فنگ شویی چیست؟ همه چیز درباره فنگ شویی خانه

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

فنگ شویی در معماری و دکوراسیون قوانین مخصوص به خود را دارد که در این مقاله نکاتی اصولی درباره فنگ شویی را ارائه داده ایم.

دکوراسیون داخلی و چیدمان با خود اطلاعاتی و اصطلاحاتی دارند به همین خاطر زمانی که شروع به تحقیق و خواندن اطلاعات درباره معماری داخلی و دکوراسیون می‌کنید احتمالا با آن‌ها مواجه شده اید. یکی از این اصطلاحات "رازهای فنگ شویی" است که قوانین مخصوص به خود را در زمینه‌های مختلف دارند که این قوانین باعث تالیف کتاب فنگ شویی شده است.

فنگ شویی در معماری و دکوراسیون قوانین مخصوص به خود را دارد که در این مقاله نکاتی اصولی درباره فنگ شویی را ارائه داده ایم.

تا پایان مطلب همراه ما باشید.

 

علم فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی یعنی چه؟ فنگ شویی (feng shui) به معنای آب و هوا یک سیستم متافیزیکی و یک دانش تاتوئیست است که سعی در ارتباط برقرار کردن زندگی انسان با محیط اطرافش بر اساس انرژی موجود در فضا دارد.

در واقع اگر از شما بپرسند "معنی فنگ شویی چیست؟" به طور خلاصه می‌توانید بگویید فنگ شویی ترکیب علم و هنر است که سعی در استفاده از انرژی اطراف (مبلمان موجود در فضا و انسان) برای ایجاد چیدمان صحیح و اصولی و زندگی آرام دارد.

شرکت فنگ شویی چیست

 

قوانین فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی خانه قوانین مخصوص به خود را دارد. ما در ادامه به بررسی 7 مورد از آن‌ها که جز قوانین مهم و اصلی فنگ شویی معماری هستند پرداخته ایم تا حدودی به جواب سوال "قانون فنگ شویی چیست" برسید!

  1. فنگ شویی دکوراسیون معتقد است که آینه انرژی موجود در فضا را منعکس می‌کند پس نباید در ورودی هر فضایی با هر عملکردی در خانه قرار بگیرد. این موضوع در فنگ شویی اتاق خواب نیز صادق است.
  2. راهروی ورودی خانه از فضاهایی است که انرژی در آن در حال جریان است. به همین خاطر قوانین حاکم در فنگ شویی می‌گویند شلوغی زیاد باعث جلوگیری از جریان انرژی می‌شود و بهتر است راهروی خانه خلوت باشد.
  3. از دیگر قوانین فنگ شویی در خانه، بستن در حمام و دستشویی است. برخی پس از حمام برای خروج بخار در را باز می‌گذارند که فنگ شویی معتقد است این کار باعث جریان پیدا کردن انرژی منفی در فضا می‌شود.
  4. فنگ شویی می‌گوید طبقه زیرین (همکف) یک ساختمان بر روی تمامی طبقات تاثیرگذار است. پس این فضا باید انرژی زیادی داشته باشد و عاری از هرگونه نامرتبی و شلختگی باشد!
  5. خرابی و نشتی‌ها در یک فضا در فنگ شویی نشانه بد شانسی بوده، پس بهتر است برای جریان انرژی تمامی خرابی‌ها تعمیر شود.

افسانه فنگ شویی چیست

 

فنگ شویی در دکوراسیون

تا اینجای کار تا حدودی با "افسانه فنگ شو چیست" آشنا و متوجه شدید فنگ شویی در فضاهای مختلف خانه تاثیرگذار است و قوانین خاص خود را دارد.

در ادامه به بررسی برخی قوانین حاکم در فضاهای خانه پرداخته ایم:

 

فنگ شویی آشپزخانه

  • نظم و مرتب بودن در اصل فنگ شویی با اهمیت است و بر روی انرژی حاکم در فضا تاثیرگذار است، پس سعی کنید تا جایی که می‌توانید آشپزخانه و درون کابینت‌های آشپزخانه را برای همیشه مرتب نگه دارید.
  • نور باید به اندازه کافی در فضا جریان داشته باشد. اگر در آشپزخانه نور کافی به اندازه وجود دارد، عالی است در غیر این صورت از نورهای مصنوعی به اندازه معقول استفاده کنید تا از خستگی و افسردگی جلوگیری کند.
  • اصول فنگ شویی رنگ را بشناسید و سعی کنید رنگی برای آَپزخانه انتخاب کنید که انرژی منفی را از فضای شما دور کند و فضایی با آرامش ایجاد کند.
  • طبق اصل فنگ شویی سینک شرفشویی، اجاق گاز و یخچال نباید در کنار یکدیگر قرار بگیرند بلکه باید سه راس یک مثلث باشند.
  • همان طور که اشاره شد گل و گیاه انرژی ویژه ای در فضا ایجاد می‌کند پس از گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون آَپزخانه استفاده کنید.

فنگ شوی چیست

 

فنگ شویی اتاق نوزاد

  • رنگ در فنگ شویی اتاق نوزاد حرف اول را می‌زند و این رنگ به ماه تولد کودک شما در ارتباط است. ماه‌های آبان، آذر و دی از رنگ‌های قرمز، نارنجی و صورتی در کنار رنگ سفید برای ماه‌های اسفند، بهمن و فروردین از رنگ‌های سفید خاکستری و طلایی و برای ماه‌های اردیبهش، خرداد و تیر از رنگ‌های آرامش بخش استفاده کنید. هم چنین رنگ‌هایی چون سبز و تناژهای سبز برای ماه‌های مهر و شهریور مناسب است.
  • جهت قرارگیری تخت خواب یا گهواره کودک در فنگ شویی اهمیت دارد که این مورد نیز بر اساس ماه تولد انجام می‌شود.
    • ماه‌های آبان تا دی بر اساس فنگ شویی اتاق نوزاد بهتر است تخت را رو به جنوب اتاق قرار بدهند.
    • ماه‌های اردیبهشت تا تیر بر اساس فنگ شویی اتاق نوزاد بهتر است تخت را رو به شمال اتاق قرار بدهند.
    • ماه‌های بهمن تا فروردین بر اساس فنگ شویی اتاق نوزاد بهتر است تخت را رو به غرب اتاق قرار بدهند.
    • ماه‌های مرداد تا مهر بر اساس فنگ شویی اتاق نوزاد بهتر است تخت را رو به شرق اتاق قرار بدهند.
  • از طریق نصب عکس‌های خانوادگی، نقاشی و تابلوهای طراحی شده توسط خود شما می‌توانید عشق و محبت خود را به نوزادتان برسانید که این موضوع عشق را در فضا به جریان می‌اندازد.

 

حتما بخوانید: دکوراسیون داخلی اتاق خواب با اصول فنگ شویی + تصاویر

فنگ شویی چیه

 

فنگ شویی اتاق کار

  • نور از جمله آیتم‌هایی است که به شما انرژی می‌دهد. طبق اصول فنگ شویی اتاق کار بهتر است اتاق را محیط کار خود کنید که حداقل به یک پنجره دسترسی داشته باشد تا علاوه بر نور طبیعی هوای تازه وارد اتاق شود. 
  • برخلاف آنکه گل و گیاه در فنگ شویی برای اتاق خواب مناسب نیست، وجودش در اتاق کار واجب است. پس انواع گل و گیاهان آپارتمانی را وارد محیط کارتان کنید با این کار انرژی مثبتی را در اتاق کارتان به جریان می اندازید.
  • تعادل، یکی از اساسی ترین و مهم ترین اصول فنگ شویی در اتاق کار است. با ایجاد تعادل در اتاق کار می‌توانید انرژی را بیش از پیش در فضا به گردش دربیاورید در واقع تعادل تضادی بین دو عنصر «یین و یانگ» در فنگ شویی ایجاد می‌کند.
  • بسیاری از طراحان بزرگ علاوه بر اصول فنگ شویی توصیه می‌کنند در اتاق کارتان از تابلوهای هنری استفاده کنید این تابلوهای هنری بهتر است شامل تصاویری مانند کوه، منظر و طبیعت باشند تا زمانی که به آن خیره می‌شوید انرژی و آرامش بگیرید.
  • رنگ از عناصر مهم در هر فضایی است که تاثیر بسیاری روی انسان و رفتار او می‌گذارد. پس باید علاوه بر اتاق کار در هر فضایی از رنگ درست و اصولی استفاده کنید. رنگ در فنگ شویی به گونه ای است که استفاده درست و صحیح آن انرژی مثبت می‌دهد و استفاده نادرست از آن انرژی منفی به فضا انتقال می‌دهد. 
  • میز کار در محیط کار باید به گونه ای قرار بگیرد که نه پشت به در ورودی باشد و نه پشت به پنجره اتاق کار باشد. زیرا این کار باعث می‌شود از ورود انرژی جلوگیری کنید.

نقشه خانه در فنگ شویی

 

• سخن آخر

در این مقاله به جواب دو سوال "فنگ شو چیست و فنگ شویی خانه چیست" پاسخ دادیم و به مواردی از قوانین آن در دکوراسیون اشاره کردیم. اما فنگ شویی برای مواردی چون فنگ شویی ثروت، فنگ شویی برای لاغری، فنگ شویی ازدواج، فنگ شویی زیبایی، فنگ شویی ماشین و موارد این چنینی نیز قوانین مخصوص به خود را دارد که می‌توانید با رعایت آن‌ها احساس بهتری داشته باشید و به هدف خود نزدیک تر شوید!

 

► اگر از خواندن این مقاله لذت بردید با انتشار لینک زیر این مقاله را نشر دهید و ما را به دوستانتان معرفی کنید.

https://bit.ly/3iCWkl1

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید