وسایل تزیینی چوبی، 30 مدل اکسسوری چوبی دکوراتیو برای خانه

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر می‌خواهید درباره نحوه خرید و نگهداری وسایل تزیینی چوبی اطلاعات کسب کنید و انواع مدل‌های وسایل تزیینی چوبی در خانه را ببینید، همراه ما باشید.

استفاده از وسایل تزیینی چوبی در خانه می‌تواند روح تازه‌ای در آن به جریان درآورد. به همین دلیل معمولا در میان اکسسوری‌های جذاب و زیبای خانه‌ها، چوب اتمسفر خاصی را القا می‌کند. مشاهده انواع وسایل تزیینی چوبی می‌تواند ذهنیت شما را برای انتخاب بهتر سمت و سو دهد. پس اگر عاشق دیزاین فضای خانه با اکسسوری‌های ریز و درشت چوبی هستید و قصد دارید در خصوص آن‌ها بیشتر بدانید، تا پایان همراه ما باشید.

 

انواع وسایل تزیینی چوبی

وسایل تزیینی چوبی مناسب خانه

تخته های چوبی مناسب برای دیزاین میزهای مختلف و ورودی خانه با استایل خاص به شکل HOME

 

زنجیر چوبی تزیینی

اکسسوری های جذاب چوبی مناسب استفاده به عنوان دکوری در خانه

 

ساعت چوبی

ساعت چوبی ساخته شده بر روی تخته چوبی طبیعی دارای بافت بسیار جذاب و شیک

 

وسایل تزیینی چوبی دست ساز

اکسسوری جذاب دست ساز به شکل چرخ و فلک اسب دار با قابلیت کوک شدن و چرخیدن!

 

ساعت دست ساز چوبی

ساعت های دست یاز چوبی با استایل مدرن و مینیمال بسیار جذاب مناسی خانه هایی با همین سبک دکوراسیون داخلی

 

وسایل تزیینی چوبی دیواری

شلف گرد چوبی دارای طبقات مختلف با انواع حیوانات چوبی ساخته شده از انواع جنس چوب با استایل بسیار شکیل و زیبا

 

وسایل تزیینی چوبی به شکل مجسمه چوبی

استند جذاب دست ساز از چوب با کیفیت بالا و کاربرد استند خلال دندان به شکل گاو شاخ دار

 

شلف چوبی با تزیینات چوبی

شلف چوبی با اکسسوری‌های چوبی تزیینی برای قسمت‌های مختلف خانه

 

وسایل تزیینی چوبی دیواری

قاب عکس های چند ضلعی که به شکل لانه زنبور کنار هم قرار گرفته اند

 

ساده ترین وسایل تزیینی چوبی

ساخت اکسسوری هیا چوبی خلاقانه با استایل خانه مناسب برای قرار دادن در نواحی نصب پریز برق

 

مجسمه چوبی دست ساز

مجسمه های چوبی با استایل بسیار جذاب و دست ساز مناسب استفاده در سطوح مختلف

 

وسایل تزیینی چوبی جذاب

جذاب ترین شلف دیواری مناسب چیدمان ساده و شیک قابل نصب بر روی دیوار

 

وسایل تزیینی چوبی به شکل جاشمعی

شمعدان های ساده و مینیمال با استایل بسیار شیک و جذاب از جنس چوب با رنگ های متنوع و رنگ های مخصوص

 

وسایل تزیینی چوبی مجسمه

مجسمه های چوبی به شکل جنگل دست ساز شده به شکل بسیار زیبا از چوب با جنسهای مختلف

 

وسایل تزیینی چوبی فیگور حیوانات

فیگورهای چوبی حیوانات با اشکال مختلف مناسب دیزاین فضاهای مختلف و شیک

 

دست ساز چوبی گنجشک

شمعدان های گنجشکی چوبی به اشکال مختلف با حس و حال جذاب

 

قاب عکس چوبی

قاب عکس چوبی ساخته شده از برش های باریک تنه درخت باریک مناسب دیزاین فضاهای مختلف

 

مجسمه چوبی بامزه

فیگور خانواده چوبی ساخته شده با چوب با کیفیت بالا و چیدمانی زیبا و جذاب مناسب دیزاین فضاهای مختلف

 

مجسمه دست ساز چوبی

فیگور چوبی شیک و جذاب مناسب دیزاین فضاهای مختلف و میزهای گوناگون

 

لوازم تزیینی چوبی

تابلو چوبی حروف با استایل HOME مناسب نصب بر روی دیوار با قابلیت دیزاین متنوع

 

لوازم تزیینی چوبی شیک

شلف چوبی ساده و شیک با استایل کوه از انواع چوب با دارا بودن طبقه ساده برای چیدمان فیگورهای چوبی کوچک

 

لوازم تزیینی چوبی شلفی شیک

صفحات چوبی با قابلیت نصب شلف های مختلف با قابلیت های متنوع برای دیزاین فضا و دیوار

 

تابلو چوبی

تابلوهای چوبی مناسب استفاده در فضاهای مختلف دیوار به اشکال گوناگون

 

لوازم تزیینی چوبی خاص

گلدان چوبی دست ساز به اشکال مختلف با طراحی بسیار زیبا و خاص

 

فیگور چوبی

فیگور چوبی دست ساز بسیار شیک و خاص به شکل گاو بر روی صخره چوبی

 

جاکلیدی چوبی

استند ساده  چوبی به اشکال مختلف چیده شده بر روی شلف چوبی مناسب دیزاین فضای خانه

 

لوازم تزیینی چوبی شیک

استندهای چوبی فانتزی بسیار جذاب که با رنگ آمیزی ملایم جلوه جذاب تری را کسب کرده است

 

وسایل تزیینی چوبی با حیوانات

گورخر چوبی با صندوق چوبی ساده مناسب برای تزیین اتاق کودک

 

تاثیر استفاده از وسایل تزیینی چوبی در خانه

مبلمان و دکوری های چوبی مختلف برای خانه

استفاده از چوب در اکسسوری‌ منزل می‌تواند تاثیر مثبتی بر زیبایی و جذابیت فضای خانه داشته باشد. چوب متریالی طبیعی است و می‌تواند گرمای فضای خانه را چند برابر کند. بدیهی است که چنین متریالی در اکسسوری‌ها می‌تواند حال و هوای خاصی در خانه ایجاد کند. معمولا از چوب در تمام سبک‌های دیزاین استفاده می‌شود. با آگاهی از تاثیر استفاده از وسایل تزیینی چوبی می‌توانید دیدگاه دقیق‌تری در انتخاب آن داشته باشید. به همین دلیل در این بخش به بررسی جزییات وسایل تزیینی چوبی و تاثیر استفاده از آن در دکوراسیون داخلی اشاره می‌کنیم.

  • طبیعت و گرمای خاص: یکی از ویژگی‌های مهم چوب ظاهر طبیعی و گرما بخشی آن است. با مشاهده اکسسوری‌های چوبی احساس آرامش و راحتی را در فضا لمس می‌کنید. این ویژگی جذاب برای اکسسوری‌هایی مانند قاب عکس، جعبه‌ها، تخته‌های چوبی، شلف، مجسمه‌های کوچک و بزرگ وجود دارد.
  • خلاقیت در طراحی: چوب به شکلی مطلوب می‌تواند شکل پذیر باشد و با هنر دست و خلاقیت در اشکال مختلف و کاربردهای گوناگون مورد استفاده قرار گیرد.
  • تنوع در طراحی: چوب به اشکال مختلف و رنگ‌های متنوعی در دسترس است. شما می‌توانید چوب را در اکسسوری‌های منزل با طراحی‌های مدرن، سنتی یا روستایی استفاده کنید. همچنین می‌توانید چوب را با دیگر متریال‌های مدرن و خاص مثل شیشه یا فلز ترکیب کنید تا طراحی‌های مختلفی ایجاد کنید.
  • اثر هنری: برخی از انواع اکسسوری‌ها و وسایل تزیینی چوبی، به وسیله دست ساخته شده‌اند و اثری هنری هستند. وجود این لوازم تزیینی در خانه حسی از لمس هنر در میان فضای خانه را تداعی می‌کند
  • دوام و مقاومت: چوب معمولاً دارای دوام و مقاومت بسیار خوبی است. اگر با اصول مراقبت و نگهداری چوب آشنایی داشته باشید، می‌توانید در دراز مدت از زیبایی آن لذت ببرید. این به معنای طولانی‌تر کردن عمر اکسسوری‌های چوبی است.
  • انعطاف ‌پذیری در استفاده: چوب در تولید انواع اکسسوری‌ها مانند ساعت دیواری، میزها، و قفسه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این امر به شما اجازه می‌دهد تا فضاهای مختلف را با این متریال پر کرده و هارمونی جذابی را رقم بزنید.
  • اثر محیطی: استفاده از چوب معمولاً بر محیط اثر منفی ندارد! چوب به راحتی حسی از حضور در طبیعت را القا می‌کند و به دلیل طبیعی بودن متریال، انرژی مثبت خوبی از آن احساس می‌شود.

 

نگهداری از وسایل چوبی چگونه است؟

دکوراسیون چوبی با وسایل چوبی متنوع

یکی از پارامترهای مهمی که پس از خرید وسایل تزیینی چوبی باید مدنظر داشته باشید، نحوه نگهداری از وسایل تزیینی چوبی است! با آگاهی از چگونگی نگهداری از این لوازم می‌توانید به راحتی برای داشتن یک شرایط مطلوب و استفاده طولانی مدت از این لوازم برنامه ریزی کنید. در این بخش قصد داریم به بررسی اصول نگهداری از وسایل چوبی اشاره کنیم و نحوه نگهداری از آن‌ها را بررسی نماییم.

  • نظافت دقیق: شما باید برای تمیز کردن وسایل تزیینی چوبی، آن ها را به طور منظم و با دقت تمیز کنید. برای این کار از پارچه‌های نرم و تمیز استفاده کنید تا سطح چوب دچار خراش نشود. برخی از این اکسسوری‌های چوبی دارای رنگ هستند، به همین دلیل باید خیلی با ملاحظه غبار روی آن را با دستمال خشک پاک کنید. 
  • استفاده از مواد تمیزکننده مناسب: در انواع وسایل تزیینی چوبی، استفاده از شوینده‌های مخصوص و اسپری‌های چوب مجاز نیست! برای شستشوی وسایل چوبی که دارای روغن مخصوص در سطح هستند و مقاومت مطلوبی دارند یا اسپری کلر و رزین سطح آن‌ها را پوشانده، می‌توانید از مواد تمیز کننده مخصوص استفاده کنید. اما یادتان باشد چوب دارای بافت کاملا باز است! هر گونه مایع و روغن از طریق سطح چوب جذب می‌شود و تغییر رنگ پس از آن حتمی است! پس این ترفند تنها برای برخی انواع متریال قابل استفاده است. مواد تمیزکننده مناسب همین طیف هستند. از مواد تمیز کننده برای چوب‌های بدون روکش و وسایل تزیینی چوبی رنگ شده نباید استفاده کنید.
  • پیشگیری از رطوبت: چوب یک متریال زنده است، حتی اگر برای خشک شدن آن اصول خاصی رعایت شده باشد، باز هم در معرض خطر قرار دارد. به همین دلیل  اگر وسایل چوبی شما به طور ناگهانی با آب تماس پیدا کرد، بلافاصله آن را خشک کنید. آب می‌تواند به چوب آسیب زده و موجب تغییر شکل و ایجاد ترک در سطح آن شود.
  • محفاظت از نور مستقیم آفتاب: مدیریت نور مستقیم آفتاب به وسیله پرده‌ها یا پنجره‌ها می‌تواند از زوال و رنگ‌پریدگی چوب جلوگیری کند. نور مستقیم آفتاب می‌تواند چوب را خشک کند و باعث تغییر رنگ آن شود. یادتان باشد اگر پروسه ساخت و پرداخت چوب درست انجام نشده باشد و چوب لوازم تزیینی شما خیس بوده باشد، پس از خشک شدن شاهد پیچ و تاپ در ان خواهید بود و تغییر شکل حتمی است.
  • حفاظت از رطوبت و دمای نامناسب: نگهداری از وسایل چوبی در محیط‌های خشک و خنک اهمیت زیادی دارد. شما می‌توانید برای حفاظت از چوب حتما آن را در محیط مناسبی قرار دهید که در مجاورت رطوبت نباشد!
  • دقت در جابجایی: هرچند سطح چوب بسیار سخت به نظر می‌رسد اما مقاومتی در مقابل خراش و فشار نقطه‌ای ندارد! به همین دلیل باید در زمان حمل وسایل چوبی، از محافظ مخصوص استفاده کنید. پدهای محافظت کننده می‌توانند انتخاب خوبی برای شما باشند! به همین ترتیب نیاز دارید تا هوشمندانه از لوازم چوبی مراقبت کنید.
  • مراقبت از سطح چوب: اگر وسایل چوبی با روکشی مثل ورنیش یا رنگ پوشیده شده‌اند، در صورت لزوم این روکش را تجدید کنید. این کار به حفظ زیبایی و جذابیت بصری لوازم تزیینی کمک می‌کند.
  • هوشیار باشید: چوب بافت خاصی دارد و نفوذ پذیری آن بالا است. به همین دلیل باید هوشیار باشید و هر زمان شاهد ایجاد لکه در سطح چوب بودید، حتما آن را به سرعت پاک کنید و اجازه نفوذ لکه به داخل بافت چوب را ندهید.

 

آخرین نکته درباره وسایل تزیینی چوبی

اگر قصد خرید وسایل تزیینی چوبی دارید، باید با آگاهی از انواع آن و نحوه نگهداری طولانی مدتش آشنایی داشته باشید. جزییاتی که در این مقاله به آن اشاره کردیم، شما را همراهی میکند تا بتوانید از لوازم تزیینی محبوبتان مراقبت کنید. با اطلاع از جذابیت های بصری هر کدام از این لوازم تزیینی، حال و هوای خانه را متحول خواهید کرد.

شما چه وسایل تزیینی چوبی را برای خانه انتخاب می‌کنید؟ نظرتان را برای ما بنویسید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید