اصول فنگ شویی اتاق کار + 7 نکته طلایی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۵
۵

اصول فنگ شویی اتاق کار، تاثیر رنگ و مبلمان، گل و گیاه، تابلوهای هنری، طراحی ورودی و موقعیت میز کار در فنگ شویی فضای کار

«فنگ شویی اتاق کار» تاثیر بسیاری روی پیشرفت و فعالیت‌های کاری می‌گذارد. امروزه اکثر افراد بیشتر وقت خود را به کار در اتاق کار یا محیط‌های اداری اختصاص می‌دهند و از آنجایی که بیشتر افراد فضای کاریشان در خانه است، پس تفاوتی نمی‌کند فنگ شویی اتاق کار در محیط خانه یا در فضای کاری در محیط‌های اداری رعایت شود. فنگ شویی اتاق کار، مانند فنگ شویی هر فضای دیگری با خود نکات و قوانینی به همراه دارد که بهتر است برای چیدمان اتاق کار آن را رعایت کنید و پیشرفت و موفقیت کاری در کار را احساس کنید.

ما در این مقاله شما را با اصول فنگ شویی در اتاق کار آشنا می‌کنیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

فنگ شویی اتاق کار

فنگ شویی به جریان پیدا کردن انرژی و احساسات مثبت در فضا به کمک چیدمان درست و اصولی کمک می‌کند. فنگ شویی، مانند تمام اصول و ایده‌هایی که در معماری و اتاق‌های متفاوت با خود دارد، برای اتاق کار و محیط‌های کار نیز نکاتی طلایی را به همراه دارد که با رعایت کردن آن‌ها در محیط کارتان یا اتاق کار در محیط خانه تان می‌توانید تعادلی در دکوراسیون داخلی اتاق کارتان ایجاد کنید و به بهبود فعالیت کاریتان کمک کنید.

در ادامه به 7 نکته موثر در فنگ شویی اتاق کار پرداخته ایم:

 

اصل اول فنگ شویی اتاق کار: نور طبیعی را وارد اتاق کار کنید

اصول فنگ شویی اتاق کار

تصویر یک (استفاده از گل و گیاه آپارتمانی به همراه نور طبیعی در اتاق کار با طراحی خاص)

 

نور از جمله آیتم‌هایی است که به شما انرژی می‌دهد. طبق اصول فنگ شویی برای اتاق کار بهتر است اتاق را محیط کار خود کنید که حداقل به یک پنجره دسترسی داشته باشد تا علاوه بر نور طبیعی هوای تازه وارد اتاق شود. این دو عامل در کنار یکدیگر باعث جریان انرژی در محیط کار شما می‌شوند. اگر مقدار نور طبیعی به اتاقتان کم است سعی کنید جای آن را به کمک نورهای مصنوعی مناسب جبران کنید.

 

اصل دوم فنگ شویی اتاق کار: معجزه گل و گیاه را فراموش نکنید

 فنگ شویی اتاق کار با کمک گیاه

تصویر دو (استفاده از گل و گیاه آپارتمانی و چوب در فنگ شویی اتاق کار)

 

برخلاف آنکه گل و گیاه در فنگ شویی برای اتاق خواب مناسب نیست، وجودش در اتاق کار واجب است. پس انواع گل و گیاهان آپارتمانی را وارد محیط کارتان کنید با این کار انرژی مثبتی را در اتاق کارتان به جریان میاندازید. همچنین از آنجایی که در محیط‌های کاری از سیستم‌های الکتریکی مانند کامپیوتر، لپ تاپ و وسایل دیگر استفاده می‌شود، گل و گیاه انرژی منفی این وسایل را خنثی می‌کند.

 

حتما بخوانید: بهترین گلهای آپارتمانی برای دکوراسیون خانه + تصاویر

 

اصل سوم فنگ شویی اتاق کار: از تعادل در اتاق کار استفاده کنید

ایجاد تعادل در فنگ شویی اتاق کار

تصویر سه (ایجاد تعادل در محیط کار به کمک طراحی قفسه و مبلمان)

 

تعادل، یکی از اساسی ترین و مهم ترین اصول فنگ شویی در اتاق کار است. با ایجاد تعادل در اتاق کار می‌توانید انرژی را بیش از پیش در فضا به گردش دربیاورید در واقع تعادل تضادی بین دو عنصر «یین و یانگ» در فنگ شویی ایجاد می‌کند.

 

اصل چهارم فنگ شویی اتاق کار: به موقعیت میز کارتان توجه کنید

 فنگ شویی اتاق کار

تصویر چهار (استفاده از میز چوبی با فرمی خاص در جایگاه درست اتاق کار)

 

میز کار در محیط کار باید به گونه ای قرار بگیرد که نه پشت به در ورودی باشد و نه پشت به پنجره اتاق کار باشد. زیرا این کار باعث می‌شود از ورود انرژی جلوگیری کنید. همچنین نظریه دیگری که در فنگ شویی وجود دارد، می‌گوید اگر میز کار روبروی در اتاق باشد اینگونه از ورود و خروج افراد آگاه می‌شوید و موفقیت را به اتاق کار خود راه می‌دهید.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم، جنس میز کارتان از چوب باشد زیرا این عنصر یکی از عناصر 5 گانه فنگ شویی است که با حضورش در فضا با خود انرژی می‌آورد.

 

حتما بخوانید: هر آنچه برای ایده آل کردن فضای اداری با انتخاب مبلمان اداری باید بدانید!

 

اصل پنجم فنگ شویی اتاق کار: ورودی جداگانه برای اتاق کار طراحی کنید

استفاده از رنگ در فنگ شویی اتاق کار

تصویر پنج (طراحی خاص محیط کار گروهی)

 

یکی از آیتم‌های اولیه برای فنگ شویی اتاق کار طراحی هوشمندانه ورودی اتاق است. اتاق کار باید از اتاق خواب جدا باشد زیرا اتاق کار برای انجام فعالیت‌ها در طی روز دائما نیاز به انرژی دارد اما اتاق خواب نیاز به آرامش برای استراحت در شب دارد که این دو در تناقض هستند پس بهتر است از یکدیگر دور باشند. شما می‌توانید اتاقی که در انتهای یک راهرو وجود دارد را برای اتاق کار انتخاب کنید یا راه حل ایده آل استفاده از  یک ورودی جداگانه است. همچنین اگر امکان این دو کار را ندارید، بهتر است به کمک عناصر دکوری مانند پارتیشن و مبلمان دیگر برای اتاق کار ورودی خاصی طراحی کنید.

 

حتما بخوانید: معرفی 10 مدل از جدیدترین دکوراسیون ورودی منزل 2020

 

اصل ششم فنگ شویی اتاق کار: از تابلوهای هنری در دکوراسیون استفاده کنید

 فنگ شویی اتاق کار با تابلوهای هنری

تصویر شش (استفاده از تابلوهای هنری و دکوری در دکوراسیون داخلی اتاق کار)

 

بسیاری از طراحان بزرگ علاوه بر اصول فنگ شویی توصیه می‌کنند در اتاق کارتان از تابلوهای هنری استفاده کنید این تابلوهای هنری بهتر است شامل تصاویری مانند کوه، منظر و طبیعت باشند تا زمانی که به آن خیره می‌شوید انرژی و آرامش بگیرید. همچنین این نوع تصاویر به اتاقتان انرژی می‌دهد و به پیشرفت و موفقیت شما در کارتان کمک می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: فنگ شویی خانه، اصول فنگ شویی برای تمام فضاهای منزل

 

اصل هفتم فنگ شویی اتاق کار: از رنگ مناسب در فنگ شویی اتاق کار استفاده کنید

فنگ شویی اتاق کار

تصویر هفت (استفاده درست از رنگ برای دکوراسیون اتاق کار)

 

رنگ از عناصر مهم در هر فضایی است که تاثیر بسیاری روی انسان و رفتار او می‌گذارد. پس باید علاوه بر اتاق کار در هر فضایی از رنگ درست و اصولی استفاده کنید. رنگ در فنگ شویی به گونه ای است که استفاده درست و صحیح آن انرژی مثبت می‌دهد و استفاده نادرست از آن انرژی منفی به فضا انتقال می‌دهد. 

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم، از رنگ قرمز صرفا برای تاکید بر روی وسایل و مبلمان خاصی استفاده کنید زیرا این رنگ تمرکز را از بین می‌برد و تاثیر بسیاری روی انسان می‌گذارند. از رنگ زرد استفاده کنید زیرا این رنگ، نماد نور و خورشید است و باعث می‌شوند شما منطقی و درست تصمیم بگیرید. رنگ سبز، رنگ طبیعت است که به رشد و موفقیت شما کمک می‌کند. رنگ دیگر، رنگ آبی است که آرامش خاصی به انسان انتقال می‌دهد. رنگ دیگری که می‌توانید استفاده کنید، رنگ صورتی است این رنگ، حس هیجان را در انسان ایجاد می‌کند و رنگی عاشقانه است. آخرین رنگی که به شما پیشنهاد می‌کنیم استفاده کنید، رنگ قهوه ای است این رنگ احساس امنیت را در فضا ایجاد می‌کند.

 

حتما بخوانید: اصول فنگ شویی رنگ ها در دکوراسیون داخلی + تصاویر

 

سخن آخر

در بالا با 7 نکته طلایی درباره اصول فنگ شویی اتاق کار آشنا شدید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه مسیر موفقیت را برای خود هموار کنید تمامی اصول را در اتاق کار خود رعایت کنید اما اگر این امکان را ندارید، سعی کنید حداقل یکی از موارد را در اتاق کار یا محیط کارتان استفاده کنید زیرا حتی یک نکته نیز آرامش را همراه با انرژی در محیط کارتان به جریان می‌اندازد و باعث موفقیت و پیشرفت شما می‌شود.

 

حتما بخوانید: دکوراسیون داخلی اتاق خواب با اصول فنگ شویی + تصاویر

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید