پرده اتاق کودک : نکات مهمی که موقع خرید باید بهش توجه کنید!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

آیا می دانید هنگام انتخاب پرده اتاق کودک، به چه ویژگی هایی باید توجه کرد؟ در ادامه این بخش با بساز و بچین همراه باشید تا اطلاعات خوبی در این زمینه کسب کنید.

با ورود کودک به خانه همه چیز از محتویات سبد خرید گرفته تا کارهای روزمره تغییر می کند تا در امنیت و آسایش باشند تا سالم و شاد بزرگ شوند. فضای داخلی خانه نیز دستخوش تغییراتی می شود و هنگامی که یک اتاق کودک را راه اندازی می کنید، یکی از مهمترین عناصر در آن پوشش های پنجره و پرده اتاق کودک است که باید به درستی انتخاب شده باشد. پرده اتاق کودک، به عنوان پس زمینه برای کل اتاق عمل می کند و مسئول خواب آرام و ایمنی کودک است.

به طور کلی، چه در حال آماده کردن اتاق برای اولین فرزند خود باشید و چه در حال تغییر دکوراسیون اتاق نوجوان خود هستید، انتخاب پرده های مناسب برای اتاق خواب کودک شما بخش مهمی از فرآیند طراحی داخلی است. اما از آنجایی که پرده های زیادی برای انتخاب وجود دارد و گاهی اوقات، پیدا کردن ست مناسب ممکن است سخت و طاقت فرسا باشد. لازم است چند نکته را هنگام انتخاب پرده اتاق کودک در نظر داشته باشید.

بنابراین آیا می دانید هنگام انتخاب پرده اتاق کودک، به چه ویژگی هایی باید توجه کرد؟ در ادامه این بخش با بساز و بچین همراه باشید تا اطلاعات خوبی در این زمینه کسب کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: ۸ مدل پرده مینیمال در دکوراسیون منزل امروزی

 

نکات کلیدی در انتخاب پرده اتاق کودک

برای اینکه بهترین و مناسب ترین مدل پرده اتاق کودک را انتخاب کنید لازم است به چند نکته مهم توجه داشته باشید، این نکات را در ادامه توضیح داده ایم:

 

ایمنی

ایمنی، مهم ترین معیاری است که اکنون باید نه تنها پنجره بلکه باید سایر قسمت های خانه خود را نیز با رعایت آن تزئین کنید. کودکان کنجکاو و بسیار فعال هستند و به سختی می توان با آنها همراه شد. متأسفانه مواردی وجود داشته است که بازی ها و بی دقتی های ساده منجر به نتایج غم انگیزی شده است. یک کودک کوچک می تواند زمین بخورد و در طناب هایی که در برخی از پرده ها وجود دارد، گیر کند. در بهترین حالت، ممکن است فقط بترسند؛ اما در بدترین حالت، آنها می توانند آسیب جدی ببینند.

همچنین اگر فرزندان خردسالی دارید، به یاد داشته باشید که ممکن است زمانی که در حال یادگیری ایستادن یا راه رفتن هستند، پرده ها را بپوشند. بنابراین انتخاب یک پرده سبک و همچنین انتخاب میله‌ ها و براکت‌ های قوی و بادوام که در برابر کشیده شدن گاه به گاه مقاومت می‌ کنند، مهم است.

بنابراین انتخاب یک پرده ایمن برای اتاق کودک اولین چیزی است که والدین باید به آن توجه داشته باشند. راه های مختلفی برای این کار وجود دارد:

  • تخت و اسباب بازی ها را تا حد امکان از پنجره دور کنید.
  • پایه های مخصوص را روی دیوار یا قاب پنجره نصب کنید تا سیم های آویزان از پرده را محکم کنید.
  • انتخاب پرده ای که عاری از هر نوع تزئینات کوچکی باشد که می‌ تواند خطر خفگی را ایجاد کند.

پرده اتاق کودک ایمن

ویژگی های مسدود کردن نور

داشتن خواب سالم و آرام یکی از اصلی ترین نیازهای کودک است. بنابراین انتخاب پرده ای که دارای ویژگی مسدود کننده نور است و انتقال نور کمی دارد، گزینه ای عالی برای اتاق کودک خواهد بود. چنین پرده ای، خواب روزانه را برای کودکان راحتتر می کند و به والدین کمک می کند تا در شب های روشن بهار و تابستان نیز شرایط استراحت خوبی برای کودک خود فراهم کنند.

بهترین پیشنهاد این است که از ترکیب یک پرده حریر و شفاف و یک لایه زیر پرده ضخیم استفاده کنید تا در مواقع نیاز از نور طبیعی روز بهر مند شوید و برای ساعات خواب و استراحت کودک، باز کردن کامل زیر پرده، نور اتاق را به کمترین میزان ممکن برسانید. در واقع با این انتخاب می توانید سطح نور طبیعی را در یک اتاق سفارشی کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: پرده اتاق پسرانه [کودک، نوجوان و جوان]، جدیدترین مدل‌ها

 

سن و جنسیت کودک

همانطور که در حال خرید پرده به صورت آنلاین یا در فروشگاه هستید، مهم است که سن و جنسیت فرزندتان را در نظر بگیرید. اگر فرزند شما یک پسر سه ساله است، احتمالاً الگوهای روشن و رنگارنگ را ترجیح می دهد. اما اگر فرزند شما یک دختر است، احتمالاً ترجیحات طراحی بسیار متفاوتی دارد. به عنوان یک قاعده خوب، اگر کودک شما به اندازه کافی بزرگ است که ترجیحات طراحی خود را بیان کند، بهتر است هنگام انتخاب پرده، نظر آنها را در نظر بگیرید.

همچنین اگر تصمیم ندارید هر چند سال یکبار پرده اتاق کودک را تغییر دهید، بهتر است به سراغ مدل هایی بروید که خیلی زود از مد افتاده نمی شوند و برای هر گروه سنی مناسب هستند. در واقع بهتر است مدل هایی را انتخاب کنید که برای چندین سال مد روز و عالی باقی می مانند. به عنوان مثال، وقتی می خواهید برای پسرتان پرده هایی با طرح ماشین سفارش دهید، به یاد داشته باشید که به زودی او یک نوجوان خواهد شد. یا با فکر کردن به طرح رنگی شیرین با طرح تک شاخ برای دختر دوست داشتنی خود، در نظر بگیرید که در آینده ای نزدیک، اتاق خواب او ممکن است تبدیل به اتاق پسرانه یا حتی دفتر کار شما شود.

بهترین راه برای خروج از این وضعیت، انتخاب پرده هایی با رنگ خنثی است: سفید، شیری، بژ، خاکستری روشن و رنگ های این چنینی است و اگر فکر می کنید این برای اتاق کودک خیلی کسل کننده است، در اشتباهید. زیرا این سبک از پرده در کنار دریایی از اسباب‌ بازی‌ ها و دیگر لوازم جانبی به شما یادآوری می‌ کند که اینجا واقعاً اتاق کودک است.

پرده اتاق پسرانه

تمیز شوندگی ساده و آسان

بچه ها اغلب خودشان کثیف می شوند و در همه جا لکه ها و آثاری به جا می گذارند. بنابراین هنگام انتخاب پرده برای اتاق کودک (و همچنین تمام اتاق های دیگر)، مدلی را انتخاب کنید که به راحتی تمیز شود.

 

پیشنهاد مطالعه: پرده دخترانه [کودک، نوجوان و جوان]، برای اتاق خوابی به زیبایی سلیقه او

 

بهترین رنگ ها برای پرده اتاق کودک

انتخاب رنگ پرده مناسب بخش مهمی از دکوراسیون اتاق کودک است و نقش مهمی در ایجاد فضای کلی دارد. پرده ها فقط کاربردی نیستند؛ بلکه علایق و سلیقه فرزند شما را به رخ می کشند. رنگ‌ های مختلف می‌ توانند احساسات خاصی را به وجود آورند و حس شخصی را به اتاق بیافزایند و آن را به فضایی دنج و متناسب با سبک کودک شما تبدیل کنند. در حالی که رنگ‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد، در اینجا چند رنگ جاودانه از ترند پرده‌ های اتاق کودکان آورده شده است:

 

رنگ آبی

رنگ های آبی می توانند اتاق کودک شما را به یک پناهگاه آرام تبدیل کنند و فضایی آرام بخش و تخیلی ایجاد کنند. پرده های آبی، انتخابی جاودانه برای اتاق پسران بوده و از محبوبیت گسترده ای برخوردار هستند. پرده‌ های آبی که به‌ راحتی با رنگ‌ های خنثی مانند بژ تکمیل می‌ شوند، می‌ توانند وقتی با الگوهای هندسی بازیگوش یا طرح‌ هایی مانند ستاره‌ ها یا نقطه‌ ها جفت شوند، واقعاً بدرخشند و حس شگفت‌ انگیز و سرگرم‌ کننده‌ ای را در فضا القا کنند.

پرده ابی

رنگ صورتی

پرده های صورتی انتخابی دوست داشتنی برای اتاق دختران است که حس سنت و آرامش را به فضا القا می کند. پرده صورتی که به بهترین وجه با الگوهای زیبا و عجیب تزئین شده اند، اتاق را به پناهگاه شیرینی و زنانگی تبدیل می کنند. این پرده‌ های صورتی چه گل‌ های ظریف، چه خال‌ های پولکای بازیگوش یا نقوش دلربا داشته باشند، چیزی فراتر از پوشش‌ های پنجره‌ هستند و به نقطه کانونی تبدیل می‌ شوند که گرما و شخصیت را در پناهگاه کودک شما ساطع می‌ کنند.

پرده صورتی

رنگ های خنثی و نود

رنگ‌ های خنثی ظاهری کلاسیک و سازگار را به ارمغان می‌ آورند که بدون زحمت با طرح‌ های رنگی و سبک‌ های دکور متفاوت مطابقت دارند. سایه‌ هایی مانند بژ، خاکستری و سفید فضایی آرام و آرامش‌ بخش در اتاق کودک ایجاد می‌ کنند و از خواب و آرامش بهتر پشتیبانی می‌ کنند. نکته جالب این است که این رنگ‌ های خنثی پس‌ زمینه همه‌ کاره‌ ای را برای سایر عناصر دکور، مانند ملافه‌ های رنگارنگ، فرش‌ ها و هنر دیواری فراهم می‌ کنند، که باعث می‌ شود با تغییر و رشد ذائقه کودک، اتاق را تازه کنید.

پرده با رنگ خنثی

پیشنهاد مطالعه: پرده مدرن برای دکوراسیون مدرن منزل شما

 

محبوب ترین الگوهای پرده در اتاق کودکان

جدای از رنگ، الگوی پرده ها نیز هنگام نگاه کردن به ترندهای پرده برای اتاق کودک مهم است. الگوهای دارای اشکال و طرح‌ های مختلف، می‌ توانند در رشد ذهنی کودکان نقش داشته باشند و به آن‌ ها کمک می‌ کنند هنر و هندسه را چه با منطق و چه با تخیل درک کنند. همچنین یک لمس شخصی اضافه می کنند، ظاهری سرزنده و بافت به اتاق می بخشند، جذابیت بصری را افزایش می دهند و رنگ پرده را تکمیل می کنند و در مجموع یک نمای کلی منسجم و دلپذیر در فضا ایجاد می کنند. در ادامه، ایده هایی برای الگوهای پرده محبوب برای اتاق کودک شما وجود داردک

 

الگوهای هندسی

الگوهای هندسی برای پرده‌ های کودکان عالی هستند، زیرا ظاهری بازیگوش را بدون اینکه بیش از حد کودکانه به نظر برسند، ارائه می‌ دهند. برای بچه‌ های کوچک، ستاره‌ ها یا نقطه‌ ها همیشه مورد علاقه هستند، در حالی که برای نوجوانان، راه راه‌ ها و طرح چهارخانه کمی بزرگ‌ تر محبوب هستند.

پرده با الگوی هندسی

چاپ گل و طبیعت

طرح‌ های گل‌ دار و طرح‌ های طبیعی در حال تجدید حیات در دکوراسیون فضایی زنانه هستند و می توانند زیبایی اتاق دخترانه را به بهترین شکل ممکن کامل کنند. البته پرده هایی که دارای نقش و نگاری از طبیعت و گیاهان هستند نیز می توانند برای اتاق پسرانه انتخاب مناسبی باشند. همه چیز به روحیات صاحب اتاق بستگی دارد!

پرده با چاپ طبیعت

راه راه و طرح چهارخانه

راه راه‌ها و اشکال چهارخانه، الگوهای محبوبی برای پرده‌ های اتاق نوجوانان هستند که ظاهری بالغ‌ تر و در عین حال بازیگوش‌ تر ارائه می‌ دهند.

پرده راه راه

 

کلام آخر

پرده‌ ها نقش مهمی در شکل‌ دهی فضای اتاق کودکان دارند و لازم است در هنگام انتخاب پرده اتاق کودک به چند نکته مهم و کلیدی توجه کرد تا یک انتخاب عالی و کاربردی داشت. استفاده از رنگ‌ های روشن و پررنگ به ایجاد فضایی سرزنده کمک می‌ کند و الگوهای هندسی به دلیل جذابیت بازیگوشی و در عین حال متناسب با سن آن‌ ها توصیه می‌ شود و در مجموع محیط‌ های شخصی و جذاب را برای ساکنان اتاق ایجاد می‌ کنند.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله