبا، مبلمان شیک، تلویزیون، کلوزت و موارد این چنینی نیز دارد. برخی از اتاق خواب مستر که فوق لاکچری هستند دارای جکوزی، سیستم صوتی، کتابخانه مجزا و موارد دیگر است که به گونه ای یک خانه ای به نسبت کوچک و لاکچری را در داخل یک اتاق خواب مستر قرار داده اند!
  4. اتاق خواب مستر دارای یک طراحی اصولی است یعنی دقیقا مشخص است تخت خواب کجا به چه علت قرار گیرد. سرویس بهداشتی و حمام با طراحی درست ایجاد شده اند و به گونه ای میتوان گفت اتاق خواب مستر دارای یک کیفیت فضایی حساب کتاب شده است:))
  5. یکی دیگر از ویژگی هایی که اتاق مستر را از دیگر اتاق های معمولی یک خانه مجزا میکند وجود نوزپردازی مناسب است. معمولا اکثر اتاق خواب های مستر از یک نورپردازی طبیعی برخوردار هستند در غیر این صورت در دکوراسیون داخلی اتاق ها به صورت اصولی از نورپردازی مصنوعی بهره برده اند!
  6.  اتاق خواب های مستر به گونه ای طراحی شده اند که پاسخگوی تمامی نیازهای صاحب اتاق باشند. و یکی از بخش هایی که در هر اتاق دیگر به گونه ای معضل است در اتاق مستر کاملا حل شده است و آن اتاق لباس یا کمد دیواری های متعدد یا همان کلوزت است که به راحتی پاسخگوی تمامی نیازهای صاحب اتاق است!

اتاق مستر لاکچری و شیک با توجه به ویژگی هایی که داراست فضایی آرامش بخشی را با رعایت تمامی اصول طراحی معماری داخلی برای صاحب اتاق فراهم می کند و این موضوع باعث می شود صاحب اتاق در فضا حس خوبی را تجربه کند.

 

مستر چیست در فارسی

وجود نورطبیعی مناسب در کنار سرویس خواب کامل و لاکچری برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب مستر

 

مزایای اتاق خواب مستر

اتاق مستر از آنجایی که فضایی شیک و لوکس است دارای مزایایی ویژه ای است؛ از جمله:

  • فضاهای کار، خواب و فضای استراحت و اوقات فراغت در اتاق مستر قابلیت جداسازی دارند.
  • اتاق مستر یا دارای بالکن و تراس با ویوی بسیار زیبا هستند یا دارای پنجره های وسیع و همین موضوع باعث میشود از نور طبیعی مطلوبی برخوردار باشند و از مزایای این فضا به حساب بیاید.
  • از انجایی که خواب مستر متراژ بالایی دارد علاوه بر سرویس خواب و فضای استراحت دارای فضای نشیمن نیز است.
  • در اتاق مستر میتوان یک گوشه ای دنج طراحی کرد و ساعاتی را با یک ویوی زیبا به نوشیدن قهوه گذراند.
  • این اتاق دارای کمدها و فضای ذخیره بسیاری است و همین امر باعث می شود هیچ زمان برای قرار دادن وسایل مختلف جا کم نداشته باشید.

 

متراژ اتاق خواب مستر

دکوراسیون داخلی شیک و لاکچری اتاق مستر دو نفره

 

از چه رنگی برای اتاق مستر استفاده کنیم؟

اتاق مستر از آنجایی که فضای بزرگی است قابلیت استفاده از هر رنگی را دارد اما گاهی میتوان در دنیای رنگ‌ها غرق شد و نتوان ترکیب رنگی مناسبی را در فضا استفاده کرد به همین خاطر خوب است که از یک طراح یا معمار داخلی کمک بگیرید یا بهترین ترکیب رنگی را مطابق با سلیقه خود در دکوراسیون داخی منزلتان استفاده کنید. فراموش نکنید که در این اتاق قرار است زندگی کنید و ساعت‌های زیادی را در آن سپری کنید پس ترکیب رنگی را به کار ببرید که آرامش شما را خدشه دار نکند.

 

حتما بخوانید: طراحی دکوراسیون اتاق خواب دو نفره + تصاویر

پلان اتاق خواب مستر

نمونه مدل طراحی داخلی اتاق خواب مستر شیک و لوکس درای فضای دنج در کنار پنجره

 

تصاویری از اتاق خواب مستر لوکس

پلان اتاق خواب مستر

استفاده از چوب طبیعی و تابلوهای هنری در دکوراسیون داخلی اتاق مستر لاکچری

 

تلفظ اتاق مستر

استفاده از لمینت برای کفپوش اتاق خواب مستر دو نفره با ویوی زیبا

 

معایب اتاق مستر

استفاده از ترکیب رنگی آبی و سفید برای دیزاین اتاق مستر

 

کلوزت چیست

جدیدترین و لاکچری ترین اتاق مستر دو نفره

 

ابعاد استاندارد اتاق خواب مستر

اتاق خواب مستر لاکچری به همراه بالکن لوکس

 

تلفظ اتاق مستر

نمونه مدل دکوراسیون داخلی اتاق خواب مستر با طراحی شیک به همراه کلوزت

 

اتاق مستر کوچک

طراحی شیک ترین و ساده ترین مدل اتاق مستر با دیوارهایی به رنگ طوسی

 

معنی مستر چیست

استفاده از رنگ تیره در پشت تخت خواب برای ایجاد نقطه کانونی

 

میدروم یعنی چی

نمونه مدل طراحی اتاق مستر فوق لاکچری با طراحی اصولی

 

اتاق خواب مستر شیک

شیک ترین و لاکچری ترین مدل اتاق خواب مستر

 

کلوزت در اتاق خواب چیست

نمونه مدل اتاق مستر با طراحی ساده

 

ابعاد استاندارد اتاق خواب مستر

استفاده از آباژور و گیاه در دکوراسیون داخلی اتاق خواب مستر

 

مستر و کلوزت یعنی چه

استفاده از نور طبیعی در دکوراسیون داخلی اتاق خواب مستر جدید

 

حتما بخوانید: دکوراسیون داخلی اتاق خواب با اصول فنگ شویی + تصاویر

معایب اتاق مستر

نمونه مدل اتاق خواب دو نفره مستر با تم رنگی روشن

 

مستر چیست در ادبیات

شیک ترین نمونه اتاق مستر با ترکیب رنگی طوسی و طلایی

 

سرویس بهداشتی مستر چیست

استفاده از رنگ روشن در دیزاین اتاق مستر لاکچری

 

مستر به فارسی

وجود ویوی لاکچری و لوکس برای اتاق مستر

 

اتاق مستردار چیست

وجود شومینه در دکوراسیون داخلی اتاق مستر

 

مستر اتاق خواب چیست

نمونه مدل دکوراسیون اتاق خواب مستر لوکس دارای ویوی لاکچری و شیک

 

سخن آخر

در این مقاله نمونه تصاویری از شیک ترین و جدیدترین اتاق مسترها را مشاهده کردید و به خوبی با دیزاین اتاق خواب مستر آشنا شدید. این مدل اتاق ها در ابعاد مختلف با طراحی های متنوع قابل اجرا است کافی است از یک معمار داخلی یا طراح کمک بگیرید تا بهترین و مناسب ترین اتاق مستر را با توجه به نیازهای شما طراحی کند!

نظرات خود را برایمان در کامنت بنویسید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید