انواع مدل موکت طرح پارکت با رنگ های مختلف

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
تعداد رای‌دهندگان:
۵
۴.۲
دسته ها:

در این مقاله شما را با انواع موکت (موکت طرح دار، موکت پرز بلند، موکت طرح پارکت، موکت پشمی، موکت طرح سرامیک و موارد دیگر) به همراه تصاویری آشنا می‌کنیم.

کفپوش‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند که با توجه به بودجه و نوع دکوراسیون داخلی انتخاب می‌شوند.

یکی از کفپوش‌هایی که در دکوراسیون اکثر خانه‌های ایرانی دیده می‌شود "موکت" است که به راحتی می‌توان در شهر موکت یا شاپ موکت خریداری کرد. موکت‌ها کفپوش‌های نرم، لطیف و راحتی هستند که برای هر فضایی با هر عملکردی قابل استفاده اند. هم چنین تنوع در طرح، مدل و رنگ موکت‌ها بسیار بالا است و شما می‌توانید به راحتی هماهنگ با رنگ و سبک منزلتان موکت مدنظر را خریداری کنید. برای مثال شما می‌خواهید کفپوش منزلتان شبیه به پارکت باشد، به راحتی می‌توانید موکت مدل پارکتی خریداری کنید. یا به سرامیک علاقه دارید اما در عین حال نرم بودن کفپوش برایتان اهمیت دارد در اینجا می‌توانید موکت طرح سرامیک یا موکت  با طرح سنگ فرش سفارش بدهید. دنیای موکت بسیار گسترده است و دست شما در انتخاب باز است.

موکت‌ها عایق خوب سرما و صدا هستند؛ اگر نبود صدای مزاحم در فضایتان حائز اهمیت است می‌توانید از موکت ظریف مصور استفاده کنید. معمولا موکت اتاق خواب به خاطر عایق بودن صدا و سرما انتخاب درستی است.

ما در این مقاله شما را با انواع موکت (موکت طرح دار، موکت پرز بلند، موکت طرح پارکتی، موکت پشمی، موکت طرح سرامیک و موارد دیگر) به همراه تصاویری آشنا می‌کنیم.

پس اگر به آشنایی با انواع موکت علاقه دارید؛ تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

موکت مدل پارکتی | موکت طرح پارکت

موکت طرح پارکتی مانند کفپوش طرح پارکت است. یعنی همان موکت است که دارای طرحی شبیه به پارکت دارد. این مدل موکت‌ها در دسته موکت‌های پرطرفدار به حساب می‌آیند که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف (موکت طرح پارکت رنگ روشن، موکت طرح پارکت طوسی، موکت طرح پارکت تک و مدل‌ها دیگر) تولید می‌شوند.

چیزی که در انتخاب موکت پارکتی اهمیت پیدا می‌کند قیمت است و احتمالا الان با خود می‌گویید:"موکت طرح پارکت متری چند؟" این موضوع خیلی بستگی به جنس، طرح، رنگ و فروشگاهی که برای خرید موکت مدل پارکتی می‌روید؛ دارد.

در ادامه نمونه تصاویری از موکت طرح پارکتی در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف را قرار داده ایم:

 

پالاز موکت طرح الماس

تصویری از نمونه موکت طرح پارکت به رنگ قهوه ای با رده‌های چوب تیره

 

موکت ظریف مصور

موکت طرح پارکت طوسی جذاب و شیک به طرح چوب

 

موکت طرح پارکت متری چند

استفاده از موکت طرح پارک به رنگ قهوه ای تیره برای سالن نشیمن

 

موکت مدل پارکتی

نمونه دیگری از موکت طرح پارکت لمینت به رنگ قهوه ای 

 

انواع موکت با طرح پارکت جدید و شیک

از آنجایی که موکت مدل پارکتی طرفداران خاص خود را دارد در دسته جدا قرار دادیم اما در ادامه مدل‌های دیگر موکت را به شما معرفی می‌کنیم که هر کدام به نوبه خود جذابیت‌های خاصی دارند:

حتما بخوانید: فرش و انواع آن را بشناسید.

 

موکت طرح سرامیک

همانطور که از اسم این مدل موکت مشخص است به طرح سرامیک هستند یعنی به گونه ای طراحی شده اند که دارای تایل‌های با ابعاد مشخص هستند. برخی به صورت متری هبه فروش می‌رسند ولی برخی دیگر به صورت تایل‌هایی هستند که درکنار یکدیگر قرار می‌گیرند و زمان کثیف شدن به راحتی می‌توانید یک تایل را جدا کنید و بشورید.

در زیر نمونه تصاویری از موکت طرح سرامیک را قرار داده ایم:

 

شهر موکت

موکت طرح سرامیک به رنگ طوسی روشن و تیره

 

قیمت موکت ظریف مصور طرح هراز

استفاده از موکت طرح سرامیک به رنگ کرمی روشن برای اتاق خواب

 

موکت ظریف مصور طرح مارال

استفاده از موکت با طرح سرامیک متفاوت به رنگ قهوه ای برای اتاق نشیمن

 

موکت پرز بلند

موکت‌های پرز بلند دارای پرزهای بلندی هستند که در هنگام راه رفتن به روی آن‌ها به خوبی پرزها احساس می‌شوند و حس نرمی و لطافت خاصی را منتقل می‌کنند.

این مدل موکت‌ها به خاطر داشتن پرزهای بلند به سختی تمیز می‌شوند زیرا آشغال‌ها در لابه لای پرزها قرار می‌گیرند و درآوردن آشغال‌ها از بین پرزها کار دشواری است.

 

موکت جدید و شیک

موکت پرز بلند به رنگ طوسی شیک استفاده شده برای اتاق نشیمن

 

قیمت موکت طرح پارکت ارزان

نمونه ای از موکت پرزلند به رنگ روشن مناسب برای هر فضایی

 

قیمت موکت تافتینگ سپاهان

موکت پرز بلند به رنگ طوسی جذاب روشن برای اتاق رمانتیک

 

موکت پرز کوتاه

این مدل موکت‌ها دقیقا برعکس موکت‌های پرزبلند هستند و به خاطر سطحی صاف و یکدست به راحتی تمیز می‌شوند. همچنین به خاطر سطح سخت و مقاومی که دارند برای کف ادارات، راهروها، لابی، ورودی‌ها و موارد این چنینی استفاده می‌شوند.

 

موکت طرح پارکت روشن

استفاده از موکت پرز کوتاه طرحدار برای پله و راهرو

 

موکت طرح پارکت نی نی سایت

موکت پرز کوتاه طرح سرامیکی مناسب برای فضای اداری

 

موکت طرح پارکت ظریف مصور

موکت پرز کوتاه به رنگ روشن استفاده شده در اتاق نشیمن

 

موکت کبریتی

ارزان ترین نوع موکت، موکت‌های کبریتی هستند به خاطر سطح سفت و سختی که دارند برای فضاهایی که رفت و آمد در آن‌ها کم است و کفپوش مناسبی ندارند انتخاب مناسبی است. اگر به دنبال قیمت موکت ساده ارزان هستید، موکت کبریتی با کمترین هزینه بهترین انتخاب برای شما است.

 

عمده موکت

نمونه موکت‌های طرح کبریتی به رنگ‌های مختلف

 

موکت دست دوم نمایشگاهی

موکت کبریتی به رنگ طوسی روشن

 

قیمت پالاز موکت طرح نرگس

استفاده از موکت کبریتی قهوه ای به عنوان کفپوش

 

موکت طرح دار

این مدل موکت‌ها همانطور که در عکس‌های زیر می‌بینید در طرح‌های مختلف ساخته می‌شوند. فرقی نمی‌کند موکت طرح پارکتی است یا طرح سرامیکی. تمام موکت‌هایی که دارای طرحی هستند در دسته موکت‌های طرحدار قرار می‌گیرند. این مدل موکت‌ها از مدل‌هایی هستند که در تولیدشان، تنوع بسیار بالایی وجود دارد. از جمله موکت طرح اسپرینگ، موکت طرح آوا، موکت طرح گلباران و...

از آنجایی که این مدل موکت‌ها از الیاف پلی استر تولید می‌شوند به راحتی قابلیت شستشو دارند.

 

پالاز موکت طرح پونه

استفاده از موکت طرح دار به رنگ سبز شیک و جذاب به عنوان کفپوش فضای داخلی

 

موکت اتاق خواب

موکت طرح دار به رنگ قهوه ای مناسب برای اتاق خواب

 

موکت طرح اسپرینگ

موکت طرح اسپرینگ به رنگ قهوه ای

 

قیمت موکت طرح پارکت

اگر به فروشگاه و مراکز مخصوص شهر موکت بروید با مدل‌های متنوعی از جمله پالاز موکت، موکت طرح پارکت سپاهان، موکت ظریف مصور طرح پارکتی توسکا، انواع موکت دست دوم و موارد دیگر همچنین با دنیایی از طرح‌هایی چون پالاز موکت طرح پونه، پالاز موکت طرح راش، موکت طرح آوا، موکت طرح گلباران، موکت ظریف مصور طرح مارال، موکت طرح پارکت ظریف مصور، موکت طرح اسپرینگ، پالاز موکت طرح یاسمن و نمونه‌های دیگر روبه رو می‌شوید که هر کدام دارای جنس، کیفیت متفاوتی هستند و هر کدام به نوعی خاص با الیاف متفاوت تولید شده اند که این موضوع روی قیمت گذاری آن‌ها متفاوت است. هم چنین قیمت موکت پالاز به نسبت یک موکت خارجی ارزان تر است.

 

پالاز موکت طرح پونه

موکت طرحدار به رنگ طوسی روشن استفاده شده در دکوراسیون داخلی

 

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با متداول ترین طرح‌ها و مدل‌های موکت‌های ایرانی از جمله موکت طرح پارکت آشنا کنیم. همیشه نباید از کفپوش‌هایی چون پارکت، لمینت، سرامیک، پی وی سی، چوب، سنگ و موارد این چنینی با هزینه زیاد استفاده کرد گاهی می‌توان با کمترین هزینه طرحی شبیه به آن‌ها را پیدا کرد که موکت‌ها با طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی که دارند می‌توانند به خوبی تداعی کننده هر کفپوش دیگری باشند به علاوه اینکه شما کفپوش مدنظرتان را می‌توانید به کمک موکت نرم و لطیف داشته باشید و این یک مزیت عالی برای موکت است. شما باید با توجه به متراژ فضا، طرح مدنظر، رنگ، سبک فضا و مبلمان موجود و بودجه مدنظرتان موکت را خریداری کنید. فراموش نکنید که با خرید یک موکت باکیفیت می‌توانید با سالیان سال از آن‌ها استفاده کنید.

اگر تجربه خرید موکت برای منزلتان را داشته اید؛ تجربه خود را برایمان در کامنت بنویسید!

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
پرهام پرمایه
۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳

عالی بود موکت ها

قیمت ها و جایی که بفروشن هم کاشکی گذاشته بودین

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید