ترفندهای نو کردن مبل کهنه: معرفی روش‌های کم هزینه!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۳ دقیقه تاریخ نگارش: ۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر می‌خواهید اصول نو کردن مبل کهنه را بدانید و جزییات آن را به طور دقیق بررسی کنید، همراه ما باشید تا نحوه نو کردن مبل کهنه را بدانید.

آیا شما هم با قیمت های عجیب و بالای مبل نسبت به خرید مبلمان جدید دچار مشکل شده‌اید؟ قطعا قیمت‌های بالای مبلمان مانع از تعویض و خرید مبلمان جدید می‌شود. کلافگی از دفرم شدن مبلمان و کهنه شدن آن به شدت آزار دهنده است. نو کردن مبل کهنه یکی از اقداماتی است که میتوانید به جای خرید مبل جدید از آن استفاده کنید. یادگیری روش‌های کارآمد برای نو کردن مبل کهنه اهمیت زیادی دارد. شما میتوانید به راحتی از تکنیک‌های کم هزینه استفاده کنید و برای یک خانه شیک و جذاب، برنامه ریزی کنید. دکوراسیون زیبا و شیک در کنار مبلمان میتواند به شدت دوست داشتنی باشد.

اگر شما هم علاقه‌مند به نو کردن مبل کهنه هستید، همراه ما باشید.

 

چگونه مبل راحتی را نو کنیم؟

چگونه مبل راحتی را نو کنیم؟

استفاده از مبلمان راحتی در خانه بسیار رایج است. معمولا استراحت بر روی این مدل مبلمان‌ها بسیار مطلوب است. مبل راحتی به شما امکان می‌دهد تا دقایقی را ریلکس کنید و حس و حال خوبی به دست آورید. همین استفاده مکرر از مبلمان راحتی، موجب فرسودگی بیشتر این مدل مبلمان می‌شود. اگر شما نیز علاقه‌مند هستید که برای نو کردن مبل راحتی، روش‌های ساده‌ای را انتخاب کنید، همراه ما باشید.

  1. تعویض روکش مبلمان راحتی: اگر روکش مبل شما فرسوده شده باشد، اصلا نمی‌توانید زیبایی ظاهری مبلمان را تجربه کنید. تعویض روکش مبلمان راحتی یکی از بهترین روش هایی است که میتوانید به کمک آن زیبایی مطلوبی را تجربه کنید. با تعویض روکش مبلمان میتوانید خیلی راحت برای ایجاد فضای زیبا دست به کار شوید.
  2. تعمیرات بدنه مبلمان راحتی: اگر بخشی از بدنه مبلمان شما آسیب دیده است، میتوانید با تعمیر آن از شر سر و صدای مبلمان راحت شوید. تعمیر بدنه یا همان فریم اصلی مبلمان، به شما کمک می‌کند تا مبلمانی شیک و جذاب داشته باشید و بدون سر و صدای اضافی از آن استفاده کنید.
  3. تعویض فوم مبلمان راحتی: بخش مهمی از مبلمان راحتی، وابسته به نوع فوم آن است. شما میتوانید در صورت فرسودگی فوم مبلمان یا تخریب شدن آن، خیلی زود دست به کار شوید و فوم جدید و مستحکم را جایگزین فوم مبلمان کنید. به این ترتیب مبلمان شما بدون هزینه های اضافی سرحال و زیبا می‌شود.
  4. شست و شو: در بسیاری از موارد، مبلمان به دلیل استفاده مکرر دچار کثیفی می‌شود. شما میتوانید با شست و شوی مبلمان، از شر لکه‌ها و کثیفی ها رها شوید و مبلمان زیبایی را مشاهده کنید. با شست و شو رنگ مبلمان باز می‌شود.
  5. استفاده از اکسسوری: این روزها اکسسوری های جذابی مثل شال مبل یا کوسن وجود دارد که حال و هوای مبلمان را تغییر می‌دهد. شما میتوانید با کمک همین اکسسوری‌ها، جذابیت بصری بیشتری برای مبلمان ایجاد کنید و لذت ببرید.

با انجام این کارها، می‌توانید مبل راحتی خود را نو کرده و از آن بهترین استفاده را ببرید. این تکنیک‌ها ضمن نو کردن مبل کهنه، از صرف هزینه های زیاد برای خرید مجدد مبلمان نیز جلوگیری می‌کند.

 

چگونه مبل کلاسیک یا استیل را نو کنیم؟

چگونه مبل کلاسیک یا استیل را نو کنیم؟

مبل کلاسیک یا همان مبل استیل در خانه ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد. این مدل مبلمان در خانه‌ بزرگ‌ترها وجود دارد و سبک خانه های کلاسیک به شدت برای این سبک مبلمان مناسب است. هزینه این مدل مبلمان به شدت بالا است.  شما میتوانید برای نو کردن مبل کلاسیک یا استیل، از روش های زیر استفاده کنید تا بدون صرف هزینه های بالا، مبلمان‌تان را نو کنید.

  1. تعویض روکش: اگر روکش مبل کلاسیک یا استیل شما کثیف، پاره یا فرسوده شده، باید آن را تعویض کنید. رویه کوبی مجدد مبلمان با پارچه های جدید ایده خوبی است تا بتوانید روکش مبلمان را عوض کرده و زیبایی آن را به دست آورید. به این ترتیب مبلمان شما با ظاهری جدید، رنگ خاص و طرح جذاب، زیبایی بی اندازه‌ای پیدا می‌کند که مانع از فروش آن می‌شود.
  2. تعمیرات مبلمان: اگر مبلمان شما دچار زدگی، شکستگی یا فرسودگی در بخش فریم یا همان چوب شده است، باید حتما از تکنیک های تعمیرات برای آن استفاده کنید. وقتی متوجه می‌شوید که بخشی از مبل شما آسیب دیده است، باید از متخصصین این حوزه کمک بگیرید تا ضمن تعمیر و مقاوم سازی مبلمان، از صرف هزینه بالا برای خرید جلوگیری کنید.
  3. نظافت مبلمان: شما به راحتی میتوانید با نظافت منظم و مراقبت از مبلمان، عمر مفید آن را افزایش دهید. اما در واقع نظافت مبلمان و شست و شوی آن روشی است که به شما امکان می‌دهد تا بتوانید زیبایی ظاهری مبلمان را تجربه کنید.
  4. استفاده از رنگ آمیزی: رنگ آمیزی چوب مبلمان استیل، ایده جذابی است تا بتوانید با استفاده از آن حال و هوای مبلمان را تغییر دهید. با این تکنیک میتوانید رنگ مبل را تغییر داده یا ظاهر آن را متحول کنید. یادتان باشد این کار همراه با رویه کوبی مجدد ایده جذابی است تا یک مبلمان تازه را تجربه کنید و لذت ببرید.
  5. استفاده از زیورآلات دکوراتیو: با استفاده از زیورآلات دکوراتیو مثل پتوها، کوسن‌های متنوع و وسایل تزیینی به شما کمک می‌کند تا زیبایی مطلوبی را تجربه کنید و ضمن نو کردن مبل کهنه ظاهر جذاب‌تری را تجربه کنید.

این تکنیک‌ها به شما کمک می‌کنند تا بدون دردسر و نگرانی، ضمن نو کردن مبل کهنه، حال و هوای بهتری در خانه و دکوراسیون‌تان جاری کنید.

 

روش های کاربردی نو کردن مبل کهنه

روش های کاربردی نو کردن مبل کهنه

قطعا شما هم مشتاق هستید به جای صرف هزینه های بالا برای خرید مبلمان جدید، راهکاری جهت نو کردن یک مبل جدید پیدا کنید. روش های کاربردی برای نو کردن مبل کهنه برای شما شرایطی را ایجاد می‌کند تا بتوانید حس و حال مطلوبی را تجربه کنید و خودتان دست به کار شوید.

 

1. پارچه مبلمان را تعویض کنید

 پارچه مبلمان را تعویض کنید

برای تعویض پارچه مبلمان و نو کردن آن، ابتدا باید پارچه قدیمی را برداشته و از قسمت‌های دیگر مبل، مانند فوم و فریم، مراقبت کنید. پس از برداشتن پارچه قدیمی، می‌توانید با استفاده از پارچه جدید مورد نظر خود، مبل را مجدداً روکش کنید. اگر در این مرحله شاهد خراب شدن فریم مبلمان هستید، باید آن را تعمیر نمایید. برای تعویض پارچه مبلمان، ابتدا مبل را برعکس کنید تا پایه‌ها و فریم آن دیده شود. سپس پارچه قدیمی را با دقت بردارید.  روند جداسازی پارچه باید طوری باشد که به فریم و فوم آسیبی وارد نشود. سپس، پارچه جدید را بر روی مبل قرار داده و آن را به شکل مناسب برش بزنید، بچینید و با استفاده از منگنه یا پرچ مخصوص بر روی محل مدنظر فیکس کنید. در این مرحله بهتر است از یک نفر دیگر کمک بگیرید تا پارچه به درستی و بدون چین خوردگی نصب شود. در نهایت، با بررسی دقیق، اطمینان حاصل کنید که پارچه به درستی روی مبل قرار گرفته است و هیچ چین خوردگی یا چسبندگی غیرمطلوبی وجود ندارد.

 

2. مبلمان را شست و شو دهید

مبلمان را شست و شو دهید

شست و شوی مبلمان یک راه بسیار موثر برای نو کردن  مبلمان است. قبل از هر چیز، باید اطمینان حاصل کنید که مبلمان شما برای شستشو مناسب است و نوع پارچه‌ها و مواد آنها را بشناسید. بهتر است ابتدا روکش‌ها و پوشش‌های غیر قابل شستشو را جدا کرده و تنها قسمت‌های قابل شستشو را تمیز کنید. برای شست و شوی مبلمان پارچه‌ای، ابتدا با یک محلول شستشوی خاص، پارچه مبلمان را مرطوب کنید. سپس با کمک دستگاه مخصوص روند تمیزی مبل را دنبال کنید. گاهی در این مرحله با استفاده از دستگاه مخصوص و فرچه مناسب، پارچه مبلمان را تمیز می‌کنید. هرچند برای این کار باید از متخصصین این حوزه کمکم بگیرید. پس از اتمام این مرحله با دستگاه مخصوص باید این مواد شوینده را مکش کنید تا از سطح مبل به همراه کثیفی ها پاک شود. برای مبلمان چرمی یا جیر، از محلول‌های ویژه چرمی استفاده کنید. پارچه را با یک پارچه نرم و مرطوب تمیز کرده و سپس با یک پارچه خشک، خشک کنید. در نهایت، از یک محلول نرم‌کننده چرم برای حفظ نرمی و جلوگیری از خشکی چرم استفاده کنید.

برای شست و شوی خانگی مبلمان میتوانید با کمک شامپو فرش دست به کار شوید. برای این کار باید سطح مبلمان را به وسیله فوم یا همان کف حاصل از مخلوط آب و شامپو فرش، اقدام به تمیز کردن مبلمان کنید.

 

 

3.مبلمان را رنگ آمیزی کنید

مبلمان را رنگ آمیزی کنید

اگر مبلمان شما و چوب آن دچار آسیب یا فرسودگی شده است، میتوانید با استفاده از رنگ آمیزی مبلمان‌تان را متحول کنید. به این ترتیب لازم است تا رنگ فعلی مبلمان را از بین برده و مجدد سطح چوب را سمباده بزنید. پس از این مرحله میتوانید با پاشش رنگ بر روی سطح چوب آن را نو کرده و ظاهری جذاب از آن مشاهده کنید. پس از رنگ آمیزی مبلمان میتوانید مرحله رویه کوبی را اجرا کنید و یک مبلمان نو و جذاب برای دکوراسیون خانه تهیه کنید.

 

مزایای نو کردن مبل کهنه

مزایای نو کردن مبل کهنه

نو کردن مبل کهنه می‌تواند به چندین نحو ارزشمند باشد. همین موضوع مزایای متعددی دارد که میتوانید با آگاهی از مزایای نو کردن مبل کهنه، برای این کار انگیزه کافی کسب کنید.

  1. تغییر ظاهر: با تعویض روکش مبلمان یا تعمیر قسمت‌های آسیب‌ دیده، میتوانید مبل کهنه خودتان را به شکلی جدید متحول کنید و از تغییر ظاهر آن لذت ببرید. معمولا همین تغییر و تحول میتواند حال و هوای خاصی را نمایش دهد.
  2. افزایش راحتی: با تعویض فوم یا تعمیر فنرهای مبلمان کهنه خانه، می‌توانید راحتی مبلمان را بهبود ببخشید و مجددا راحتی و آسایش بر روی آن را تجربه کنید. یادتان باشد که همین مزیت کافی است تا بتوانید ضمن افزایش راحتی استفاده از مبلمان، از ظاهر مطلوب آن لذت ببرید.
  3. افزایش عمر مفید: با تعمیرات منظم و نگهداری مطلوب از مبلمان، می‌توانید عمر مفید مبلمان خودتان را افزایش دهید و از خرید مبل جدید جلوگیری کنید. این کار نه تنها به مدیریت منابع مالی شما منجر می‌شود، بلکه میتوانید با استفاده از این تکنیک مدت زمان طولانی تری از مبلمان‌تان استفاده کنید.
  4. حفظ ارزش: در صورتی که مبلمان شما ارزش خاصی برای‌تان داشته باشد،  نیاز دارید تا به کمک تکنیک های نو کردن مبل کهنه، ارزش مالی و معنوی آن را برای خودتان حفظ کنید.
  5. صرفه‌جویی در هزینه: نو کردن مبل کهنه معمولاً ارزان‌تر از خرید یک مبل جدید است . شما به راحتی میتوانید با نو کردن مبل کهنه، صرفه جویی خوبی در هزینه ها انجام دهید و بدون صرف هزینه های گزاف، مبلمان با کیفیتتان را به روز رسانی کنید و لذت ببرید.

 

نو کردن مبل کهنه از منظر محیط زیستی

نو کردن مبل کهنه از منظر محیط زیستی

نو کردن مبل کهنه از منظر محیط زیستی می‌تواند ارزشمند و پایدار باشد، زیرا این اقدام می‌تواند به کاهش زباله‌های تولیدی و صرفه‌جویی در مصرف منابع کمک کند. در ادامه، مزایای نو کردن مبل کهنه از منظر محیط زیستی را بررسی می‌کنیم:

  • کاهش تولید زباله: با نو کردن مبل کهنه و جلوگیری از دور انداختن آن، می‌توان از تولید زباله‌های غیر قابل تجدید پیشگیری کرد. معمولا این اقدام موجب می‌شود تا بدون تولید زباله بیشتر و مصرف گرایی اقدامات مطلوبی را انجام دهید.
  • کاهش مصرف منابع طبیعی: با نو کردن مبل کهنه به جای خرید مبلمان جدید، می‌توانید از مصرف منابع طبیعی مانند چوب، فوم، پارچه و... کم کنید و ضمن بازیافت و استفاده مجدد، از دید طراحی پایدار موفق عمل نمایید.
  • صرفه‌جویی در انرژی: تولید یک مبل جدید نیازمند مصرف انرژی بالایی برای تولید، حمل و نقل و فرآیندهای دیگر است. همین موضوع میتواند بر روی محیط زیست تاثیرات زیادی بگذارد. شما میتوانید با نو کردن مبل کهنه، از مصرف انرژی بکاهید و حس مطلوب‌تری را در این خصوص تجربه کنید.
  • افزایش ارزش و قدمت زمانی: قطعا خاطراتی که در کنار برخی لوازم تجربه می‌کنید بسیار ارزشمند است. نو کردن مبل کهنه می‌تواند به حفظ ارزش تاریخی یا ارزش معنوی آن برای‌تان منجر شود و از نظر محیط زیست و طراحی پایدار یک اقدام بسیار مطلوب و تایید شده باشد.
  • تشویق به سبک زندگی پایدار: با تشویق به نو کردن مبل کهنه و استفاده طولانی ‌مدت از آن، می‌توان به افزایش آگاهی افراد درباره مسائل محیط زیستی و ترویج سبک زندگی پایدار کمک کرد. طراحی پایدار می‌طلبد تا بدون مصرف گرایی و استفاده بیش از اندازه لوازم مختلف و منابع طبیعی، رویکرد جذاب تری به زندگی داشته باشید.

 

کلام آخر

اگر شما هم اهل مبارزه با مصرف گرایی هستید یا اهدافی مثل صرفه جویی مالی دارید یا محدودیت‌هایی برای خرج و مخارج در نظر گرفته‌اید، استفاده از تکنیک هایی که در این مقاله برای نو کردن مبل کهنه معرفی شد، میتواند به شما کمک کند تا حس و حال یک مبل نو و تمیز را بدون صرف هزینه های زیاد تجربه کنید.

ایده شما برای نو کردن مبل کهنه چیست؟ نظرتان را برای ما بنویسید.
برچسب ها:
پارچه رومبلی
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید