ست کردن فرش با مبلمان را چگونه انجام بدیم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر برای ست فرش با مبلمان سردرگم هستید و می‌خواهید اصول ست فرش با مبلمان را بدانید، همراه ما باشید تا با تصاویر تمام جزییات را بررسی کنیم.

فرش برای خانه‌های ایرانی ما، اهمیت زیادی دارد. معمولا همه ما با وجود فرش در خانه احساس بهتری را تجربه می‌کنید. وجود فرش حال و هوای خانه را تغییر می‌دهد و جذابیت خاصی به فضا می‌بخشد. به همین دلیل می‌توانید با ست کردن فرش و مبلمان‌تان، جذابیت بصری و دکوراسیون داخلی خانه را متحول کنید. ست فرش با مبلمان ایده جذابی است تا بتوانید در یک فضای خاص، دیزاینی با هارمونی مطلوب ایجاد نمایید. این موضوع تا حدی در دکوراسیون داخلی اهمیت دارد که یک مقاله مجزا برای آن درنظر گرفته‌ایم.

پس همراه ما بمانید تا انواع روش های ست فرش با مبلمان را بررسی کنیم و اصول ست فرش با مبلمان را مرور نماییم.

 

اصول ست کردن فرش با مبلمان چگونه است؟

اصول ست کردن فرش با مبلمان چگونه است؟

ست کردن فرش با مبلمان می‌تواند تأثیر زیادی در دکوراسیون داخلی و فضای زندگی داشته باشد. در اینجا چند اصل مهم برای ست کردن فرص و مبلمان را بررسی می‌کنیم. شما به راحتی می‌توانید با بررسی اصول ست کردن فرش با مبلمان، هوشمندانه برای این کار اقدام کنید و نحوه دیزاین فضای داخلی را ترتیب دهید.

  • تطابق رنگی: یکی از اصول مهم در ست کردن فرش با مبلمان، تطابق رنگی است. رنگ فرش باید با رنگ مبلمان و دیگر عناصر موجود در دکوراسیون داخلی هماهنگ باشد. شما می‌توانید از یک رنگ اصلی یا ترکیبی از رنگ‌های متناسب در یک پالت مشخص، برای هماهنگی استفاده کنید.
  • تضاد رنگی: اگر مبلمان شما رنگی شلوغ دارد، می‌توانید از یک فرش با رنگ آرام و یا الگوی ساده استفاده کنید تا تضاد خوبی برای ست شدن فرش و مبلمان ایجاد شود. در مقابل، اگر مبلمان شما رنگی کمیاب و ساده است، از یک فرش با الگوی پویا و رنگ‌ جذاب استفاده نمایید تا تعادل در فضا حفظ شود.
  • اندازه فرش: اندازه فرش برای ست کردن با مبلمان اهمیت زیادی دارد. فرش باید اندازه مناسبی داشته باشد تا هم با مبلمان هماهنگ شود و هم به اتاق ابعادی بزرگتر و بازتر ببخشد. معمولاً فرش زیر میز ناهارخوری و یا مبلمان نشیمن، باید فضای کامل را در برداشته باشد. گاهی به سلیقه برخی افراد، فرش تنها در پایه های جلویی کاناپه قرار می‌گیرد و برای برخی دیگر، فرش کاملا زیر فضای میز وسط و کمی بزرگتر پهن می‌شود.
  • الگوها و طرح‌ها: اگر مبلمان شما طرح دار است، می‌توانید از یک فرش با الگوها و طرح‌های متفاوت اما ساده استفاده کنید. در غیر این صورت، اگر مبلمان شما ساده است، از یک فرش با الگوهای کمی پیچیده می‌توانید استفاده نمایید تا فضا به یک تعادل مطلوب برسد.
  • خلاقیت در استفاده از فرش: بازی با ابعاد و شکل فرش نیز می‌تواند ایده خوبی برای ست فرش با مبلمان باشد. استفاده از فرش‌های گرد، مستطیلی، یا حتی فرش‌ به شکل‌های غیرمتداول، می‌تواند تنوع و جذابیت خاصی به فضا ببخشد.
  • توجه به استفاده روزمره: در نهایت، شما باید با سبک زندگی روزمره خودتان اقدام به انتخاب کنید. اگر اهل نشستن بر روی زمین هستید، کودک کم سن و سال دارید یا مناطق سردسیر زندگی می‌کنید، قطعا انتخاب فرش با ابعاد بزرگ‌تر برای شما اولویت دارد. در واقع باید بدانید که سبک زندگی روز مره شما می‌تواند بر روی این تصمیم گیری اثرگذار باشد.

با توجه به این اصول، می‌توانید فرش و مبلمان خود را به شکلی هنرمندانه و هماهنگ با یکدیگر ست کنید تا دکوراسیون خانه‌تان به شکلی زیبا و جذاب نشان داده شود.

 

ایده هایی برای ست کردن فرش با مبلمان

ایده هایی برای ست کردن فرش با مبلمان

ست فرش و مبلمان می‌تواند با کمک ایده های مختلفی انجام شود. شما به راحتی قادر هستید برای ست کردن فرش و مبلمان، ایده های مختلفی را پیاده سازی کنید. به این ترتیب همه چیز در یک نظم مطلوب قرار می‌گیرد و در دسترس‌تان است.

 

1. ست کردن فرش و مبل با یک رنگ

 ست کردن فرش و مبل با یک رنگ

در این روش باید با استفاده از همان رنگ مبلمان فرش را تهیه کنید یا متناسب با رنگ فرش مبلمان را انتخاب نمایید!  تنظیمات رنگی مشابه در فرش و مبلمان با ایجاد یک پالت رنگی محدود و تک رنگ با طیف های مختلف ایده آن است. این انتخاب باعث ایجاد یک فضای هماهنگ و جذاب می‌شود. مثلاً اگر مبلمان شما نقره‌ای باشد، فرش به رنگ خاکستری ایده مناسبی برای شما است. همین ایده پردازی شانس‌تان را برای دستیابی به یک فضای شیک و جذاب افزایش می‌دهد.

 

2. خرید فرش و مبل با رنگ‌های متفاوت

 خرید فرش و مبل با رنگ‌های متفاوت

شما می‌توانید با خرید فرش و مبل به رنگ‌‌های متفاوت، جذابیت بصری فوق العاده مطلوبی ایجاد نمایید.  برای فرش و مبلمانی که با رنگ های مختلفی در فضا قرار گرفته‌اند، هارمونی رنگ اهمیت ویژه‌ای دارد. شما باید هوشمندانه فضایی مناسب و جذاب خلق کنید تا استایل بسیار دلپذیری در فضای خانه ایجاد شود. تفاوت رنگ ست فرش با مبلمان به شما اجازه می‌دهد تا فضای پویایی را تجربه کنید. این فضا معمولا با تناسب رنگ بسیار مطلوبی خودش را نشان می‌دهد. به همین دلیل کافی است خلاقانه عمل کنید و پالت رنگی محبوب‌تان را بشناسید. به این ترتیب می‌توانید برای فضای مدنظرتان دیزاین بی نظیری را ایجاد کنید.

 

3. ست کردن فرش و مبل با رنگ‌های متضاد

ست کردن فرش و مبل با رنگ‌های متضاد

استفاده از رنگ‌های متضاد برای ست فرش با مبلمان، ایده مناسبی است. شما می‌توانید از رنگ‌هایی که با یکدیگر در تضاد هستند استفاده کنید و فضایی جذاب خلق نمایید. برای مثال رنگ مشکی با سفید در تضاد کامل است. رنگ‌هایی مثل قرمز و مشکی، زرد و سبز یا... می‌توانند به شکلی متضاد با تیره و روشنی یا تندی و آرامی در کنار هم قرار گیرند. این سبک چیدمان حس و حال فضا را متحول می‌کند و شما را برای یک تجربه هیجان انگیز آماده می‌سازد. برای مثال، اگر مبلمان شما به رنگ سبز باشد، انتخاب یک فرش به رنگ قرمز (رنگ متضاد) می‌تواند جلب توجه کافی در این فضا ایجاد کند و تنوع خوبی رقم بزند. بر اساس همین جزییات، همه چیز در یک نظم بسیار دوست داشتنی قرار می‌گیرد که با وجود تفاوت های بصری کاملا زیبا است.

 

4. انتخاب فرش و مبل با رنگ‌های مکمل

 انتخاب فرش و مبل با رنگ‌های مکمل

انتخاب رنگ‌های مکمل با یکدیگر، ایده خوبی است تا بتوانید فضایی یکپارچه و زیبا خلق نمایید. رنگ‌هایی که به عنوان مکمل یکدیگر شناخته می‌شوند، می‌توانند برای ست فرش با مبلمان مورد استفاده قرار گیرند. به این ترتیب می‌توانید با خیال آسوده دو رنگ مکمل انتخاب نمایید و کل دیزاین فضای خانه را متناسب با آن بچینید. همیشه کمک گرفتن از کوسن‌ها و رومیزی ها برای چنین فضایی، ایده مناسبی است تا بتوانید جذابیت رنگ‌ها را در کنار هم نمایش دهید و یک فضای یکپارچه و جذاب در دکوراسیون داخلی تجربه کنید.

 

5.  انتخاب فرش و مبل با هارمونی الگو و طرح

 انتخاب فرش و مبل با هارمونی الگو و طرح

اگر فرش یا مبلمان شما الگوهای خاصی داشته باشد، باید در انتخاب آیتم دیگر با حوصله برخورد کنید. انتخاب فرش یا مبلمان با هارمونی طرح و الگو، اهمیت زیادی دارد تا حسی از ست فرش با مبلمان را تداعی کند. هارمونی داشتن به معنی یک تناسب بصری مناسب است. شما می‌توانید در چنین فضایی بسیار هوشمندانه دست به اقدام بزنید و برای تجربه یک فضای مطلوب، به این هارمونی توجه نمایید. در نظر گرفتن پترن پارچه مبلمان و فرش، اهمیت زیادی در انتخاب نهایی و ظاهر دکوراسیون دارد.

 

6.  انتخاب فرش و مبل متناسب با یکدیگر

 انتخاب فرش و مبل متناسب با یکدیگر

یکی دیگر از ایده های ست فرش با مبلمان، انتخاب فرش و مبل متناسب با یکدیگر است. در این شرایط باید تناسب را در تمام ابعاد مدنظر داشته باشید. از تناسب ابعادی فرش با مبلمان گرفته تا جزییات دیگری مثل رنگ مبلمان و فرش، طرح مبلمان و فرش، نوع و سبک دکوراسیونی فرش و مبلمان همگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.  اندازه فرش شما باید با ابعاد مبل متناسب باشد و به طور استاندارد در زیر پایه های مبلمان قرار گیرد. به این ترتیب می‌توانید فضایی شیک و جذاب را تجربه کنید.

 

ایده های جذاب برای ست کردن فرش و مبلمان

ایده های جذاب برای ست کردن فرش و مبلمان

زیباترین و خاص ترین ست کردن فرش با مبلمان - با استفاده از فرش لاکی ایرانی به ابعاد متناسب با مبلمان 

 

ایده های جذاب برای ست کردن فرش و مبلمان

شیک ترین و خاص ترین ست کردن فرش با مبلمان - با استفاده از فرش سنتی ست شده با کوسن مبلمان بر روی مبل شیری روشن

 

ایده های جذاب برای ست کردن فرش و مبلمان

جدیدترین و زیباترین ایده ست کردن فرش با مبلمان - با استفاده از فرش سنتی ساده به رنگ نارنجی و قرمز دارای هارمونی با رنگ قهوه ای مبلمان

 

ایده های جذاب برای ست کردن فرش و مبلمان

شیک ترین و زیباترین ایده ست کردن فرش با مبلمان - با استفاده از فرش قهوه ای، کرم و سرمه ای متناسب با مبلمان قهوه ای رنگ

 

ایده های جذاب برای ست کردن فرش و مبلمان

جدیدترین و شیک ترین ایده ست کردن فرش با مبلمان - با استفاده از فرش لاکی ساده در کنار مبلمان کرم روشن با هارمونی رنگ فرش و بدنه مبلمان

 

ایده های جذاب برای ست کردن فرش و مبلمان

ساده ترین و زیباترین ایده ست کردن فرش با مبلمان - با استفاده از فرش همرنگ مبلمان 

 

ایده های جذاب برای ست کردن فرش و مبلمان

خاص ترین و زیباترین ایده ست کردن فرش با مبلمان - با استفاده از فرش سفید و مشکی ست شده با مبلمان سفید رنگ و کوسن های طوسی متناسب با فرش

 

ایده های جذاب برای ست کردن فرش و مبلمان

جدیدترین و شیک ترین ایده ست کردن فرش با مبلمان - همراه با هارمونی رنگ فرش و مبلمان با کوسن های ساده و شیک

 

ایده های جذاب برای ست کردن فرش و مبلمان

جدیدترین و لوکس ترین ایده ست کردن فرش با مبلمان - با استفاده از مبلمان مشکی طوسی ست شده با مبل طوسی روشن و کوسن های طوسی صورتی

 

ایده های جذاب برای ست کردن فرش و مبلمان

خاص ترین و جذاب ترین ایده ست کردن فرش با مبلمان - با استفاده از فرش ایرانی لاکی کرم رنگ ست شده با مبلمان کرم بسیار شیک

 

ایده های جذاب برای ست کردن فرش و مبلمان

جدیدترین و زیباترین ایده ست کردن فرش با مبلمان - با استفاده از فرش متضاد با رنگ مبلمان سفید  در فضای مدرن

 

ایده های جذاب برای ست کردن فرش و مبلمان

جذاب ترین و زیباترین ایده ست کردن فرش با مبلمان - با استفاده از فرش صنایع دستی طوسی کرم ست شده با مبلمان طوسی و دکوراسیون سفید و کرم در فضا

 

ایده های جذاب برای ست کردن فرش و مبلمان

زیباترین و لوکس ترین ست کردن فرش با مبلمان - با استفاده از فرش طوسی روشن ست شده با مبلمان طوسی تیره

 

ایده های جذاب برای ست کردن فرش و مبلمان

شیک ترین و خاص ترین ست کردن فرش با مبلمان - با استفاده از فرش دارای پترن شلوغ به رنگ سفید و طوسی در کنار مبلمان طوسی تیره بدون پترن

 

ایده های جذاب برای ست کردن فرش و مبلمان

زیباترین و خاص ترین ست کردن فرش با مبلمان - فرش طوسی با طرح ساده و یکپارچه در کنار مبلمان طوسی تیره ساده با یک پالت رنگی

 

ایده های جذاب برای ست کردن فرش و مبلمان

زیباترین و شیک ترین ست کردن فرش با مبلمان با فرش سفید طرح لوزی همراه با مبلمان چرمی به رنگ عسلی ساده بدون پترن

 

ایده های جذاب برای ست کردن فرش و مبلمان

بهترین و زیباترین ست کردن فرش با مبلمان با مبلمان چرمی قهوه ای و تک مبل طوسی در کنار فرش طوسی با پترن نسبتا شلوغ

 

ایده های جذاب برای ست کردن فرش و مبلمان

زیباترین و خاص ترین ست کردن فرش با مبلمان با فرش ساده و پترن شیک مشکی سفید مناسب مبلمان طوسی ساده و شیک

 

ایده های جذاب برای ست کردن فرش و مبلمان

زیباترین و شیک ترین ست کردن فرش با مبلمان با فرش دارای پترن سفید و مشکی در کنار مبلمان ساده کاناپه ای بدون هارمونی با تضاد

 

ایده های جذاب برای ست کردن فرش و مبلمان

جدیدترین  ست کردن فرش با مبلمان با رنگ های دارای هارمونی فرش طوسی رنگ با پترن ساده و مبلمان ساده طوسی رنگ

 

ایده های جذاب برای ست کردن فرش و مبلمان

جذابیت و زیبایی  ست کردن فرش با مبلمان با رنگ آبی و مبلمان طوسی همراه با درنظر گرفتن هارمونی رنگی بسیار جذاب و شیک

 

کلام آخر

شما به راحتی می‌توانید با ایده هایی که در بالا مطرح شد و جزییاتی که اشاره کردیم، فضایی دلپذیر و شیک رقم بزنید. با این کار می‌توانید برای داشتن فضایی مناسب، جذاب و ایده آل برنامه ریزی کنید. پس تلاش کنید تا نکاتی که در بالا اشاره کردیم را در مثال های عینی بررسی کنید و مثل یک متخصص فضا را دیزاین نمایید.

ایده شما برای ست فرش با مبلمان چیست؟ نظرتان را حتما اینجا بنویسید.
برچسب ها:
هارمونی رنگ
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید