ایده هایی ساده و ارزان برای جلوگیری از سر خوردن فرش

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
تعداد رای‌دهندگان:
۸
۳.۴
دسته ها:

سر خوردن فرش، از مشکلاتی است که احتمالا با آن مواجه شده اید. ما در این مقاله راهکارهایی ساده و ارزان برای جلوگیری از این مشکل قرار داده ایم.

«سر خوردن فرش» از مشکلاتی است که احتمالا با آن در منزل خودتان یا فضاهای دیگر روبرو شده اید. فرقی نمی‌کند که فرش روی سرامیک یا پارکت باشد در اکثر مواقع وقتی روی فرش نشسته اید و به مبل یا دیواری تکیه داده اید حس می‌کنید که به حرکت در آمده اید و متوجه می‌شوید فرش نیز سر خورده است و چند سانتی متری به سمت جلو رفته اید. سر خوردن فرش یکی از دغدغه‌های کسانی است که در دکوراسیون خانه شان فرش استفاده کرده اند.

ما در این مقاله ایده هایی ساده و ارزان را قرار داده ایم که با استفاده از یکی از آن‌ها به راحتی می‌توانید از سر خوردن فرش جلوگیری کنید. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

قرار دادن مبلمان سنگین روی فرش

جلوگیری از سر خوردن فرش

تصویر یک (قرار دادن مبلمان سنگین روی فرش برای جلوگیری از سر خوردن فرش)

 

یکی از ایده هایی که با استفاده از آن می‌توانید از سرخوردن فرش جلوگیری کنید «قراردادن وسایل و مبلمان سنگین به روی فرش» است. این ایده برای فضاهایی که تنها در قسمتی از خانه فرش استفاده شده، مناسب است و برای خانه‌هایی که اکثر فضایشان فرش استفاده شده، امکان پذیر نیست.

 

حتما بخوانید: جدیدترین مدل های مبلمان 2020 + 30 مدل مبل لوکس

 

استفاده از ترمز فرش برای جلوگیری از سر خوردن فرش روی پارکت

 سر خوردن فرش

تصویر دو (استفاده از ترمز فرش برای جلوگیری از سرخوردن فرش)

 

اگر از افرادی هستید که مدام در حال شستشو هستید و فرش‌هایتان را می‌شویید، استفاده از «ترمز فرش یا چسب ترمز» مناسب ترین راه کار است. ترمز فرش یک قطعه لاستیکی کوچکی است که به فرش می‌چسبد اما آسیبی به فرش نمی‌زند. فقط توجه کنید که آن‌ها را به روی ریشه‌های فرش نچسبانید.

ترمز فرش انواع مختلفی دارند، از جمله:

  1. ترمز فرش متری: این نوع ترمز همانطور که از اسمش مشخص است، متری است. به راحتی می‌توانید اندازه مورد نظر خود را از بازار خریداری کنید. فقط از آنجایی که برجستگی این نوع ترمز فرش زیاد است احتمال اینکه در هنگام راه رفتن روی فرش اذیت شوید، وجود دارد. اما امکانی که این ترمز فرش به شما می‌دهد این است که می‌توانید سرتاسر فرش قرار دهید و با خیال راحت مطمئن شوید فرش تکانی نخواهد خورد.
  2. ترمز فرش دندانه ای: این نوع از ترمز فرش‌ها به روی پله کارایی دارند. به این صورت هستند که در دو طرف خود چسب دارند که به فرش و زمین یا همان پله می‌چسبند و سپس قسمت دندانه ای آن بر روی فرش هدایت می‌شود و فرش را به روی پله محکم می‌کند. از مزیت‌ این ترمز فرش این است که رنگ بندی بسیاری دارد و به راحتی با فرش ست می‌شود.
  3. ترمز فرش تکه ای: همانطور که از اسم این ترمز فرش مشخص است به صورت تکه ای در بازار موجود است. در ابعاد، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف ساخته می‌شوند که معمولا در چهار گوشه‌های فرش نصب می‌شوند و از سرخوردن فرش جلوگیری می‌کنند.

 

حتما بخوانید: فرش و انواع آن را بشناسید.

 

استفاده از پد لغزش برای جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک

استفاده از پد لغزش برای جلوگیری از سر خوردن فرش

تصویر سه (استفاده از پد لغزش برای جلوگیری از سرخوردن فرش)

 

استفاده از پد لغزش یکی دیگر از روش‌های جلوگیری از سرخوردن فرش است که با کم ترین هزینه در مدل‌ها و طرح‌های مختلف قابل سفارش هستند. نکته ای که باید در هنگام خرید پد لغزشی در نظر بگیرید جنس کفپوش و ابعاد فرش یا قالیچه تان است. برای مثال اگر کفپوشتان سرامیکی است که احتمال سرخوردن فرش بالاست از پدهای لغزشی پلاستیکی استفاده کنید تا بهتر عمل کنند. این پدها به گونه ای هستند که هر دو طرفشان چسب وجود دارد که این امکان را به شما می‌دهند که هم به زمین و هم به فرش بچسبند.

ما به شما پیشنهاد می کنیم اگر ابعاد فرشتان کوچک است آن را کاملا برعکس کنید و در پشت آن در فاصله حدودا ۳ تا ۵ سانتی متری از لبه ی فرش، پد لغزشی را بچسبانید. سپس فرش را برعکس کرده و در محل مدنظرتان بچسبانید و از شر سر خوردن فرش خلاص شوید.

 

حتما بخوانید: مهمترین نکات خرید تابلو فرش + 20 مدل زیبا و جذاب

 

به کارگیری لایه‌های مخصوص برای جلوگیری از سر خوردن فرش روی موکت

استفاده از لایه های مخصوص برای جلوگیری از سر خوردن فرش

تصویر چهار (به کارگیری لایه‌های مخصوص برای جلوگیری از سرخوردن فرش)

 

این راه کار برای فرش‌هایی با ابعاد بزرگ مناسب نیست. پس اگر فرش کوچکی دارید و سرخوردن آن شما را اذیت می‌کند این روش کارآمدترین روش است. راهی بازار شوید و لایه ای از آسترهای اسفنج یا شبکه های یا توری PVC خریداری کنید.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از این روش برای فضاهایی مانند راهروها، جلوی سرویس بهداشتی و فضاهایی که نیازمند فرش و قالیچه‌های کوچک هستند، استفاده کنید.

 

حتما بخوانید: زیباترین مدل های فرش اتاق کودک 2020

 

استفاده از چسب حرارتی برای جلوگیری از لیز خوردن فرش روی سرامیک

استفاده از چسب حرارتی برای جلوگیری از سر خوردن فرش

تصویر پنج (استفاده از چسب حرارتی برای جلوگیری از سرخوردن فرش)

 

آخرین ایده استفاده از چسب حرارتی برای جلوگیری از سر خوردن فرش است به گونه ای که فرش را برعکس کرده و دور تا دور آن را چسب می‌زنید و به سرعت تا چسب خشک نشده، فرش را بچرخانید این راه کار برای فرش‌هایی با ابعاد کوچک کاربردی هستند.

اگر قصد خرید ترمز فرش ندارید یا به خاطر پیدا نکردن ترمز فرش‌ مرغوب، تصمیم به خرید آن‌ها ندارید، می‌توانید به کمک این روش خودتان در منزل ترمز فرش بسازید و با خیال راحت از آن استفاده کنید.

 

سخن آخر

ایده های بالا از کارآمدترین و کم هزینه ترین  روش‌ها بودند که با به کارگیری یکی از آن‌ها می‌توانید برای همیشه از سر خوردن فرش خداحافظی کنید. اما توجه داشته باشید یکی از روش‌هایی را انتخاب کنید که با دکوراسیون و متراژ فرش شما هماهنگی داشته باشد.

شما با استفاده از کدام روش، فرش خود را به زمین ثابت کرده اید؟ نظرات خود را برایمان در کامنت بنویسید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید