دکوراسیون تراس و بالکن کوچک و بزرگ آپارتمان مدرن و ایرانی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۲
دسته ها:

در این مقاله به کمک تصاویری به ترفندها و ایده‌هایی برای دکوراسیون تراس و بالکن کوچک و بزرگ آپارتمان [مدرن و ایرانی] پرداخته ایم.

امروزه به خاطر وجود مشکلات اقتصادی، آپارتمان‌های ایرانی و مدرن یا بدون بالکن و تراس طراحی می‌شوند یا اگر بالکن یا تراسی دارند دارای فضای بسیار کوچکی است به همین خاطر کمتر کسی به فکر دکوراسیون تراس و بالکن کوچک است. جالب است حتی برخی به خاطر کوچک بودن خانه با پوشاندن بالکن و تبدیل بالکن به اتاق، کاربری آن را عوض کنند یا دست به تبدیل بالکن به آشپزخانه می‌زنند. برخی دیگر معتقد هستند بالکن و تراس در خانه اهمیت زیادی دارد و سعی می‌کنند با طراحی و اجرای تراس و بالکن، یک اتاق کوچک را به تراس تبدیل کنند.

تزیین تراس کوچک آپارتمان و دکوراسیون بالکن کوچک می‌تواند با کمترین هزینه با ترفندها و ایده‌های متنوعی به فضایی دنج و رویایی تبدیل شود؛ کافی است اداره کنید و طراحی بالكن یا تزیین تراس منزل را شروع کنید.

با وجود بالکن‌ها و تراس های رویایی کوچک ایرانی برخی از آپارتمان‌ها نیز دارای بالکن‌ها و تراس‌های بزرگ هستند که آن‌ها هم می‌توانند از این نعمت با استفاده از طراحی بالکن مدرن یا تزیین تراس به خوبی استفاده کنند و فضایی رویایی و خاص طراحی کنند.

ما در این مقاله به کمک تصاویری به ترفندها و ایده‌هایی برای دکوراسیون تراس و بالکن کوچک و بزرگ آپارتمان [مدرن و ایرانی] پرداخته ایم.

تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

دکوراسیون تراس و تزیین بالکن

برای داشتن تراس و بالکن زیبای ایرانی می‌توان ایده‌های زیادی را به کار برد با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی هر فضا بپردازیم.

در نمونه زیر برای فضای بالکن به کمک میله‌هایی سقفی طراحی کرده است تا با پوشاندن بالکن با پلاستیک بتوانند از فضا در فصل زمستان نیز استفاده کنند. همچنین از میله‌ها کمک گرفته اند و با استفاده از آویز کردن چراغ‌هایی فضا را برای استفاده در شب آماده کرده اند. در دکوراسیون بالکن های بزرگ می‌توان با دست باز ایده و طرح‌ها را اجرایی کرد. در نمونه زیر همین گونه است با استفاده از یک دیوار کوتاه سنگی توانسته اند فضای ناهارخوری را از فضای نشیمن جدا کنند. اگر شما نیز بالکن یا تراس بزرگی دارید از این ایده‌ برای جداسازی فضا استفاده کند.

طراحی سقف تراس

 

در نمونه زیر فضا به قدری بزرگ نبوده تا بتوانند چند عملکرد را در فضا اجرایی کنند به همین خاطر به تزیین بالکن با وسایل ساده بسنده کرده اند. یکی از ایده‌هایی که توانسته اند به خوبی در این فضا اجرایی کنند تزیین تراس با گل و گیاه است. همچنینی در کنار گیاهان از یک پایه شمع بزرگ برای زیبایی بیشتر فضا نیز استفاده کرده اند. 

نمای بالکن سنگی

 

خیلی‌ها تصور می‌کنند دکوراسیون تراس کوچک یا بالکن نقلی کار سخت و دشواری است اما این فکر اشتباهی است و باید حساب شده و هوشمندانه از فضا استفاده کنید. نمونه زیر توانسته است با طراحی مبلمان ال شکل توانسته است به خوبی از فضا بهره مند شود. و با طراحی گیاهان بلند قامت از دید فضای پشتی جلوگیری کرده است. البته من تصور می‌کنم فضای پشت دید زیبایی نداشته است و خیلی هوشمندانه آن را پوشانده اند.

نمای بالکن خانه ویلایی

 

تزیین بالکن کوچک با وسایل دور ریختنی

تزیین تراس کوچک باید با وسایل و مبلمان مینیمال و ساده اجرایی شوند. در دو تصویر زیر از مبلمان کوچک و کم جا برای دیزاین بالکن استفاده کرده است که این موضوع بهترین ایده است. همچنین در کف بالکن از چوب ترموود استفاده شده است که این متریال گزینه ای ایده آل برای فضاهایی است که در فضای باز و به دنبال نمایی زیبا هستند. میتوانید در ادامه چند نمونه از تزیین بالکن کوچک با وسایل دور ریختنی را مشاهده کنید.

تزیین بالکن کوچک با وسایل دور ریختنی

پوشاندن بالکن با گیاه

پوشاندن بالکن با پلاستیک

 

طراحی تراس بزرگ دست شما را برای طراحی باز می‌گذارد. در نمونه زیر از آنجایی که کاملا فضا بدون سقف است از چوب ترموود استفاده کرده است. همچنین برای اینکه فضا از سادگی خارج شود دو حوضچه در وسط تراس طراحی کرده اند.

پوشاندن تراس با حصیر

 

گاهی می‌توانید برای ساخت بالکن از یک سبک خاصی پیروی کنید. نمونه زیر از سبک روستیک پیروی کرده است که این سبک بسیار با تراسی که در دل جنگل و بوستان است همخوانی دارد و فضایی جذاب و رویایی ایجاد می‌کند. استفاده از چوب، مبلمان حصیری، شومینه و ... همه ی این‌ها جزیی از ویژگی‌های سبک روستیک هستند.

پوشاندن بالکن با برزنت

 

بالکن کوچک با دکوراسیون خلاقانه می‌تواند به یک فضای دنج و خاص تبدیل شود. در نمونه زیر با طراحی و برنامه ریزی توانسته اند از هر بخش فضا به خوبی استفاده کنند. یکی از موارد تزیین تراس با گلدان است که به خوبی با طراحی فضایی اختصاصی این کار انجام شده است. یکی از موارد دیگری که به خوبی در نمای این بالکن دیده می‌شود طراحی نورپردازی جذاب و شیک است که به خوبی در شب به فضا حس و حال خاصی داده است.

پوشاندن بالکن نی نی سایت

تراس خانه ویلایی

 

همانطور که گفته شد هر چقدر هم که فضا کوچک و نقلی باشد باید هوشندانه تر و خلاقانه تر عمل کرد پس تزیین تراس های کوچک و نقلی کار سخت و دشواری نیست فقط کافی است با برنامه ریزی پیش بروید تا طراحی جذابی را اجرا کنید. در نمونه زیر به خوبی توانسته است مبلمانی کم جا و موچک برای بخشی از تراس طراحی کند.

تراس ویلا

طراحی تراس بزرگ

 

اگر تراس یا بالکن بزرگی دارید از طراحی چند فضا پرهیز نکنید. در نمونه زیر به خوبی با استفاده از چند مبلمان توانسته است از فضا بهره مند شود.

ساخت بالکن فلزی

پوشاندن بالکن با پلی کربنات

 

به رنگ در دکوراسیون بالکن های کوچک ایرانی اهمیت بدهید. رنگ‌ها می‌توانند به بالکن یا تراس شما حس و حال زندگی بدهند. در نمونه زیر به خوبی می‌توان لکه‌های رنگی را دید که حس زندگی را به جریان انداخته اند.

دکوراسیون بالکن های کوچک ایرانی

 

بالکن زیر را ببینید با تمام مینیمالیست و ساده بودنش حس خوبی به مخاطب انتقال می‌دهد. در این فضا طراح با طراحی قابی برای پنجره بزرگ به خوبی توانسته است فضایی دنج و خصوصی برای مخاطب ایجاد کند. همچنین فردی که در داخل خانه است دید زیبایی به بیرون فضا دارد. طراح هوشمندانه با یک تیر ساده و کم هزینه دو نشان برای دکوراسیون بالکن زده است.

نمای بالکن خانه

 

زیبایی در سادگی است. نمونه زیر ساده ترین و در عین حال شیک ترین نمونه از دکوراسیون بالکن است.

مدل کابینت آشپزخانه تراس دار

 

گلکاری در تراس را فراموش نکنید. بهترین ایده و کم هزینه ترین آن برای دکوراسیون بالکن، تراس، حیاط یا هر فضای باز دیگری استفاده از انواع گل و گیاه است. در فضای زیر به خوبی توانسته است با استفاده از گلدان‌های متنوع به فضا حس و حالی خوب انتقال بدهد.

پوشاندن تراس با حصیر

 

دکوراسیون بالکن های بزرگ

 

با کمی فکر کردن و طرح زدن می‌توان به بهترین ایده‌ها برای دکوراسیون بالکن رسید که فضا را متفاوت از دیگر بالکن‌ها و تراس‌ها کرد. نمونه زیر فضای یک بالکن است که با استفاده از اختلاف ارتفاع توانسته است محدوده مبلمان نشیمن را مشخص کند.

ایده حیاط خلوت

 

تصویر زیر را ببینید. به خوبی توانسته است با استفاده از طراحی مبلمان در گوشه ای از فضای ورودی خانه، یک فضایی دنج و رویایی به عنوان فضای بالکن ایجاد کند.

ایوان خانه ویلایی

 

سخن آخر

ما در این مقاله ایده‌های بسیاری برای دکوراسیون تراس، دکوراسیون بالکن با استفاده از وسایل دور ریختنی، وسایل ساده و کم هزینه یا ایده‌های خاص و متفاوت پرداختیم. اینکه شما از کدام ایده برای دکوراسیون تراس منزل یا دکوراسیون بالکن اپارتمان استفاده کنید بستگی به متراژ فضای دراختیار و بودجه مدنظرتان دارد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از یک فرد باتجربه کمک بگیرید تا زیباترین و رویایی ترین فضا را برای آپارتمان خود طراحی کنید.

شما چه ایده‌های دیگری برای دکوراسیون تراس و بالکن می‌شناسید؟ نظرات خود را برایمان در کامنت بنویسید!

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید